Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä herkkujen tilalle, en vain voi olla syömättä/himoitsematta niitä

Vierailija
18.04.2018 |

Niin, mitä voisin tehdä kun kokoajan tekee mieli jotain herkkuja, joka suolaista tai makeaa! Olen kokeillut syödä hedelmiä, marjoja, kuivattuja hedelmiä jne. Mutta ei vaan auta! Olen siis kyllä ollut esimerkiksi nyt vähän päälle viikon ilman niitä mutta SILTI tekee kokoajan mieli. Loppuuko tämä ikinä ja jos ei voisiko herkut korvata jollain järkevällä?

Kommentit (416)

Vierailija
221/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan proteiinin pitäisi auttaa.

Väärin, rasva on se, joka auttaa.

Ei kun nimenomaan proteiini vaikuttaa siihen aivojen osaan jossa riippuvuus syntyy. On kyse peliriippuvuudesta tms.

Käytännössä ihmiset päässyt eroon makean himosta muutaman viikon hiilihydraattien minimoimisella. Tosiaan porkkanakin on silloin kielletty liian makeana. Rasva voi vaikuttaa kylläisyyteen.

Vierailija
222/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites meni syöpöttelijöillä eilinen ilta (illat on ainakin itselleni pahimmat, päivät pysyn helposti ruodussa)?  Itse sain pidettyä itseni kurissa, illallisen jälkeen makeanhimo oli hirveä niinkuin aina mutta lähdin lasten kanssa ulos lenkille niin sain pidettyä itseni pois kaapeilta. Kotiin kun tultiin niin ei tehnytkään enää mieli makeaa! Yes!"

Päivällä syöt ilmeisesti "terveellistä" ja vähärasvaista ruokaa, joka sitten kostautuu illalla makeanhimona.

Naisilla makeanhimo johtuu hormoneista. Moni söisi vaikka kuinka paljon kuukautisia edeltävänä viikkona.

Migreenipotilailla makeanhimo voi olla esioire tulevasta kohtauksesta. Ennen luultiin, että suklaa aiheuttaa migreeniä. Asia on toisinpäin eli esioireeseen syödään vaikkapa suklaata ja sen jälkeen tulee migreenikohtaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan proteiinin pitäisi auttaa.

Proteiinia ei voi syödä enempää kuin tarpeensa mukaisen määrän. Ylimäärä tukkii lymfan, pöhöttää ja lihottaa ja rasittaa munuaisia. 

Ei sitä tarvi syödä kuin sokerin himoon. Proteiinia kannattaa syödä pieniä määriä kerrallaan mutta useammin. Kaikki suurina annoksina on pahaksi.

Vierailija
224/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites meni syöpöttelijöillä eilinen ilta (illat on ainakin itselleni pahimmat, päivät pysyn helposti ruodussa)?  Itse sain pidettyä itseni kurissa, illallisen jälkeen makeanhimo oli hirveä niinkuin aina mutta lähdin lasten kanssa ulos lenkille niin sain pidettyä itseni pois kaapeilta. Kotiin kun tultiin niin ei tehnytkään enää mieli makeaa! Yes!"

Päivällä syöt ilmeisesti "terveellistä" ja vähärasvaista ruokaa, joka sitten kostautuu illalla makeanhimona.

Naisilla makeanhimo johtuu hormoneista. Moni söisi vaikka kuinka paljon kuukautisia edeltävänä viikkona.

Migreenipotilailla makeanhimo voi olla esioire tulevasta kohtauksesta. Ennen luultiin, että suklaa aiheuttaa migreeniä. Asia on toisinpäin eli esioireeseen syödään vaikkapa suklaata ja sen jälkeen tulee migreenikohtaus.

Minulla taas syöminen on auttanut migreenikohtauksen lopettamisessa. Toki vääränlaiset ruoka-aineet ovat myös voineet laukaista kohtauksen. 

Vierailija
225/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tällaiset ruoat on? Yleensä mulla on makrot about HH 40% Rasvat 40% Proteiinit 20%. Eli pitääkö rasvan määrää vielä lisätä?

Jos tarkoituksesi on iltanapostelun lopettaminen, niin vähentäisin hiilareita ja lisäisin rasvaa. Ehkä näin: hiilarit 10%, rasvat 70%, proteiinit ennallaan.

Unitutkijoilla on eri käsitys terveelle unelle sopivasta iltapalasta kuin sinulla.

Vierailija
226/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko suolistohiivasta?

Ostin juuri luontaistuotekaupasta koska mietin samaa.

Siis mitä ostit? Suolistohiivaa?

Candida Forte tätä ostin, miksei saa sanoa?  Ovathan nuo jutut aivan tyypillisiä.

Vierailija
227/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tällaiset ruoat on? Yleensä mulla on makrot about HH 40% Rasvat 40% Proteiinit 20%. Eli pitääkö rasvan määrää vielä lisätä?

Jos tarkoituksesi on iltanapostelun lopettaminen, niin vähentäisin hiilareita ja lisäisin rasvaa. Ehkä näin: hiilarit 10%, rasvat 70%, proteiinit ennallaan.

Unitutkijoilla on eri käsitys terveelle unelle sopivasta iltapalasta kuin sinulla.

Tossahan ei ole kyse iltapalasta.

Vierailija
228/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi. Syö säännöllisesti ruokaa ja tarpeeksi.  Älä jää roikkuu ajatukseen tai ruoki sitä" tekee mieli herkkuja".  Päätä tänään "syön hyvän aamupalan, lounaan välipalan, päivällisen ja iltapalan". Tee ruuat valmiiks. Kun menet kauppaan päätä "ostan vain listassa olevat asiat" ja jos ihan pakko joku herkku on saada niin päätä et "ostan vain esim kismet suklaa patukan ja sit meen kassalle" Kyllä munkin herkkuja tekee mieli  mut olen myös oppinut et jos koko ajan niistä haaveilee niin enemmän tekee mieli ja jos itse ei päätä ja tee työtä asian eteen niin aina sortuu. Tiedän että päättäminen ei ole helppoa, mut päivä kerrallaan. Eikä heti kannata kaikkia herkkuja ottaa pois, jos joka päivä syö 5 suklaa patukkaa alottaa sillä et syö 3 ja sit 2 kunnes syö vaan yhden päivässä. Ja tosiaan syö niin et sulla ei ole nälkä ei täyteen vatsaan herkut mahdu ja verensokeri pysyy tasaisena. Äläkä sano että et onnistu vaan sano et "hyvä minä! tänään söin vain yhden suklaan viiden sijasta" Mut jos vaan hoet"epäonnistun" niin sit epäonnistut. Kumpi määrää sun elämästä, sinä vai herkkuhimo?

No näinhän se on. Ehkä hankalaa on just se, että mistä kaikista täyttyy hyvin. Pääruoat menee hyvin, aamupalakin ihan ok mutta esim. lounas on jotenkin itselle hankala koota niin että täyttyisi kunnolla. Sitten just jos lounaalla ei syö tarpeeksi niin tekee siinä välissä mieli napostella jotain.

Lisää lounaalle rasvaa? Syötkö siis kevytlounaan ja illalla vasta pääruuan? Tukevoita aamiaista ja lounasta. 

Joo, kevyt lounas ja illalla pääruoka tosiaan. Syön välipaloja sitten välissä. Tämä voisi toimia myös.

Vierailija
229/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormoneihin vaikuttaa ruoka. Hormonit tarvitsevat rasvaa.

Vierailija
230/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten oikein syötte vegaaniruokavaliolla? Ette varmaan kuitenkaan sipsikaljavegaaneja ole jos herkkuhimot on kadonneet?

Aamuisin puuroa jossa marjoja, pähkinöitä, siemeniä. Lounaalla salaattia: vihanneksia, linssejä/papuja tai kvinoaa esimerkiksi. Välipalala hedelmää. Pääruokana joko soijasuikaleita/paloja/rouhetta tai linssejä/papuja.

Vierailija
231/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas syöminen on auttanut migreenikohtauksen lopettamisessa. Toki vääränlaiset ruoka-aineet ovat myös voineet laukaista kohtauksen. 

Kun migreenikohtaus on päällä niin silloin ei todellakaan pysty syömään mitään. Kohtaus voi kestää kolmekin päivää.

Sinulla on tainnut olla ihan tavallinen liian pitkän ruokailuvälineet aiheuttama päänsärky eikä migreeni?

Vierailija
232/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun migreenikohtaus on päällä niin silloin ei todellakaan pysty syömään mitään. Kohtaus voi kestää kolmekin päivää.

Sinulla on tainnut olla ihan tavallinen liian pitkän ruokailuvälineet aiheuttama päänsärky eikä migreeni?

Pitkä ruokailuväli aiheuttaa päänsärkyä vain silloin kun ruokavalio on huono.

Vierailija
233/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten oikein syötte vegaaniruokavaliolla? Ette varmaan kuitenkaan sipsikaljavegaaneja ole jos herkkuhimot on kadonneet?

Minä syön vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, riisiä, tofua, siemeniä, papuja, linssejä, merilevää, öljyä, kahvia, teetä, (omatekoista) leipää, hummusta, misoa...

Vierailija
234/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda suklaalevy patukkaan, limsa 0.33 tölkkiin, sipsit sellaiseen minipussiin, osta purkkaa ja karkkipussit max 100g

Vierailija
235/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiivejä.

Vierailija
236/416 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti muuttuu ruokavalion mukaan.Esim. rajusti laihtuneilla entiset herkut ei enää maistukaan niin hyville.

Vierailija
237/416 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta eri makuisia kivennäisvesiä. Herkuttelun ja napostelun tarve voi olla merkki nestevajauksesta.

Vierailija
238/416 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö ollenkaan gluteenia?

Vierailija
239/416 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi se että vähensin hiilihydraatteja ruokavaliosta (jätin leivät, riisin ym kokonaan pois) ja kun teki mieli herkkuja, otin palan-kaksi 86-89% tummaa suklaata tai lusikallisen sokeritonta maapähkinävoita. Jos tuli ihan älytön sokerin himo, söin lusikallisen hunajaa.

Kuukauden päästä aloittamisesta maistoin tavallista suklaata ja maistui aivan kamalalta, liian makeaa.

Vierailija
240/416 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile syödä monipuolisesti aamupala, välipala, lounas, kahvi, päivällinen, iltapala. Älä laihduta vaan jätä herkut pois ml. kuivatut hedelmät ja pähkinät. Pidä annoskoko kohtuullisena. Itsellä ainakin mättö lisää halua mättöön. Piinaavaa ja vaatii hyvää suunnittelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi