Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä herkkujen tilalle, en vain voi olla syömättä/himoitsematta niitä

Vierailija
18.04.2018 |

Niin, mitä voisin tehdä kun kokoajan tekee mieli jotain herkkuja, joka suolaista tai makeaa! Olen kokeillut syödä hedelmiä, marjoja, kuivattuja hedelmiä jne. Mutta ei vaan auta! Olen siis kyllä ollut esimerkiksi nyt vähän päälle viikon ilman niitä mutta SILTI tekee kokoajan mieli. Loppuuko tämä ikinä ja jos ei voisiko herkut korvata jollain järkevällä?

Kommentit (416)

Vierailija
201/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaaniletut on hyvä vastine normaaleille letuille, eikä ne ole niin epäterveellisiä.

1 banaani, 2 kananmunaa, 1tl leivinjauhetta ja 1tl sokeria halutessa (ite laitan hyppysellisen). Päälle sitten jotain mustikoita.

Vierailija
202/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaaniletut on hyvä vastine normaaleille letuille, eikä ne ole niin epäterveellisiä.

1 banaani, 2 kananmunaa, 1tl leivinjauhetta ja 1tl sokeria halutessa (ite laitan hyppysellisen). Päälle sitten jotain mustikoita.

Tein näitä joskus, mutta oli ehkä huono resepti kun ei oikein pysynyt kasassa. Vois kokeilla uusiks :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi. Syö säännöllisesti ruokaa ja tarpeeksi.  Älä jää roikkuu ajatukseen tai ruoki sitä" tekee mieli herkkuja".  Päätä tänään "syön hyvän aamupalan, lounaan välipalan, päivällisen ja iltapalan". Tee ruuat valmiiks. Kun menet kauppaan päätä "ostan vain listassa olevat asiat" ja jos ihan pakko joku herkku on saada niin päätä et "ostan vain esim kismet suklaa patukan ja sit meen kassalle" Kyllä munkin herkkuja tekee mieli  mut olen myös oppinut et jos koko ajan niistä haaveilee niin enemmän tekee mieli ja jos itse ei päätä ja tee työtä asian eteen niin aina sortuu. Tiedän että päättäminen ei ole helppoa, mut päivä kerrallaan. Eikä heti kannata kaikkia herkkuja ottaa pois, jos joka päivä syö 5 suklaa patukkaa alottaa sillä et syö 3 ja sit 2 kunnes syö vaan yhden päivässä. Ja tosiaan syö niin et sulla ei ole nälkä ei täyteen vatsaan herkut mahdu ja verensokeri pysyy tasaisena. Äläkä sano että et onnistu vaan sano et "hyvä minä! tänään söin vain yhden suklaan viiden sijasta" Mut jos vaan hoet"epäonnistun" niin sit epäonnistut. Kumpi määrää sun elämästä, sinä vai herkkuhimo?

Vierailija
204/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi. Syö säännöllisesti ruokaa ja tarpeeksi.  Älä jää roikkuu ajatukseen tai ruoki sitä" tekee mieli herkkuja".  Päätä tänään "syön hyvän aamupalan, lounaan välipalan, päivällisen ja iltapalan". Tee ruuat valmiiks. Kun menet kauppaan päätä "ostan vain listassa olevat asiat" ja jos ihan pakko joku herkku on saada niin päätä et "ostan vain esim kismet suklaa patukan ja sit meen kassalle" Kyllä munkin herkkuja tekee mieli  mut olen myös oppinut et jos koko ajan niistä haaveilee niin enemmän tekee mieli ja jos itse ei päätä ja tee työtä asian eteen niin aina sortuu. Tiedän että päättäminen ei ole helppoa, mut päivä kerrallaan. Eikä heti kannata kaikkia herkkuja ottaa pois, jos joka päivä syö 5 suklaa patukkaa alottaa sillä et syö 3 ja sit 2 kunnes syö vaan yhden päivässä. Ja tosiaan syö niin et sulla ei ole nälkä ei täyteen vatsaan herkut mahdu ja verensokeri pysyy tasaisena. Äläkä sano että et onnistu vaan sano et "hyvä minä! tänään söin vain yhden suklaan viiden sijasta" Mut jos vaan hoet"epäonnistun" niin sit epäonnistut. Kumpi määrää sun elämästä, sinä vai herkkuhimo?

No näinhän se on. Ehkä hankalaa on just se, että mistä kaikista täyttyy hyvin. Pääruoat menee hyvin, aamupalakin ihan ok mutta esim. lounas on jotenkin itselle hankala koota niin että täyttyisi kunnolla. Sitten just jos lounaalla ei syö tarpeeksi niin tekee siinä välissä mieli napostella jotain.

Vierailija
205/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole kuukausi ilman, ja jos vielä tekee mieli niin jokin puute kyllä sitten on ruokavaliossa varmaan

Tässä on vaan sellainen ongelma, että mieliteko on niin vahva, että vuorokausikin ilman tuntuu lähes mahdottomalta. En oo ap, mutta kärsin samasta. Ei me täällä kyseltäisi jos pystyisi olemaan kuukauden ilman.

Tuo mieliteko tai paremminkin riippuvuus on ainakin itselläni pelottavan voimakas. Ensimmäistä kertaa ymmärrän miltä narkomaanista tuntuu ja mä olen siis polttanut tupakkaakin parikymmentä vuotta ilman tällaista tunnetta. Onnistuin myös lopettamaan röökinpolton "seinään" viitisen vuotta sitten ilman mitään korvaavia tuotteita enkä kokenut edes vieroitusoireita. Se vaan oli siinä ja ihan ilman ongelmia, mutta tämä herkuttomuus/napostelemattomuus meinaa viedä järjen ja mieliteko kummittelee niin kauan kunnes saa jotain epäterveellistä. 

N42

Vierailija
206/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin liiasta herkuttelusta eroon sallimalla itselleni ihan vapaasti kaikki haluamani herkut (ei tietenään nälkään). Eipä ollut enää tarvetta miettiä herkuttelua. Erilaisten rajoitusten kanssa herkut olivat mielessä monta kertaa päivässä. Kotona on nytkin karkkia ja suklaata, jonain päivänä otan muutaman ja monena päivänä en. Olen laihtunut nyt n. 20 kg ja olin tosiaan herkutellut itseni 120 kg:n painoon eli luulisin tietäväni jotakin herkkuhimoista.

Vierailija
207/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinhän se on. Ehkä hankalaa on just se, että mistä kaikista täyttyy hyvin. Pääruoat menee hyvin, aamupalakin ihan ok mutta esim. lounas on jotenkin itselle hankala koota niin että täyttyisi kunnolla. Sitten just jos lounaalla ei syö tarpeeksi niin tekee siinä välissä mieli napostella jotain.

Lisää lounaalle rasvaa? Syötkö siis kevytlounaan ja illalla vasta pääruuan? Tukevoita aamiaista ja lounasta. 

Vierailija
208/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsin liiasta herkuttelusta eroon sallimalla itselleni ihan vapaasti kaikki haluamani herkut (ei tietenään nälkään). Eipä ollut enää tarvetta miettiä herkuttelua. Erilaisten rajoitusten kanssa herkut olivat mielessä monta kertaa päivässä. Kotona on nytkin karkkia ja suklaata, jonain päivänä otan muutaman ja monena päivänä en. Olen laihtunut nyt n. 20 kg ja olin tosiaan herkutellut itseni 120 kg:n painoon eli luulisin tietäväni jotakin herkkuhimoista.

Mielenkiintoista! Well done! Vaikeeta on kun eri ihmisille toimiii ihan eri keinot.

Vierailija
209/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile eri maiden eri keittiöitä ja päätä sitten mikäs juuri sinulle sopii.

Vierailija
210/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää lounaalle rasvaa? Syötkö siis kevytlounaan ja illalla vasta pääruuan? Tukevoita aamiaista ja lounasta. 

Ap:lle on turha antaa toimivia neuvoja, sille kelpaa vain ne, missä kehotetaan syömään sokeria. Ei sillä ole mitään haluja päästä sokerista eroon. Kyselee täältä lupaa sokerinsyöntiin.

Vierailija
211/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuudella kaikkea ja hyvät moninaiset mauthan sen ratkaisevat.

Vierailija
212/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuudella kaikkea ja hyvät moninaiset mauthan sen ratkaisevat.

Ja myös se että elimistö pysyy elinvoimaisena ja toimintakykyisenä.

Vierailija
213/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle on turha antaa toimivia neuvoja, sille kelpaa vain ne, missä kehotetaan syömään sokeria. Ei sillä ole mitään haluja päästä sokerista eroon. Kyselee täältä lupaa sokerinsyöntiin.

Vierailija
214/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla varmaan herkkujen syöminen jäisi vähemmälle jos saisin seksiä. Painoa on tullut ihan hirveästi kahden vuoden aikana.

N24

Vierailija
215/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan proteiinin pitäisi auttaa.

Vierailija
216/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin, rasva on se, joka auttaa.

Vierailija
217/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalioon kokonaisvaltainen muutos, niin ei tee enää mieli. Monipuolinen vegaaniruokavalio tappaa herkutteluhalut äärimmäisen tehokkaasti. Kutsuilla otan keksiä, kakkua jne. lautaselle kohteliaisuudesta vähän, vaikka en oikeasti halua niitä edes syödä. Aivan liian makealta maistuu.

Vegaaniruokavalio ei herkkuhimoa poista.

Minulla poisti ja varmasti poistaa muillakin, jos oikeasti katsoo tarkkaan, että saa ruuasta kaiken tarvittavan. Samalla poistaa tarpeettomat. Ei sokeria, ei roskaruokaa, ei valkoisia jauhoja, ei alkoholia jne.

Minulla vehnä tekee samat oireet. Kaiken lisäksi vaikeasti hoidettavaa ihottumaa pukkaa.

Ärsyttää kun kyläpaikoissa ei uskota etten voi syödä vehnää oman terveyteni vuoksi. Muutkin kuin keliaakikot voivat saada pahoja vaivoja vehnästä.

Vierailija
218/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinia ei voi syödä enempää kuin tarpeensa mukaisen määrän. Ylimäärä tukkii lymfan, pöhöttää ja lihottaa ja rasittaa munuaisia. 

Vierailija
219/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten oikein syötte vegaaniruokavaliolla? Ette varmaan kuitenkaan sipsikaljavegaaneja ole jos herkkuhimot on kadonneet?

Vierailija
220/416 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites meni syöpöttelijöillä eilinen ilta (illat on ainakin itselleni pahimmat, päivät pysyn helposti ruodussa)?  Itse sain pidettyä itseni kurissa, illallisen jälkeen makeanhimo oli hirveä niinkuin aina mutta lähdin lasten kanssa ulos lenkille niin sain pidettyä itseni pois kaapeilta. Kotiin kun tultiin niin ei tehnytkään enää mieli makeaa! Yes!"

Paistoin Taste.comin ohjeella sokerittoman banaanikakun. Siihen sai upotettua kätevästi isännän ostamia grahamjauhoja. Valkean vehnäjauhot korvasin kaurajauhoilla ja lisäsin ksantaania jauhomäärän mukaan jotta kakku pysyy kasassa. Maistoin yhden palan. Oikein hyvää ja maukasta oli! Se kitkerä grahamjauho ei maistunut ollenkaan koska kakussa on kanelia ja niitä soseutettuja kuorestaan mustaksi kypsyneitä banaaneja.

Meillä muut perheenjäsenet riemuitesevat aina kun saavat kotona leivottua kakkua. Pudotin kuivakakkujen sokerimäärää asteittain ja laitan puolitoistakertaisen määrän leivinjauhetta tai soodaa, jotta kakku nousee yhtä pontevasti kuten sokeria sisältävä kakku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän