Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikonkadun Zarassa kassat ei puhu suomea.

Vierailija
17.04.2018 |

Kysyin kuinka kauan vaatteilla vaihto/palautus oikeus, ellei ostamani tuotteet kelpaa lapselle.
Kassaalla kaksi henkilöä töissä ja kumpikin puhui ainoastaan englantia. Vitu..aa kun ei enää suomella pärjää edes keskellä Helsinkiä. Juu ja osaan kysyä tuon myös englanniksi, mutta periaatteessa kyllä asiakkaan pitäisi omassa kotimaassaan pystyä pärjäämään omalla kielellään.

Kommentit (328)

Vierailija
1/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin kuinka kauan vaatteilla vaihto/palautus oikeus, ellei ostamani tuotteet kelpaa lapselle.

Kassaalla kaksi henkilöä töissä ja kumpikin puhui ainoastaan englantia. Vitu..aa kun ei enää suomella pärjää edes keskellä Helsinkiä. Juu ja osaan kysyä tuon myös englanniksi, mutta periaatteessa kyllä asiakkaan pitäisi omassa kotimaassaan pystyä pärjäämään omalla kielellään.

Anteeksi, siis Aleksin Zarassa asioin

Vierailija
2/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbonkin Zarassa Vantaalla yksi myyjä, joka ei puhu Suomea. Jouduin sönkkäämään palautuksen kanssa ja tuli "english please".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaavuoren mielestä ei tarvii osata.

Vierailija
4/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi mua palveli niin kuuma miespuolinen Zaran myyjä ja ihan suomeksi, ,että oksat pois. sanoi vielä jotain kohteliasta, ainiin, "sulla on kaunis käsiala" p-kortin allekirjoituksestani. ei mitään valittamista

Vierailija
5/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin jättänyt vaatteet kassalle.

Vierailija
6/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin myyjät puhuvat venäjää..nämä Natashat...

Vierailija
7/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että perusfraasit ja -sanat olisi helppo opettaa myyjille työhön perehdytyksen yhteydessä. Ei siinä mitään vikaa ole, että ulkomaalaisia palkataan, mutta mielestäni pitäisi edes yrittää suomeksi.

Vierailija
8/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt kuulosta lainmukaiselta.

Vierailija
9/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että perusfraasit ja -sanat olisi helppo opettaa myyjille työhön perehdytyksen yhteydessä. Ei siinä mitään vikaa ole, että ulkomaalaisia palkataan, mutta mielestäni pitäisi edes yrittää suomeksi.

"Only english" tokaisi kassa tyttö minulle. Ei edes yrittänyt puhua suomea.

Vierailija
10/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puhun erinomaista englantia, mutta Suomessa vaadin aina saada palveua suomeksi. Mielestäni se on perusoikeus kotimaassaan.

Vierailija
11/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu vastaavaan tilanteeseen kuin AP niin kannattaa vaan vaatia suomenkielistä palvelua eikä alistua tilanteeseen. Esim Vuittonin myymälässä itse teen aina niin kun joku venäläinen tai kiinalainen tulee kysymään voisko auttaa. Ja ihan selvyyden vuoksi; olen tilanteessa aina kohtelias, mutta jämäkkä.

Vierailija
12/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit vastannut "Only finnish"

Vierailija
13/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano hänelle suomeksi, " vain suomea kiitos" jos ei suomi onnistu niin esimies paikalle ja kysytään hänen mielipiteensä asiasta. tai Zaran Suomen toimarilta mitä on mieltä. ja valitus perään ja hyvityksen vaatiminen huonosta palvelusta.

Vierailija
14/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kaikkea mitä aikaisemmin ketjussa sanottu. Toisaalta itse olen nähnyt ja ollut juuri se ei-natiivi tilanteessa...

Muutama vuosi ulkomailla, maassa mikä oli brittien vanha kolonisaatio ja VARMASTI kaikki puhuivat englantia mutta ai kun tulivat minultä pyytämään palvelua.... omalla kielellään tietysti mutta sitä silmin pyörittelemisen määrää ja avointa ilkuntaa jos kielioppivirheitä vastauksessa tuli. Jatkuvaa kyykyttämistä ja solvaamista kunnes riitti.

Vierailija
15/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt sentään ruotsia puhuivat? - Jollei ei niin Rkp:n puheenjohtajella on varmaan ilta uutisista varattu tilaisuus kertoa, mitä mieltä hän kun hän ei saa palveluaan omalla äidinkielellään. - Jos suomenkielinen uskaltautuu sanomaan, että anteeksi en ymmärtänyt mitä sanoitte tai voisitteko sanoa saman.... vaikka uudestaan vielä jollette suomea osaa lainkaan niin hän epäilemättä itsekäs juntti joka ajattelee vain itseään eikkä ymmärrä, mitä kaikkea muut saattavat hänestä ajatella. Pitäisi kuulemma muistaa aina, että suomi on pienen pieni kieli maailman kielimeressä, eikä kenenkään voi olettaa osaavan suomea; paitsi tällä palstalla päivystävien kielipoliisien, jotka nillittvät jokaisesta välimerkin puutteestta ja yhdyssanavirheitä nähdessään... no jätän sanomatta.

Vierailija
16/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kaikkea mitä aikaisemmin ketjussa sanottu. Toisaalta itse olen nähnyt ja ollut juuri se ei-natiivi tilanteessa...

Muutama vuosi ulkomailla, maassa mikä oli brittien vanha kolonisaatio ja VARMASTI kaikki puhuivat englantia mutta ai kun tulivat minultä pyytämään palvelua.... omalla kielellään tietysti mutta sitä silmin pyörittelemisen määrää ja avointa ilkuntaa jos kielioppivirheitä vastauksessa tuli. Jatkuvaa kyykyttämistä ja solvaamista kunnes riitti.

Hulluahan tuollainen on, kyllä minä ainakin arvostan sitä, että joku yrittää tosissaan puhua paikallista kieltä, eihän sitä edes opi ellei saa tilaisuuksia puhua. Joissain maissa on kuitenkin toisenlaiset käytöstavat, jolloin ketä tahansa asiakaspalvelijaa saatetaan solvata. Sitten on tietenkin näitä, joita entisen isännän kieli ja/tai yleensäkin muunmaalaiset/-rotuiset/-kieliset ihmiset vaan ärsyttävät älyttömästi. 

Näkee sitä Suomessakin kun joillekin on niin kynnyskysymys olla puhumatta ruotsia, vaikka todellisuudessa melkein kaikki suomenruotsalaiset yrittävät puhua suomea ja muutenkin palvella hyvin (vaikka englantiin olisikin niin helppo turvautua). Miksi ruotsinkielistä asiakaspalvelutilannetta ei koskaan nähdä mahdollisuutena käyttää ruotsia, ei kai aina asiakaskaan ole niin kiireinen tai väsynyt ettei jaksa edes yrittää?

Vierailija
17/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä 👿

Vierailija
18/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano hänelle suomeksi, " vain suomea kiitos" jos ei suomi onnistu niin esimies paikalle ja kysytään hänen mielipiteensä asiasta. tai Zaran Suomen toimarilta mitä on mieltä. ja valitus perään ja hyvityksen vaatiminen huonosta palvelusta.

Kuvitteletko, ettei tuo ole osa liikkeen (toki pskaa) brändiä?

Vierailija
19/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen vaatii suomenkielistä palvelua? Hauskaa, että on englanninkielisiä kassoja. Toivottavasti yleistyy. Ja ruotsinkielisillä alueilla ehdottomasti vain ruotsinkielistä palvelua.

Vierailija
20/328 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin tsadis ravintolaan ja hämmennyin kun tarjoilija sanoi olevansa kanadasta. No ei siin mitään mut kyl suomea pitäis osata jos moisessa palveluammatissa meinaa olla.