4-v mm puree vauvaa. Voiko tai kannattaako oikeusteitse vaatia tapaamissopimukseen muutosta toisen lapsen osalta
kun meno on mennyt miehen nuoremman lapsen kans ihan mahdottomaksi viimeisen vuoden aikana, kun meille syntyi kuopus. Miehen lapset on meillä viikko-viikko, vanhemman kans jutut sujuu mut tää nuorempi on suoraan sanottuna täys hirviö välillä. Lasten äiti ei (tietenkään) halua luopua lapsivapaista viikoistaan eikä perheneuvolasta ole ollu apua.
Kannattaisko hakea esimerkiks oikeusteitse muutosta nuoremman lapsen asumiseen toistaiseksi vai mitä voi tehdä, tällaisenaan kun tilanne ei voi enää jatkua? Olemme miehen kanssa molemmat tällä kannalla. Lapsista miehellä on ex-vaimon kanssa yhteishuoltajuus.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin jo avaukseen, että apua ja keinoja ollaan kyllä haettu, mm perheneuvolasta. Ne eivät ole auttaneet. Mies tekee paljon reissutöitä enkä minä voi olla jatkuvasti vahtimassa ettei tämä lapsi satuta vauvaa. Lapsella on häikkää kehityksessä raskauden aikaisista tekijöistä johtuen, joten ei voi laittaa vain mustasukkaisuuden ym piikkiin. ap
No mutta tottakai voit olla koko ajan vahtimassa. Mun esikoinen on 2, enkä jätä häntä hetkeksikään vauvan kanssa kaksin. Vauva syliin/toiseen huoneeseen/sitteri vessaan yms. Hankalaa, mutta voit olla koko ajan vahtimassa. Jos siis tilanteeseen ei ole muuta ratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Miten te teette tästä nyt tämän äitipuolen ongelman ja lyytäätte väsynyttä?
Pitäisi tämän huonokäytöksisen lapsen vanhempien ennen kaikkea muuttaa suhtautumistaan ja biologisen äidin otettava enemmän vastuuta omastaan. Tietää varmasti, että lapset eivät voi olla isän hoidossa töiden takia, vaan äitipuoli joutuu hoitamaan.
Hatunnosto kärsivällisyydestä tässä uusperhekuviossa, nimenomaan äitipuolelle!
Ken leikkiin lähtee, leikin kestäköön. Kaikilla aikuisilla on vanhemman velvollisuudet hoivata, kasvattaa, jne.
Sinusta lapsen yli saa ajaa joka mutkassa uudelleen ja uudelleen, kun aikuinen laittaa itsensä tilanteeseen jota ei hallitse? Lapsia voi pykätä parin vuoden välein ja vähän, kun tulee vaikeaa heidät voi ulkoistaa perheestä?
Millainen mies laittaa lastensa äidin tuollaiseen asemaan? Yksikö molempien äitien pitäisi tässä nyt se vastuu kantaa?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tämän huonokäytöksisen lapsen vanhempien ennen kaikkea muuttaa suhtautumistaan ja biologisen äidin otettava enemmän vastuuta omastaan. Tietää varmasti, että lapset eivät voi olla isän hoidossa töiden takia, vaan äitipuoli joutuu hoitamaan.
Biologinen äitikö on ongelman aiheuttanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin jo avaukseen, että apua ja keinoja ollaan kyllä haettu, mm perheneuvolasta. Ne eivät ole auttaneet. Mies tekee paljon reissutöitä enkä minä voi olla jatkuvasti vahtimassa ettei tämä lapsi satuta vauvaa. Lapsella on häikkää kehityksessä raskauden aikaisista tekijöistä johtuen, joten ei voi laittaa vain mustasukkaisuuden ym piikkiin. ap
No mutta tottakai voit olla koko ajan vahtimassa. Mun esikoinen on 2, enkä jätä häntä hetkeksikään vauvan kanssa kaksin. Vauva syliin/toiseen huoneeseen/sitteri vessaan yms. Hankalaa, mutta voit olla koko ajan vahtimassa. Jos siis tilanteeseen ei ole muuta ratkaisua.
Aika monessa perheessä sama tilanne vaikka lapset sisaruksia. Se vaan kestää hetken, että lapsi sopeutuu. Niitä on vaan vahdittava kokoajan. Meillä tilanne kesti puoli vuotta.
Miksi lapsen äiti ei siis halua lastaan enemmän kotiin? Onko jotain mt-ongelmia? Ei mielestäni normaalia käytöstä 4-vuotiaalle. Onko vauva ihan pieni vielä? Ottaisin yhteyttä varmaan lastensuojeluun jos sitä kautta saisi jotain apua.
Vierailija kirjoitti:
Siten, että hän hyväksyy sen että isä ei hoida omaa osuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsen äiti ei siis halua lastaan enemmän kotiin? Onko jotain mt-ongelmia? Ei mielestäni normaalia käytöstä 4-vuotiaalle. Onko vauva ihan pieni vielä? Ottaisin yhteyttä varmaan lastensuojeluun jos sitä kautta saisi jotain apua.
Ongelmat on jo ketjussa kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi valitettavasti kyllä mies on reissutöissä :( Taloudellisen tilanteen takia ei voi jäädä poiskaan. Ollaan ehdotettu lapsen äidille, että nuorempi ois enemmän hänen luona ainakin tilapäisesti, koska musta tuntuu että mä en oikeasti jaksa kohta enää kauaa. Äiti ei suostu. Tämä 4-v on ns. erityislapsi äitinsä raskauden aikaisen alkoholin käytön takia, jonka vuoksi hänen kanssa on ollut aina enemmän haastetta kuin ns normilapsen. Kuitenkin toistaiseksi ollaan pärjätty, ja kerran kuussa hän on tukiperheessä viikonlopun.
Tiedän että mitäs läksit ja niin edelleen, tottahan se on, että tiesin miehellä olevan lapsia ja heidän etu ensin, kaikkeni olen oikeasti yrittänyt, nyt vaan loppuu voimat. Meillä on muitakin lapsia täällä; sekä miehen että oma esikoiseni edellisestä suhteesta ovat 6-v ja ns eskariuhmaa molemmilla, kuitenkin heidän kans ns normaaleja ongelmia. Meidän yhteinen 2-v myös teettää työtä, ja kun hän aikanaan syntyi, ennakoin ongelmia, mutta ne kärjistyi vasta tän nuorimmaisen synnyttyä. Rakastan (uskotte tai ette) kaikkia lapsia, mutta alan olla ihan loppu. Miehen lasten äidin joustamattomuus tuntuu niin ikään pahalta. ap
Miksi hän pitäisikään joustaa? Hän ei varmaan ole osallistunut päätökseen tehdä lisää lapsia? Hän on täysin ulkopuolinen niihin ongelmiin jotka on teidän kodin seinien sisäpuolella. Hänen vastuulla ei ole sinun jaksaminen.
Öö? Lapsen huoltajat ovat ap:n mies ja ap:n miehen ex. Jos ap:n mies ei ole kotona, niin tottakai lapsen äidin pitäisi sitten lapsi hoitaa, ei ap:n. Jos ap:ta ei olisi olemassa ja mies olisi viikonloppuisin töissä, ei miehen exä voisi silloinkaan laittaa lasta isälle kun sitten lapsi olisi yksinään isän ollessa töissä. Nytkin isä on töissä eikä voi lastaan hoitaa, siispä viikonloppujen pitäisi olla äidillä eikä ap:n hoidossa. Ap ei ole lapsen huoltaja. Nythän ap on itsw joustanut lapsen äidin päihdeongelmien takia. Ap ei e enää jaksa joustaa, joten lapsi takaisin äidilleen ja äiti ottaa itse vastuun.
Niin ja jos mies on tapaava vanhempi, ei ole velvollisuutta varsinaisesti lasta tavata.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän kyllä hyvin ap:n väsymyksen. En itse ikinä jaksaisi toisten huonostikäyttäytyviä lapsia kun itselläni olisi vauva. Mutta kun toi koko tilanne on ihan kamala, ja varsinkin kamala niille miehen ja exän lapsille, eikä tuollaista tilannetta olisi saanut syntyä ylipäätään. Ja ap on omalla toiminnallaan edesauttanut tuon katastrofin syntymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan..
Ei siis ole reilua, että joudut tuollaiseen tilanteeseen. Saisiko perhetyöstä apua sinulle? Vaikka minustakin on kyllä väärin, että sinä hoidat lapsia yksin. Äidin ja isän pitäisi sopia hoitoajat niin, että ovat itse paikalla silloin, kun on vastuu lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja jos mies on tapaava vanhempi, ei ole velvollisuutta varsinaisesti lasta tavata.
Ap, kumman luona lapsi on kirjoilla?
No itseänne saatte syyttää tilanteesta. Ydinperhe on rikottu aikuisten itsekkyyden vuoksi ja edelleen aikuisten itsekkyyden ja himojen vuoksi otettu uusi kumppani sotkemaan siihen lasten kehitystä ja kasvua. Pitäisi sen verran ajatella lapsia että pysytään yhdessä perheenä vaikka välillä vaikeaa olisikin. Ei ole oikeastaan mitään syytä miksi olisi pakko erota, aina voi hoitoon mennä.
No jos mies ei mene väkivallan takia hoitoon niin eroaa sitten mutta uutta miestä ei saa ottaa sotkemaan lasten arkea. Lasten ehdoilla pitäisi elää ja mennä kun on niitä tehtykin, lapset ensin aina ja iänkaikkisesti!
Toivottavasti ap on provo. Kaikenlaiset vatipäät niitä lapsia kasvatteleekin, huh huh!
Eikun hei, mulla on idea. Laittakaa se lapsi sunnuntaimarkkinoille myyntiin! Pääsette eroon nopeasti. Antakaa vähän alennusta kun ei osaa käyttäytyä.
Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus. Voi hyvää päivää.
Tee lastensuojeluilmoitus, kuka hel**tti tuota rumbaa jaksaisi. Tarvitte jotain konkreettista apua kotiinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs ajattelitte tämän asian hoitaa silloin kun suunnittelitte tätä vauvaa?
Suoraan sanottuna tämä kuopus ei varsinaisesti ollut suunniteltu, emme silti aborttiinkaan kyenneet. Eikä osattu ennakoida näin isoja vaikeuksia. ap
Tässä kohtaa olisi pitänyt ottaa huomioon jo ne olemassa olevat lapset, eikä tehdä itsekyyttään yhtään lasta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tee lastensuojeluilmoitus, kuka hel**tti tuota rumbaa jaksaisi. Tarvitte jotain konkreettista apua kotiinne.
Ja sitä on helpompaa saada kun mukaan tulee lastensuojelu.
On kauhea tilanne. Teitte niin tai näin, aina joku kärsii. Ehkä saisitte kodinhoitajan tms auttamaan sossun kautta? Lapsihan ei opi siitä mitään, jos hänet nyt sivuutetaan. Teidän perheessä pitää oppia ne rajat. Hylkäämiskokemus varmasti vain pahentaisi tilannetta.