Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kipeänä jäät pois töistä?

Vierailija
16.04.2018 |

Olo on ollut eilisillasta asti sellainen että olen tulossa kipeäksi. Ei kuumetta, mutta on kipeä olo. Kurkku karhea, mutta ei pahempaa yskää eikä suurempaa nuhaakaan. Korvissa tuntuu siltä että saattaisi hieman olla tulossa tulehdusta.

Ajattelin että tämä vaatii kuitenkin lepoa ja pääsee pienemmällä riesalla, kun ei kampeudu töihin vaan jää potemaan tämän pois. Kuitenkin omatunto on hieman kolkutellut näin "pienestä", vaikka eihän siihen pitäisi olla mitään syytä? Parempi se on muutenkin näin etten tartuta tätä kehenkään sitten töissä ja annan itselleni ihan luvan parantua.

Kommentit (259)

Vierailija
41/259 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhaisena ja ääni painuneena olen ollut töissä, samoin silloin jos paleltaa. Viimeksi lähdin kesken päivän, kun ääni katosi ja päänsärky ei lakannut, vaikkei kuumetta vielä ollutkaan. Se oli torstai, ensimmäiset pienet oireet alkoi jo tiistaina. Töihin mennessä hengästytti ja kurkkua kivisti, mutta kuvittelin sen johtuvan liian kylmässä pakkasessa rehkimisestä.

Vierailija
42/259 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei ole sairas, niin pitäisikö silti olla kotona. Anteeksi nyt vaan, kun en ole 10 vuoteen ollut niin sairas, että olisi pitänyt olla kotona. Joskus on kurkku vähän karhea, ja vähän nenä valuu, mutta ei tulis mieleenkään jäädä kotiin jos kuumetta ei ole ollut ja olo miltei normaali ja oireet hyvin lieviä.

Mitää? Mitä sä sanoit? Ei nää mitään tämän kruunun loisteelta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/259 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on julkisilla tunnin työmatka. Jos minulla on sairas olo, jään pois. Ihan pienestä nuhasta en jää pois, vaan minulla on yleensä päänsärkyä ja sellainen kurja olo yleisesti. Hävettää joskus soittaa töihin ja kertoa olevansa kipeä, kun en kuulosta sairaalta.

Vierailija
44/259 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on flunssan poikanen mutta ei kuumetta niin teen töitä etänä (jos olin muuten suunnitellut meneväni toimistolle). Jos nousee lämpöä, en yleensä koe itseäni työkykyiseksi joten silloin olen sairauslomalla. Kerran oli menoa ja en malttanut jäädä lepäämään ajoissa (vaan jatkoin kuumeessa), ja sen seurauksena tauti levähti paljon pahemmaksi kuin olisi jos olisin jäänyt ajoissa lepoon

Vierailija
45/259 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei buranalla, panadolilla, imodiumilla tai rauhottavalla olo helpota tunnissa, niin en mene töihin.

Vierailija
46/259 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista tilaa ei ole

Vierailija
47/259 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen työkyvytön, niin jään. Kävin yhdessä jalkaleikkauksessa, josta lääkäri kirjoitti minulle kuukauden saikun. Työni on näpyttää tietokonetta, joten pidin saikusta ensimmäiset kolme päivää + viikonlopun, minkä jälkeen tein seuraavan viikon töitä etänä, minkä jälkeen palasin toimistolle. Aivan typerää kirjoittaa noin pitkä saikku tietokonetta työkseen näpyttävälle tuollaisessa tilanteessa.

Sitten taas jos on pää aivan jumissa flunssan vuoksi, saatan olla pois, vaikka ei olisikaan kuumetta. Toisaalta jos kuume vain pitkittyy, olen mennyt töihin, kun olo on parempi kuin aiemmin taudin aikana ja tuntuu, että pystyn tekemään duunini.

Vierailija
48/259 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole.

ei ole sellaista tilaa, joka pysäyttää, mieli on aina vahvempi.  :) 

Vierailija
49/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole.

ei ole sellaista tilaa, joka pysäyttää, mieli on aina vahvempi.  :) 

MIelenkiintoista. Kun sinulla on noro ja oksennat sekä paskot samalla , pystyt siis torjumaan sen mielesi voimalla? Tai jos umpparisi puhkeaa, sanot lääkärille että mind over matter ja menet töihin.

Vierailija
50/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kahvilassa, joten kova nuha riittää syyksi sillä tuskin kukaan haluaa ostaa pullaa jos tiskin takana seisovan henkilön nenä valuu solkenaan ja silmät punottavat. Lisäksi nuha tekee usein höntin ja voimattoman olon, vaikka sitä kuumetta ei olisi.

Vierailija
51/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää pois. Viimeksi kun olin sairaana pidin viikon koulutuksen ainoana kouluttajana jossain hemmetin ruokamyrkytyksessä. Se oli kyllä raskasta mutta ei sitä koulutusta voinut peruakaan.

Vierailija
52/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo tuli kerran flunssassa töihin. Pyydettiin häntä lähtemään kotiin meitä muita tartuttamasta. 

Usko ja lähti. Meillä on myös toinen työntekijä, joka vääntyy töihin sairaana. Todella ärsyuttävää. Kyllä ne hommat saadaan hoidettua eikä pulju kaadu pariin sairasteluun. Aika harvoin muuten porukat sairastelee. 

Vierailija
53/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, perusflunssa tyyliin yskittää, kurkku vähän karhea, nuhaa ja yleisnuhjuinen olo jos on, niin ei se tauti mihinkään lyhene kotona makaamalla. Kestää minkä kestää, kunhan jättää isoimmat urheilut väliin.

Vierailija
54/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs työkaverini tulee töihin vatsataudissa imudumin voimalla ja flunssassa buranan voimalla ja tartuttaa kaikki muut. Ja sitten on närkästynyt, kun me muut jäämme kotiin potemaan  " yksinko minun pitää kaikki tehdä!"

Vierailija
55/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vatsataudissa jään kotiin. Flunssassa harvemmin, toki jos kuumeen nostaisi, mutta eipä mulla tavallinen flunssa kuumetta aiheuta. Se flunssakin kuitenkin sen lähemmäs pari viikkoa kestää ennenkuin on täysin ohi, että aika pitkään saisi olla pois karhean kurkun ja nuhaisuuden takia, jos lähtee siitä, että vain täysin terveenä töihin.

Etäpäiviä pidän, jos työtilanne suinkin sallii, jos flunssan takia tuntuu olevan veto pois. Tosin etäpäiviä pidän 1-2 viikossa muutenkin.

Vierailija
56/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jää pois. Viimeksi kun olin sairaana pidin viikon koulutuksen ainoana kouluttajana jossain hemmetin ruokamyrkytyksessä. Se oli kyllä raskasta mutta ei sitä koulutusta voinut peruakaan.

Meinaatko, että jos sulta umpisuoli puhkeemassa, et mene kiireiseen leikkaukseen, koska koulutusta ei voi perua?

Taas niin työnsankarin höpinää.

Vierailija
57/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään aika herkästi saikulle. Perussairauteni vuoksi minun todellakin kannattaa tehdä niin, ja se on myös työnantajan etu, sillä jos älyän jäädä hyvässä kohtaa pois töistä, selviän parin päivän levolla. Jos taas leikin Vuoden Työntekijää ja Urheaa Raatajaa, seurauksena voi olla parin viikon sairaalareissu. Ja siinä sivussa tartutan muutkin. Itse asiassa nuo Työn Sankarit lähinnä vituttavat, jotka tulevat töihin pärskimään, olemaan tekemättä mitään muuta kuin valittamaan vaivojaan ja olemaan niin urheita - ja tartuttamaan työkaverinsa. Eivät vain minua, vaan työkavereitani ja esimiehiäni myös.

Vierailija
58/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä esimies ei ole antanut jäädä kuumeettomassa flunssassa sairaslomalle, olo voi olla tosi kurja. Paranisi nopeammin ja ehkä ei tulisi niin helposti uudelleen.

Asiahan ei varsinaisesti esimiehelle kuulu.

Vierailija
59/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä juuri peruttiin koulutus kouluttajan sairastumisen takia. Ilmoitettiin vaan, että se siirtyy nyt kuukaudella. Eipä siinä sen kummempaa. Parempi näin kuin sairas kouluttaja. 

Vierailija
60/259 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että jos sulta umpisuoli puhkeemassa, et mene kiireiseen leikkaukseen, koska koulutusta ei voi perua?

Taas niin työnsankarin höpinää.

Umpisuoli puhkesi vuosia sitten. Kävin duunissa normaalisti (kesätyö, ei malttanut olla pois tai tilit kusee) ja illalla lääkärissä, kahteenkin kertaan. Ei se lääkäri silti löytänyt minusta mitään vikaa. Sitten koko roska puhkesi. Tässä vaiheessa mentiin sairaalaan aika vikkelästi.

Kaikki ei vingu vaan sietävät pientä kipua ja epämukavuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan