Mies ei anna vessarauhaa, koska ei halua salaisuuksia suhteeseen
Miehen mielestä en saisi lukita ovea vessassa käydessä, koska hän ei halua suhdetta, jossa on salaisuuksia. Yritin vedota, että haluaisin ajaa esimerkiksi ihokarvojani rauhassa, mutta hän vain kiivastui, sillä hänen mielestään sitäkään ei tarvitse salailla.
Olin viikonloppuna pesemässä vessassa hampaita ja en kuullut hänen koputustaan, joten hän avasi yhtäkkiä oven ja kysyi jotain. Sanoin ärtyneesti, että pesen hampaita ja hän loukkaantui tästä. Tämä johti aivan kamalaan riitaan. Kuulemma minun on hyvä harjoitella tulevaa mahdollista lapsiperhe-elämää ja sitä, ettei minulla tulevaisuudessa ole koskaan omaa aikaa. Lapselle kun saattaa vessassa käydessäni sattua jokin hätätilanne ja silloin miehen on pakko juosta vessaan hakemaan apua.
Mitä mieltä, onko liikaa vaadittu, että saisi olla edes 5 minuuttia yksin vessassa toisen häiritsemättä vai täytyykö kaikki toimenpiteet jakaa kumppanin kanssa?
Kommentit (153)
Ehdota miehelle, että poistatte kodista verhot ja ovet. Kun ei ole salattavaa, niin kaikki saa olla näkyvissä.
Ole alasti aina, kun miehelle tulee vieraita. perustele tätä sillä, että ette halua, että on mitään salattavaa.
Hei ap, tarinassasi on jotain samoja piirteitä kuin minun kokemuksissani, joista tein aiemmin aloituksen:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3016792/miesystavani-ei-anna-minun-kayd…
Minä lähdin, enkä ole katunut, vaikka jo ehdin ihastua. Jälkikäteen helpompi nähdä asia niin kuin se on. Tuolloin yritin selitellä toisen kummallisia tekoja. Mutta ei niihin ole järkevää syytä: lähde ja pian.
Siirrä pönttö keskelle olohuonetta ja hommaa toinen keittiöön ruokapöydän viereen. Microlax varttia ennen kun mies käy syömään ja siihen istut ummetusta helpottamaan. Alkaa vessarauhaa löytymään huushollissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä salaista vessassa voisi tapahtua? Raskaustesti? Salaiset tekstarit?
Anna miehen tutkia taskut ennen vessaan menemistä, niin varmaan antaa laittaa oven kiinni.
Hän on luonteeltaan ns.luonnonlapsi, jonka mielestä kaikki ruumiintoiminnot on luonnollisia. En vaan haluaisi, että kukaan ryntää sisään, kun teen esim tiettyjä "kauneudenhoitoon" liittyviä toimenpiteitä.
En oikein tiedä, miksi alistun tälläiseen. Aijon kyllä jatkossakin sulkea ja vessan oven, vaikka se varmasti tietää uusia riitoja. Mies on aika kontrolloiva ja mustasukkainen.
Ei ole ensimmäinen kerta, että olen vähän vastaavassa ihmissuhteessa. En osaa laittaa itselleni rajoja, siksi varmaan täältäkin haen nyt tukea mielipiteelleni. Kiitos kaikille tsempistä.
AP
Voi ei, toivottavasti pääset pian eroon tuosta miehestä. Mua alkoi ahdistaa jo pelkästään ajatus tuollaisesta suhteesta... tiedän millaista on olla läheisriippuvainen, haluaisi miellyttää kaikkia ja olla näkymätön. Esim. narsisti "haistaa" tämän, ja ottaa tällaisen ihmisen leikkikalukseen. Sinut yritetään alistaa täysin toisen tahtoon, itsetuntosi muserretaan ja muuta mukavaa. Pelasta itsesi ja äkkiä! Voi kuulostaa liioittelulta mutta ei ole, yritä saada itsetuntoasi parannettua, älä suostu toisen pompoteltavaksi!
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, tarinassasi on jotain samoja piirteitä kuin minun kokemuksissani, joista tein aiemmin aloituksen:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3016792/miesystavani-ei-anna-minun-kayd…Minä lähdin, enkä ole katunut, vaikka jo ehdin ihastua. Jälkikäteen helpompi nähdä asia niin kuin se on. Tuolloin yritin selitellä toisen kummallisia tekoja. Mutta ei niihin ole järkevää syytä: lähde ja pian.
Hienoa, että uskalsit lähteä. Tuo ei tosiaan ole normaalia. Toivottavasti itsekin uskallan lähteä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen tutkia taskut ennen vessaan menemistä, niin varmaan antaa laittaa oven kiinni.
Hän on luonteeltaan ns.luonnonlapsi, jonka mielestä kaikki ruumiintoiminnot on luonnollisia. En vaan haluaisi, että kukaan ryntää sisään, kun teen esim tiettyjä "kauneudenhoitoon" liittyviä toimenpiteitä.
En oikein tiedä, miksi alistun tälläiseen. Aijon kyllä jatkossakin sulkea ja vessan oven, vaikka se varmasti tietää uusia riitoja. Mies on aika kontrolloiva ja mustasukkainen.
Ei ole ensimmäinen kerta, että olen vähän vastaavassa ihmissuhteessa. En osaa laittaa itselleni rajoja, siksi varmaan täältäkin haen nyt tukea mielipiteelleni. Kiitos kaikille tsempistä.
AP
Voi ei, toivottavasti pääset pian eroon tuosta miehestä. Mua alkoi ahdistaa jo pelkästään ajatus tuollaisesta suhteesta... tiedän millaista on olla läheisriippuvainen, haluaisi miellyttää kaikkia ja olla näkymätön. Esim. narsisti "haistaa" tämän, ja ottaa tällaisen ihmisen leikkikalukseen. Sinut yritetään alistaa täysin toisen tahtoon, itsetuntosi muserretaan ja muuta mukavaa. Pelasta itsesi ja äkkiä! Voi kuulostaa liioittelulta mutta ei ole, yritä saada itsetuntoasi parannettua, älä suostu toisen pompoteltavaksi!
En olekaan ennen tajunnut, että taidan olla läheisriippuvainen. Luen juuri artikkelia siitä ja tunnistan kyllä itseni. Haluaisin miellyttää ja laittaa omat tarpeeni sivuun, että kaikki olisi hyvin ja rauha maassa. Mutta kun tämäkään ei riitä. Aina, kun luulen, että olen varmistanut, että kaikki mahdolliset riidan aiheuttajat on eliminoitu, tulee jostain puun takaa kuitenkin ilmi joku virhe käytöksessäni, joka johtaa kamalaan riitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
En olekaan ennen tajunnut, että taidan olla läheisriippuvainen. Luen juuri artikkelia siitä ja tunnistan kyllä itseni. Haluaisin miellyttää ja laittaa omat tarpeeni sivuun, että kaikki olisi hyvin ja rauha maassa. Mutta kun tämäkään ei riitä. Aina, kun luulen, että olen varmistanut, että kaikki mahdolliset riidan aiheuttajat on eliminoitu, tulee jostain puun takaa kuitenkin ilmi joku virhe käytöksessäni, joka johtaa kamalaan riitaan.
Tämä siis minun kommenttini. AP
Toiset vaan tykkää riidellä. Silloin ne syyt revitään mistä vaan. Jos sinä et tykkää, älä haaskaa aikaasi siellä.
Mikä estää sinua lähtemästä NYT?
Sinulla on oma asunto. Sanot miehelle, että tämä pelleily muuten loppui tähän.
Ei miehen käytös muutu muuta kuin pahemmaksi. Älä ihmeessä jää odottamaan. Mene nyt ja ala nauttia omasta elämästäsi. Äläkä ota kyseistä miestä takaisin, vaikka hän lupaisi mitä.
Ihan oikeasti, mene.
Vaikuttaa että kyseessä voisi olla kontrolloiva mies? Kun ei ole normaalia yksityisyyttä ja toinen aina häiritsee, kannattaisi lopettaa suhde heti. Ehkä etsiä muualta seuraa. Määräävä mies joka päättää puolestasi kaiken, ei muutu, hänen mielipiteensä jyrää - ehkä lapsetkin lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Millainen mt ongelma on, että vaatii tuollaista tai toisaalta suostuu siihen.
Itse häipyisin liukkaasti horisonttiin.
Vaatija on narsisti/psykopaatti ja suostuja on läheisriippuvainen.
Missä ongelma? Meillä ei ikinä ole kylppärin ovi lukossa, ei siitä lähtien kun lapset syntyivät (ja ovat siis nyt jo aikuisia). Lasten takia jätettiin siis tuolloin ovi lukitsematta, jos jotakin tapahtuu... ja tapahtuihan sitä aina. ;) Kun lapset muuttivat pois, ei vaan tullut mieleenkään alkaa turhaan muuttaa omia tapojaan. Miksi? Ei meillä kumpikaan kyttää, mitä siellä WC:ssä tai kylppärissä ja saunassa tehdään. Eikä sinne sännätä silloin, jos toinen on asioillaan tms. Eli jospa miehesi pitää luonnollisena sitä, että ovia ei sisätiloissa lukita. Meillä ei lukita muitakaan ovia kotona sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsista ollaan puhuttu, mutta olen mieheni mielestä niin vaikea luonne / minun pitäisi päästä itsekkyydestäni eroon ennen kuin voimme harkita lapsia.
Toistemme viestejä emme lue, mutta ehkä voisin ehdottaa sitä :D
AP
Mies on se vaikea luonne ja unohda lapset. Ne ei olisi kuin pelinappuloita teille.
Ainakaan rakkautta teillä ei ole
Vierailija kirjoitti:
Missä ongelma? Meillä ei ikinä ole kylppärin ovi lukossa, ei siitä lähtien kun lapset syntyivät (ja ovat siis nyt jo aikuisia). Lasten takia jätettiin siis tuolloin ovi lukitsematta, jos jotakin tapahtuu... ja tapahtuihan sitä aina. ;) Kun lapset muuttivat pois, ei vaan tullut mieleenkään alkaa turhaan muuttaa omia tapojaan. Miksi? Ei meillä kumpikaan kyttää, mitä siellä WC:ssä tai kylppärissä ja saunassa tehdään. Eikä sinne sännätä silloin, jos toinen on asioillaan tms. Eli jospa miehesi pitää luonnollisena sitä, että ovia ei sisätiloissa lukita. Meillä ei lukita muitakaan ovia kotona sisällä.
Ongelma on siinä, miten mies mielipiteensä esittää. Kiroilee ja moittii minua ja sanoo, etten osaa käyttää maalaisjärkeä ja en tiedä, mikä käytös on sopivaa ja mikä ei. Lopulta istun lattialla kyyryssä itkien ja hän lopettaa moittimisen ja saarnaaminen vasta kun lopetan mielipiteideni selittelyn ja olen hiljaa tai pyydän anteeksi huonoa käytöstäni. Tämä saattaa kestää tunteja ja riidan syy saattaa olla tosiaan vessassa käynti tai joku muu mielestäni yhtä vähäpätöinen asia, mistä en olisi ikinä uskonut riiteleväni kenenkään kanssa.
Jokaisella saa toki olla omat tapansa, mutta toivoisin, että niistä voisi keskustella eri tavalla kuin miten hän "keskustelee".
AP
"Every move you'll make - I'll be watching you..."
Miksi sinä olet sen kanss jos et kerran tuollaisena kelpaa? eiks ois parempi etsiä mies joka tykkää susta sellaisena kuin olet, eikä kontrolloi tai lytistä vaan kannustaa ja rohkaisee????MIETI