Mies ei anna vessarauhaa, koska ei halua salaisuuksia suhteeseen
Miehen mielestä en saisi lukita ovea vessassa käydessä, koska hän ei halua suhdetta, jossa on salaisuuksia. Yritin vedota, että haluaisin ajaa esimerkiksi ihokarvojani rauhassa, mutta hän vain kiivastui, sillä hänen mielestään sitäkään ei tarvitse salailla.
Olin viikonloppuna pesemässä vessassa hampaita ja en kuullut hänen koputustaan, joten hän avasi yhtäkkiä oven ja kysyi jotain. Sanoin ärtyneesti, että pesen hampaita ja hän loukkaantui tästä. Tämä johti aivan kamalaan riitaan. Kuulemma minun on hyvä harjoitella tulevaa mahdollista lapsiperhe-elämää ja sitä, ettei minulla tulevaisuudessa ole koskaan omaa aikaa. Lapselle kun saattaa vessassa käydessäni sattua jokin hätätilanne ja silloin miehen on pakko juosta vessaan hakemaan apua.
Mitä mieltä, onko liikaa vaadittu, että saisi olla edes 5 minuuttia yksin vessassa toisen häiritsemättä vai täytyykö kaikki toimenpiteet jakaa kumppanin kanssa?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Lapsista ollaan puhuttu, mutta olen mieheni mielestä niin vaikea luonne / minun pitäisi päästä itsekkyydestäni eroon ennen kuin voimme harkita lapsia.
Toistemme viestejä emme lue, mutta ehkä voisin ehdottaa sitä :D
AP
Ei, nyt ei kyllä kuulosta hyvältä jos olet miehen mielestä ”vaikea” ja ”itsekäs” ja sillä perusteella mies kiristää/panttaa lasten tekemistä.
Mies kuulostaa kontrolloivalta, myös tuo, ettet j u m akeuta saa käydä yksin vessassa.
Tulee elävästi mieleen ex - mieheni. Vessan ovi piti olla raollaan , hänellä saattoi olla minulle tärkeää asiaa kun olin tarpellni. Äärettömän kiusallista. Salaisuuksia ei saanut olla , siis ei vessarauhaa. Kauppakuitista katsoi kellonajan , milloin olim maksanut ostokset. Jos kotimatka oli kestänyt liian kauan , pidettiin parisuhdekokous. Juuri tätä sanaa hän siitä käytti. Siinä hän tenttasi , ristikuukuulusteli missä olin ollut.
Koko ajan homma meni sairaammaksi. Hän tuli töihinkin mukaan . Nukkua sain silloin kun hänelle se sopi ym ym.
Luojan kiitos pääsin hänestä eroon lopulta. Vaikeaa se oli.
Ei meinannut millään tajuta että en halua olla niin hyvän miehen kanssa.
En oikein ymmärrä itsekään itseäni. Miksi alistun tällaiseen. Toivoin, että mies jossain vaiheessa tajuaisi, etten ole hirveä ihminen. Mutta nyt vaikuttaa siltä, että musta löytyy vain aina lisää ja lisää "vikoja". Oon kyllä henkisesti niin poikki... Pitäisi löytää voimavaroja lähteä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Pariterapiasta ollaan puhuttu ja välillä hän pitää sitä hyvänä ideana, välillä ei. Välillä musta tuntuu, että haluaisin pariterapiaan vain siksi, että se terapeutti voisi pitää mun puolia, kun en itse näköjään osaa ja saa kantaani perusteltua.
Miehen mielestä olen manipuloiva, itsekeskeinen, liian voimakastahtoinen ja lapsellinen ja siitä ongelmat johtuu. Mun pitää kuulemma aina voittaa väittely sen sijaan, että pyytäisin vain yksinkertaisesti anteeksi.
En ole koskaan pitänyt väittelystä eikä mulla ole kilpailuhalua muutenkaan. En ole oikeastaan riidellyt lapsuuden jälkeen juuri kenenkään kanssa ennenkuin nyt. Miehen mielestä ne kumppanit, joiden kanssa en riidellyt, eivät välittäneet musta.
Tiedän kyllä, että vikaa on muussakin ja varmaan pitäis mennä terapiaan, ihan yksin.
AP
Kuulostaa manipuloivalta narsistilta miehesi.
Ap miehesi ei taida olla alkujaan suomalainen? Turkkilainen ex oli tuollainen..
Vierailija kirjoitti:
Et kai harkitse tuon kanssa lapsia?
mitä sillähän on jo lapsi ;) toi poika jonka kanssa se seukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille tsempeistä!
Tässä vielä yksi riidanaihe esimerkiksi: meillä oli ollut vähän kireät välit. Lähdin kaupungille ja lähetin kahteen otteeseen viestin, haluaako hän että tuon hänelle ruokaa kaupungista. Hän ei noteerannut viestejä. En sitten tuonut ruokaa ja lopputuloksena oli riita, koska minun olisi pitänyt tietää että hän silti haluaa ruokaa ja tuoda ruoka hänelle väkisin. Näitä vastaavia riittää. Aina kyseessä on kuulemma maalaisjärki, jota en osaa käyttää.
Mies on muutaman kerran ahdistanut minut henkisesti niin nurkkaan saarnaamisellaan, että olen kiljunut hänelle kuin mielipuoli, kun on ahdistanut niin paljon ja päässä vain napsahtaa. En ole tuotakaan tehnyt edellisissä suhteissa kuin eron hetkellä. Huutamisen jälkeen minä olen tietysti se huono osapuoli, koska hän vain puhui kiivaasti mutta minä huusin.
Voikohan tälläistä enää terapialla pelastaa?
Ei voi. Lähde.
Voithan sitä ennen kokeilla seuraavaa: ota se asenne, että sinä olet hyvä juuri sellaisena kuin olet (koska se on otta). Kun mies aloittaa vaatimisensa, että muutut, sano, että et aio muuttua miksikään ja miehen on joko hyväksyttävä sinut tällaisena tai lopetettava suhde. Kun mies syyttää sinua itsekkääksi tms. pysy rauhallisena ja sano, että jaaha, olet tuota mieltä, itse en kyllä koe näin. Jos mies yrittää ahdistaa sinut nurkkaan, sano, että lähdet nyt pois tilanteesta, koska hän ei tunnu pystyvän käyttäytymään asiallisesti. Lähdet vaikka kävelylle.
(olen sitä mieltä, että sun on lopetettava suhde, voit kokeilla noita ihan mielenkiinnosta ennen kuin pääset lähtemään).
Kiitos, hyviä neuvoja. Miksei itselleni ole tullut mieleen, että noinkin voisi tehdä? :'D
AP
Ap, selittelyt sikseen ja nosta jo sitä kytkintä.
Näen tässä sairaan kuvion, joka hyvin todennäköisesti vielä päätyy siihen ettei ap lähde minnekään vaan hankkii niitä lapsia ainakin yhden ja kenties menee naimisiinkin asti.
Sitten hän ajatuksissaan palaa tähän hetkeen, ja miettii miten olisi pitänyt mennä ja miten helppoa se olisi ollut.
Joten nyt, mene. Mies on ihan sekopää. Monenko sivun verran tänne täytyy ihmisten vakuutella että näin on?
Ei parisuhteeseen kuulukaan salaisuudet mutta jokaisen ihmisen täytyy saada käydä rauhassa vessassa! Vai minkä takia vessoissa on ovet ja lukot?
Mies on sairas eikä sun tarvitse sietää tuollaista yhtään.
Tuolla tavalla alkoi kaverinikin suhde. Lopulta mies piilotteli kaverini autonavaimia, kännykkää ja lompakkoa aina kun kaverini olisi tahtonut käydä kämpän ulkopuolella.
Sen jälkeen torui tätä hajamieliseksi idiootiksi ja sitten korjasi aina potin kotiin lohduttamalla ja silittämällä kun sai kaverini itkemään omaa surkeuttaan. Kun kaverini lopulta ilmoitti että suhde on ohi, mies yltyi väkivaltaiseksi. Pakene ap jo hyvissä ajoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ongelma? Meillä ei ikinä ole kylppärin ovi lukossa, ei siitä lähtien kun lapset syntyivät (ja ovat siis nyt jo aikuisia). Lasten takia jätettiin siis tuolloin ovi lukitsematta, jos jotakin tapahtuu... ja tapahtuihan sitä aina. ;) Kun lapset muuttivat pois, ei vaan tullut mieleenkään alkaa turhaan muuttaa omia tapojaan. Miksi? Ei meillä kumpikaan kyttää, mitä siellä WC:ssä tai kylppärissä ja saunassa tehdään. Eikä sinne sännätä silloin, jos toinen on asioillaan tms. Eli jospa miehesi pitää luonnollisena sitä, että ovia ei sisätiloissa lukita. Meillä ei lukita muitakaan ovia kotona sisällä.
Ongelma on siinä, miten mies mielipiteensä esittää. Kiroilee ja moittii minua ja sanoo, etten osaa käyttää maalaisjärkeä ja en tiedä, mikä käytös on sopivaa ja mikä ei. Lopulta istun lattialla kyyryssä itkien ja hän lopettaa moittimisen ja saarnaaminen vasta kun lopetan mielipiteideni selittelyn ja olen hiljaa tai pyydän anteeksi huonoa käytöstäni. Tämä saattaa kestää tunteja ja riidan syy saattaa olla tosiaan vessassa käynti tai joku muu mielestäni yhtä vähäpätöinen asia, mistä en olisi ikinä uskonut riiteleväni kenenkään kanssa.
Jokaisella saa toki olla omat tapansa, mutta toivoisin, että niistä voisi keskustella eri tavalla kuin miten hän "keskustelee".
AP
Älä nyt tollasta jää kattoo. Ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Miehen mielestä olen manipuloiva, itsekeskeinen, liian voimakastahtoinen ja lapsellinen ja siitä ongelmat johtuu. Mun pitää kuulemma aina voittaa väittely sen sijaan, että pyytäisin vain yksinkertaisesti anteeksi.
En ole koskaan pitänyt väittelystä eikä mulla ole kilpailuhalua muutenkaan. En ole oikeastaan riidellyt lapsuuden jälkeen juuri kenenkään kanssa ennenkuin nyt. Miehen mielestä ne kumppanit, joiden kanssa en riidellyt, eivät välittäneet musta.
AP
Mieshän kuvaili tuossa itsensä. Ilmeisesti hän ei kestä/osaa käsitellä omia negatiivisia piirteitään vaan projisoi ne aloittajaan. Jatkuva riitely ja rähjääminen eivät missään tapauksessa ole toimivan ja terveen parisuhteen rakennuspalikoita. Välittämisen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä vaikka mies niin yrittääkin väittää ja manipuloida aloittajaa. Jätä keskenkasvuinen riidankylväjä omaan arvoonsa, ansaitset parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä salaista vessassa voisi tapahtua? Raskaustesti? Salaiset tekstarit?
Anna miehen tutkia taskut ennen vessaan menemistä, niin varmaan antaa laittaa oven kiinni.
Hän on luonteeltaan ns.luonnonlapsi, jonka mielestä kaikki ruumiintoiminnot on luonnollisia. En vaan haluaisi, että kukaan ryntää sisään, kun teen esim tiettyjä "kauneudenhoitoon" liittyviä toimenpiteitä.
En oikein tiedä, miksi alistun tälläiseen. Aijon kyllä jatkossakin sulkea ja vessan oven, vaikka se varmasti tietää uusia riitoja. Mies on aika kontrolloiva ja mustasukkainen.
Ei ole ensimmäinen kerta, että olen vähän vastaavassa ihmissuhteessa. En osaa laittaa itselleni rajoja, siksi varmaan täältäkin haen nyt tukea mielipiteelleni. Kiitos kaikille tsempistä.
AP
Voi ei, toivottavasti pääset pian eroon tuosta miehestä. Mua alkoi ahdistaa jo pelkästään ajatus tuollaisesta suhteesta... tiedän millaista on olla läheisriippuvainen, haluaisi miellyttää kaikkia ja olla näkymätön. Esim. narsisti "haistaa" tämän, ja ottaa tällaisen ihmisen leikkikalukseen. Sinut yritetään alistaa täysin toisen tahtoon, itsetuntosi muserretaan ja muuta mukavaa. Pelasta itsesi ja äkkiä! Voi kuulostaa liioittelulta mutta ei ole, yritä saada itsetuntoasi parannettua, älä suostu toisen pompoteltavaksi!
En olekaan ennen tajunnut, että taidan olla läheisriippuvainen. Luen juuri artikkelia siitä ja tunnistan kyllä itseni. Haluaisin miellyttää ja laittaa omat tarpeeni sivuun, että kaikki olisi hyvin ja rauha maassa. Mutta kun tämäkään ei riitä. Aina, kun luulen, että olen varmistanut, että kaikki mahdolliset riidan aiheuttajat on eliminoitu, tulee jostain puun takaa kuitenkin ilmi joku virhe käytöksessäni, joka johtaa kamalaan riitaan.
Tiedätkö, mitä enemmän yrität olla hyvä ja tehdä seuraavalla kerralla paremmin, niin sitä pahemmaksi ja sairaammaksi kaikki muuttuu. Mikään ei riitä. Sun täytyy joko itse vetää ne rajat tai lähteä. Jos suhteessa on vielä väkivaltaa, niin sitten se on vaan lähdettävä. Eikä mitenkään neuvottelemalla, vaan oma kämppä valmiiksi ja lähdet sinne sanomatta mitään ja takaisin et mene.
Vierailija kirjoitti:
Missä ongelma? Meillä ei ikinä ole kylppärin ovi lukossa, ei siitä lähtien kun lapset syntyivät (ja ovat siis nyt jo aikuisia). Lasten takia jätettiin siis tuolloin ovi lukitsematta, jos jotakin tapahtuu... ja tapahtuihan sitä aina. ;) Kun lapset muuttivat pois, ei vaan tullut mieleenkään alkaa turhaan muuttaa omia tapojaan. Miksi? Ei meillä kumpikaan kyttää, mitä siellä WC:ssä tai kylppärissä ja saunassa tehdään. Eikä sinne sännätä silloin, jos toinen on asioillaan tms. Eli jospa miehesi pitää luonnollisena sitä, että ovia ei sisätiloissa lukita. Meillä ei lukita muitakaan ovia kotona sisällä.
Teini varmaan tykkäsi kun pikkuveli saattoi rynnätä vessaan vaikka just tamponia vaihtaessa, tai suihkuun.
Mun mies yrittää myös tunkea vessaan mukaan, mutta se ei johdu kontrollinhalusta, hänestä se on vain hauskaa. Haluaa myös, että minä katson, kun hän käy p*skalla. Meillä on kotona vähän outoa välillä, esim. pierrään vuorotellen toistemme naamalle. Mutta me ollaankin me.
🇺🇦🇮🇱
Minun ex jopa naulasi ulko - oven kiinni , että en pääsisi ulos " vieraiden miesten luo ". Ikkunaverhojen asennollakin oli hänen mielestään merkitys - verhoilla viestittelin miehille. Kaikenlaisia sairaita sitä maa päällään kantaa.
Minua oikein huolettaa se, kuinka te uskotte kaiken.
#freevilma
meillä on vessan ovi auki jos halutaan, siis ei-lukossa ja silloinkin koputetaan
Vierailija kirjoitti:
Minua oikein huolettaa se, kuinka te uskotte kaiken.
Oletko elänyt tynnyrissä vai? Kyllä näitä psykoja on oikeasti olemassa, valitettavasti. Turvakodit ovat täynnä sairaiden parisuhteiden uhreja, ovatko hekin siellä provoilutarkoituksessa?
En kyllä nyt ymmärrä sinua, ap. Sinulla on oma asunto. Mene sinne, mies pysyköön omassaan. Sanot, että hajurako (pun intended) on nyt näin pitkä siksi, että saat käydä ainakin omassa vessassasi ihan rauhassa. Piste.