Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei koskaan matkustele?
Kommentit (127)
Ompa hyvin oppinut ja sivistynyt ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Säästää rahaa kun nykyään nuo kaukomaat näkee esim YouTubestakin.
Säästä vettä, kun katsoo suihkuvideoita YouTubesta, eikä käy itse suihkussa. Ihailee vaan sitä muiden suihkussa olemista ehkä jopa jossain kauniissa ympäristössä.
Varmasti hyvin onnellinen ja sydämellinen ihminen.
(juoruämmää ärsyttää lisää)
Vierailija kirjoitti:
Säälittää, ettei hän pääse näkemään ja kokemaan avaraa ja upeaa maailmaa.
Sääli on sairautta. Älä sääli, hänellä voi olla muutenkin hyvin antoisa elämä.
Kalkeliini kirjoitti:
Mulla on jonkin verta metsää ja peltoakin, sekä järvenrantaa en ehdi käydä ihan joka paikassa elämäni aikana, jossain paikoissa vain kerran tai kaksi, saan siitä matkustusiloa ihan tarpeeksi ja lisäksi omistan omat matkakohteeni. En koe, että tarvitsisi lähteä mihinkään kauemmaksi, omissa maissani on tarpeeksi nähtävää ja koettavaa.
Varmasti maissasi on koettavaa, mutta Suomessa se nyt on aika samanlaista menit melkeinpä minne tahansa päin Suomea. Lappi ehkä eroaa vähän muusta maasta. Metsä, pelto, järven tai merenranta. Maailmalla se luonto näyttää monessa paikassa kyllä kaikin tavoin erilaiselta. Puhumatta nyt kaupungeista ja nähtävyyksistä.
Kunnollinen ihminen. Matkustelun kaltainen ympäristön p4skaaminen ei ole tätä päivää ja kaiken saa nykyään netistä.
En yhtään mitään.
Hänellä on syynsä.
Joko ei kiinnosta tarpeeksi, tai ei varaa.
Ei kuulu minulle.
Ja mistäs sitä tietää, vaikka joskus repäisis, ja jonnekin lähtis, joko yksin, tai hyvässä seurassa.
Ihmisestä, joka kysyy arvostellen mielipidettä toisesta ihmisestä, minulla on paljonkin mielipiteitä, eikä yksikään niistä ole mairitteleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästää rahaa kun nykyään nuo kaukomaat näkee esim YouTubestakin.
Säästä vettä, kun katsoo suihkuvideoita YouTubesta, eikä käy itse suihkussa. Ihailee vaan sitä muiden suihkussa olemista ehkä jopa jossain kauniissa ympäristössä.
Joo mutta haisee silti paskulle vaikka katselisi youtubea 24/7.
En heti ajattele mitään, mutta nyt kun kysytään, niin oletan hänen olevan koti-ihminen, joka nauttii rauhallisesta arjesta, tutuista ja turvallisista kuvioista ja inhoaa stressiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kalju Pitkätukka kirjoitti:
Suurin osa matkustelijoista näkee kohteistaan vain turistirysät.
Se on heidän ongelmansa. Minä yövyn paikallisten ihmisten kodeissa, tutustun heidän arkielämäänsä ja kysyn heiltä vinkkejä, missä kannattaa käydä. Minulla on sukulaisia ja ystäviä ympäri maailmaa, joten minun ei tarvitse ostella mitään Aurinkomatkojen lomapaketteja (lennot, hotelli, opastus). Jos joku tuollaisen paketin ostaa, niin hän tulee varmasti näkemään vain ne turistirysät.
Terveisin,
matkustaja joka on lentänyt yli 100 ulkomaanreittilentoa
En mitään, en tykkää siitä itsekään, pakkaminen, koneessa istuminen, pelko että tuo jotain torakoita ym kotiin. Korona sai aikaan päätöksen että mun ei tarvitse enää matkustaa.
Olen itse 48 vuotias mies ja en ole koskaan käynyt ulkomailla. En ollut lentokoneessa tai mitään muutakaan.
Kysyn vaan aina miksi pitäisi lähteä? Suomessa kesät alkaa olla jo todella kuumia joten lämmön takiakaan en keksi syytä lähteä. Suomessa muutenkin kaikki on paremmin, täällä on puhdasta ja turvallista. Matkustamisesta tulee stressi. Youtuben kautta olen kokemyt Japanit ja ameriikat, kreikat yms. Ennen vanhaan vaikka 80 luvulla tavallaan ymmärsi matkustamisen koska toista maata ei voinut muuten kokea.
Nyt matkailu on lähinnä sitä että saa kehua muille miten on missäkin käynyt ja saa ottaa someen kuvia onnellisista ihmisistä vaikka oikeasti stressi painaa ja vituttaa ja kaikki rahat menneet. Eli matkustelu tehdään minä minä minä minä kehukaa minua asenteelle aika pitkälti nykyään, kehukaa ja tytäktää minusta, olen parempi kuin te. Aika surullista.
Jokainen toki saa elää elämäänsä ihan miten haluaa, mutta kuten joku tossa jo mainitsikin mielestäni jää todella paljosta paitsi. Ihmettelen, että koska maailmassa on aika lailla 200 maata kuinka yksikään noista ei voi kiinnostaa? On suurkaupunkeja, pieniä idyllysiä kyliä, vuoristoja, turkoosinsinistä merta, koralliriuttoja, viidaakkoa, safareita jne.
Ehkä ensin miettisin, kuinka muuten hän käyttää aikaansa muihin ihmisiin ja ympäristöihin tutustumisessa ja laskeeko hän matkustelun ainoastaan ulkomailla käyntiin.
Jos matkustelu on vain viikon bilettämistä Ibizalla, en koe henkilön avartavan sillä maailman kuvaansa. Hänhän viettää todennäköisimmin vapaa-aikaan, kuten kotonaan, eli eli tavaten edelleen ihmisiä, jotka ajattelevat maailmasta samalla tavalla, kun hän itse.
Jos taas kotikaupungissaan aikaansa viettävä henkilö lukee paljon ja viettää aikaansa erilaisten ihmisten kanssa kuin hän itse on, todennäköisesti hänen ymmärryksensä muista ihmisistä on suurempi kuin aiemmin Ibizalla bilettävän henkilön ajatukset ovat.
Niin ja, matkustella kokien erilaisista taustoista olevia ihmisiä voi tavata Suomessakin. Kävin Valtimolla kesällä, oli pikkasen erilaiset näkökulmat kuin asuessani Helsingissä tai Lappeenrannassa. Ihmisten ympäristö ja kokemukset vaikuttavat paljon heidän näkemyksiinsä.
Itsehän siis olen pieni historia friikki, joten matkustelen lähinnä koti-ja ulkomailla ihastellen linnoja, kartanoita ja vanhoja kaupunkeja, mutta keskustellen pienessä tavernassa paikallisen pienviljelijän kanssa Väli-Amerikassa antaa edes vähän kiitollisuutta, näkökulmaa ja ymmärrystä niihin mahdollisuuksiin, mitä meillä Suomessa on. Olen siis matkalla vasta.. :)
Mihin mie nyt matkustaisin. Ehän mie ossaa ees ulkomaan kieliä.
En nestä auringon paahdetta, huonoa ilmaa ja karvakäsisiä kyttääjä miehiä.
Niin ja olen käynyt ulkomailla tasan kerran.
Toivottavasti pääsen ensi talvena taas Meksikoon. Tänä kesänä tuskin vielä pääsen Espanjaan tai Italiaan, mutta saahan sitä elää toivossa. Mä riudun, kun en pääse matkustelemaan. Ihmiset jotka eivät matkustele jäävät paljosta paitsi.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään mitään. En pohdi, matkusteleeko joku vai ei.
Ajatteletko ylipäätään mistään mitään?
Sulla saattaa olla vaikeaa monessa maassa, missä vierailet , sillä tällainen matkustelun mahdollisuus on meille täällä melkoinen etuoikeus.