Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei koskaan matkustele?

Vierailija
15.04.2018 |

M

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästää rahaa kun nykyään nuo kaukomaat näkee esim YouTubestakin.

Näin, sekä paskan hajut, ruinaajat ja muut huonot puolet jää pois. Enpä oikeastaan näe syytä matkustaa johonkin kehitysmaahan "hämmästelemään" ja "kokemaan" maailmaa, kun ne näkee kotisohvaltakin, jos siltä tuntuu. Mitä enemmän katselee videoita maailmanmenosta, sitä enemmän osaa arvostaa Suomea, sekä sitä vähemmän tekee mieli matkustaa.

Vierailija
82/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää tykkäättekö te ei-matkustelevat ihmiset kokeilla ylipäätään uusia asioita vai pysyttekö muutenkin mieluummin rutiinissa? En tiedä olisiko tuolla jotain yhteyttä siihen pitääkö matkustelusta vai ei. Itse olen hyvin elämyskeskeinen ja rakastan matkustelua. Mulle se on nimenomaan se uusien asioiden kokeminen mikä tekee mielestäni elämästä mielenkiintoista. Matkailun ohella tykkään kokeilla esim uusia ruokalajeja, uusia liikuntamuotoja ja uusia harrastuksia ylipäätään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 48 vuotias mies ja en ole koskaan käynyt ulkomailla. En ollut lentokoneessa tai mitään muutakaan. 

Kysyn vaan aina miksi pitäisi lähteä? Suomessa kesät alkaa olla jo todella kuumia joten lämmön takiakaan en keksi syytä lähteä. Suomessa muutenkin kaikki on paremmin, täällä on puhdasta ja turvallista. Matkustamisesta tulee stressi. Youtuben kautta olen kokemyt Japanit ja ameriikat, kreikat yms. Ennen vanhaan vaikka 80 luvulla tavallaan ymmärsi matkustamisen koska toista maata ei voinut muuten kokea. 

Nyt matkailu on lähinnä sitä että saa kehua muille miten on missäkin käynyt ja saa ottaa someen kuvia onnellisista ihmisistä vaikka oikeasti stressi painaa ja vituttaa ja kaikki rahat menneet. Eli matkustelu tehdään minä minä minä minä kehukaa minua asenteelle aika pitkälti nykyään, kehukaa ja tytäktää minusta, olen parempi kuin te.  Aika surullista. 

Myös ihmettelen paljon ihmisiä jotka vain kuvaavat ja postaavat sitten kuviansa koko loman ajan someen ja seuraavat tietysti tykkäyksiä nostaen omaa huteraa itsetuntoaan kai näin... Naurettavaa.

Vierailija
84/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlen street view on ilmainen.

Se on hyvä, kun tekee matkasuunnitelmia.

Vierailija
85/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nestä auringon paahdetta, huonoa ilmaa ja karvakäsisiä kyttääjä miehiä.

Niin ja olen käynyt ulkomailla tasan kerran.

Ja kaikissa maailman maissa paitsi Suomessa on auringonpaahdetta, huonoa ilmaa ja karvakäsisiä kyttääjämiehiä?

Vierailija
86/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se matkustamaton on liian hyvämuistinen henkilö:

- ahtaat lentokonetilat (jos ei matkusta business-luokassa)

- täydet epäviihtyisät lentokentät (samaa bulkkiruokaa täynnä)

- huonot hotellit (vähintään 4 tähteä, että saa siedettävän)

- turistipaikat täynnä kiukkuisia ja etuilevia ihmisiä

- liian kuumaa ja paikan hygieniataso ei välttämättä korkea

- hyvien ruokapaikkojen etsimiseen menee paljon aikaa (ei mitään menu turistico-paikkoja)

Kaupunkilomat omaehtoisesti ihan oikeissa kaupungeissa ovat suht hyviä, mutta ovat hirveän samanlaisia. 

Vierailija
87/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minua ehkä ihmetyttää eniten kuinka jotkut sanovat, että näkeehän nuo kohteet telkastakin. Mutta ei telkasta voi ammentaa sitä paikan energiaa. Et voi maistaa miltä aromaattinen ruoka tuoksuu ja maistuu, et voi tuntea lämmittävää aurinkoa ihollasi samalla kuin kellut aallokossa kirkkaansinisessä meressä, et tuntea miltä tuntuu seistä vuoren huipulla ja katsella auringonnousua, tutustua paikallisiin ihmisiin ja saada ystäviä muista matkaajista ympäri maailmaa, tehdä ostoksia paikallisella torilla tai pikkubutiikeissa...

Vierailija
88/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hän ei pidä matkustamisesta.

Vierailija
89/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä voi olla muuta sisältöä ja matkat on ehkä jo matkusteltu tai ehkä tauko on tilapäinen. Itselläni on tullut nähtyä maailmaa niin monipuolisesti ettei ole toistaiseksi mitään tarvetta matkustaa. Kotioloissakin olen syvällisessä kosketuksessa muihin kulttuureihin, sillä tunnen ihmisiä ympäri maailmaa ja pystyn omassa arjessani kommunikoimaan heidän kanssaan paremmin kuin jos joutuisin käyttämään aikaa matkustamiseen. Osaan monia kieliä erittäin hyvin ja tunnen vieraita kulttuureja monelta eti kantilta. Olen myös luova ihminen ja melkein surettaa se että monet joutuvat etsimään sisältöä elämäänsä. Itse voin vain yrittää rajata elämysten tulvaa joka on loputon. Jonain päivänä ehkä vaihdan maata uudelleen ja olen kotonani jossain muualla.

Vierailija
90/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai jonnekin kaikenmaailman mölisijöiden pariin tunkemaan pitäisi....ei kuule, ei tuu kauppoja.

Että lomaani tai muuta vapaa-aikaani tuhlaisin moiseen, en ikinä.

Vierailija
91/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen toki saa elää elämäänsä ihan miten haluaa, mutta kuten joku tossa jo mainitsikin mielestäni jää todella paljosta paitsi. Ihmettelen, että koska maailmassa on aika lailla 200 maata kuinka yksikään noista ei voi kiinnostaa? On suurkaupunkeja, pieniä idyllysiä kyliä, vuoristoja, turkoosinsinistä merta, koralliriuttoja, viidaakkoa, safareita jne. 

Ei kiinnosta, suomessakin voi kalastaa, istua koneen ääressä, käydä salilla ja juoda kaljaa.

Vierailija
92/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minua ehkä ihmetyttää eniten kuinka jotkut sanovat, että näkeehän nuo kohteet telkastakin. Mutta ei telkasta voi ammentaa sitä paikan energiaa. Et voi maistaa miltä aromaattinen ruoka tuoksuu ja maistuu, et voi tuntea lämmittävää aurinkoa ihollasi samalla kuin kellut aallokossa kirkkaansinisessä meressä, et tuntea miltä tuntuu seistä vuoren huipulla ja katsella auringonnousua, tutustua paikallisiin ihmisiin ja saada ystäviä muista matkaajista ympäri maailmaa, tehdä ostoksia paikallisella torilla tai pikkubutiikeissa...

Ruokaa saa suomestakin, aurinko paistaa ja laskee suomessakin, vuorella seisominen tuntuu siltä kuin seisoisi vuorella evvk, tunnen jo ihan tarpeeksi ihmisiä, ostoksia voi tehdä ebayssa ja sieltä löytyy jotain oikeasti hyödyllistäkin eikä pelkkää tarpeetonta rihkamaa mikä joutaa roskiin.

Vierailija
93/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen toki saa elää elämäänsä ihan miten haluaa, mutta kuten joku tossa jo mainitsikin mielestäni jää todella paljosta paitsi. Ihmettelen, että koska maailmassa on aika lailla 200 maata kuinka yksikään noista ei voi kiinnostaa? On suurkaupunkeja, pieniä idyllysiä kyliä, vuoristoja, turkoosinsinistä merta, koralliriuttoja, viidaakkoa, safareita jne. 

Jäätkö sinä paljosta paitsi, jos et osaa soittaa soittimia, surffailla, kokata, laskea matematiikkaa, ohjelmoida, taiteilla, tanssia, laulaa, jnejne, ymmärrät varmaan pointin? Aika täällä on rajallista, ja jokainen käyttää aikansa omiin mielenkiinnon kohteisiin joista nauttii. Se joka soittaa kitaraa, on sitä mieltä että ihminen jää jostain paitsi jos ei osaa soittaa, kun taas matkailija pohtii kuinka paljon muut menettävätkään, kun eivät pidä heidän harrastuksestaan matkailla... Ei mitään sen ihmeempää, jokainen saa kiksinsä eri asioista. Matkustelu harrastuksena on kyllä ympäristön kannalta tuhoisaa, joten jokainen matkailija omalla toiminnallaan osaltaan saastuttaa kohtuuttomasti verrattuna moneen muuhun harrastukseen, joten huvittaa kun näiden ihmisten suusta kuulee yhtään mitään ympäristöön liittyvää, niin tekopyhää yksisilmäisyyttä.

Vierailija
94/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää tykkäättekö te ei-matkustelevat ihmiset kokeilla ylipäätään uusia asioita vai pysyttekö muutenkin mieluummin rutiinissa? En tiedä olisiko tuolla jotain yhteyttä siihen pitääkö matkustelusta vai ei. Itse olen hyvin elämyskeskeinen ja rakastan matkustelua. Mulle se on nimenomaan se uusien asioiden kokeminen mikä tekee mielestäni elämästä mielenkiintoista. Matkailun ohella tykkään kokeilla esim uusia ruokalajeja, uusia liikuntamuotoja ja uusia harrastuksia ylipäätään. 

No voisi tänä vuonna kokeilla neljättä kamppailulajia jos koronatilanne sallii ja pystyjigausta. Molemmat onnistunee suomessa.

Vierailija
95/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä ihminen. Suppea maailmakuva. Ollaan vaan neljän seinän sisällä, piereskellään ja virkataan

Vierailija
96/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsä ihminen. Suppea maailmakuva. Ollaan vaan neljän seinän sisällä, piereskellään ja virkataan

Itse voisin kyllä olla vuoden eristyksissä jossain erämökillä, kunhan mukana on läppäri, kirjoja ja nettiyhteys. Enkä luultavasti tylsistyisi lainkaan.

Vierailija
97/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisi tänä vuonna kokeilla neljättä kamppailulajia jos koronatilanne sallii ja pystyjigausta. Molemmat onnistunee suomessa.

Eikä! Nyt heti varaat matkan Somaliaan ja unohdat nuo kehittävät harrastukset. Menet sinne ja opettelet merirosvojen tavoille, niin ne kunnon ihmiset tekee. Kaloja on sieläkin, vähän saastuneita vesiä tosin, mutta matkailuhan on se pääasia, ei malaria menoa hidasta, pieni ripulikin vain puhdistaa kehoa!

Vierailija
98/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtaatko siellä matkustelumaissasi ihmisiä tuolla asenteella. Että sinäkin säälittävä reppana, kun et täältä oloistasi koskaan mihinkään pääse. 

Vierailija
99/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten matkustavat vihreät jotka vaativat muilta ilmastotekoja.

Vierailija
100/127 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ei vain ole varaa matkustella, he priorisoivat muut asiat elämässään.

Joitain ei kiinnosta.

Jos on rahaa ja aikaa, niin ehkä ei ole halua nähdä, miten maa muualla makaa, miten ihmiset elävät ja miksi ulkomaalaiset käyttäytyvät eri tavalla kuin suomalaiset. 

En tuomitse. Jäävät kuitenkin paljosta paitsi, koska maailma jää niin pieneksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi