Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei koskaan matkustele?

Vierailija
15.04.2018 |

M

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se jää paljosta paitsi. Mutta se taas varmaan ajattelee musta että mä tuhlaan rahani turhuuksiin.

Vierailija
2/127 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää, ettei hän pääse näkemään ja kokemaan avaraa ja upeaa maailmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuollaksenikaan ymmärrä tuollaisia ihmisiä. En halua olla tekemisissä moisten kanssa, meillä ei olisi mitään yhteistä. Elämäni suurin ja oikeastaan ainoa intohimon kohde on matkustelu.

Vierailija
4/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää rahaa kun nykyään nuo kaukomaat näkee esim YouTubestakin.

Vierailija
5/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. En pohdi, matkusteleeko joku vai ei.

Vierailija
6/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ajatella mitään. Ei ole minun asiani tunkea nokkaani muiden valintoihin. Kukin tallatkoot tätä planeettaa kuten parhaaksi katsoo.

Vierailija
7/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Toisaalta ajattelen paljonkin ihmisestä, joka arvottaa toisia sen mukaan, että matkustavatko nämä.

Vierailija
8/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä yksi ei kertaakaan käynyt iltavapailla missään.Olimme kyllä syrjäisessä paikassa eikä voinut kotona käydä.

Vierailija
9/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ajatella mitään, osalla ei rahaa, toisella paniikkihäiriö joka puskee jo bussimatkan aikana, osalta puuttuu matkaseura. Paljostahan sitä jää paitsi mutta eipä osa osaa kaivatakaan niitä kokemuksia.

Vierailija
10/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei nappaa niin että tänne mitään vastaisin

Vierailija
11/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen matkustellut ympäri maailmaa n. 40 maassa mutta suurimmaksi osaksi koska vaimolle se on tärkeää. Hänen intohimonsa. Itse taas olisin ihan tyytyväinen vaikka ei enää uusia kohteita tarvitsisi ”valloittaakaan”. Olen myös talvi-ihminen ja tykkään Suomen joulu-maaliskuusta todella paljon, eli en ollenkaan kaipaa sitä ”pakoa lämpimään” mitä useimmat.

Sitten taas muiden mielestä en osaa arvostaa sitä että olen päässyt niin moniin paikkoihin joista muut uneksivat... mitähän tuohon nyt sanoisi.

Vierailija
12/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ovat nämä jotka ihmettelevät miksei joku tee koskaan mitään "hauskaa".

Vierailija
13/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa matkustelijoista näkee kohteistaan vain turistirysät.

Sellaisesta matkailusta ei avarru muu kuin lompakko.

Sähköisillä viestimillä voi seurustella ihmisten kanssa ympäri maailmaa.

Vierailija
14/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viikonloppuna Puolassa. Kaikki oli edullista, lennot, hotelli jne. Silti loppusumma oli mun viikon palkka.

Huippukivaa oli.

Jos joku ei ikinä matkusta mihinkään, säästää hirveesti rahaa.

Vierailija
15/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästää rahaa kun nykyään nuo kaukomaat näkee esim YouTubestakin.

Perheitä, omakotitaloja, söpöjä vauvoja ja komeita aviomiehiä näkee myös YouTubesta. :)

Vierailija
16/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei halua matkustella, niin mikään pakko ei ole. Ihmiset tykkäävät eri asioista.

Minulla oli nuorempana suorastaan pakkomielle päästä Suomesta pois vähintään kerran vuodessa. Nyt kun olen jonkin verran matkustellut (30 maata) niin ei ole enää sellaista pakonomaista matkustelua. Tulee tarkemmin mietittyä, minne viitsii lähteä. Tai viitsiikö lähteä ollenkaan. Nuorempana halusin nähdä suurta maailmaa, mutta vanhempana luonto kiehtoo enemmän. Grönlantiin tai Huippuvuorille tekisi mieli, mutta en tiedä raaskinko loppupeleissä maksaa itseäni kipeäksi sellaisesta. Viime kesänä käytiin Islannissa ja se oli aivan mahtava paikka luontonsa puolesta, mutta rahaa siellä meni tolkuttomasti. 

Tässä on vielä pari vuotta aikaa miettiä lähtisinkö sittenkin 50-vuotismatkalle Illulisatiin katsomaan kun jäävuoret lipuvat vuonoa pitkin merelle. 

Mökkeily ja veneily riittävät melkolailla hyvin kesän ohjelmaksi. Ja talvella voi sitten olla rauhassa kotona ja toipua siitä kesän ees-taas-säntäilystä. 

Vierailija
17/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju Pitkätukka kirjoitti:

Suurin osa matkustelijoista näkee kohteistaan vain turistirysät.

Sellaisesta matkailusta ei avarru muu kuin lompakko.

Sähköisillä viestimillä voi seurustella ihmisten kanssa ympäri maailmaa.

Tästähän yksi muusikko sanoi että turhaan kysellään hänestä eri maista.Ei näe kuin lentokentän,hotellihuoneen ja keikkapaikan.

Vierailija
18/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällainen matkustelematon tyyppi, nyt kolmekymppisenä Ruotsi ja Viro vain käyty. Syynä tähän on ollut terveydentila ja persoonallisuuden piirteet. Jos tietää, ettei matkoista osaa täysillä nauttia ja että stressiä ja ahdistusta on luvassa vähintään yhtä paljon kuin iloa, niin eipä se innosta. Ja on niille rahoillekin aina löytynyt akuutimpaa käyttöä. Nykymaailman tilanteessa matkustelu kiinnostaa aina vaan vähemmän. Koenko olevani jotenkin hirveän paljon rajoittuneempi ja tietämättömämpi ihminen, kuin esim. joku joka on kiertänyt kaikki perus Kreikat ja Turkit grillaamassa itseään, juomassa halpaa kaljaa ja ostelemassa krääsää ja ehkä pällistellyt tavan vuoksi jotain nähtävyyksiä (kuten viimeisin ihminen joka matkailun avartavuudesta luennoi)? Not really... Saatan tietää esim. hänen kohdemaansa kulttuurista ja historiasta enemmän lukemani perusteella.

Vierailija
19/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen street view on ilmainen.

Vierailija
20/127 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu lomaa, matkaseura ja lemmikinhoitaja

Löytyy paniikkihäiriön poikanen ja rahaa

Lopputulos: ei ulkomaanmatkoja moneen vuoteen