Stockmann Herkun laadun alasajo alkanut (S-ketju)
Ei mennyt kauaa, kun Stokkan Herkun laadun alasajo alkoi.
Ei löydy enää Good Morgon luomu appelsiinimehua. Hollandaise kastike (stokkan oma merkki purkissa) oli ennen yksi syy eksyä Herkkuun. Nyt se on korvattu jollain pussissa olevalla litkulla.
Heihei laatu. Hei hei Herkku.
Oletteko huomanneet muita muutoksia?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
God Morgon appelsiinimehu ei ole tehty tiivisteestä, toisin kuin valion litkut.
Onko se sitäpaitsi luomua enää se valion appelsiinimehu, kun tiivisteestä tehdään ja lisätään vesi?
Mistä se vesi tulee ? onko kranavettä vaiko lähdevettä ?Luomu on tämän vuosikymmenen suurin kusetus. Tutkimusten mukaan luomu ja tavallinen tuote on tasan sama tuote. Eroa ei löydy. Erot tulee lähinnä siitä millaisessa maaperässä kasvi on kasvanut, onko se saanut aurinkoa ja vettä tarpeeksi. Luomun paremmuutta tai terveellisyyttä ei pystytä millään tutkimuksella todistamaan. Luomua myydään pelkillä mielikuvilla. Ja kansa uskoo ja ostaa häkänä, koska se on ihan varmasti parempaa ja sillä pysyy terveenä. Ei ole. Teitä on huijattu. Eli joo, valion mehu on ihan tasan yhtä luomua kuin se sun ostama ruotsalainen luomumehu. Luomu kun ei oikeesti näy missään siinä tuotteessa. Luomu on vaan mielikuva sen purkin kannessa. Sisältöön se ei vaikuta.
Olet väärässä. Lisäksi "luomu" vaikuttaa merkittävästi tuotantoeläinten hyvinvointiin, mutta siitähän sitä et välitä, etkä muutenkaan kaikessa itsekkyydessäsi ymmärrä.
Nimenomaan. Luomumaidossakin varoajat esim. antibioottien kanssa ovat paljon pidemmät kuin tavallisessa ja jos väitetään, ettei luomu näy lopputuloksessa niin valehtelet. Vähemmillä torjunta-aineilla kasvatetut kasvikset nimittäin stressaantuvat enemmän kasvaessaan ja muuttuvat ravintorikkaammiksi.
Vierailija kirjoitti:
Rotukarjan paistijauheliha ei ole enää entisellään. Joko lihan toimittajaa on vaihdettu, tai sitten on jokin muu syy. Maku, haju ja rakenne ei ollut enää entisellään.
Tämä ei ole vain Herkun ongelma, vaan tapahtunut tiettävästi koko maassa. Aloin jossain vaiheessa itsekin ihmetellä kuinka omituisen huonolaatuista jauhelihasta on tullut. Rakenne on yhtä mössöä eikä maistu enää lihalta ollenkaan. Paistaessa ei myöskään ruskistu normaaliin tapaan, vaan jää harmaan haaleaksi ja tytiseväksi. Oma epäilyni on, että ovat vähentäneet lihan määrää ja lisänneet teurasjätettä. Sitten survottu mahdollisimman pieneksi lietteeksi, jotta laadun huonontumista ei huomaisi. On saatettu lisätä jotain väriainettakin tai väriä voimistavaa ainetta. Tämäkin uudistus tapahtui samankaltaisesti tuotteen pakkausta ensin muuttamalla ja siitä isoon ääneen toitottamalla. "Entistä paremmat pakkaukset, tuttu jauheliha" tms. Pelaavat siis samaa peliä kuin Fazer ym.
Mä olen huomannut saman. :( Mihin tämä maa on menossa.
Onko Herkussa tai Stokkalla vielä se pieni suklaatiski, josta saa yllättävän halvalla aivan ihania käsintehtyjä suklaita? Suunnittelen nimittäin tekeväni reissun Helsinkiin ja ostavani niitä suklaita vähän isomman satsin, kun ei nuo Fazerit, Pandat ja Marabout enää paljon nappaa.
Minä kaipaan seljankukkamehua. Ei ole näkynyt vähään aikaan?
Jokohan tälläkin palstalla loppuu lausahdus: "Stockan herkuista saa", kun kuusamolainen kysyy ruokaohjetta...
Arvasin. Kai sinne päästetään jo köyhätkin ostoksille. Inhottavaa!
- Gunilla
Vierailija kirjoitti:
- Gunilla
Sanopas muuta min kära vän. Hirvittää ihan kävellä tuolla rahvaan seassa 100000 euron timanttisormusta repussa kantaen, mokomahan voi vaikka pudota maahan, josta sen joku likainen ihmi s roska vielä kähveltää itselleen. Taitaa vanhat hyvät ajat olla mennyttä...
- Franz-Emíl von Guggendorf
Kävin juuri äsken Stockmanilla s-marketissa yksi hyvä esimerkki asioista jotka ovat päin honkia: ostin paripullaa paistopisteestä ja viimeviikolla yksi kassa huomautti minulle että minulla on kaksi pullaa enkäole merkinnyt kahta, ensin laitetaan kappalemäärä ja sen jälkeen tuotenumero, no tänään olin viisaampi ja laitoin kaksi ja sen jälkeen tuotenumero, vaan kuinka kävi ei antanut hintaa, yritin ja yritin mutta ei hintaa, menin pullatiskille ja kysyin myyjältä miten voisin saada pulliini hinnan, hän otti pussini japainoi vain tuotenumeroa ja hintatuli.
Siinä ihmettelin että kuinkas näin, hän kertoi että osa on kilohinnalla ja osa kappalehinnalla joka tekee asian henkilökunnalle sekä asiakkaille tosi hankalaksi ja sanoi että nyt vaan laittamaan palautetta että asiaan saisi jotain järkeä,että hoh hoh vaan. Ei ole s-market kovin selkeästi miettinyt tätäkään asiaa ja montaa muutakaan. Olisi syytä ryhdistäytyä ja selkeyttää tätäkin asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Gunilla
Sanopas muuta min kära vän. Hirvittää ihan kävellä tuolla rahvaan seassa 100000 euron timanttisormusta repussa kantaen, mokomahan voi vaikka pudota maahan, josta sen joku likainen ihmi s roska vielä kähveltää itselleen. Taitaa vanhat hyvät ajat olla mennyttä...
- Franz-Emíl von Guggendorf
Kauanko kyhäsit tätä omasta mielestäsi varmaan kaaaauhean hauskaa kommenttia. Nolo. 🙈
Stockan herkku on ajattu alas by SOK, en suosittele, kävin tänään ostoksilla ostin salaattia ja leivoksia, laatu huonontunut salaateissa, ja vihanneksissa/tuore marjoissa liian kalliit hinnat, jäi ostamatta, Prismaan seuraavaksi.
On se niin sääli että SOK osti herkun eikä heillä taitoa pitää samaa tasoa laadussa ja tilauksissa YLLÄ :(, no yksi kauppa vähmmän kuluttamassa mun lompakkoa.
Herkku-aikaan KevytLevi maksoi 1,99 ja siinä se pysyi vielä jonkin aikaa myynnin jälkeen, mutta nousi sitten Prismahintaan 2,45. Leipä- ja pullaosasto on todella surkea.
Jos tuoretta appelsiinimehua haluaa niin sitten voi puristaa sen mehun itse k-kaupassa appelsiineista
Olisitte asioineet siellä Herkussa, ettei olisi tarvinnut myydä, tai olisitte ostaneet niitä mehujanne kun saatavilla oli.
Vierailija kirjoitti:
Olisitte asioineet siellä Herkussa, ettei olisi tarvinnut myydä, tai olisitte ostaneet niitä mehujanne kun saatavilla oli.
No kuule minä just asioin siellä, miten muuten tietäisin että laatu laskenut !!!
Ihan täyttä skeidaa nykyään, ennen oli juustotiskit, lihatiskit palveluhenkilöillä, nyt on tilalle tullut itsepalvelu einestiski :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan täyttä skeidaa nykyään, ennen oli juustotiskit, lihatiskit palveluhenkilöillä, nyt on tilalle tullut itsepalvelu einestiski :D
Samaa mieltä, ei tartte enäää käydä, leivokset lähinnä pakasteleivoksia mm.Virosta!! Ennen oli kotimaisia.
Vierailija kirjoitti:
God Morgon appelsiinimehu ei ole tehty tiivisteestä, toisin kuin valion litkut.
Onko se sitäpaitsi luomua enää se valion appelsiinimehu, kun tiivisteestä tehdään ja lisätään vesi?
Mistä se vesi tulee ? onko kranavettä vaiko lähdevettä ?
Se muuten on tehty tiivisteestä ihan samalla tavalla kuin ne muutkin pl. tuorepuristettu. On vaan brändätty paremmin.
Olet väärässä. Lisäksi "luomu" vaikuttaa merkittävästi tuotantoeläinten hyvinvointiin, mutta siitähän sitä et välitä, etkä muutenkaan kaikessa itsekkyydessäsi ymmärrä.