Ärsyttävä kasvissyöjäkaveri
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää yksi "kasvissyöjä"kaverini. Aina kun on mahdollista, hän sanoo olevansa kasvissyöjä, aina kun sovitaan tapaamisia hän sanoo olevansa kasvissyöjä (ihan kuin en vielä tietäisi), mutta sitten esim. kerran kun olimme yhdessä ravintolassa hän tilasi kanaa. Silloin kysyin, että eikö hän olekaan kasvissyöjä, johon hän vastasi että on mutta jos hän haluaa hän voi syödä muutakin.
Jokainen syököön mitä syö, mutta miksi sitä kasvissyöjyyttä pitää niin paljon mainostaa jos ei sitä kuitenkaan kunnolla noudata?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Sun kaveri ei taida olla kasvissyöjä kun syö kanaa :D
Pitää itseään kasvissyöjänä, mutta kuulemma jos huvittaa niin syö kanaa.
Ap
Mä taas en pidä itseäni kasvissyöjänä, mutta koska en syö juuri punaista lihaa, monet ympärilläni alkavat nimitellä kasvissyöjäksi. Yksi henkilö väitti minun jopa sanoneen, että en syö mitään eläinperäistä, vaikka en koskaan ole sanonut mitään sellaista ja olin juuri syönyt hänen kanssaan jotain ei-vegaanista. Niin että monella ihmisellä menevät kyllä faktat ja todellisuus sekaisin, mikä on ärsyttävää, voisivat olla vähän tarkempia.
Mitä hän on sanonut kun olette asiasta keskustelleet?
No, mikä oli motiivisi tehdä aloitus kasvisyönnistä ja siitä keskustella?
Juuh :D Tavallaan kyllä ymmärrän. Jos haluaa vaikka kerran kuussa pitää "karkkipäivän", jolloin syö lihaa, on käytännön syistä helpompaa sanoa muille olevansa kasvissyöjä, niin kukaan ei ala tuputtamaan lihaa muulloin / kasvisvaihtoehto järjestetään eri tilaisuuksiin. Tietenkään tällöin ei oikeasti ole kasvissyöjä, mutta erittäin kasvispainotteisesti syövä sekasyöjä.
Kasvisyöjät ovat jotenkin vajaita, kuten kaverisi esimerkki hyvin osoittaa. He hurskastelevat mielellään kasvissyönnillään ja tekevät aktiivista käännytystyötä sekaravintoa syövien parissa. Rasittavia retardeja.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en pidä itseäni kasvissyöjänä, mutta koska en syö juuri punaista lihaa, monet ympärilläni alkavat nimitellä kasvissyöjäksi. Yksi henkilö väitti minun jopa sanoneen, että en syö mitään eläinperäistä, vaikka en koskaan ole sanonut mitään sellaista ja olin juuri syönyt hänen kanssaan jotain ei-vegaanista. Niin että monella ihmisellä menevät kyllä faktat ja todellisuus sekaisin, mikä on ärsyttävää, voisivat olla vähän tarkempia.
Todellisuudessa ketään ei kiinnosta syömisesi.
Onpa hassu kaveri. Itse olen miettinyt näitä asioita paljon, ja vaikka en syö mitään lihaa enkä kalaa, olen kyseenalaistanut omalla kohdallani tuon kasvissyöjä-nimikkeen. Syön monesti kotosalla ollessa useita päiviä peräkkäin täysin vegaanisesti mutta toisinaan ostan kananmunia ja joskus harvemmin maitotuotteitakin. Mielestäni kasvissyöjä-nimitys ei kuvaa minua: on yksinkertaisempaa sanoa, että en syö lihaa.
Ap:n kaveri kuulostaa tosiaan ihan hassulta ja on mielestäni älyllisesti epärehellinen sekä itseään että muita kohtaan.
On kohtuutonta, että juhliin pyydetään kasvisvaihtoehto, jos ei olla lihansyönnin kanssa ehdottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa ketään ei kiinnosta syömisesi.
Kovasti kyllä ihmisiä tuntuu muiden ruokavalio kiinnostavan, myös tämän palstan vegaanivihaprovoista päätellen.
Tämä olikin tällä kertaa fiksu ja asiallinen kasvissyöntiin liittyvä aloitus, joten ap:ta en moiti.
- 10
Vierailija kirjoitti:
On kohtuutonta, että juhliin pyydetään kasvisvaihtoehto, jos ei olla lihansyönnin kanssa ehdottomia.
Ja sitten päätyykin syömään lihaa vähän joka puolella ja koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän on sanonut kun olette asiasta keskustelleet?
Kuten sanoin, niin hän on sanonut että on kasvissyöjä mutta syö joskus lihaa. Mielestäni silloin ei silti ole kasvissyöjä vaan sekasyöjä, vaikka söisi harvoinkin lihaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kasvisyöjät ovat jotenkin vajaita, kuten kaverisi esimerkki hyvin osoittaa. He hurskastelevat mielellään kasvissyönnillään ja tekevät aktiivista käännytystyötä sekaravintoa syövien parissa. Rasittavia retardeja.
Niin, ap:n kaveri ei taidakaan olla varsinaisesti kasvissyöjä vaan sekasyöjä. Pitäisikö tästä nyt sitten päätellä, että sekasyöjät ovat "jotenkin vajaita, hurskastelijoita ja rasittavia retardeja"?
Sun kaveri ei taida olla kasvissyöjä kun syö kanaa :D