Kättely lisääntynyt, myös kavereiden kesken
Minusta kätteleminen on jäykkää ja virallista enkä ymmärrä miksi sen suosio on lisääntynyt. Harvemmin tavattavat kaverit, joita ei halata, kätellään nykyisin. Tulee kiusallinen tunne. Ei olla tarpeeksi läheisiä jotta halattaisiin mutta kättelykin on jotenkin hölmöä. Vanhemmat ihmiset ja ventovieraat on ihan ok kätellä.
Kommentit (12)
Ihan sama, kunhan eivät tunge halaamaan.
Ystäväporukastamme yksi ("alkuperäisjäsen") erosi. Ennen halasimme hänen puolisoaankin kun tapasimme, nykyisin kättelemme. Tietty tapaamme enää hyvin harvoin.
Olen jopa nähnyt kun keski-ikäinen mies kätteli poikaansa kun yllättäen tapasivat kaupassa. Miehet on varmaan perinteisesti kätelleet enemmän mutta nyt se on tarttunut naisiinkiin. Vaikka halailukin on lisääntynyt. Olisiko niin että ylipäätään koskettaminen on lisääntynyt?
Minä kättelen veljiäni tavatessamme ja kättelin myös vanhempiani, kun elivät. Kun perheessä ei olla totuttu halaamaan, on sentään jotain kosketusta. Astetta lämpimämpi kättely kuin muiden kanssa, ei tunnu yhtään jäykältä. Käly sen sijaan halaa, vaikka ei ole niin läheinen, se tuntuu liioitellulta. Kukin oman taustansa mukaan.
Itse lapsena osin saksalaisessa kulttuuripiirissä kasvaneena minusta kättely on ihan luonnollinen asia. Ystäviä ja sukulaisia useimmiten halataan, mutta saatetaan kätellä vähän etäisempien kanssa.
Halailu on kyllä lisääntynyt. Jopa ystävieni kuusi-seitsenkymppiset vanhemmat saattaa halata minua, jos on muutaman kerran tavattu. Tai sitten olen vaan niin halittava henkilö. :D
No ei ihme, että taudit leviää. Tämä talvi ja kevät on olleet todella sairasta aikaa ihan yleisellä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme, että taudit leviää. Tämä talvi ja kevät on olleet todella sairasta aikaa ihan yleisellä tasolla.
Aika monen ihmisen "kättelyn" saat, kun kaupassa tartut ostoskärrin kahvaan.
Tai kun maksat kortilla ja näppäilet tunnuslukua. Oviakin joudut availemaan kahvaan tarttumalla.
Onhan näitä.
Kaikki muut paitsi kaverit ja lähisukulaiset kätellään.
Minusta kätteleminen on jäykkää ja virallista enkä ymmärrä miksi sen suosio on lisääntynyt.
Aina jaksaa yllättää, miten erilaisissa paikoissa ihmisten ymmärryksen rajat tulevat vastaan.
Sikainfluenssavaaran aikana valistettiin välttämään kättelyä, varmaan huomenna uutiset tästä taas muistuttavat. Onko lääkäreiden kättely palannut yleiseksi tavaksi, kun se sikana lopetettiin?
Mun eno aina kättelee äitiäni eli siskoaankin, aina yhtä hämmentävää. Muut sisarukset eivät kättele.