Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kättely lisääntynyt, myös kavereiden kesken

Vierailija
15.04.2018 |

Minusta kätteleminen on jäykkää ja virallista enkä ymmärrä miksi sen suosio on lisääntynyt. Harvemmin tavattavat kaverit, joita ei halata, kätellään nykyisin. Tulee kiusallinen tunne. Ei olla tarpeeksi läheisiä jotta halattaisiin mutta kättelykin on jotenkin hölmöä. Vanhemmat ihmiset ja ventovieraat on ihan ok kätellä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eno aina kättelee äitiäni eli siskoaankin, aina yhtä hämmentävää. Muut sisarukset eivät kättele.

Vierailija
2/12 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, kunhan eivät tunge halaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväporukastamme yksi ("alkuperäisjäsen") erosi. Ennen halasimme hänen puolisoaankin kun tapasimme, nykyisin kättelemme. Tietty tapaamme enää hyvin harvoin.

Vierailija
4/12 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa nähnyt kun keski-ikäinen mies kätteli poikaansa kun yllättäen tapasivat kaupassa. Miehet on varmaan perinteisesti kätelleet enemmän mutta nyt se on tarttunut naisiinkiin. Vaikka halailukin on lisääntynyt. Olisiko niin että ylipäätään koskettaminen on lisääntynyt?

Vierailija
5/12 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kättelen veljiäni tavatessamme ja kättelin myös vanhempiani, kun elivät. Kun perheessä ei olla totuttu halaamaan, on sentään jotain kosketusta. Astetta lämpimämpi kättely kuin muiden kanssa, ei tunnu yhtään jäykältä. Käly sen sijaan halaa, vaikka ei ole niin läheinen, se tuntuu liioitellulta. Kukin oman taustansa mukaan.

Vierailija
6/12 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsena osin saksalaisessa kulttuuripiirissä kasvaneena minusta kättely on ihan luonnollinen asia. Ystäviä ja sukulaisia useimmiten halataan, mutta saatetaan kätellä vähän etäisempien kanssa.

Halailu on kyllä lisääntynyt. Jopa ystävieni kuusi-seitsenkymppiset vanhemmat saattaa halata minua, jos on muutaman kerran tavattu. Tai sitten olen vaan niin halittava henkilö. :D

Vierailija
7/12 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme, että taudit leviää. Tämä talvi ja kevät on olleet todella sairasta aikaa ihan yleisellä tasolla.

Vierailija
8/12 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö kättelette?

Vierailija
9/12 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme, että taudit leviää. Tämä talvi ja kevät on olleet todella sairasta aikaa ihan yleisellä tasolla.

Aika monen ihmisen "kättelyn" saat, kun kaupassa tartut ostoskärrin kahvaan.

Tai kun maksat kortilla ja näppäilet tunnuslukua. Oviakin joudut availemaan kahvaan tarttumalla.

Onhan näitä.

Vierailija
10/12 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut paitsi kaverit ja lähisukulaiset kätellään.

Vierailija
11/12 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kätteleminen on jäykkää ja virallista enkä ymmärrä miksi sen suosio on lisääntynyt.

Aina jaksaa yllättää, miten erilaisissa paikoissa ihmisten ymmärryksen rajat tulevat vastaan.

Vierailija
12/12 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikainfluenssavaaran aikana valistettiin välttämään kättelyä, varmaan huomenna uutiset tästä taas muistuttavat. Onko lääkäreiden kättely palannut yleiseksi tavaksi, kun se sikana lopetettiin?