Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30-39-vuotiaiden naisten keskimääräinen vyötärönympärys on 83,4 cm

Vierailija
13.04.2018 |

Aika paljon minusta. Eikös naisille tyypillisesti ala massua kertyä vasta vaihdevuosien jälkeen hormonaalisten muutosten takia?

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi isovyötäröinen normaalipainoinen.

Mitat 171/66 ja vy 85 cm. Ja juu, en käytä alkoholia paljoa, ehkä 1-2 lasia viiniä viikossa. Salilla 3-5 kertaa, sekä 1 HIIT jumppa viikkoon. Vaan vyötärö on ja pysyy. Pco toki syynä siihen.

Jännä, mullakin pco, mutta kropan malli täysin eri kuin sulla. Vyötärö on vaan 65-68cm. Pelottaa niin paljon vanheta, jos mulle kävis noin. 

Kyllä pco:hon hyvin tyypillisesti kuuluu keskivartalolle kertyvät kilot, joten taidat vaan olla kovin hoikka. Itsekin olin parikymppisenä 171/50, mutta silti joka ikinen kilo asettui ekana vyötäröön. Ratkaisu on toki pysyä hoikkana, mutta sekin on pco-naisille keskimääräistä hankalampaa, ja esim. liikunnalla ei ole yhtä tehokasta laihduttavaa vaikutusta kuin ei-pco-naisilla.

Vierailija
62/151 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten tämä mittaus hoidetaan, mutta omalla mitalla kotona on 68 cm vähän navan yläpuolelta mistä hoitajakin sen otti. Kapeimmasta kohdasta vähän navan alta on 64 cm. Ja terveystiedoissa lukee 71 cm.

BMI 18.

http://www.terveysportti.fi/xmedia/ima/501.050.jpg

Tuossa oikea mittauskohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko puolustautua.

Mulla vyötärönympärys on 78cm, mutta huom! Olen 170cm pitkä ja painan 55kg, vaatekoko xs. Kylkiluut näkyy kun nostan kädet ylös. Ruumiinrakenne on jotenkin leveä keskivartalosta ja kylkiluut kovin ulkonevat, vaikka muuten olen siro. Esim. häämekon jouduin teettämään tämän takia.

Eli eipä tästä montaa senttiä ole matkaa noihin lukemiin...

Ehkä niin, mutta ota huomioon, että Suomessa on niitä luonnostaan kapeavyötäröisiäkin. Tähän ketjuunkin heitä on kirjoitellut jo useampi. Siinä mielessä tuo keskimääräinen vyötärönympärys on melko iso. Varsinkin kun otetaan vielä huomioon, että keskipituus on 5 cm vähemmän kuin sinun pituutesi.

Vierailija
64/151 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon kropan mallista, minkälainen vyötärö on. Omenalla ja päärynällä on ihan erilaiset mitat, vaikka paino ja pituus olisikin samat.

Itse olen näin 172/69 punkeronakin suht lähellä tiimalasia, mitat 105-74-105. Vaikka olenkin juuri ja juuri normaalipainon rajoissa, mitoista näkee, että laihdutettavaa riittää. Itselläni vyötärön kapein kohta on kyllä navasta ylempänä, viitaten siis tuohon, kun joku mainitsi sen olevan navasta alempana.

Vierailija
65/151 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se miesten vyötärönympärys taida olla yhtään sen parempi...

Vierailija
66/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä onkin kasvanut aiemmista vuosikymmenistä. Huhhuh!

Vierailija
67/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 178 cm ja 67 kg, vyötärönympärys 81 cm. Ja minulla näkyy vatsalihasten ylimmät palikat. Kai mulla on vaan tasapaksu kroppa.

Vierailija
68/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34 v ja 59 cm vyötärönympärys :D

Arvaa jysähti.

Vierailija
69/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

89 cm ja olen läski mies.

Vierailija
70/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 v, vyötärönympärys 116 cm. En silti mielestäni näytä lihavalta.

Vierailija
71/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla naisillakin jo uimarengas vyötäröllä.

Vierailija
72/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla naisillakin jo uimarengas vyötäröllä.

Näin juhannuksena siitä uimarenkaasta on vain hyötyä.

Vierailija
73/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitat 171/66 ja vy 85 cm. Ja juu, en käytä alkoholia paljoa, ehkä 1-2 lasia viiniä viikossa. Salilla 3-5 kertaa, sekä 1 HIIT jumppa viikkoon. Vaan vyötärö on ja pysyy. Pco toki syynä siihen.

Jännä, mullakin pco, mutta kropan malli täysin eri kuin sulla. Vyötärö on vaan 65-68cm. Pelottaa niin paljon vanheta, jos mulle kävis noin. 

Kyllä pco:hon hyvin tyypillisesti kuuluu keskivartalolle kertyvät kilot, joten taidat vaan olla kovin hoikka. Itsekin olin parikymppisenä 171/50, mutta silti joka ikinen kilo asettui ekana vyötäröön. Ratkaisu on toki pysyä hoikkana, mutta sekin on pco-naisille keskimääräistä hankalampaa, ja esim. liikunnalla ei ole yhtä tehokasta laihduttavaa vaikutusta kuin ei-pco-naisilla.

mulla on pcos ja aika hankala sellainen. silti kiloni menevät käytännössä kokonaan lantiolle,takapuoleen eikä ollenkaan vatsalle. hoikkana pysyminen ei ole edes ollut erityisen hankalaa mulle onneksi.

Vierailija
74/151 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä onkin kasvanut aiemmista vuosikymmenistä. Huhhuh!

Kuinka paljon se sitten oli aiemmin?

Vierailija
75/151 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 63-vuotiaalla kahden lapsen äidillä vyötärönympärys 67 cm. Ja pituus 167.

Äidilläni seitsemän lasta, ja veikkaampa ettei juurikaan isompi vy. Sentin verran lyhyempi kuin minä. Omalla tyttärellä huomattavan kapea vyötärö, mittaa en tiedä. Pituus 170 cm.

Kuitenkin olen aina tuntenut itseni isoksi ja kömpelöksi. 

Itse 170 cm, alipainoisena painoin 42 kg, eikä silti vyötäröni ollut alle 70 cm. Ei sille mitään voi jos on malliltaan leveä kuin tankki.

Vierailija
76/151 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa :D

Vierailija
77/151 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin pco ja nuorempana olin melkoinen punkero. Piti mullistaa syömistavat täysin ja nyt olen jo kymmenisen vuotta pysynyt normaalipainon alarajalla. Kilot tosiaan tulee ensimmäisenä vyötärölle mikä ei ole yhtään pukevaa.

Urheilen lähes päivittäin ja toivon että se ainakin vähän nostaa peruskulutusta.

Oli ihan lohdullista kuitenkin lukea tämä aloitus, koska nyt muutaman viikon mussutus-tissutteluputken jälkeen on pari kiloa + hurjasti turvotusta tullut ja vyötärö ei kuitenkaan enempää kuin 70cm.

Vierailija
78/151 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole ihan ok? Jossain oli, että ihanteellinen vyötärönympärys olisi puolet henkilön pituudesta

Vierailija
79/151 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole ihan ok? Jossain oli, että ihanteellinen vyötärönympärys olisi puolet henkilön pituudesta

Tuntuu vähän oudolta ajatella että esim. 160cm naisen ihanteellinen vy olisi 80cm, 170cm naisen 85cm ja siitä vaan isonee kun pituutta tulee.

Etenkin kun jo 80cm vyötärö naisella on lievä mutta selkeä terveyshaitta.

Vierailija
80/151 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärölläkin on kahdenlaista rasvaa. Ihonalaista pinnassa olevaa löllörasvaa ja viskeraalista vatsalihasten alla olevaa. Molemmat lisäävät vyötärönympärystä, mutta eivät käyttäydy samoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän