30-39-vuotiaiden naisten keskimääräinen vyötärönympärys on 83,4 cm
Aika paljon minusta. Eikös naisille tyypillisesti ala massua kertyä vasta vaihdevuosien jälkeen hormonaalisten muutosten takia?
Kommentit (151)
Niin ja ikää 30v, pituutta 163cm. -21
Naiset ovat läskejä laiskoja katkeria kevytkenkäisiä moraalittomia isänmaan vihaajia
Minun vyötärönympärykseni oli 76, kun painoindeksini oli 18,5 eli olin alipainoinen. Nyy kun painoindeksini on 20,4 vyötärönympärykseni on 96 cm. Kuntoilen 4- 5 kertaa viikossa.
Eli vartalotyyppi kyseessä, suora keskivartalo, en ole koskaan ollut vartalotyypiltäni tiimalasi.
Minulla on pitkähkö mies, joka on erittäin miehekkään mallinen eli leveäharteinen ja kapealanteinen ja minulle hänen housunsa ovat liian kapeatvyötäröltä.
Hyvin on miehiä riittänyt mulle aina vyötärönympäryksestä riippumatta. Jos ap ei saa nättejä naisia, niin hänen pitää tehdä jotain omalle vyötärönympärykselleen eikä valittaa naisten mitoista. Lähde ulos hölkkäpolulle, mars.
26v tyttöystävällä on 63 cm. Toivon todellakin, ettei paisu noihin mittoihin 4 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat läskejä laiskoja katkeria kevytkenkäisiä moraalittomia isänmaan vihaajia
Älä lue tätä ketjua, jos ottaa noin koville, Ritva.
34, 164 cm ja vyötärönympärys 61 cm.
Olin teininä laiha luikku ja vyötärö 75. Nyt aikuisena normaalipainoinen ja vyötärö 80. Ei sille voi mitään, sitä ei pienemmäksi saa kuin kirurgialla.
Vierailija kirjoitti:
Minun vyötärönympärykseni oli 76, kun painoindeksini oli 18,5 eli olin alipainoinen. Nyy kun painoindeksini on 20,4 vyötärönympärykseni on 96 cm. Kuntoilen 4- 5 kertaa viikossa.
Eli vartalotyyppi kyseessä, suora keskivartalo, en ole koskaan ollut vartalotyypiltäni tiimalasi.
Minulla on pitkähkö mies, joka on erittäin miehekkään mallinen eli leveäharteinen ja kapealanteinen ja minulle hänen housunsa ovat liian kapeatvyötäröltä.
Hyvin on miehiä riittänyt mulle aina vyötärönympäryksestä riippumatta. Jos ap ei saa nättejä naisia, niin hänen pitää tehdä jotain omalle vyötärönympärykselleen eikä valittaa naisten mitoista. Lähde ulos hölkkäpolulle, mars.
En usko. Vyötärö mitataan sellaisesta kohtaa, että siinä ei ole luustoa (katso kuva). Täten tuo vartalotyyppiin vetoaminen on ihan hölynpölyä, ja huomaan kyllä mistä kenkä puristaa, kun sinunkin piti hyökätä ap:n henkilöominaisuuksiin. Pahoitit vain mielesi aloituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on miehiä riittänyt mulle aina vyötärönympäryksestä riippumatta. Jos ap ei saa nättejä naisia, niin hänen pitää tehdä jotain omalle vyötärönympärykselleen eikä valittaa naisten mitoista. Lähde ulos hölkkäpolulle, mars.En usko. Vyötärö mitataan sellaisesta kohtaa, että siinä ei ole luustoa (katso kuva). Täten tuo vartalotyyppiin vetoaminen on ihan hölynpölyä, ja huomaan kyllä mistä kenkä puristaa, kun sinunkin piti hyökätä ap:n henkilöominaisuuksiin. Pahoitit vain mielesi aloituksesta.
Myös hoikka, mutta vyötärö ollut aina suhteellisen leveä, näkyviä vatsalihaksia löytyy myös - ei juuri lantiota, mutta silti tiimalasinmuotoa takamus- ja reisilihasten ansiosta.
Sirona pidetty, anorektikoksikin nuorena haukuttu.
Suomalaisilla on erilainen keskivartalo kuin monilla muilla kansoilla!
Rakenne erilainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on miehiä riittänyt mulle aina vyötärönympäryksestä riippumatta. Jos ap ei saa nättejä naisia, niin hänen pitää tehdä jotain omalle vyötärönympärykselleen eikä valittaa naisten mitoista. Lähde ulos hölkkäpolulle, mars.En usko. Vyötärö mitataan sellaisesta kohtaa, että siinä ei ole luustoa (katso kuva). Täten tuo vartalotyyppiin vetoaminen on ihan hölynpölyä, ja huomaan kyllä mistä kenkä puristaa, kun sinunkin piti hyökätä ap:n henkilöominaisuuksiin. Pahoitit vain mielesi aloituksesta.
Myös hoikka, mutta vyötärö ollut aina suhteellisen leveä, näkyviä vatsalihaksia löytyy myös - ei juuri lantiota, mutta silti tiimalasinmuotoa takamus- ja reisilihasten ansiosta.
Sirona pidetty, anorektikoksikin nuorena haukuttu.
Suomalaisilla on erilainen keskivartalo kuin monilla muilla kansoilla!
30-40-vuotiaiden naisten puolustukseksi on sanottava, että siinä iässä moni synnyttää. Vaikka toki tällä palstalla "raskauskilot" ovat pelkkää syöpöttelyä ja jokainen palautuu viikossa, saa tosielämässä korsettia jumpata pari vuotta ennen kuin vyötärö kapenee ennalleen. Ja monella voi olla muitakin kiireitä.
N41, lapsia kolme, nuorin 5 kk, paino normaalialueella, vyötärö kapeimmalta kohdalta 77 cm, ennen lapsia noin 65 cm.
Miehet jotka haukutte naisia täällä, katsokaapas niitä omia äitejänne, mummojanne ja siskojanne ;)
Olen aina ihmetellyt tuota 80cm ylipainorajaa. Itselläni ympärys on ollut vuosia 75cm vaikka olen todella laiha. Olen tosin myös pitkä, vaikuttaako pituus tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei estä sinua muuttamasta muualle.
Vierailija kirjoitti:
30-40-vuotiaiden naisten puolustukseksi on sanottava, että siinä iässä moni synnyttää. Vaikka toki tällä palstalla "raskauskilot" ovat pelkkää syöpöttelyä ja jokainen palautuu viikossa, saa tosielämässä korsettia jumpata pari vuotta ennen kuin vyötärö kapenee ennalleen. Ja monella voi olla muitakin kiireitä.
N41, lapsia kolme, nuorin 5 kk, paino normaalialueella, vyötärö kapeimmalta kohdalta 77 cm, ennen lapsia noin 65 cm.
Onhan se niinkin varmaan, mutta 40-49-vuotiailla naisilla se keskimääräinen vyötärönympärys on vielä enemmän, 87,8 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se niinkin varmaan, mutta 40-49-vuotiailla naisilla se keskimääräinen vyötärönympärys on vielä enemmän, 87,8 cm.
Heillä taas premenopaussi näkyy vatsassa.
Nykyihmisillä myös stressi kasvattaa vatsaa. Vartalon rakenne on varmasti suurelta osin geeneissä. Naisia on tosi erimallisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt tuota 80cm ylipainorajaa. Itselläni ympärys on ollut vuosia 75cm vaikka olen todella laiha. Olen tosin myös pitkä, vaikuttaako pituus tuohon?
Pituus vaikuttaa toki, mutta aloituksen keskimääräisen vyötärönympäryksen suhteen tuskin, sillä mainitun ikäluokan naisten keskipituus on 165,1 cm. Henkilökohtaisella tasolla on hyvä huomioida asia, jos on huomattavan pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä taas premenopaussi näkyy vatsassa.
Aina naisilta löytyy jokin tekosyy sille isolle mahalle, mutta kun he näkevät isomahaisen miehen, niin siihen ei voi olla mitään muuta syytä kuin olut ja makkara. Eiköhän nuo asiat ole otettu huomioon jo siinä vaiheessa kun on tutkimuksiin perustuen määritelty terveellisiä mittoja vyötärönympärykselle?
Olen kateellinen, minulla rasva kertyy ensimmäisenä vatsaan ja kasvoihin. :D Rintoihin ja takamukseen ei tule mitään vaikka lihoisin parikymmentä kiloa.
Painan 52kg ja vyötärö on hyvänä päivänä 68cm, alkon/vehnän jälkeen rapiat 71cm. Mielummin olisin pulleampi ja tiimalasimaisempi mutta näillä mennään.