Miten Egyptissä suhtaudutaan yksin matkustavaan naiseen, jolla lapsi mukana?
Kommentit (5)
Meillä oli esim. niin, että lähdin vanhemman lapsen kanssa retkelle Kairoon ja mies jäi nuoremman lapsen kanssa lomakohteeseen. Meillä eiollut (ryhmässä) mitään ongelmia, mutta mieheltä oli raahattu 4v lapsi liikkeeseen, jotta mies saatiin sisälle (vaikka isä siis piti lapsesta kynsin hampain kiinni, niin vetivät lapsen sisälle).
Ja oikein mukavaa on ollut, ei mitään ongelmia. Mä en aina ihan tajua näitä kysymyksiä, jotka kuulostavat siltä, kuin vaikkapa egyptiläiset olisivat jokin yhtenäinen ryhmä, joka kohtelee laumana naisia/lapsia/miehiä tietyllä tavalla. Ihan yksilöitä ovat, kuten mekin täällä suomessa. Miltä kuulostaisi kysyä, miten suomalaiset kohtelevat naista/miestä lapsen kanssa?
mun on hankala hahmoittaa tuo yksin matkustaminen jonkun kanssa, olipa sitten kyse egyptistä tai mistä vaan. juu, olen maalta..
Harvemmin Suomessa esim. yritetään ostaa naista kameleita tarjoamalla, mutta Marokossa tähän törmäsi ajoittain.
Ja kyllä Lähi-Idän maissa esim. vaalean naisen liikkuminen yksin on turvattomampaa kuin että hän liikkuisi miehen kanssa.
enpä jaksa uskoa. Mikä maa olisi...