Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt että työparini saavat valita lomansa joka kesä koska heillä on lapsia ja minun pitää tyytyä kevääseen tai syksyyn.

Vierailija
12.04.2018 |

Meitä on 3 samassa työssä, olemme olleet työkavereita jo monta vuotta. Kesälomittaja tulee tänä vuonna kesäkuun puolestavälistä elokuun puoleen väliin ja osaksi mennään vajaalla miehityksellä koska kesällä muutenkin hiljaisempaa. Olen jo monta vuotta spitänyt lomani joko ekana tai vikana koska muiden pitää olla koulujen loma-aikoina lomalla, yleensä itse asiassa kahdessa pätkää eli pari vviikoa ihan alkukesästä ja pari viikkoa ihan loppukesäsätä. Tulevana kesänä menen naimisiin 14.7, tämä on ollut tiedossa jo kesästä 2016 ja olen kokoajan puhunut että haluan silloin lomaa niin että olisin kerrankin lomalla heinäkuun (haluan järjestää häitä alkuloman ja viettää kuheruslomaa loppuloma). Minua on aina myötäilty koska olenhan aina itse joustanut ja ovat saaneet silläkin ehdolla pitää edellisvuosina lomat niinkuin haluavat, olen joustanut koska olen luullut että hekin joustavat. Nyt nyt meidän esimies sanoi maanantaina että lyödään lomat lukkoon niin nämä molemmat alkoivat valittamaan ettei ole mitään järkeä että minä lapseton lomailen koulujen loma-aikoina koska minulla ei ole lapsia ja tästä on syntynyt kamala sota töissä. Voi s**tana. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (590)

Vierailija
421/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tilanne kuulostaa kurjalta. Ihan jo yhteishengenkin kannalta. Mutta silti pikkulapset ja pikkulasten tarpeet menevät minusta prinsessahäiden edelle.

Eivät mene. Seksijätteet eivät anna etuoikeuksia.

Vierailija
422/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään selvää, että ne lomat on tasapuolisesti kaikilla heinäkuussa. Anteeksi nyt vain kun olen itsekäs lapseton eikä mun elämä odota sitä, että muiden lapset on kasvaneet 🙄 mulla saa ihan yhtä lailla olla lomaa kesä-heinäkuussa kuin muillakin.

Sulle sun lapset on tärkeitä ja mulle jotkin muut asiat. Ei ne sun lapset jotka ei liity minuun millään tavalla tee mun asioista yhtään sen vähemmän tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos te ketjun itsekkäät perheelliset, pilaatte muidenkin lapsellisten maineen. Koittakaa asettua hetkeksi muidenkin asemaan. Juuri ne teidän perheenne tarpeet eivät ole numero yksi muille ihmisille, eikä missään nimessä tarvitsekaan olla. Lasten hankkimisen myötä tulee vastuu ja se vastuu on vanhemmilla.

Aamen! Itse luen tätä keskustelua ihan silmät ymmyrkäisinä. Omat lapset on 12 - 16 vuotiaita eikä ole kyllä koskaan kesät olleet tuollainen show, että jos lomaa ei saa heinäkuuksi niin elämä romahtaa. Aivan uskomatonta täällä tuo joidenkin lapsellisten naukuminen että LAPSETTOMAT ovat itsekkäitä kun eivät järjestä lomiaan työpaikan lapsellisten henkilöiden mukaan..

Huomaatko, ettei kaikilla ole yhtä helppoja elämäntilanteita ja vaihtoehtoja? Jos täällä jotkut on itsekkäitä niin lapsettomat minä ensin- kyynärpäätaktikot.

Sitten on vielä joku trolli, joka viettää lauantaiaamunsa kiusaamalla muita. Aihe on sivuseikka, tunnistan tyylin.

Kuka lapseton täällä on kyynärpäätaktikoinut? Laosellisethan täällä ovat kilpaa huutamassa että heidän pitää saada valita lomat ensin, vuoroista ja reiluudesta viis

Ota silmä käteen. Älä lue kuin piru Raamattua. Lapselliset on esittäneet vaihtoehtoja ja keskustelleet pääosin fiksusti. Heillä on hyvät perustelut asialleen. Päälle huutaa koko ajan joku Minäensin Niinmuttakun, joka syyttää heitä itsekkäiksi. Välillä murahtaa joku punaniska niin kuin aina tällaisissa keskusteluissa, milloin lapseton ammattitrolli ei pidä ärsytystä yllä.

En ymmärrä miksei asiansa tietävä vanhempi saisi suuttua tyhmistä mielipiteistä, joissa ei ole järkeä eikä perusteluja.

Vaihtoehtoja? Keskustelleet fiksusti? Lapselliset?

:DDDD Anteeksi mitä?

Vierailija
424/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä oikeasti ihmisiä, jotka kuvittelee et se oma lapsi menee muiden ihmisten asioiden ohi. Ihan sama onko muilla häät tai hautajaiset mun lapsi on Se numero yksi.

Voi luoja...

Vierailija
425/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lapsellisia kommentteja täällä. Minä, minä, minä...

Pienet 7-13 vuotiaat eivät voi olla yksin kotona paria kuukautta eikä kaikilla ole tukiverkostoja. Onhan se tosi kurjaa jos joku joutuu aina joustamaan, mutta sitten jos sinulle siunaantuu niitä lapsia niin ymmärrät miten vaikeaksi yhteiskunta tekee lapsen kasvattamisen työnohella.

Lapset joutuvat ihan hirmu pienestä alkaen pärjäämään yksin itse, koulumatkoissa ja kotona. Ei lapsuuskaan kauan kestä.

Höpöhöpö. Älä puhu kaikkien perheellisten puolesta ja anna kuvaa, kaikki olemme noin kädettömiä ja aivottomia. Lastenhoidon järjestämiseen on miljoona vaihtoehtoa. Jos ei muuta keksi niin lyö rahaa tiskiin ja palkkaa sen hoitajan.

Vierailija
426/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tämä on myös tasa-arvokysymys. 

joku kirjoitti tuossa aiemmin, että hänen firmansa rakennusmiehet kierrättää automattisesti lomia keskenään, ilman napinaa. varmasti joillakin heistä on myös pieniä lapsia, mutta luottavat siihen että hoito järjestyy. ihan samalla tavalla naisten pitäisi voida luottaa siihen. ja naisvaltaisilla aloilla ei pitäisi olla rajoitteita, että lapsettomat, mummoikäiset ym. ei-pienten lasten äidit joutuisi joustamaan päivähoitopaikkojen mukaan. 

Vierailija
427/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomien kanssa säätäminenkin on ammatinvalintakysymys. Jos sille lapsettomalle on niin kova paikka, että lapsellinen on etusijalla (kuten kuuluukin!) lomien jakamisessa, menee sellaiseen työhön, jossa pääsääntöisesti kaikki lomailevat heinäkuun.

Lapselliset eivät todellakaan ole etusijalla.

Vierailija
428/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun työnantaja rekrytoi perheellisen, hän tekee sen valinnan, että tällä henkilöllä on velvollisuuksia, jotka toisinaan menevät ohitse työn velvollisuuksista. Jos työntekijä on riittävän hyvä, hänet kannattaa ottaa tästä huolimatta.

Useimmat työnantajat myös tajuavat, että perheellisen elämää ei kannata hankaloittaa torppaamalla tämän lomatoiveet. Siinä on pian entinen tai vähintäänkin tyytymätön työntekijä. Kompromisseja toki kannattaa yrittää tehdä, jos kaikki jostain syystä haluavat lomat samaan aikaan.

Vierailija
429/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet 7-13 vuotiaat eivät voi olla yksin kotona paria kuukautta eikä kaikilla ole tukiverkostoja. Onhan se tosi kurjaa jos joku joutuu aina joustamaan, mutta sitten jos sinulle siunaantuu niitä lapsia niin ymmärrät miten vaikeaksi yhteiskunta tekee lapsen kasvattamisen työnohella.

Lapset joutuvat ihan hirmu pienestä alkaen pärjäämään yksin itse, koulumatkoissa ja kotona. Ei lapsuuskaan kauan kestä.

Höpöhöpö. Älä puhu kaikkien perheellisten puolesta ja anna kuvaa, kaikki olemme noin kädettömiä ja aivottomia. Lastenhoidon järjestämiseen on miljoona vaihtoehtoa. Jos ei muuta keksi niin lyö rahaa tiskiin ja palkkaa sen hoitajan.

Ja monella se oma palkka voi olla vähemmän kuin se, mitä hoitajalle pitäisi maksaa.

Vierailija
430/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten se on muka nimenomaan heinäkuu, jolloin perheellisen on helpoin lomailla tai muuten kusee lastenhoito? Päiväkoti-ikäinenhän pääsee sinne tarhaan silloin kun vanhemmat on töissä (ei ole väliä mikä kesälomakuukausi). Koululaisten kanssa voi vuorotella toinen vanhempi lomailee alkukesästä ja toinen loppukesästä. Yksinhuoltajalla taas ongelma ei ratkea loman sijoittamisella heinäkuulle, koska silloin lapsi on yksin kesäkuun ja puolet elokuusta. Eli jotain täytyy keksiä kuitenkin. Samahan sekin on että mille kuukaudelle nuo erikoisjärjestelyt hoitelee.

Vierailija
431/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä tämä on myös tasa-arvokysymys. 

joku kirjoitti tuossa aiemmin, että hänen firmansa rakennusmiehet kierrättää automattisesti lomia keskenään, ilman napinaa. varmasti joillakin heistä on myös pieniä lapsia, mutta luottavat siihen että hoito järjestyy. ihan samalla tavalla naisten pitäisi voida luottaa siihen. ja naisvaltaisilla aloilla ei pitäisi olla rajoitteita, että lapsettomat, mummoikäiset ym. ei-pienten lasten äidit joutuisi joustamaan päivähoitopaikkojen mukaan. 

Tasa-arvoa on se, että kaikkien toiveet kuunnellaan ja vasta riitatilanteessa lähdetään miettimään kierrättämisiä. Ihmisillä on erilaisia tarpeita, eivätkä kaikki edes halua juuri sitä heinäkuuta.

Vierailija
432/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monella se oma palkka voi olla vähemmän kuin se, mitä hoitajalle pitäisi maksaa.

Ja tämäkö tulee yllätyksenä siinä vaiheessa kun aletaan kuset housussa miettiä sitä lastenhoitoa. Valtavan monilla myös esim. autot, lomamatkat, kodin rempat jne. maksaa enemmän kuin heidän kuukausipalkkansa on mutta mitenköhän ihmeessä he niitä kuitenkin pystyvät kustantamaan... hmmm.

Vierailija
433/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten se on muka nimenomaan heinäkuu, jolloin perheellisen on helpoin lomailla tai muuten kusee lastenhoito? Päiväkoti-ikäinenhän pääsee sinne tarhaan silloin kun vanhemmat on töissä (ei ole väliä mikä kesälomakuukausi). Koululaisten kanssa voi vuorotella toinen vanhempi lomailee alkukesästä ja toinen loppukesästä. Yksinhuoltajalla taas ongelma ei ratkea loman sijoittamisella heinäkuulle, koska silloin lapsi on yksin kesäkuun ja puolet elokuusta. Eli jotain täytyy keksiä kuitenkin. Samahan sekin on että mille kuukaudelle nuo erikoisjärjestelyt hoitelee.

Tämäkin on sata kertaa jo selitetty. Kesäkuussa ja elokuussa lapsen saa helposti maksullisille päiväleireille. Heinäkuussa ei.

Ja moni toivookin lomia niin, että vanhemmat ovat ainakin osittain vuoronperään kotona. Muttakun eihän ne lapselliset saa toivoa niinkään. Jos kummankin työpaikasta annetaan vaikka kesäkuu, niin sepä kivaa lapsille.

Vierailija
434/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on ollut liian laiska rullaamaan kumia, eihän seuraukset voi ulottua niihin jotka ovat olleet järkevämpiä?

Nauttikoon koko rahan edestä ja järjestäköön asiansa miten parhaiten pystyvät.

Yhteiskunta hoitaa, äänestämällä voit vaikuttaa. :)

Ja kukahan sun vanhuuden hoidot ja eläkkeet maksaa? Itsekäs olet.

Vierailija
435/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämäkö tulee yllätyksenä siinä vaiheessa kun aletaan kuset housussa miettiä sitä lastenhoitoa. Valtavan monilla myös esim. autot, lomamatkat, kodin rempat jne. maksaa enemmän kuin heidän kuukausipalkkansa on mutta mitenköhän ihmeessä he niitä kuitenkin pystyvät kustantamaan... hmmm.

No hieman eri asia säästää remonttiin tai autoon, kuin maksaa siitä, että saa käydä töissä. Sitten on parempi todeta, että pitää palkatonta tai irtisanoutua, jos ei onnistu.

Vierailija
436/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun työnantaja rekrytoi perheellisen, hän tekee sen valinnan, että tällä henkilöllä on velvollisuuksia, jotka toisinaan menevät ohitse työn velvollisuuksista. Jos työntekijä on riittävän hyvä, hänet kannattaa ottaa tästä huolimatta.

Useimmat työnantajat myös tajuavat, että perheellisen elämää ei kannata hankaloittaa torppaamalla tämän lomatoiveet. Siinä on pian entinen tai vähintäänkin tyytymätön työntekijä. Kompromisseja toki kannattaa yrittää tehdä, jos kaikki jostain syystä haluavat lomat samaan aikaan.

Yhtälailla niitä hyviä työntekijöitä on perheettömissäkin (nykyäänhän korkeastikoulutetut ovat yhä useammin lapsettomia), joista kannattaa pitää kiinni. Että ihan nolla-argumentti tässä mielessä.

Vierailija
437/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kateelliset lapsettomat ei käsitä että kyse on tasauksesta, ei edusta. Lapsia ei voi hyllyttää tai hillota työelämän tieltä.

Hoitaisivat itse jotain elollista vuosien ajan, ympäri kellon. Vaikka eläintä tai vanhempiaan. Jos oma aika on kokonaan omaa, ei pitäisi olla mitään mistä ruikuttaa. Varsinkin jos sille työelämälle sitten annetaan kaikki mitä itsestään irtoaa, ainakin puheissa.

Ihmettelen missä perunakellarissa nämä on kasvatettu kunnes osasivat pitää huolta itsestään.

Kenenkään ei ole pakko hankkia kakaroita

Vierailija
438/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei tämä ketju menisi typerään jankuttamiseen: tilannehan on tämä, että ap lapsettomana on saanut joustaa pääsääntöisesti lomatoiveinensa lapsiperhe-elämää viettivien hyväksi. Nyt, kun hänellä on heinäkuussa häät ja hän luonnollisesti toivoisi tällä kertaa joustettavan voidakseen järjestää häitään ja viettääkseen kuherruskuukauden, jousto ei toimikaan enää hänen suuntaansa. 

On sitä elämää muillakin kuin lapsia tehneillä, ja se elämä on ihan tasan yhtä arvokasta lomineen, kaikkineen. Ei kaikkia asioita voi junailla mieleisekseen vain siksi, että on tehnyt lapsia, anteeksi nyt vain.

Vierailija
439/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hieman eri asia säästää remonttiin tai autoon, kuin maksaa siitä, että saa käydä töissä. Sitten on parempi todeta, että pitää palkatonta tai irtisanoutua, jos ei onnistu.

Eikös se lapsen normaali päivähoitokin ole tuota että vanhempi maksaa siitä että saa käydä töissä. Miten se on kesällä eri asia?

Vierailija
440/590 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siunaantuu", hyi vit*u mikä sana tässä yhteydessä. Vauvat ja pikkulapset ovat oksettavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä