Lihavien pitäisi laihduttaa, mutta vain laihat mahtuvat urheiluvaatteisiin
Ongelma ei kuitenkaan ole vain väri, vaan myös koko. Naiset kertoivat ostavansa miesten vaatteita jo pelkästään siksi, että naisten mallit eivät yksinkertaisesti mahdu päälle:
–Hihat ovat kapeita, hauiksessa ei kierrä veri. Henki loppuu viimeistään siinä vaiheessa kun yrittää vetää vetoketjua kiinni. Sopivaa mallia ja kokoa ei nykyaikana tunnu löytyvän mistään!! kommentoi yksi lukija Aamulehden juttua.
Kirjoittaja kyllä sietäisi punaista väriä. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta "housut on valmiiksi ommeltu länkisäärisille tai haaroissa on kamala lappu, mutta lahkeisiin ei mahdu heinäseiväskään, vaikka kuinka yrittää vaseliinin kanssa työntää."
Jos asu on muuten sopiva, niin sitten vyötärö ulottuu napaan ja lahkeita on metri. Rinnat nostavat helman lyhyeksi. Kirjoittaja puuskahtaakin: Hei, joillakin on tissit.
Hän myös ihmettelee miksi kokojen muuttuessa vain hihat lyhenevät.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/naisten-urheiluvaatteista-herasi-vilka…
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
En puhu pelkästään urheiluvaatteista, vaan kaikista naisten vaatteista. Kaikissa on liian pienet hihat! Mulla on isot hartiat ja hikoilen melko lailla. Sillä yhdistelmällä suurin osa naisten kireistä ja lyhyistä pikkuhihoista ovat hirveitä käyttää! Urheiluvaatteissa en varsinkaan voi käsittää niitä pikkuhihoja, kun niissä olisi tarkoitus hikoilla ja liikkua.
Kyllä! Valitin yhteen suomalaisfirmaan niitten vaatteitten liian tiukoista hihoista. Suosittelivat ostamaan heidän "isojen tyttöjen" malliston vaatteita, vaikka mahdun muuten heidän normikokoihinsa mutta näihin jättivaatteisiin meinaa hukkua. Onhan niissä tietysti ne mukava hihat....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhu pelkästään urheiluvaatteista, vaan kaikista naisten vaatteista. Kaikissa on liian pienet hihat! Mulla on isot hartiat ja hikoilen melko lailla. Sillä yhdistelmällä suurin osa naisten kireistä ja lyhyistä pikkuhihoista ovat hirveitä käyttää! Urheiluvaatteissa en varsinkaan voi käsittää niitä pikkuhihoja, kun niissä olisi tarkoitus hikoilla ja liikkua.
Kyllä! Valitin yhteen suomalaisfirmaan niitten vaatteitten liian tiukoista hihoista. Suosittelivat ostamaan heidän "isojen tyttöjen" malliston vaatteita, vaikka mahdun muuten heidän normikokoihinsa mutta näihin jättivaatteisiin meinaa hukkua. Onhan niissä tietysti ne mukava hihat....
Mulla on itse kehitettyjä ratkaisuja tähän hihaongelmaan. Ostan esim. kotelomekon, hihattoman. Puen sen alle samanvärisen hihallisen paidan tai päälle hihallisen jakun tai neuleen tai puseron. Kerrospukeudun ihan omalla tyylilläni, jotta olisi mukava olla eikä kiristäisi. KOSKA MINULLA ON KÄSIVOIMIA.
Vierailija kirjoitti:
No ei siihen laihduttamiseen tarvita treenivaatteita. Jos on todella lihava niin riittää kun tekee pitkiä kävelylenkkejä aluksi ihan tavallisissa vaatteissa ja kävelykengissä ja syö vähemmän ja terveellisemmin. Sitten kun paino hieman laskee niin voi harkita lenkkareiden hankintaa. Salille mennään kehittämään lihaksia ei laihtumaan. Itse painan reippaasti alle 60 kiloa (ihan tarkkaa kilomäärää en just nyt tiedä ja isoimmillani olin 80 kiloa kuopuksen syntymisen jälkeen. En tarvinnut laihtumiseen treenivaatteita. Ulkoilin, jätin kaikki sokerit pois ja aloin syömään enemmän kasviksia (ei hedelmiä). En ole vuosikausiin enää napostellut mitään ruokailujen välissä. Syön kolme kertaa päivässä, viimeinen ruokailu ennen kuutta illalla. Niin ja olen noin siis 168 cm pitkä ja lähes viiskymppinen. Eli metabolismi ei toimi enää samoin kuin nuorempana jolloin laihtuminen on helpompaa:)
Oletpa inhottava vielä tuossa iässä. Ettet vain laihduttanut aivosolujakin? Vai nälkäkiukkuko sinua ajaa kiusaamaan ihmisiä?
Liikunnan aloittaminen ei välttämättä ole lihavalle helppoa eivätkä av-ääliöt ainakaan kynnystä madalla.
Jos et liiku, olet arvoton paska johon voi purkaa pahan olonsa jos väittää sitä huoleksi tai motivoinniksi. Voi vain toivoa etteivät ihmiset joiden käsitys huolesta ja motivoinnista on noin sairas eivät ikinä saa lapsia kasvatettavakseen.
Jos aloitat liikunnan mutta se on ymmärrettävästi vaikeaa rapakunnon takia, et ansaitse edes kunnollisia kamoja. Et ansaitse myöskään valita mieleistä lajia vaan pururadalle pitäisi mennä timmien himotreenaajien sekaan reikäisissä verkkareissa ja epämukavassa miesten t-paidassa. Liikkumisen ei muutenkaan tarvitse olla helppoa tai kivaa vaan sen tulee olla ruumiillista kuritusta.
Jos liikut säännöllisesti mutta et jostain syystä laihdu samalla pikavauhtia, et edelleenkään ansaitse kunnollisia kamoja koska loppujen lopuksi koko touhussa ei olekaan kyse terveyshyötyjen hankkimisesta vaan ulkonäöstä joka ei kelpaa idiooteille.
Toivottavasti osaat edes hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Ja olkapään ja hihanpyöriön/hihan muoto! Rimpulakäsivartisena S-kokoisena mahdun hihoihin mainiosti, mutta se olan ja hihansuun istuvuus. Vanhat joustamattomat, kapeahihaiset 60-luvun vaatteet istuvat hyvin, mutta nykyiset naistenvaatteet...jopa trikoiset, ei ei. Etuleveys rinnan yläpuolelta on usein aivan liian lyhyt.
Miesten puolella onneksi löytää paremmin istuvia puuvillaisia aluspaitoja (xs ja sitä pienemmät) ja miesten urheilutakitkin istuvat nätimmin (persuksen yli).
Mua ärsyttää, kun ihmiset olettaa, että hoikka=urheilullinen ja lihava=sohvaperuna. Itsellä ainakin tuttavapiirissä löytyy myös "isoja"muodokkaita mimmejä, jotka repivät rautaa punttisalilla niin, että heikompaa huimaa ja vetävät tuosta vain jonkun 20km lenkin. Sitten on myös näitä mallin mitoissa olevia "kukkakeppejä", joille 200 metriä lähipubiin on ehdoton maksimi jalkaisin.
Itse olen s normivaate-mitoituksella, mutta joo, treenivaatteet, erityisesti treenitopit saan aina katsoa L-XL mitoituksella ja saan niitä kätevästi alennusmyynneistä, koska kukaan ns. normaalinkokoinen ei ole yleensä saanut itseään niihin ängettyä normaalihintaan.
urheilurintsikat loppuu L kokoon. Mun kuppikoko on 85B ja se mahtuu siihen. Entäs sit ne joilla on joku DD tai isompi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha! No nyt löytyi taas läskipalloille uusi tekosyy. Kun ei ole sopivia MERKKIurheiluvaatteita. Juuh...
Ei, arvoisa vähättelijä, niitä ei meinaa löytyä ollenkaan, merkillä tai ilman.
Mä en näin aikuisena kehtaa enkä halua mennä lenkkipolulle tai jumpalle vanhoissa verkkareissa. Ei niiden urheiluvaatteiden tarvitse merkkivaatteita olla, riittää istuva ja hengittävä kokonaisuus.Voi ristus taas mitä lässytystä. Ei voi mennä salille ilman muotivaatteita. No kannattaa sitten jäädä ennemmin sohvalle.
Hei, kiitos viestistäsi. Olisitko ystävällinen ja harjoittelisit luetun ymmärtämistä?
No kas kummaa kun pitää olla muodinmukaiset trikoot jalassa. Ei käyneet ne verkkarit. No antaa lässyttäjien keksiä tekosyitä ihan vapaasti.
Minulla on mökillä 1990 luvulla ostettuja ulkoilutakkeja ja T-paitoja koko M ja ne mahtuvat hyvin päälle. Nykytakeissa pitää olla koko XL. Kyllä koot ovat selvästi pienentyneet koska naisten mallit ovat nykyään tyköistuvia.
Verkkarit. Nuo lähibubin jarskan suosikkihousut, joita näkee salilla vain sen 65+ miehenkörilään päällä, jota lääkäri on kehottanut kuntouttavaan toimintaan ja jonka salilla käynti keskittyy laitteen päällä lepäämiseen ja saman kerhon 63-vuotiaan nuorekkaan kaverin kanssa jutteluun.
Sehän on selvää, että fanaattinen verkkarivänkääjä ei ole liikuntaa harrastanut sitten 90-luvun yläasteen liikuntatuntien. Koska muutenhan sitä tietäisi, että kyse ei ole muodista vaan mukavuudesta ja ettei ne isot naiset halua tiukkoja paljastavia kuteita, vaan vähän isompia. Siitähän tämä ketju kertoo, jos jarska haluaisi trollaamiseltaan tulla samalle vuosituhannelle pieruverkkareineen.
Myydäänkö muuten jossain runsaastikin isoja pieruverkkareita? Kun pieruverkkarivänkääjän mielestä läskien kuuluisi juuri niissä urheilla. Mutta missä niitä myydään? Mistä oi löydän ne kuuluisat tarpeeksi isot verkkarit, kun kerran trikoo on riskillä ruma. Vai oletetaanko kaikilta löytyvän vanhat vintagepöksyt vintiltä?
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää suuresti että naisille tehdään joko tiukkoja treenipaitoja tai sitten sellaisia jotka ovat löysiä toppeja, mutta niissä on järkyttävä kaula-aukko (jossa kun kumartuu, näkyy urheilurintsikat ja kainalon alta kylki, maha) ja ei hihoja ollenkaan. Eli vaihtoehdot ovat: Tiukka paita tai löysä hihaton/ supersuuri kaula-aukko.
Miehillä harvoin on salilla tiukka paita. Ja olen 20v hoikka ihminen joten tässä ei ole kyse mistään edes vanhuksen tai ylipainoisen ihmisen valituksesta, vaan sellaisen ihan yleisesti joka haluaisi PEITTÄÄ vähän enemmän kropastaan kuin mitä makkarankuoritreenipaidalla tai lörpöttävällä pikkutopilla voi!
En tiedä missä sinä oikein urheiluvaatteitasi ostat, mutta esim Niken Miler-paidat ovat malliltaan pitkähihaisia ja suoria, eivätkä mitään tyköistuvia. H&m:llä, Stadiumissa jne on aina 10-15 eurolla _normaaleja_ toppeja ja t-paitoja treenikäyttöön. Paskapuhetta, ettei normaalivartaloiselle löydy normaaleja treenivaatteita, kun niitä löytyy säädyllisinä ihan jokaisesta ketjuvaateliikkeestä nettikaupoista nyt puhumattakaan.
Uusi selitys läskille saamattomuuteensa: en mahdu urheilutrtikoisiin! En voi kuntoilla!
164cm/80kg ja käytän S koon vaatteita. Läski olen BMI:n mukaan 😂 joskus joudun käyttämään M koon paitoja kun hauis puristaa 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tahansa vaatteissa voi harrastaa liikuntaa.
Toki, mutta miksi hoikka/normaalipainoinen ei sitten voi lenkkeillä ja jumpata farkuissa ja vanhassa t-paidassa vaan tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita?
Urheilullinen henkilö joka tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita urheilee vähän eri tasolla kuin ylipainoiset dieettaajat. Jotkut ostavat niitä toki vain siksi että luulevat niiden olevan tarpeellisia urheiluun. Tavalliset collegehousut ja t-paidat, joita on kyllä isoja kokoja, riittävät kyllä normaaleille ihmisille.
Tavallinen puuvillainen t-paita moninkertaistaa painonsa likomärkänä ja kuka haluaisi juosta märkä pyyhe selässä koko matkaa? Liikennevaloissa tulee jo vilu siinä venyneessä retaleessa kun on märkä.
Tekosyitä löytyy monenlaisia..
Olen juossut aina, myös lihavana ja nyt normaalipainoisena. Joten missä se "tekosyy" on? Jos haluan pukea mukavalta tuntuvat ja hikeä haihduttavat vaatteet päälle niin miksi en saisi sitä tehdä? Vai tarkoitatko lihavienvihaaja sitä, että lihavat juoskoot perunasäkeissä ja kun ovat tarpeeksi laihoja saavat parempien ihmisten vaatteet? Koska siltä sinun heittosi kuulostavat. Tämä ei ole laihdutuskeskustelu. Ellei sitten esim. isot rinnat ole mielestäsi "lihavuutta". Tai alavartalon läski, joka on itse asiassa terveellistä ja kehoa suojaavaa.
Minulle on ihan se ja sama, että kuka liikkuu ja missä vaatteissa. Jos valittaa ettei löydy sopivia vaatteita lenkille, niin olkoon sitten lenkkeilemättä. Tämä vaatehifistely on ilmeisen tärkeää naisten puolelta.
Kesällähän ulkoilu on paljon helpompaa missä tahansa vaatteissa, mutta talvella on hankala, jollei löydä sopivia ulkoiluvaatteita. Farkuissa ja hupparissa jäätyy, mutta toppatakki on liian kuuma reippaaseen liikkumiseen. En ole kuoripukua löytänyt sen jälkeen, kun mittari alkoi näyttää 90+. Ja tosiaan tänä talvena ratkaisin ongelman ulkoilemalla toppatakissa, mutta hankalaa on olla pesemässä hikisiä toppavaatteita viikottain.
121212 kirjoitti:
Yhtä lailla 167cm hoikkana miehenä on vaikeaa löytää sopivia vaatteita.
Kyse ei ole salaliitosta vaan kysynnän ja tarjonnan laista - ja hinnoittelusta.
Esim. kokojen S ja M massatuottaminen joukolle paljon urheilevia kannattaa juuri ja juuri, kun otetaan huomioon kilpailu joka siis rajoittaa katteita. Koon XL tuottaminen ei välttämättä kannata, koska liikunnallisia isoja tyttöjä on vähemmän ja suuri osa luopuu liikunnasta ostettuaan yhdet housut ja havaittuaan että rantsukausi tuli ja meni. Samoin on kannattamatonta tuottaa supertiimalaseille sopivia housuja, koska sellaisia on Suomessa melko vähän.
Asia voitaisiin korjata hinnoittelemalla eri koot eri tavalla, perustuen siihen että pienempien määrien tuottaminen on kalliimpaa per yksi tuote. Mutta siitä nousisi kohu, alkaisi valitus lihavien syrjinnästä. Se laskisi koko firman myyntiä.
Niinpä isoja kokoja ei sitten valmisteta ollenkaan.
Nyt on kyllä pakko taas puuttua tuohon yhteen idioottimaiseen sterotypiaan, eli tuohon boldattuun kuvitelmaan, että lihavat naiset ( ja miehet) liikkuisivat tasan kaksi kertaa keväisin, koska eivät tietenkään lihavuuttaan ja tyhmyyttään tajua, että liikkumisella voisi olla muitenkin funktioita kuin laihduttaminen.
Avaapa vähän silmiäsi. Ihan joka paikassa on liikkuvia lihavia ihmisiä. Koiralenkeillä, sauvakävelyillä, kuntosaleilla jne. Katsos kun se liikunta itsessään tekee hyvää, ei sen tarvitse olla laihduttamisen yritystä aina.
Itsekin olen tosi lihava, mutta liikunnallinen. Olen ollut liikunnallinen jo lapsesta asti, sittemmin sairastanut erilaisia syömishäiriöitä ja paino on sairaalloisen lihavuuden puolella. Silti mä edelleen liikun paljon ja mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää. Itse olen 168/62 ja hyvin minulla on isot reidet ja pohkeet, hartiat ovat myös leveät ja samoin rintakehä vaikka itse rintavarustus onkin normaali b-kuppi. Silti käytän esimerkiksi Niken, Adidaksen ja Socin vaatteissa kokoa XS. Esimerkiksi Niken treenitrikoot rullautuu ison koon vuoksi jos sovitan vaikka s-kokoa. Täytyy siis todella miettiä kuinka iso on henkilö joka ei mahdu XL-housuihin. Tuntuu enemminkin että ihmisille se vaatteen koko on todella tärkeää, ei suostuta ostamaan xl vaatetta koska ei omasta mielestä olla xl-kokoisia.
Heh heh. Sellainen satu.
Itse en mahtunut kokoon XS edes silloin kun painoin 53 kiloa. Pituutta on 162. Käytin merkistä riippuen kokoa S tai M. Rasvaa ei silloin juuri kropassa ollut.
Nyt elopainoa on 70 kiloa ja käytän kokoa XL. Saan olla iloinen, että juuri ja juuri löydän itselleni vielä sopivan kokoisia vaatteita normaaleista liikkeistä. Montaa kiloa ei tarvitse olla lisää, kun alkaisi olla jo ongelmia vaateiden löytämisessä.Painoindeksin mukaan olen vasta lievästi lihava ja päästäkseni normaalipainon puolelle, pitäisi minun laihduttaa noin kuusi kiloa. Sanoisin että ei kateeksi käy niitä, jotka haluavat aloittaa kuntoilun ja laihduttamisen ja joilla ylipainoa on kertynyt enemmän kuin 10 kiloa. Kyllä ne vaatekoot yllättävän äkkiä loppuu kesken.
Ja kyllä, paljon mukavampaa se on liikkua ja treenata esimerkiksi trikoissa, kuin hiostavissa paksuissa vaatteissa. Tosin itselleni olen ostanut ihan puuvillaisia vaatteita teknisten sijaan, sillä haluan pestä ajoittain vaatteeni kuudessakympissä. Kaikesta huolimatta myös ne puuvillatrikoot on salilla paremmat kuin jotkut hiostavat verkkarit.
Pakko sanoa, että mullakin on sama ongelma mitä tuon edellisen viestin kirjoittajalla. Ainoat trikoot mitkä eivät ole liian isot ovat olleet Cubukselta koossa xxs. En siis ole mitenkään anorektisen laiha, mutta muuten hoikka ja lyhyt ollut aina. Muuten ihan joku xs/32-koko yleensä sopii, mutta jopa saman ketjun urheiluvaatteet samassa koossa roikkuvat aina päällä. Mikä siinä sitten lienee, mutta minustakin koot ovat isontuneet viime vuosina.
(Niin, ja tyyliin yli 50 euroa en halua maksaa mistään ns. oikeista urheiluvaatteista, kun ei kuitenkaan ole ihan mikään ihan hirmuinen tarve siihen. Hirveää rahastusta jotkut trikoot jotka maksavat 80-100e vain koska pohkeessa lukee "better bodies" tms. En ole niin himourheilija että satunnaisille hiihtolenkeilleni haluaisin pulittaa trikoista sellaisen summan vain jostain logosta tai merkistä.)
Okei. Hyvä sulle et olet lyhyt ja hoikka. En suinkaan epäile sitä, etteikö lyhyt ja hoikka voisi käyttää kokoa XS. Lainaamani viestin kirjoittaja kuitenkin väittää olevansa kokoa XS mitoilla 168/68 ja olevansa vieläpä lihaksikkaan reitevä. Anteeksi vain mutta en oikein usko. Varsinkin kun sama ihminen "luulee" että kokoa XL käyttäviä ei voi olla olemassa hänen tuttavapiirissään. Joku mättää, varmaankin esitetty sukupuoli ja päästä heitetyt mitat.
Toki jos joku mies luulee että naisten koot menee samalla tavalla, niin ehkäpä siitä voi tulla väärinkäsityksiä. Jos esimerkiksi ihan t-paitoja vertailee, niin miesten S hyvinkin vastaa naisten vaatteessa kokoa L, miesten M vastaa naisten kokoa XL.
Voipi olla että moni mies ei tätä tajua, kun ovat katsoneet vain omien paitojen kokolappuja.
Mitä sä oikein keuhkoat, en ole koko XS missään muussa kuin urheiluvaatteissa mitä alaosaan tulee. En ole nyt kotona, mutta voin vaikka laittaa sinulle tulemaan vaa’an lukeman (joka nyt varmaan loman jälkeen näyttää enemmän kuin 62 kg) sekä kuvan jokaisen treenitrikooni kokolapusta. Voin vaikka samaan syssyyn laittaa kuvan farkkujeni kokolapuista, farkut kun ovat kaikki tuumakokoa 27-28 koska mun reidet tai pohkeet ei pienempiin mahdu. Zaran farkut on kokoa 40 jopa kun pienemmät ei menny polvista ylemmäs. Mulla ei ole leveää lantiota, joka vaikuttaa ehkä myös asiaan. Enkä väittänyt etteikö voisi olla olemassa ihmisiä jotka eivät mahdu koon XL trikoisiin, ilmaisin sitten itseni huonosti mutta ihmettelin lähinnä miten tässäkin ketjussa moni itseään normaalipainoiseksi kutsuva ei muka löydä urheiluvaatteita. Minun painoindeksini taitaa olla kuitenkin 22-23 että melkoinen ero jos 23-25 indeksillä ei mahdu XL-kokoisiin trikoisiin (mitä esimerkiksi Nikellä on!). Mulla on myös ylipainoinen kaveri (joka varmasti vähintään kolme kertaa paremmassa kunnossa lihasvoimassa ja aerobisessa liikunnassa kuin minä), jolla on aina todella hienoja treenivaatteita. Ihan on Suomesta hankittu ja normaaleista kaupoista. Urheilurintsikat joutu raskauden jälkeen tilaamaan ulkomailta.
Muistan peruskoulusta ja lukiosta että koululiikunta oli useimmiten vähän ikävää, koska vaatteina oli just kollarit ja perus t-paita. Enkä omistanut urheilurintsikoita. Aina vähän nihkeetä ja epämukavaa urheilu noitten vaatteitten puolesta. Ja olen aina ollut hoikka/normaalipainoinen. Nyt myöhemmin olen löytänyt liikunnan ilon ja siihen vaikuttaa kyllä paljon se kun on hankkinut hyviä urheiluvaatteita missä on mukava urheilla! Esim. hiihdosta on tullut yksi lempilajeista, se vasta välineurheilua onkin, myös vaatteiden osalta.
Tsemppiä kaikille sopivien vaatteiden löytymiseen! <3 Ei ole valitettavasti antaa vinkkejä, kunhan halusin osoittaa sympatiat tälle ongelmalle. Varsinkin jos on kova hikoomaan, kollarit tuntuu kauheen ikävän kuumilta ja painavilta urheillessa.
Totta: millä tahansa vaatetuksella kyllä pystyy liikkumaan, mutta huonolla varustuksella saa takuuvarmasti tehtyä homman raskaammaksi ja epämukavammaksi. Ja tämä erityisesti sinulle, jonka mielestä lihavan sopiva lenkkivarustus on ihan vaan takki ja kävelykengät, ja lenkkarit ehkä sitten laihduttua: varsinkin huonoilla kengillä saa tehtyä paljon hallaa, joten niissä ei todellakaan kannata säästellä.
Enkä voi muuten olla sivuuttamatta myös sosiaalista aspektia ottaen huomioon, kuinka nuivasti tässäkin keskustelussa pahimmillaan ylipainoiseen liikkuvaan suhtaudutaan (mikä sinänsä varsin ristiriitaista, kun ylipainoista kuitenkin niin pontevasti liikkumaan patistetaan!). Jos olen jo valmiiksi kuntosalille tai lenkkipolulle lähtiessäni loanheiton tikkataulu, ei tee mieli mennä kuntoilemaan niissä vanhoissa mitä-nyt-kaapista-löytyi -verkkareissa ja teepaidassa, jonka niska helottaa hikisenä ekan vartin jälkeen. Eikä toisaalta ole kiva rääkätä ehkä sitä ainoaa siistiä takkiaan lenkkipolulla, jonka mallia ei todennäköisesti edes sinne ole tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
urheilurintsikat loppuu L kokoon. Mun kuppikoko on 85B ja se mahtuu siihen. Entäs sit ne joilla on joku DD tai isompi?
Urheilurintaliiveissä on kyllä ihan kuppimitoitus. Sä puhut jostain teinien urheilutopista, jossa ei ole edes hakasia selässä.
Olipa kamalia ohjeita. Ihan pokkana siis olet sitä mieltä, että läski ei tarvi edes lenkkareita ennen laihtumista? Tavallisilla kävelylengillä saa lähinnä jalkansa kipeäksi. Toki varovaisen liikkumisen voi aloittaa vaikka millä tyylillä, mutta ihan pimeetä on väittää ettei lihavat ansaitse tai tarvitse urheiluvaatteita, jos haluavat treenata. Tai etteikö liikkuminen olisi miellyttävämpää oikeissa kuteissa, jotka eivät hiosta ja hierrä. Sama se haluaako salilla polttaa rasvaa, parantaa yleiskuntoa vai kasvattaa lihaksia. Kyllä isommillekin pitäisi olla saatavilla mukavia, urheiluun sopivia vaatteita, ettei tarvitse tulla paksussa iän vanhassa kauhtanassa haisemaan salille. Vähemmästäkin se toisinaan ohut innostus laantuu.