Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavien pitäisi laihduttaa, mutta vain laihat mahtuvat urheiluvaatteisiin

Vierailija
12.04.2018 |

Ongelma ei kuitenkaan ole vain väri, vaan myös koko. Naiset kertoivat ostavansa miesten vaatteita jo pelkästään siksi, että naisten mallit eivät yksinkertaisesti mahdu päälle:

–Hihat ovat kapeita, hauiksessa ei kierrä veri. Henki loppuu viimeistään siinä vaiheessa kun yrittää vetää vetoketjua kiinni. Sopivaa mallia ja kokoa ei nykyaikana tunnu löytyvän mistään!! kommentoi yksi lukija Aamulehden juttua.

Kirjoittaja kyllä sietäisi punaista väriä. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta "housut on valmiiksi ommeltu länkisäärisille tai haaroissa on kamala lappu, mutta lahkeisiin ei mahdu heinäseiväskään, vaikka kuinka yrittää vaseliinin kanssa työntää."

Jos asu on muuten sopiva, niin sitten vyötärö ulottuu napaan ja lahkeita on metri. Rinnat nostavat helman lyhyeksi. Kirjoittaja puuskahtaakin: Hei, joillakin on tissit.

Hän myös ihmettelee miksi kokojen muuttuessa vain hihat lyhenevät.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/naisten-urheiluvaatteista-herasi-vilka…

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla urheiluvaatemerkeillä on plus/D+/R+ jne. mallistonsa, MUTTA olen yllättynyt, kuinka monissa malleissa on edelleen liian ahtaat kädentiet ja hihat. Olen kokoa 44-46, harteikas ja paksuranteinen. Takki saattaa muuten olla muodoltaan säkkimäinen ja liian suuri, mutta siinä on epäsuhtaisen kapeat ja mahdollisesti vielä liian pitkät hihat, joissa on kireät hihansuut. Joidenkin merkkien takeissa on lisäksi oletettu naisten hartioiden olevan sellaiset luisut pullohartiat. Ulkoiluhousujen ihmeistä en viitsi edes kirjoittaa. Vaatteiden värimaailma on yksitotisen musta ja vaihtelua tuovat erilaiset pellekuosit.

Vierailija
62/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tahansa vaatteissa voi harrastaa liikuntaa.

Toki, mutta miksi hoikka/normaalipainoinen ei sitten voi lenkkeillä ja jumpata farkuissa ja vanhassa t-paidassa vaan tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita?

Siksi, että ne isot hikijumppavaatteet eivät mene kaupaksi. Jaa miksikö? Jos niitä kysyttäisi ja ostettaisi, olisivat kaupan hyllyt väärällään niitä. 

Voi kuinka naiivia luulla, että urheilufirmat luovat kokovalikoimansa puhtaasti kysynnän ja tarjonnan mukaan. Firmat yksinkertaisesti haluavat profiloitua hoikkien ihmisten tuotteiksi. Ei ole heille hyvää markkinointia, jos koon 52 emäntä jumppaa Niken logo rinnassaan. Sori vaan, karua mutta totta.

T. Itsekin lievästi ylipainoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! No nyt löytyi taas läskipalloille uusi tekosyy. Kun ei ole sopivia MERKKIurheiluvaatteita. Juuh...

Kuka puhui merkkiurheiluvaatteista? Ihan yleisellä tasolla olisi kiva, että kaupoista löytyisi isompia kokoja urheiluvaatteita. Se ei ole mikään tekosyy olla liikkumatta..

Vierailija
64/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! No nyt löytyi taas läskipalloille uusi tekosyy. Kun ei ole sopivia MERKKIurheiluvaatteita. Juuh...

Ei, arvoisa vähättelijä, niitä ei meinaa löytyä ollenkaan, merkillä tai ilman.

Mä en näin aikuisena kehtaa enkä halua mennä lenkkipolulle tai jumpalle vanhoissa verkkareissa. Ei niiden urheiluvaatteiden tarvitse merkkivaatteita olla, riittää istuva ja hengittävä kokonaisuus.

Vierailija
65/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä juuri. Yks kaveri aloitti laihduttamaan vuoden alussa ja mullekin tuli paha mieli kun ei löytynyt mistään liikkeestä sopivia vaatteita. 

Vierailija
66/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ihan ymmärrä tätä pointtia. Mikä vika on verkkareissa, t-paidassa ja hupparissa? Olen hoikka 30v enkä ole ikinä omistanut yhtäkään "urheiluvaatetta", lenkkarit ja em. on aina riittäneet.

Jos taas puhutaan sellaisista teknisistä vaatteista (joista ymmärrän että ovat välttämättömiä aktiiviharrastajille) niin tuskin niitä lihava perusliikuntaan tarvitsee.

Tekniset vaatteet on paljon mukavamman tuntuisia. Ne ei tunnu kosteilta samalla tavalla kuin tavisvaatteet. Kyllä siellä kuntosalilla nimittäin hiki tulee. Ne on myös kevyempiä. Yksinkertaisesti mukavampia käyttää.

t: liikkuva läski

Vierailija
67/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokoa 48/50 enkä ole vaivautunut ostamaan kivijalkakaupoista vuosiin muita vaatteita kuin kenkiä ja rintsikoita. En vaan jaksanut sitä pahaa mieltä mikä tulee kun ei koskaan löydä mitään kivaa omassa koossa.

Netistä, varsinkin ulkomaisista verkkokaupoista, löytyy paremmin tarjontaa. Mulle tämä käy hyvin koska kokoa lukuunottamatta vartaloni on mittataulukkojen mukainen. Voin vaan kuvitella millaista tuskaa on niillä joilla on isot rinnat ja kapea vyötärö, leveät hartiat tms. Samaan aikaan miesten osastoilta kyllä löytyy kunnollisia perusvaatteita B- C- ja D-mitoituksella niin että pitkät kuikelot ja lyhyet paksut miehet voivat vain kipaista hakemassa kaupasta haluamansa. Samaan aikaan saa naisena angstata siitä ettei mahdu kokoihin 36-42. ...kele!

Turkin-matkalla kekkasin ratkaisun siihen ikuisuusongelmaan ettei peban peittäviä yläosia löydy mistään. Törmäsin kauppaan jossa myydään muslimeille tarkoitettuja vaatekauppoja ja a vot, johan alkoi löytyä kauniita huppareita ym. joilla pituutta puoleenreiteen tai pidemmällekin. Ostin saman tien useamman, niinhän sitä ison ihmisen pitää aina tehdä kun jotain löytyy. Modanisa.com myy jotain netitse joten ei tarvi Turkin-matkaa varata. Tosin mitat pitää katsoa tarkkaan ja ostaa tarpeeksi iso koko, turkkilainen mitoitus on niukkaa.

Vierailija
68/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hoikka ja harrastan juoksemista. Mutta urheilu vaatteissa ongelma on rinnat. Mulla on suurehkot rinnat, joten joudun urheilu paidat ja takit ostamaan aina 3 kokoa liian isoina. Ja juostessa takki/paita nousee rintojen takia ylös, joten joudun jatkuvasti vetämään niitä alaspäin. 

Kesät juoksenkin mieheni isossa hupparissa. 

Mutta vituttaa.

Mäkin oon isorintainen ja hoikka mutta osaan kyllä ostaa joustavia urheilupaitoja lycraa jne. jotka mahtuvat rinnoista mutta myötäilevät vartaloa eli ei ole ongelmaa..

Vierailija
69/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen ja sauvakävelen villakangastakissa. Sujuu ihan hyvin sen tunnin, pari. En pidä ns. tuulipuvuista. Jumpassa ja salilla on päällä legginsit ja joku paita. Hiihtäessä tietysti hiihtovaatteet ja tekniset alusvaatteet, joita luulisi löytyvän vaikka kuinka isoja. Hiihtotakit ovat kirkkaan vihreä ja vaaleansininen. Ostin silloin, kun oli värejä. Kestänevät lopun iän ja ovat kestäneet jo kolme - neljä vuotta. Tuttava tuli turkoosi takki päällään ladulla. Kyllä värejäkin on.

Vierailija
70/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, sama huomattu täällä. Citymarketista ja Prismoista saa kuitenkin aika suuriakin koko myös laatumerkeissä mm. Torstai (xxl löytyy). Monissa merkeissä, joita esim. Intersportissa, Stadiumissa jne myydään, koot loppuu sinne 44 tai 46. Jos tarvitsee isompaa, täytyy sitten mennä marketeille tai miesten puolelle. Suosittelen sitä Prisman ja Citymarketin urheiluosastoa. Myös Tokmannilta saattaa löytää sopivaa ja edullisesti.

Normaalipainoiselle tai pienikokoiselle nuo ehkä kuulostavat isoilta, mutta eivät nuo ylipainoisen mittapuutta ole kovin isoja. Mietitään, että ihan tavallisen kokoinen vaikka 170/70 kg urheileva nainen voi käyttää kokoa 40 tai 42, urheilutopit.kun varsinkin ovat aika pieniä mitoitukseltaan. Siinä jos on vaikka 170/90 kg (ja voin kertoa että tässä kohtaa ei todellakaan olla vielä huomattavan liikalihavia, ylipainoa kyllä on mutta alle 20 kg ja on mahdollista olla hyvässä fyysisessä kunnossa). Ei monelle silloin riitä xxl jostain kireistä topeista.

Vierailija
71/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla 167cm hoikkana miehenä on vaikeaa löytää sopivia vaatteita.

Kyse ei ole salaliitosta vaan kysynnän ja tarjonnan laista - ja hinnoittelusta.

Esim. kokojen S ja M massatuottaminen joukolle paljon urheilevia kannattaa juuri ja juuri, kun otetaan huomioon kilpailu joka siis rajoittaa katteita. Koon XL tuottaminen ei välttämättä kannata, koska liikunnallisia isoja tyttöjä on vähemmän ja suuri osa luopuu liikunnasta ostettuaan yhdet housut ja havaittuaan että rantsukausi tuli ja meni. Samoin on kannattamatonta tuottaa supertiimalaseille sopivia housuja, koska sellaisia on Suomessa melko vähän.

Asia voitaisiin korjata hinnoittelemalla eri koot eri tavalla, perustuen siihen että pienempien määrien tuottaminen on kalliimpaa per yksi tuote. Mutta siitä nousisi kohu, alkaisi valitus lihavien syrjinnästä. Se laskisi koko firman myyntiä.

Niinpä isoja kokoja ei sitten valmisteta ollenkaan.

Vierailija
72/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hoikka ja harrastan juoksemista. Mutta urheilu vaatteissa ongelma on rinnat. Mulla on suurehkot rinnat, joten joudun urheilu paidat ja takit ostamaan aina 3 kokoa liian isoina. Ja juostessa takki/paita nousee rintojen takia ylös, joten joudun jatkuvasti vetämään niitä alaspäin. 

Kesät juoksenkin mieheni isossa hupparissa. 

Mutta vituttaa.

Minulla oli sama ongelma. Kannattaa kokeilla tilata urheiluvaatteet netistä Bravissimolta tai Brastopista, niillä on vaatteita, joihin mahtuvat hyvin isommatkin rinnat. Tosin myös niiden mallistosta yläosat ovat melko lyhyitä.

En tajua miksi naisille ei myydä urheilutoppeja, jotka peittäisivät kunnolla takapuolen! En halua mennä salille esittelemään peffaani.

Vierailija
73/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-äkäinen akka kirjoitti:

Olen katsonut sarjaa: Upea lihava elämäni, ja siinä päähenkilöllä on aina ihania liikuntavaatteita, vaikka on todella suurikokoinen ihminen. Jossain niitä tehdään mutta ei vaan tuoda Suomeen. Sama juttu on muissakin vaatteissa.  Itse olen  167/65 mutta kun on mahaa niin ei saa sopivaa ulkoilutakkia, kun kaikki kinnaa vyötäröstä.   Miksei voisi olla vaikka kokoa 38 eri leveyksinä, B=hoikka, C=normaali D=tukeva.   Tällöin ei hihatkaan olisi polviin asti.    Etenkin nykyisissä bleisereissä tämä korostuu, miehille on takkeja vaikka kuinka ja monta leveyttä mutta naisille vaan se yksi ja lyhyt ja kapea malli.  Ja isojen tyttöjen vaatteet alkaa yleensä koosta 42, ja ovat muuten liian isoja.

Aamen ja tähän yhtälöön kun vielä lisätään esim. golfhousujen osto niin jää kyllä kauppaa. Tuntuu että vaatevalmistajat lähtevät oletuksesta että kaikkien vyötärö on 80% lantion leveydestä.

Vierailija
74/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tahansa vaatteissa voi harrastaa liikuntaa.

Toki, mutta miksi hoikka/normaalipainoinen ei sitten voi lenkkeillä ja jumpata farkuissa ja vanhassa t-paidassa vaan tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita?

Siksi, että ne isot hikijumppavaatteet eivät mene kaupaksi. Jaa miksikö? Jos niitä kysyttäisi ja ostettaisi, olisivat kaupan hyllyt väärällään niitä. 

Voi kuinka naiivia luulla, että urheilufirmat luovat kokovalikoimansa puhtaasti kysynnän ja tarjonnan mukaan. Firmat yksinkertaisesti haluavat profiloitua hoikkien ihmisten tuotteiksi. Ei ole heille hyvää markkinointia, jos koon 52 emäntä jumppaa Niken logo rinnassaan. Sori vaan, karua mutta totta.

T. Itsekin lievästi ylipainoinen

Tuo on varmasti totta. Nike käyttää vuodessa yli 3 miljardia dollaria pelkkään mainontaan, joten ostajien mielikuvaa brändistä ei takuulla haluta tahria sillä, että jokainen amerikanläski puuskuttelee samat kamat niskassa.

Vierailija
75/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös siirtynyt katselemaan miesten puolta urheiluliilkeissä. Löysin mm. tosi kivan ulkoilutakin, joka on keltamusta, eikä alaselkäkään näy jos kumartelee. Myös miesten t-paidat ovat mukavan pitkiä. Isorintaisena ja mahamakkaraisena lähes poikkeuksetta kaikki naisten yläosat ovat liian lyhyitä, enkä edes ole pitkä! Kengät otan useimmiten unisex-mallistoista, että saan jotain muuta kuin pinkin eri sävyjä.

Vierailija
76/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes lihava ja silti urheiluvaatteet ovat aina liian ahtaita!

Olen 172/70 ja kokoa 40. Minulla on leveät hartiat, isot G-kupin rinnat ja 20 vuoden voimaharjoittelun tuloksena isot käsivarret ja vahvat reidet.

Etenkin naisten urheilutoppit ovat aivan hirveitä. Kaikki mallit ovat liian lyhyitä eikä hartoissa ole riittävästi leveyttä. Kaikki ovat myös rinnoista liian pieniä, jolloin toppi nousee edestä ylös. Ostan aina miesten paitoja.

Vierailija
77/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes lihava ja silti urheiluvaatteet ovat aina liian ahtaita!

Olen 172/70 ja kokoa 40. Minulla on leveät hartiat, isot G-kupin rinnat ja 20 vuoden voimaharjoittelun tuloksena isot käsivarret ja vahvat reidet.

Etenkin naisten urheilutoppit ovat aivan hirveitä. Kaikki mallit ovat liian lyhyitä eikä hartoissa ole riittävästi leveyttä. Kaikki ovat myös rinnoista liian pieniä, jolloin toppi nousee edestä ylös. Ostan aina miesten paitoja.

Olet lihava. Tervetuloa todellisuuteen.

Vierailija
78/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain yrityksillä kyse on imagosta, ei haluta että läskit pitävät niitä vaatteita. Siitä ei täälläpäin haluta puhua, mutta aasiassa on ihan normaalia.

Vierailija
79/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ihan ymmärrä tätä pointtia. Mikä vika on verkkareissa, t-paidassa ja hupparissa? Olen hoikka 30v enkä ole ikinä omistanut yhtäkään "urheiluvaatetta", lenkkarit ja em. on aina riittäneet.

Jos taas puhutaan sellaisista teknisistä vaatteista (joista ymmärrän että ovat välttämättömiä aktiiviharrastajille) niin tuskin niitä lihava perusliikuntaan tarvitsee.

Ulkovaatteissa saisi kyllä olla vedenpitävyyttä.

Vierailija
80/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Verkkarit ja T-paita päälle, niitä löytyy vaikka miten isoja. Jos on pakkomielle mahtua trendifitnessrytkyihin, niin sitten pitää vain syödä vähemmän. Pelkällä liikunnalla ei kuitenkaan saa laihdutettua, ellei harrasta ihan älyttömiä määriä.

Muutenkin ihmettelen tätä. Nimenomaan ylipainoisilla näkee paljon treeniaatteita arkikäytössä, koska ovat rentoja "lökövaatteita". Paljon helpompaa löytää päälle sopivat jumppahousut kuin vaikkapa farkut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi