Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavien pitäisi laihduttaa, mutta vain laihat mahtuvat urheiluvaatteisiin

Vierailija
12.04.2018 |

Ongelma ei kuitenkaan ole vain väri, vaan myös koko. Naiset kertoivat ostavansa miesten vaatteita jo pelkästään siksi, että naisten mallit eivät yksinkertaisesti mahdu päälle:

–Hihat ovat kapeita, hauiksessa ei kierrä veri. Henki loppuu viimeistään siinä vaiheessa kun yrittää vetää vetoketjua kiinni. Sopivaa mallia ja kokoa ei nykyaikana tunnu löytyvän mistään!! kommentoi yksi lukija Aamulehden juttua.

Kirjoittaja kyllä sietäisi punaista väriä. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta "housut on valmiiksi ommeltu länkisäärisille tai haaroissa on kamala lappu, mutta lahkeisiin ei mahdu heinäseiväskään, vaikka kuinka yrittää vaseliinin kanssa työntää."

Jos asu on muuten sopiva, niin sitten vyötärö ulottuu napaan ja lahkeita on metri. Rinnat nostavat helman lyhyeksi. Kirjoittaja puuskahtaakin: Hei, joillakin on tissit.

Hän myös ihmettelee miksi kokojen muuttuessa vain hihat lyhenevät.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/naisten-urheiluvaatteista-herasi-vilka…

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tahansa vaatteissa voi harrastaa liikuntaa.

Toki, mutta miksi hoikka/normaalipainoinen ei sitten voi lenkkeillä ja jumpata farkuissa ja vanhassa t-paidassa vaan tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita?

Siksi, että ne isot hikijumppavaatteet eivät mene kaupaksi. Jaa miksikö? Jos niitä kysyttäisi ja ostettaisi, olisivat kaupan hyllyt väärällään niitä. 

Vierailija
22/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaa voi ilman urheiluvaatteitakin, mutta on totta, että urheiluvaatteiden kokomitoitus ja malli on ihan hanurista. Olen pieni ja hoikka, 160/55, mutta minulla on iän ja raskauksien tuomaa löysää ihraa ja nahkaa vyötäröllä. Mun pitää ostaa jotain XL-kokoisia trikoita, koska en halua niin kireää vyötärönauhaa ja ympärysmittaa, että se pursottaa niitä ihroja makkaralle. Lahkeet on ihan liian kapeita jos on vähänkään lihasta reisissä tai pohkeissa, ja topit on aina liian kapeita rinnoista myös. Ne on suunniteltu pitkille ja hyvin kapeille, lihaksettomille naisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvat on kamalia, aiheuttaa vitutusta 18 vuotta. Koira on lapsi vähä yli vuoden ja sen jälkeen saa nauttia työnsä hedelmistä. Koiran voi jättää yksin kotiin, se oppii nopsaan että yöllä nukutaan .

Vauva vai koira, no ehdottomasti koira!

Ja kyllä oon kokenut molemmat lapsia 2 ja koiria vaan 4 enään, edelleen koirat on helpompia vaikka lapset on jo ylä-aste iässä.

Vauva-aikaa en ikinä haluaisi kokea enää, hirveintä aikaa koskaan

Tämä! Entä vihreänä?

Vierailija
24/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta miksi hoikka/normaalipainoinen ei sitten voi lenkkeillä ja jumpata farkuissa ja vanhassa t-paidassa vaan tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita?

Siksi, että ne isot hikijumppavaatteet eivät mene kaupaksi. Jaa miksikö? Jos niitä kysyttäisi ja ostettaisi, olisivat kaupan hyllyt väärällään niitä. 

Lainasin väärää, sori.

Vierailija
25/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilullahan ei ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa vaan syömisellä

Vierailija
26/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten on varmaan pakko pysyä lihavana jos puuvillainen t-paita painaa liikaa hiestä kastuneena.

Miten ihmiskunta on pysynyt elossa näin kauan

Vierailija
27/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun nykyään on muotia pitää niitä "katson minun persettä" -trikoita. Ja tietysti pari kokoa liian pieniä, jotta alusvaatteet vilkkuvat läpi. 

Vierailija
28/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaa voi ilman urheiluvaatteitakin, mutta on totta, että urheiluvaatteiden kokomitoitus ja malli on ihan hanurista. Olen pieni ja hoikka, 160/55, mutta minulla on iän ja raskauksien tuomaa löysää ihraa ja nahkaa vyötäröllä. Mun pitää ostaa jotain XL-kokoisia trikoita, koska en halua niin kireää vyötärönauhaa ja ympärysmittaa, että se pursottaa niitä ihroja makkaralle. Lahkeet on ihan liian kapeita jos on vähänkään lihasta reisissä tai pohkeissa, ja topit on aina liian kapeita rinnoista myös. Ne on suunniteltu pitkille ja hyvin kapeille, lihaksettomille naisille.

Ja trikoot sekä tiukat topit ovat ainoa vaihtoehto vaatteillei, joissa voi liikkua?

Vierailija
29/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilullinen henkilö joka tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita urheilee vähän eri tasolla kuin ylipainoiset dieettaajat. Jotkut ostavat niitä toki vain siksi että luulevat niiden olevan tarpeellisia urheiluun. Tavalliset collegehousut ja t-paidat, joita on kyllä isoja kokoja, riittävät kyllä normaaleille ihmisille.

Tavallinen puuvillainen t-paita moninkertaistaa painonsa likomärkänä ja kuka haluaisi juosta märkä pyyhe selässä koko matkaa? Liikennevaloissa tulee jo vilu siinä venyneessä retaleessa kun on märkä.

Tekosyitä löytyy monenlaisia..

Vierailija
30/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilullinen henkilö joka tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita urheilee vähän eri tasolla kuin ylipainoiset dieettaajat. Jotkut ostavat niitä toki vain siksi että luulevat niiden olevan tarpeellisia urheiluun. Tavalliset collegehousut ja t-paidat, joita on kyllä isoja kokoja, riittävät kyllä normaaleille ihmisille.

Jaa, kyllä minun intoani liikuntaan lisäsi se, että huomasin miten hyvältä tuntuu liikkua teknisissä vaatteissa. Liikunta on aina ollut ahdistavaa ja epämukavaa, eikä vähiten puuvillapaidan liimautuessa kiinni ihoon. Olen kokoa 46-48 ja teknisiä urheiluvaatteita löytyy tätäkin isoimmissa koossa. Minäkin ostin eilen KappAhlista hengittävät trikoohousut, enkä edes ostanut isointa rekissä ollutta kokoa.

Hankalinta on sopivien toppien löytäminen, sillä haluan että pituutta on reilusti etenkin etupuolella ja myös hihoissa saisi olla jonkin verran pituutta. Jos lyhyemmät hihat tai hihaton toppi kelpaa, niin löytämisessä ei ole ongelmia. Myös verkosta löytyy ja mm. Rönisch on hyvä merkki.

Vierailija
31/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen puuvillainen t-paita moninkertaistaa painonsa likomärkänä ja kuka haluaisi juosta märkä pyyhe selässä koko matkaa? Liikennevaloissa tulee jo vilu siinä venyneessä retaleessa kun on märkä.

Juoksen yli +20c helteellä löysä puuvillapaita päällä, ei mitään ongelmaa. Tekniset vaatteet ovat yliarvostettuja. Villakin menettelee.

Vierailija
32/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja trikoot sekä tiukat topit ovat ainoa vaihtoehto vaatteillei, joissa voi liikkua?

Ei ole, voin liikkua muissakin vaatteissa. Kuitenkin esim. salilla on hyvä olla tyköistuvat vaatteet, jotka ei tartu vahingossa laitteisiin tai kierry päällä. Siksi olisi kiva löytää trikoita ja toppeja, jotka istuvat, mutta eivät ole liian kapeita.

Vierailija
33/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, onneksi sohvalla voi kurottaa sipsipussille niin rauhallisesti että tuota ongelmaa ei esiinny. Miten ihmeessä selvittiin vielä muutama vuosikymmen sitten kun teknisten vaatteiden tarjonta oli ihan olematonta? Kukaan ei voinut ottaa juoksuaskeltakaan?

Vierailija
34/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavien pitäisi laihduttaa, mutta vain laihat mahtuvat urheiluvaatteisiin.

Jos ei halua liikkua, niin tekosyitä ainakin löytyy. 

Vierailija
35/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa taas yhdeltä tekosyyltä jatkaa vaan rauhassa paisumista. Lenkille tarvitaan kengät ja kengänkokoon ei lihavuus kamalasti vaikuta.

No jos sä tykkäät lenkkeillä esim. tuulessa ja tihkusateessa jossain collarihousuissa ja hiostavassa, vettä ja tuulta pitämättömässä takissa niin siitä vaan. Miksi läskienkin pitäisi näin tehdä?

Ite just pari päivää sitten kirosin kun ei millään löydy naisten puolelta sopivaa vaatetta pyöräilyyn (koko 46-48), piti ostaa miesten puolelta että sai edes jonkinlaiset joissa ei selkä/peba paista. Olen läski joo mutta liikun ulkosalla melko lailla päivittäin. Niissä kunnollisissa vaatteissa kun esim. tekee mieluummin sen pidemmän lenkin koiran kanssa kun että jäisi sinne sohvalle löhöämään.

Marketeista löytyy joskus isompiakin kokoja mutta ne ostetaan heti loppuun. Sama on muuten isommissa naisten kengissä, niitä tulee mallista muutama pari myymälään ja ostetaan heti. Sitten hyllyt notkuu pieniä kokoja kenkiä ja ulkoiluvaatteita joita ei saada alellakaan menemään....

Vierailija
36/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juossut aina, myös lihavana ja nyt normaalipainoisena. Joten missä se "tekosyy" on? Jos haluan pukea mukavalta tuntuvat ja hikeä haihduttavat vaatteet päälle niin miksi en saisi sitä tehdä? Vai tarkoitatko lihavienvihaaja sitä, että lihavat juoskoot perunasäkeissä ja kun ovat tarpeeksi laihoja saavat parempien ihmisten vaatteet? Koska siltä sinun heittosi kuulostavat. Tämä ei ole laihdutuskeskustelu. Ellei sitten esim. isot rinnat ole mielestäsi "lihavuutta". Tai alavartalon läski, joka on itse asiassa terveellistä ja kehoa suojaavaa.

Vierailija
37/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilullahan ei ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa vaan syömisellä

Taas tämä läskien mantra. Mutta uskokoon jokainen mitä haluaa.

Vierailija
38/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee käsitys ettei ylipainoisissa olisi aktiivisia liikkujia? Kyllä mä ainakin käyn aktiivisesti jumpissa ja lenkkeilen vaikka vaatekoko on kasvanut 44:ään vuosien saatossa, ihan vaan koska syön päin h*vettiä. Kyllä se on mukavampi liikkua niillä teknisillä vermeillä. Aika kettumaista verää vaikka combattia collegehousut päällä.

Vierailija
39/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juossut aina, myös lihavana ja nyt normaalipainoisena. Joten missä se "tekosyy" on? Jos haluan pukea mukavalta tuntuvat ja hikeä haihduttavat vaatteet päälle niin miksi en saisi sitä tehdä? Vai tarkoitatko lihavienvihaaja sitä, että lihavat juoskoot perunasäkeissä ja kun ovat tarpeeksi laihoja saavat parempien ihmisten vaatteet? Koska siltä sinun heittosi kuulostavat. Tämä ei ole laihdutuskeskustelu. Ellei sitten esim. isot rinnat ole mielestäsi "lihavuutta". Tai alavartalon läski, joka on itse asiassa terveellistä ja kehoa suojaavaa.

Minulle on ihan se ja sama, että kuka liikkuu ja missä vaatteissa. Jos valittaa ettei löydy sopivia vaatteita lenkille, niin olkoon sitten lenkkeilemättä. Tämä vaatehifistely on ilmeisen tärkeää naisten puolelta. 

Vierailija
40/144 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut sarjaa: Upea lihava elämäni, ja siinä päähenkilöllä on aina ihania liikuntavaatteita, vaikka on todella suurikokoinen ihminen. Jossain niitä tehdään mutta ei vaan tuoda Suomeen. Sama juttu on muissakin vaatteissa.  Itse olen  167/65 mutta kun on mahaa niin ei saa sopivaa ulkoilutakkia, kun kaikki kinnaa vyötäröstä.   Miksei voisi olla vaikka kokoa 38 eri leveyksinä, B=hoikka, C=normaali D=tukeva.   Tällöin ei hihatkaan olisi polviin asti.    Etenkin nykyisissä bleisereissä tämä korostuu, miehille on takkeja vaikka kuinka ja monta leveyttä mutta naisille vaan se yksi ja lyhyt ja kapea malli.  Ja isojen tyttöjen vaatteet alkaa yleensä koosta 42, ja ovat muuten liian isoja.