Miehet hoi! Onko yh äiti todella täysin pois seurustelulistalta?
Rehellisiä vastauksia toivon. Nainen on siis työssä ja lapset jo isompia?
Minua ihmetyttää tämä yh äitien väheksyminen? Ihan kun lapsen teet ja eroat niin olet loppuikäsi yksin...
Onhan siinä yhteistä aikaa vähemmän kyllä. Hassua vaan että minä tunnen yh äitejä jotka ovat löytäneet toimivan suhteen ja vielä lapsettoman miehen kanssa...
Kommentit (243)
Itse en voisi kuvitella seurustelevani yhn kanssa, pidän itteeni aika pentuna vaikka 30 vuotta kohta mittarissa, en voisi olla vastuussa pienen ihmisen elämästä edes hetken tai sen ajan kun olisi yhpuolisolla kun varmasti tulisi tilanteita missä joutuisi auttamaan 🤔 hätätilanteissa olen se joka menee paniikkiin ja pahentaa tilannetta ja luulen että olen joko ankara tai liian periksi antava jos lapsi itkee tms :( lasten itkut ja huudot/kiljaisut aiheuttaa tressaavan olon 😯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehet ovat niin tyhmiä, että kuvittelevat nuoren naisen olevan nuori ikuisesti ja lapsettoman naisen olevan lapseton ikuisesti. Korostetaan toiveissa sitä, että naisen pitää olla haluttava eikä saa olla lapsia, mutta ei tule mieleen, että voi se nuorikin nainen melko suurella todennäköisyydellä haluta lapsia.
Ei me miehet ajatella millaista olisi sitten ~20 vuoden päästä. Kyllä sitä tässä hetkessä elää ja sen mukaan katsoo naistakin.
Mutra me naiset ajatellaan. Vanhemman miehen kanssa on riski joutua omaishoitajaksi. Tai sitten naisen tarkoitus on hankkia lapset taloudellusesti turvatusti ja lähteä, kun muksut ovat tarpeeksi isoja. Muksut voi jättää eläkkeellä olevalle exälle, kun sillä on aikaa.
Miesten helpompi eron jälkee löytää uusi puoliso kuin naisten koska naiset on yleensä eronkin jälkeen eniten lasten kanssa /:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkä ikäiset lapset ja miten monta
🤔
Onhan se varmaan vaikeampi löytää vakavaa suhdetta, kun lapset vie ison osan ajasta. Jos vielä sattuu olemaan se vanhempi jolla lapset koko ajan että lapset ovat vain joka toinen vkl tai harvemmin toisella niin eihän siinä paljoo aikaa jää parisuhteelle 🤔tosin yh ihmisten hyvä tajuta että ei eron jälkee elämä nollaudu siihen mitä oli ennen liittoa/suhdetta, lapsia. Lapset tärkeimmät, suhde siinä sivussa jos semmosen onnistuu saamaan.
Tunsin pari yh henkilöä jotka oikeasti yritti eron jälkee elää elämää mitä se oli vuosia aikasemmin, ennen lapsia 😯 juoksivat sinne tänne ja baariin piti heti päästä ja hirvee kerjääminen lapsenvahdiksi että pääsevät harrastamaan niinkuin ennen lapsia... yritin kohteliaasti selittää että vahtiminen ei ole minun vastuu, enkä rupea säännöllisesti siihen hommaan (olisi pitänyt joka viikko ja mielellään useamman kerran mennä vahtii että yh pääsee juoksuilleen). Luonnollisesti suuttui kun en "tukenut" häntä hänen haluamallaan tavalla eikä kukaan muu mutta niin... 🙄Tuollainen asenne kertoo vastuuttomuudesta ja siitä, ettei niitä elämän isoimpia päätöksiä osata miettiä loppuun asti.
En ysko, että tuolla tavalla käyttäytyvä yh kelpaisi varsinkaan toiselle, vastuullisemmalle yh:lle.
Eli ongelma ei tuossa enää ole lapsi/lapset, vaan asenne jota tuo käytös kuvastaa. Kypsymätön, harkitsematon ja erittäIn hetkessä elävä.En varmaan hirveän väärässä ole jos veikkaan, että kaverillasi on ongelmia myös mm. rahankäytön- ja luottotietojen kanssa?
Itse asiassa on ongelmia, ei myöskään ole koulutusta eikä ikinä ole ollut töissä. Tukien ja nyt elarien varassa elännyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkä ikäiset lapset ja miten monta
🤔
Onhan se varmaan vaikeampi löytää vakavaa suhdetta, kun lapset vie ison osan ajasta. Jos vielä sattuu olemaan se vanhempi jolla lapset koko ajan että lapset ovat vain joka toinen vkl tai harvemmin toisella niin eihän siinä paljoo aikaa jää parisuhteelle 🤔tosin yh ihmisten hyvä tajuta että ei eron jälkee elämä nollaudu siihen mitä oli ennen liittoa/suhdetta, lapsia. Lapset tärkeimmät, suhde siinä sivussa jos semmosen onnistuu saamaan.
Tunsin pari yh henkilöä jotka oikeasti yritti eron jälkee elää elämää mitä se oli vuosia aikasemmin, ennen lapsia 😯 juoksivat sinne tänne ja baariin piti heti päästä ja hirvee kerjääminen lapsenvahdiksi että pääsevät harrastamaan niinkuin ennen lapsia... yritin kohteliaasti selittää että vahtiminen ei ole minun vastuu, enkä rupea säännöllisesti siihen hommaan (olisi pitänyt joka viikko ja mielellään useamman kerran mennä vahtii että yh pääsee juoksuilleen). Luonnollisesti suuttui kun en "tukenut" häntä hänen haluamallaan tavalla eikä kukaan muu mutta niin... 🙄Tuollainen asenne kertoo vastuuttomuudesta ja siitä, ettei niitä elämän isoimpia päätöksiä osata miettiä loppuun asti.
En ysko, että tuolla tavalla käyttäytyvä yh kelpaisi varsinkaan toiselle, vastuullisemmalle yh:lle.
Eli ongelma ei tuossa enää ole lapsi/lapset, vaan asenne jota tuo käytös kuvastaa. Kypsymätön, harkitsematon ja erittäIn hetkessä elävä.En varmaan hirveän väärässä ole jos veikkaan, että kaverillasi on ongelmia myös mm. rahankäytön- ja luottotietojen kanssa?
Itse asiassa on ongelmia, ei myöskään ole koulutusta eikä ikinä ole ollut töissä. Tukien ja nyt elarien varassa elännyt
Jatkan vielä, on tavallaan hetkessä elävä, hirveästi kaipaa semmosta aktiivisuutta ja virikkeitä, nukkuu miten sattuu (voi yöt valvoa ja seuraavan päivän ulista apuu kun väsyttää ja lapset riehuu) arvelen sen johtuvan kun ei rutiineja ole 🤔
Aina pitäs viihdyttää, aina pitäs ymmärtää (en vaan ymmärrä aina kun oma elämä on niiin vastakohta) käydä kylässä ja ylipäätään olla läsnä mikä oikeasti on rasittavaa ja uuvuttavaa töitten päälle. Tuntuu kuin työt vaan jatkus sen luona.
Ei ymmärrä että työ voi väsyttää, sanoi kerran että kukaan ei tiedä mitä väsymys on paitsi hän. Kyllä vitutti 🙄
Vierailija kirjoitti:
Miesten helpompi eron jälkee löytää uusi puoliso kuin naisten koska naiset on yleensä eronkin jälkeen eniten lasten kanssa /:
Jos mies on päävastuussa lapsista, ei ome yhtäön helppoa löytää kumppania. Muutenkin vaikeaa. Nuorempana seurustelin hetken miehen kanssa, jolla oli lapsia. Kestin vuoden. Se elämä vain oli erilaista kuin oma elämäni.
Tietenkin on. Naiselle asioiden tärkeysjärjestys on:
1) Lapset
2) Koira
3) Nainen itse
4) Koti
5) Mies
Pitää olla tyhmä jos tuohon lähtee ilman että omistaa omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tyhmä jos tuohon lähtee ilman että omistaa omia lapsia.
Ei ihmistä voi omistaa, ei edes omia lapsia. Ne tulevat kauttanne, mutta omistavat itse itsensä.
Ei täysin, mutta yli 75% vaihtoehdoista kyllä, yhden lapsen alle 30v nainen on ok( jos se lapsiluku ei ole täynnä ja on muuten ok näköinen ja kokoinen+kiva luonne) mutta näitä suht. Ok yh-äitejä jotka seulan läpäisee on kyllä aika vähän, valitettavasti.
Henkilökemiat ratkaisee ja se miten heidän elämän voisi järkevästi yhteensovittaa.
Erosin lapseni isästä 28-vuotiaana 7 vuoden yhdessäolon ja 4 vuoden avioliiton jälkeen. Lapsi oli silloin 3-vuotias. Ero johtui miehen uskottomuudesta ja alkoholiongelmasta.
Missään vaiheessa eron jälkeen ei lapsestani ollut ns. haittaa miesmarkkinoilla. Ehkä se että olen itsenäinen enkä etsinyt elättäjää tai isäpuolta lapselle vaikutti. En myöskään elänyt pelkästään lapselle vaan pidin kiinni omasta ajasta, tarpeista jne. Ehkä sellaista lapselle 100% omistautuva kotiäitiä on vaikeampi lähteä sitten deittaamaan, en tiedä.
Itse en olisi missään nimessä kelpuuttanut miestä, jolla olisi ollut omia lapsia. Yritin tapailla kerran erästä miestä jolla oli 2 suunnilleen oman lapseni ikäistä lasta, ja lasten kurittomuus ja rajattomuus oli minulle liikaa.
Nyt olen 38-v ja ollut naimisissa 6 vuotta lapsettoman, itseäni muutamia vuosia nuoremman miehen kanssa. Odotan ensimmäistä yhteistä lastamme.
Eli omalta osalta voin sanoa -naisena tosin- että minun kohdallani ei haitannut se että minulla oli yksi lapsi.
Uskomaton ajatusmaailma joillakin ihmisillä, "tyydytään" omantasoiseen kumppaniin. Jos minä kokisin joutuvani parinvalinnassa tyytymään johonkin, olisin sitten mieluummin yksin. Ja mun kumppanit ei tosiaan ole olleet mitään 5/5 alfoja, kunhan ovat miellyttäneet omaa silmääni.
Ja joo, toki itsekin kelpuuttaisin jonkun Chris Hemsworthin kainaloon, mutta ihan epärealistista oikeasti haaveilla jostain kaikkien ihailemista alfauroista ja -naaraista maailmassa, jossa suurin osa ihmisistä on täysiä taviksia. Todella lapsellista kuvitella maailmaa jonain karkkikauppana, jossa pyritään kahmimaan ne parhaat karkit pussiin. Itse ainakin yritän etsiä sitä kahden ihmisen välistä aitoa yhteyttä, mitä rakkaus on.
Ei tietenkään ole poissuljettu! Kaikkihan riippuu täysin siitä mikä on miehen suhtautuminen lapsiin.
Yleensä ne yh:t katsotaan viimeisenä tai ei ollenkaan, ovat liian suuri paketti monelle.
Onhan uusperheitä paljon, joten eronneet äidit ja isät tuntuvat löytävän kumppaneita. Itse ymmärrän kyllä hyvin, jos jollekin lapset ovat kynnyskysymys, vaikka itselläni on kolme.
Jos mulle ja mun miehelle tapahtuisi jotain, en usko, että koskaan enää haluaisin muuttaa miehen kanssa saman katon alle. Voisin seurustella kyllä eri asunnoista. Luulen, että tämä on vähän ikäkysymyskin - ap taitaa olla aika nuori? Itse täytän 40 ja en jaksaisi opetella kompromissien tekemistä enää uuden ihmisen kanssa. Saat sitten, että pistäisin jo isot lapseni elämään uusperheessä.
Miksi pitää puhua äideistä jotka on eronnut nimellä yh-äiti? Kuitenkin monella on yhteishuoltajuus lapsen isän kanssa eli eivät ole yh-äitejä, vaikka asuisi vakituisesti äidin luona.
Eron jälkeen ajattelin että olisi hyvä jos tulevalla kumppanilla olisi lapsi/lapsia. Syynä tähän oli se että kahden lapsen yhteishuoltajana (vuoroviikot) halusin että tuleva naisystävä ymmärtää lasten aseman elämässäni. No, löysin sittemmin upean naisen jolla on yhteishuollossa oleva teini (hyvä tyyppi) ja homma toimii paremmin kuin koskaan.
Exä on luonnollisesti edelleen lasteni äiti, mutta uusiokuvio toimii hienosti ja niin lapset kuin aikuisetkin ovat tyytyväisiä. :-)
tvc15 kirjoitti:
Eron jälkeen ajattelin että olisi hyvä jos tulevalla kumppanilla olisi lapsi/lapsia. Syynä tähän oli se että kahden lapsen yhteishuoltajana (vuoroviikot) halusin että tuleva naisystävä ymmärtää lasten aseman elämässäni. No, löysin sittemmin upean naisen jolla on yhteishuollossa oleva teini (hyvä tyyppi) ja homma toimii paremmin kuin koskaan.
Exä on luonnollisesti edelleen lasteni äiti, mutta uusiokuvio toimii hienosti ja niin lapset kuin aikuisetkin ovat tyytyväisiä. :-)
Ja jatkona vielä tähän. Koska en halunnut enää uudestaan isäksi, lapsettomat naiset (varsinkin alle nelikymppiset) olivat aikalailla pois listalta, koska lähes poikkeuksetta oma lapsi oli toiveissa, enkä luonnollisesti halunnut uskotella kenellekään sellaisen olevan omissa suunnitelmissani. Itse olin 43-vuotias, ja treffailu (varsinkin Tinder) oli kivaa ja aika helppoa, kun alla oli sopuisa ero ja ei katkeruuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä yh on listan viimeisenä ja silloinkin voisin valita mahdollisesti mielummin elämän ilman naista kuin yh:n. Tämä siis miehenä, jolla on jo omia lapsia.
Aikamoinen paradoksaali. Olet yh, joka ei hyväksy yh:ta parisuhteeseen, mutta oletat lapsettomien hyväksyvän sinut, eli yh:n.
Monet eronneet miehet, joilla on lapsia, etsivät kuulemma vain lapsettomia naisia, jotka eivät edes halua lapsia. Juu, velka-naisen unelma. Ja sitten voi valittaa, kun naiset eivät vastaa viesteihin ja ovat nirsoja.
Niin tämäkin vielä. Ei riitä edes, että naisella ei ole lapsia, ei saisi niitä halutakaan. Mutta sitten samalla kuitenkin vedotaan siihen, että pitää olla nuori, koska vanhat eivät ole lisääntymiskykyisiä.
Luulisi, että lapsia kammoavalle miehelle olisi ihanne sellainen nainen, joka on jo lapset tehnyt ja lapset ovat jo vähän isompia, ettei ihan pottahommiin enää tarvitse lähteä. Ei tarvitsisi pelätä, että se vauvakuume vielä yhtäkkiä jostain puskee, kun lapset on jo tehty. Nuorilla lapsettomilla se mieli voi kymmenen vuoden kuluessa muuttua ihan äärilaitaan. Ne todelliset velat taitavat olla aika harvassa kuitenkin.
Harvemmin tuo nuoruuden vaatimus oikeasti liittyy lisääntymiskykyyn vaikka se noin muotoiltaisiinkin. Kyllä se on haluttavuustekijä.
Samahan se on naisilla. Tietynikäisissä miehissä ei enää ole niitä fyysisiä ominaisuuksia, jotka tekevät miehestä haluttavan. Ja vaikka mitä väitätte, myös naiset ovat visuaalisia. Ne kuuluisat jykevät leukaperät, joita palstamiehet ihailevat, ovat muuten nimenomaan nuorten miesten tunnusmerkki, joka kertoo korkeasta testosteronitasosta. Katsokaapa vaan varttuneempia miehiä, ei ole niinkään jykeviä leukaperiä.
No mitäs hittoa? Nytkö ne leukaperät katoavatkin iän myötä? Eikö niiden pitänyt olla geeniperimästä kotoisin?
Näyttävät katoavan. Mene vaikka johonkin kahvilaan bongailemassa tyyppejä, niin äkkiäkös tuon huomaa. Mutta siis paikkaan, jossa on myös nuoria miehiä nähtävillä. Joskus kasvojen luusto auttaa asiaa.
Kaksoisleuat ja roikkuva nahka eivät kyllä sitä luustoa mihinkään muuta. Kyllä minun tuntemani isoleukaiset miehet ovat isoleukaisia vanhanakin. Esim jollain Clooneylla on ihan samanlainen leuka nyt kuin nuorempanakin.
Joo, ei ne leukaluut sieltä mihinkään katoa, hupsu. Saattavat ne tosin peittyä ihran alle jos kovin paisuu vanhetessaan ja kasvattaa lisäleukoja.
On.