Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä enää yhtään metoo-juttua

Ulpukka
08.04.2018 |

Olen ihan kurkkuani myöten täynnä näitä mediassa jatkuvasti olevia metoo-juttuja. Tänään taas Kaari Utrio HSssa Ja milloin taas tulee juttu jossa yksittäinen mies uhrataan (muutaman nimettömän naisen) ”ilmiannoilla”? Mitä tälle voi tehdä? Miten tää paska saadaan loppumaan? Tiedoksi siis että olen itsekin nainen.

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä noita kymmeniä vuosia vanhoja juttuja on turha kaivella ja niitä itkeä. Maailma oli silloin toinen.

Tartutaan nyt uusiin juttuihin ja estetään niihin puuttumalla uusia tapauksia. Jokaikistä niitäkään ei tarvitsisi puida näyttävästi julkisuudessa, vaan jokainen yhteisö voisi käydä ne ensisijaisesti sisäisesti läpi. Alkaa tulla mullakin jo korvista metoota, eiköhän pointti ole jo tullut selväksi: ahdistelu pitää lopettaa.

Olen nainen itsekin, mutta riittää jo.

Minkä takia uhrien pitäisi olla hiljaa? En vaan voi ymmärtää, mitä ihmeen väliä sillä on että asia tapahtui 10 v.sitten? Minkä takia väärintekijöiden käytös ei saisi tulla julki?

Syyllinen kunnes todistettu syylliseksi. Kuinka syytetty voi puolustautua jonkun naikkosen valheita vastaan, jos tuomitaan etukäteen luotten vain valehtelijaan. Kostonhimoiset naiset ovat tehneet tukuittain perättömiä ilmiantoja insestistä ja hyväksikäytöstä, sekä raiskauksista. Miten voisitkaan asettautua syyttömän asemaan? Hänen maineensa on pilattu loppu elämän ajaksi.

Voi tätä yksisilmäisyyttä!

*eri

Ai oikein naikkoisen valheita vastaan. Keksityt syytökset eivät ole ollenkaan niin iso ongelma kuin että väärintekijät (niin naiset kuin miehet) pääsevät kuin koirat veräjästä. t. eri kuin jolle vastasit

Niin, naikkoset tehtailevat perättömiä ilmiantoja. Ne ovat jättimäinen ongelma uhreille, vaikka ei se sinua hetkautakaan henkilökohtaisesti. 

Ja miekkoset ovat aina niin rehellisiä. Koskaan eivät syyllisty rikollisiin. Naiset vain valehtelevat. Pidän isompana ongelmana uhrien kärsimyksiä kuin muutamaa perätöntä syytöstä. Jos pitää valita. 

Taitaa olla niin, että niitä perättömiä ilmiantoja on kymmenen kertaa enemmän kuin nyt ilmitulleita naisiin kohdistuneita ahdisteluja miesten taholta.

Naisten naisiin/tyttöihin kohdistuneita ahdistelujakin lienee enemmän vrt. case palloilulajit.

Todisteita tästä muita kuin sinun väitteesi?

Vierailija
142/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firma missä työstentelen ei palkkaa yhtään tyttöä/naista kesätöihin vaan valittiin pelkkiä miespuolisia juurikin tämän #metoo rummutuksen vuoksi. Toivon lämpimästi että muutkin yritykset toimivat samoin.

Mikä logiikka? Onneksi tosin sulla ei ole yritystä, joten jatka uneksimista :D #miestenvoimafantasiat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tapausten määrän perusteella mitään muuta ei ehdittäne tehdäkään kuin ahdistella.Käy kokopäivä työstä.

Vierailija
144/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulpukka kirjoitti:

Olen ihan kurkkuani myöten täynnä näitä mediassa jatkuvasti olevia metoo-juttuja. Tänään taas Kaari Utrio HSssa Ja milloin taas tulee juttu jossa yksittäinen mies uhrataan (muutaman nimettömän naisen) ”ilmiannoilla”? Mitä tälle voi tehdä? Miten tää paska saadaan loppumaan? Tiedoksi siis että olen itsekin nainen.

No voi sua! Onneks nää kaltoin kohdellut on niin kovin halunneet kestää pa*kaa kohtelua!

Ei riitä, että kohdellaan törkeästi, vaan sun kaltaiset vielä vaatii vaikenemaan asiasta!

En ole vielä ensimmäistäkään kertomusta kuullut, jossa turhaan syytetään törkyisesti käyttäytynyttä!!!

#metoo ELÄKÖÖT!

Vierailija
145/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firma missä työstentelen ei palkkaa yhtään tyttöä/naista kesätöihin vaan valittiin pelkkiä miespuolisia juurikin tämän #metoo rummutuksen vuoksi. Toivon lämpimästi että muutkin yritykset toimivat samoin.

Tapa se on tuokin suojella tyttöjä. Tarkoitatko, että firma tuntee työntekijänsä, eikä heitä voi päästää tyttöjen lähelle?

Vierailija
146/159 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa se on tuokin suojella tyttöjä. Tarkoitatko, että firma tuntee työntekijänsä, eikä heitä voi päästää tyttöjen lähelle?

"Tervetuloa dynaamiseen tietokonealan yritykseemme joka on vahvasti suuntautunut tulevaisuuteen ja aikoo olla tulevaisuuden tekijöiden joukossa mukana myös jatkossakin.

Tarvitsemme juuri nyt työntekijöitä tuota tulevaisuuttamme silmälläpitäen ja tarjoamme työntekijöillemme hyvät edut ja tarvittaessa työsuhdeauntokin järjestyy läheltä firmaamme.

Lähetä meille yhteystietosi 

(työsuhderekrytoijamme Urmas Huttusen  puhelinnumero on 0400/123456. Vain soitto hänelle ja voitte sopia tapaamisesta. )

ps* Koska maineikas firmamme aikoo olla edelläkävijä myös nollatoleranssissa kaikentyyppiselle seksuaaliselle ahdistelulle, vaadimme työntekijöiltämme lisäksi ja myös:

-kaikki rikosrekisteritiedot 

-nuhteettomuustodistuksen

-psykiatrin testilausunnon reagoimistavoistasi seksuaalisille ärsykkeille

-kahdeksan lähisukulaisen valaehtoisen lausunnon siitä, ettet ole syyllistynyt minkäänlaisiin sellaisiinkaan seksuaalirikkomuksiin, joista ei kukaan ole nostanut kannetta sinua vastaan

- valokuvasi (mieluiten ns. 'mugshot' ) lisäksi tarvitsemme myös dna-näytteesi ja sormenjälkesi rekisteriimme .

Mikäli täytät nämä ehtomme, tervetuloa tiimiimme, toivottaa Urmas Oy...

Vierailija
147/159 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä totuus kampanjasta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet saavat minun puolestani motkottaa metoosta. Ei kiinnosta, en tarvitse heidän lupaansa mihinkään. :)

No ei kyllä kiinnosta mediaakaan viiden sentin vertaa mitkään  'me too'-ilmoitukset sellaisilta naisilta, jotka eivät ole jo valmiiksi ns. 'koko kansan tuttuja', eli joilla ei ole itsellään jo entuudestaan minkäänlaista asemaa tai näkyvyyttä mediassa.

Eli se, jos jossain lähiön työttömien kaljaporukassa joku yksinhuoltaja-Kirsi antaa ilmoituksen siitä, että vuosi sitten aamukaljaa Kirsin asunnolta pummaamaan tullut Pena noin, karkeasti sanoen, lähtiessään työnsi siellä keittiössä kätensä Kirsin hameen alle ja jopa Kirsin sukkahousujenkin alle ja kouraisi sitten tämän pakaraa murahtaen, ei ole kiinnostunut kukaan  iltapäivätabloidien lukija, eikä se uutisena lisäisi yhtään sen irtonumeromyyntiä.

ONGELMA EIVÄT OLE ASIASTA PUHUVAT IHMISET,

VAAN NE JOTKA AHDISTELEVAT MUITA.

Vierailija
148/159 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet saavat minun puolestani motkottaa metoosta. Ei kiinnosta, en tarvitse heidän lupaansa mihinkään. :)

No ei kyllä kiinnosta mediaakaan viiden sentin vertaa mitkään  'me too'-ilmoitukset sellaisilta naisilta, jotka eivät ole jo valmiiksi ns. 'koko kansan tuttuja', eli joilla ei ole itsellään jo entuudestaan minkäänlaista asemaa tai näkyvyyttä mediassa.

Eli se, jos jossain lähiön työttömien kaljaporukassa joku yksinhuoltaja-Kirsi antaa ilmoituksen siitä, että vuosi sitten aamukaljaa Kirsin asunnolta pummaamaan tullut Pena noin, karkeasti sanoen, lähtiessään työnsi siellä keittiössä kätensä Kirsin hameen alle ja jopa Kirsin sukkahousujenkin alle ja kouraisi sitten tämän pakaraa murahtaen, ei ole kiinnostunut kukaan  iltapäivätabloidien lukija, eikä se uutisena lisäisi yhtään sen irtonumeromyyntiä.

Ongelmia kuitenkin tulee siitäkin , jos ne puheet menevät johonkin aivan mielettömiin vainoharhaisiin  liiallisuuksiin ja sitten niiden myötä ja siivittäminä lopulta  käytännössä jonkun, täysin hysteerisen noitavainon asteelle.

Vierailija
149/159 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmia kuitenkin tulee siitäkin , jos ne puheet menevät johonkin aivan mielettömiin vainoharhaisiin  liiallisuuksiin ja sitten niiden myötä ja siivittäminä lopulta  käytännössä jonkun, täysin hysteerisen noitavainon asteelle.

Noitavainoista on ainakin kerran jo päästy, joten jos sellaista alkaa esiintyä, niin aloitetaan sille oma kampanja.

Vierailija
150/159 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä kampanja mustamaalaa viattomia miehiä. Pelkkä metoo kertoo, että joku mies jossain joskus on ahdistellut minua. Näin tulee mielleyhtymä että kuka tahansa mies on mahdollinen perseestä puristeleva pervo, vaikka näin ei todellakaan ole. Nyt tarvitaan ylistyskampanja niistä arjen sankareista, jotka ovat tehneet jotain hyvää ja toimineet esimerkillisesti ja mallikkaasti. Lopettakaa mustamaalaaminen ja ylistäkää sankareita ja auttajia.

Vierailija
151/159 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olis metoon arvostelijoilla eri ääni kellossa, jos omalle kohdalle olis sattunut...kylmiä, omaan koppaan kusevia "naisia" olette.

No mä olenkin aina ollut se "epäsopivasti" muiden naisten silmissä käyttäytyvä nainen, joka on uskaltanut olla eri mieltä ja avata suunsa eikä vaiennut. Joten en todellakaan samaistu tähän #metoo joukkoon! 

Mun nähdäkseni, ketkäpä muutkaan kuin naiset  ja nimenomaan ÄIDIT, ovat jatkaneet sukupolvelta toiselle tätä vaikenemisen kulttuuria ja mallia, miten olla eli kiltteys, uhrautuvuus, hillitty käytös jne. Pidän historian vääristelynä sitä, että uskotaan, että nainen on aina ollut se alistettu osapuoli eli osapuoli, joka ei ole voinut mitenkään vaikuttaa omaan asemaansa ja jolla ei ole ollut valtaa sanoa ja tuoda asioita esille. Kyllä naiset ovat käyttääneet valtaa niin miehiä kuin toisia naisiakin kohtaan, vaikka se ei ole ollut samalla tavalla näkyvää ja esillä aiemmin kuten miehillä.  

Tässä nyt oikeasti haisee halu päästä niskan päälle ja kostamaan kuin tarkastella asiaa tasapuolisesti, kummankin sukupuolen näkövinkkelistä käsin.

Joten sori siskot, pitäkää tunkkinne. Olen mielummin miesasianainen kuin uhriutuvan akkalauman myötätsemppari. 

Vierailija
152/159 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne vähemmän kauniit tapaukset vastustavat MeToota koska kukaan ei koskisi heihin vaikka pakotettaisi ;DDD

Niin ja ne vähemmän kauniit osaavat myös puolustaa itse itseään eivätkä itke kymmenen vuotta myöhemmin, kun se "naapurin Pera puristeli mua takapuolesta"... yhyy ;)

Vierailija
153/159 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naista ahdistellaan vuosikausia. Hän vaikenee.

Toista naista ahdistellaan vuosikausia. Hän vaikenee.

Samoin kolmatta, neljättä, viidettä, kuudetta jne. naista. He vaikenevat.

JOKU nainen uskaltaa lopulta puhua asiasta ja usea muu nainen tekee samoin.

Osa naisista paheksuu aiheesta kertoneita naisia lähes kaikkien (ahdistelija-) miesten lisäksi.

Melko noloa.

Oikeastaan paheksun noita alkupään naisia. Jos ensimmäinen olisi jo tehnyt stopin hommalle, niin 10 muuta ois säästynyt.

Toisinaan tuo nainen voi olla ollut tyttö/lapsi jota on kohdeltu samalla tavoin kotona. Eikä ihmiset tosiaan 18 vuotta täytettyään yhtäkkiä ymmärrä että oma kasvatus on ollut epänormaali ja että kannattaisi toimia toisin. Minulla ei ole seks.ahdistelua taustalla, mutta kyllä minulla silti meni vuosia ymmärtää että kotikasvatus ei ollut ok ja vielä kauemmin meni siihen että avauduin asiasta jollekin. Siksi näen punaista kun ihmisiä syyllistetään siitä että he eivät "heti" tuo ilmi sitä mitä on tapahtunut. 

Kumpikos sinua enemmän kasvatti? Isä vai äiti? Eli kumpi oli enemmän läsnä ja näytti mallia naisen roolista? Ja kulttuuri tosiaan oli erilaista ennen. Nyt on tunnistettu, että joku asia ei todellakaan ole ok ja kun sitä kerta joka tuutista muutenkin rummutetaan, niin sopii tosiaan oikeasti olettaa, että nyt se suu avataan eikä vaieta! Ne, jotka uskalsivat tehdä sen jo kun se ei ollut muodikasta, ovat oikeasti niitä rohkeita. Välittämättä siitä, uskoiko joku vai ei. Luottivat omaan totuuteensa ja tiesivät sen. Massan mukana on helppo mennä, tässäkin asiassa... 

Vierailija
154/159 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä kampanja mustamaalaa viattomia miehiä. Pelkkä metoo kertoo, että joku mies jossain joskus on ahdistellut minua. Näin tulee mielleyhtymä että kuka tahansa mies on mahdollinen perseestä puristeleva pervo, vaikka näin ei todellakaan ole. Nyt tarvitaan ylistyskampanja niistä arjen sankareista, jotka ovat tehneet jotain hyvää ja toimineet esimerkillisesti ja mallikkaasti. Lopettakaa mustamaalaaminen ja ylistäkää sankareita ja auttajia.

No se olisi taas vain siihen toiseen äärimmäisyyteen menemistä. Miksei paremminkin, että :

Yritetään nyt palata vaan yhdessä takaisin niihin tasa-arvoisiin ihmiskäsityksiin, joiden ihanteita me täällä länsimaissa sanomme kannattavamme ja kunnioittavamme ja  joiden mukaan 'KETÄÄN ei saa  sukupuolen ,ihonvärin,etnisen ryhmän tai ryhmittymän , iän, seksuaalisen suuntautumisen tms. seikkojen perusteella ...

(...siis niihin lähtökohtaisiin yksilönominaisuuksiinsa,  joihin yksilö itse ei siis alun alkaenkaan ole pystynyt vaikuttamaan omalla kohdallaan, eikä omasta puolestaan  millään tavalla, kuten siis  esim. omaan ihonväriinsä)

...perusteella pelkästään siis ei voida lain mukaan tuomita tai edes epäillä mistään.

Oikeuskäsitykseen, jonka mukaan vain teot, näyttö ja todisteet ratkaisevat ja vahvistavat  lain edessä yksilön syyllisyyden, tai niiden laillisesti osoitettu puuttuminen syyttömyyden.

Mitään "sharia-mallin" mukaisia 'mediatuomioistuimia' ei tässä 'me too'-asiassakaan siis tarvita, eikä niiden organisoimia julkisia häpäisemis-, tai mustamaalauskampanjoita ja niiden suoranaisia ihmisjahteja

(suurin piirtein kuin olisi kyseessä joku, historian jo menneiden ihmisjahtien  pahamaineinen, sota-ajan natsirikollinen )

Suhteellisuuden taju alkaa  siis olla jo aika lailla hukassa, kun esim. se uutisten mukaan tuhansia tappanut tai pysyvästi vammauttanut kaasuisku Syyriassa saa uutisissa selvästi  vähemmän huomiota ,kuin (taas joku uusin) 'me too' -skandaalipaljastus.

Alkaa, yleisesti ottaen,  vaikuttamaan nimittäin jo vähän liiankin tarkoitushakuiselta (ja kohde-,eli maalitietoiselta) koko tuo 'me too'- touhuilu, eikä muuten enää niin 'vähänkään'...

Sanalla sanoen, menossa onkin nyt lähinnä aikamoinen, miehiin kohdistuva julkinen ahdistelu ja melko lailla syyllisiä syyttömistä erittelemätön, yleinen median   kostoiskukampanja miehiä kohtaan.

Väärin tästä olisi syyttää kaikkia naisiakaan.

Itse naisena en esim. allekirjoittaisi puoliakaan niistä hurjimmista syytöksistä, joita kaikkiin miehiin täällä on kohdistettu, puhumattakaan mistään tämän (oletetun) liikkeen manifestista

(jota ei tietenkään voi olla, sillä anonyymit eivät muodosta mitään 'liikettä' , eivätkä toisiaan tuntemattomat ihmiset voi luoda yhdessä mitään 'manifestiakaan'.)

Mitään allekirjoitettavaa suhteessa 'liikkeen' yleisiin tavoitteisiin ja päämääriin'sitoutumiseen' ei siis ole olemassakaan.

On vain median avulla mediasssa tapahtuvaa ja jo  medioiden sisäistäkin  valtataistelua, johon on otettu tyypilliset naiselliset keinot avuksi joidenkin suurten johtajien ja päälliköiden palleiltaan yhteiskunnassa pudottamiseksi ja joka mieluusti ja kritiikittä nähdään jonain 'taisteluna tasa-arvon puolesta', mutta joka pikemminkin, on omiaan vain  johtamaan aivan päinvastaiseen suuntaan :

'sukupuoli-apartheidiin'  kaikessa, mitä yksilön elämään yhteiskunnassamme tulee.

Vierailija
155/159 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on julkisesti raiskattu ja pahoinpidelty. Minua hyväksikäytetty ja painostettu kivuliaaseen seksiin. Minua on ahdisteltu useasti. Olen kokenut hirveitä traumoja. Olen kokenut tämän kampanjan todella triggeröivänä, ahdistavana ja joutunut rajoittamaan elämääni sen takia. Tunnen olevani välillä niin yksin, koska olen jatkuvasti triggereiden ympäröimänä. Yhtäkkiä kipeät kokemukseni ovat yhtäkkiä yksi hashtagi. Asia on todella tärkeä, mutta liika on liikaa ja joskus on osattava hiljentää. On hyvä muistaa, että se mikä auttaa toista, voi toiselle olla todella tuskaisaa. Olen aloittajan kansaa samoilla linjoilla. En kiellä metoon hyviä vaikutuksia, mutta täytyy muistaa, että osa ei ole saanut siitä apua. Englanniksi tästä löytää hyviä artikkeleita, että tämä on monipiippuinen asia. Muistakaa tämä tekin, jotka kovasti puolustatte kampanjaa.

Vierailija
156/159 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä, että asiasta puhutaan, mutta jotenkin tuntuu, että tämä painopiste on jotenkin niin elitistinen. Siis missä ovat tarinat tavallisista  naisista, jotka joutuvat vaikkapa maahanmuttajien ahdistelemiksi tai kuulapäiden kähmimisiksi kaduiulla ja puistoissa? Itseäni ei enää yhtään kiinnosta jonkun näyttelijättären kokemukset. 

Tai joutuu harrastuksen yhteydessä toisen naisen ahdistelemaksi, kuten jalkapallonaisille on käynyt seurajoukkueista maajoukkuetasolle saakka.

Vierailija
157/159 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä ei olisi koskaan seksuaalisesti ahdisteltu jollain tavalla joskus sukupuolesta huolimatta. Se tässä #metoo :ssa on jotenkin typerää. Koska osa seksuaalisesta häirinnästä on sellaista, että sitä on kokenut 98% väestöstä, mutta se nostetaan vain naisasiaksi.

Vierailija
158/159 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulpukka kirjoitti:

Saiskohan sen ihan sillain loppumaan, että miehet lopettaisi sikailun!

Vierailija
159/159 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ole siis ainoa, joka on kokenut kampanjan ahdistavana ja triggeröivänä, olen jutellut tästä useiden uhrien ja ammattilaisten kanssa ja lukenut myös kipeitä tarinoita. Toisaalta on hyvä, että asioista puhutaan, mutta tämä valtava infoähky, hashtagivyöry ja ärsykkeiden määrä voi olla syvästi traumatisoituneelle (etenkin jos traumat ovat tuoreita, kuten mulla) ihmiselle liikaa. Osa läheisistäni on ollut toipumisprosessissani isona apuna ja tukena, mutta saaneet silti kampanjasta tarpeekseen, koska sitä ähkyä vaan tulee joka puolelta. Minua he eivät kuitenkaan ole hylänneet ja sanoneet, että tulevat vaikka oikeuteen kanssani ja voi koska tahansa soittaa. Täytyy muistaa, että uhreja voi tukea monellakin muulla tavalla kuin hashtagilla. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän