Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä enää yhtään metoo-juttua

Ulpukka
08.04.2018 |

Olen ihan kurkkuani myöten täynnä näitä mediassa jatkuvasti olevia metoo-juttuja. Tänään taas Kaari Utrio HSssa Ja milloin taas tulee juttu jossa yksittäinen mies uhrataan (muutaman nimettömän naisen) ”ilmiannoilla”? Mitä tälle voi tehdä? Miten tää paska saadaan loppumaan? Tiedoksi siis että olen itsekin nainen.

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkeen en jaksa uskoa

Vierailija
62/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se asia käsiteltiin hyvin neutraalisti muissa medioissa. Laitoin merkille.

Vähän jo samaa mieltä että ei enää jaksa lukea näitä nyt enää. Menee vähän huomionhauksi, ehkä jo. Sellainen fiilis tuli eilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta itselles insta, johon laitat kaikki kuvas. Tai oma ihailijakerho.

Vierailija
64/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan ne, jotka ovat oikeasti ahdistelua kokeneet, eivät yleensä siitä niin kovasti puhu.

Vaikka asia olisi käsitelty terapiassa, häpeä voi silti olla todella voimakasta. Ei ne uskalla siitä puhua varsinkaan netissä.

Metoo on vain uusi systemaattinen tapa vihata miehiä. Miesvihaa se tuntuu suurimmaksi osaksi olevan.

N21

Vierailija
65/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se balettitanssijakeissi käsiteltiin anonyymisti. Se oli viimeisimpiä keissejä. Niin miksi ihmeessä sekin vietiin iP lehtiin?

....

Vierailija
66/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tästä

Vierailija
67/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olis metoon arvostelijoilla eri ääni kellossa, jos omalle kohdalle olis sattunut...kylmiä, omaan koppaan kusevia "naisia" olette.

On sattunut omalle kohdalle; olen vain aukaissut suuni HETI, tai nostanut kytkintä, enkä itkenyt sitä hautoen vaikkapa parikymmentä vuotta. Suu auki naiset, itse kusette omaan koppaan nyt.

Olen samaa mieltä siitä, että tämä vouhotus kääntyy kaikkia naisia vastaan. Ikävä siinä, ettei tämä mitään muuta, päinvastoin.

Voi luoja, onhan naiset sanonut tästä, siihen ei vaan ole puututtu. Naiset ovat tosikkoja ja ei ymmärrä huumorin päälle. Nyt kun siihen saatin julkisuutta, niin heti tehdään naisista taas valittavia ämmiä. He ei osaa puolustatua. Ihan naurettavaa, en sano, että kaikki miehet ovat ääliöitä. Suurin osa on todella mukavia, mutta eivät hekään ole tullut avuksi, kun naista on lääpitty.

Työpaikalla otin seksuaalisen häirinnän esille 20 vuotta sitten niin minua alettiin savustamaan ulos. Enkä todellakaan ole huumorintajuton ymmärtämätön tosikko vaan siinä miesvaltaisessa työpaikassa toiminta oli todella ikävää naisia kohtaan.

Vierailija
68/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys hys naiset. Älkää nyt enää tästä puhuko kun meille miehille tulee niin paha mieli.

Vierailija
69/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on varaa valittaa Metoosta eivät ole käyneet lävitse mitään traumaattista. Kunhan vänkäävät kultalusikka per*seessä, jostain hypoteettisista tilanteista tai sitten muuten vain kokevat että uutisotsikot pilasivat kivan päivän (siis uutiset jossa puhutaan metoosta). Tai sitten puolin ja toisin tekevät metoosta jonkin sukupuolisodan aiheen, purkaakseen aiheen ulkopuolista stressiään. Te jotka tälläkin palstalla osallistutte tuohon niin olette lokaamassa metoon ideaa toiminnallanne.

Vierailija
70/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hys hys naiset. Älkää nyt enää tästä puhuko kun meille miehille tulee niin paha mieli.

Tai futisnaisille menee tunteisiin. Nyt on pakko vaieta.

Vierailija
71/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska saadaan loppumaan sillä, että seksuaalinen ahdistelu loppuu eli ne ahdistelijat lopettavat ahdistelun.

Jos luulette, että ikävät ihmiset poistuvat ihmiskunnasta kokonaan, niin olette kyllä todella naiiveja. Seksuaalista ahdistelua tulee olemaan niin kauan, kun homo sapiens on olemassa.

Vierailija
72/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelu on väärin, siinä samaa mieltä, mutta miten olisi jos vähän voisi nimeltämainitsemattomat  naiset aikuistua ja herätä siihen, että miehiäkin ahdistellaan. Vai onko se joku tabu josta ei saa keskustella tai ottaa huomioon?

Vierailija
73/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että tällainen on, mutta koskahan miehet alkaa vaahtomaan heitä häirinneistä naisista? Miksi tämä on vain naisia koskeva? 

Vierailija
74/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olis metoon arvostelijoilla eri ääni kellossa, jos omalle kohdalle olis sattunut...kylmiä, omaan koppaan kusevia "naisia" olette.

Taitaa se ikävä tosiasia olla kuitenkin, että tälläkin palstalla sitä suurinta meteliä meetoosta pitävät naiset eivät itse ole koskaan joutuneet seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Heille meetoo-kampaja vain tarjoaa sopivan keppihevosen, jolla ratsastaa ja suoltaa palstan täydeltä miesvihaa.

Niinkö luulet? No mitä sanot tästä; minua pyydettiin 13-vuotiaana vaahtokylpyyn viiniä juomaan (mies n. 30-v.), rippileirillä pappi siveli pitkiä kauniita hiuksiani kysellen onko niitä värjätty ja uskonnon opettaja tokaisi, että onkohan paratiisin naisilla tuollaiset kauniit hiukset kuin sinulla...viimein sitten puskaraiskaus 15-vuotiaana neitsyenä. Mutta pikku juttuja ja pelkkää miesvihaa eikö niin.

No joo, itse olen 27-vuotias mies, joka ei ole saanut naista eikä varmaan tule sitten saamaankaan. En nyt ihan varma ole, kummalla meistä asiat on huonommin. Kelpaisi minulle vaikka sitten puskan puolellakin.

Rinnastatko todellakin raiskauksen "saamiseen?". Kuvitteletko tuon 15-vuotiaan tytön nauttineen siitä että hänen kimppuunsa hyökättiin ja häneen tunkeuduttiin väkisin??? Kuvittele mielessäsi, että parimetrinen karhu raastaa sinut metikköön ja työntyy kuivana kakkoseen, eikä laske sinua pois vaikka itket kivusta ja rimpuilet. Kuvittele tarkkaan. Olet hirveässä hädässä ja kukaan ei auta. Saatat silloin ehkä hitusen käsittää miltä tuosta tytöstä ja todella, todella monesta muustakin naisesta tuntuu. Sillä ei ole saamisen ja seksin kanssa mitään tekemistä, se on silkkaa julmuutta ja väkivaltaa. Juuri kaltaistesi miesten takia tätä kampanjaa tarvitaan edelleen.

Ja teille, jotka ette tajua mikä ero on flirttailulla ja seksuaalisella häirinnällä, sanon että siinä tapauksessa todella lienee syytä olla myös flirttailematta, kunnes opitte eron.

Vierailija
75/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metoo on osa länsimaisen valtamedian pyörittämää yhteiskuntien sisäisen yhtenäisyyden hajottamiseen tähtäävää kampanjaa. Ihmisten välistä solidaarisuutta tuhotaan määrätietoisesti. 

Ei kai länsimaissa (kuten muuallakaan) mitään kovin kummoista yhtenäisyyttä ja solidaarisuutta ole ollut. Nämä kaikki ovat pitkälti luokkayhteiskuntia, joissa solidaarisuus kohdistuu omaan yhteiskuntaluokkaan, jos edes sinne.  Katso vaikka Britanniaa tai Yhdysvaltoja.  Tai Ruotsia, jossa yläluokka on hyvin piilossa ja elää täysin omassa sfäärissään. Ja kehitysmaissa taas solidaarisuus kohdistuu omaan heimoon ja sukuun, jos edes sinne. Ja mitä Suomeen tulee, edes isovanhempien tms. vanhan väen jutuista ei kyllä hahmotu minkäänlaista solidaarisuutta.  "Tiedostava" vasemmistokin on solidaarista vain omiaan kohtaan, vaikka teeskenteleekin uskovansa kaiken maailman siirappisiin iskulauseisiin.  Porukka hakee lohtua ja kuulumisen tunnetta.  Että meidän jengi on vähän parempi kuin muut. Tällä meiningillä ei rakenneta yhtenäisyyttä tai solidaarisuutta. Minusta pitäisi olla vielä enemmän individualismia naaivin yhteisöllisyyden sijaan. Samaten pitäisi kyetä tunnustamaan, että kaikki merkittävät edistysaskelet on tehty yksilöä korostavissa kulttuureissa. Heimoaate on naiivi ja takapajuinen kehityksen jarru, jolla ei ole meille yhtään mitään hyvää opetettavaa.  Viime kädessä, mitä hyvinvointiin tulee, meistä jokainen on saanut sen muutaman kyvykkään poikkeusyksilön saavutusten takia.  Muuten kuokkisimme kaikki vielä peltoa tai eläisimme kuten metsästäjä-keräilijät. Kyvykkäille yksilöille pitää taata ihan kaikki mahdollisuudet toteuttaa itseään ja menestyä. Tavikset voivat sitten rauhassa nauttia kyvykkyyden hedelmistä. 

Olet lapsellinen. Maailmassa on paljon kaipaamaasi individualismia edustavia maita ja niissä on aivan normaalia ryöstää esimerkiksi onnettomuuden uhri tai käyttää rajattomasti hyväksi heikommassa asemassa olevaa. Valtaeliitin tavoitteena on palauttaa maailma juurikin siihen Britannian vanhan luokkayhteiskuntamallin aikakauteen, jossa rikkaat todellakin olivat rikkaita ja väestön valtaosa lähes orjan asemassa.

Neuvostoliiton kaaduttua alkoi kaikkialla länsimaissa paluu kohden Neuvostoliiton syntyä edeltäneiden luokkayhteiskuntien mallia, Neuvostoliiton eläessä eliitti joutui kommunismin pelossa suostumaan tasa-arvoisempaan yhteiskuntaan. Se tiesi ennätyksellistä vaurauden ja hyvinvoinnin kasvua länsimaissa, nyt palataan takaisin vanhaan köyhäilyyn, ryhmä kerrallaan pudotetaan länsimaiselta elintasolta kehitysmaiseen köyhyyteen. Poliittista vastarintaa ei synny valtamedian synnyttäessä keinotekoisia jakolinjoja yhteiskuntaan. 

Vierailija
76/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naista ahdistellaan vuosikausia. Hän vaikenee.

Toista naista ahdistellaan vuosikausia. Hän vaikenee.

Samoin kolmatta, neljättä, viidettä, kuudetta jne. naista. He vaikenevat.

JOKU nainen uskaltaa lopulta puhua asiasta ja usea muu nainen tekee samoin.

Osa naisista paheksuu aiheesta kertoneita naisia lähes kaikkien (ahdistelija-) miesten lisäksi.

Melko noloa.

Oikeastaan paheksun noita alkupään naisia. Jos ensimmäinen olisi jo tehnyt stopin hommalle, niin 10 muuta ois säästynyt.

Vierailija
77/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, kuinka naiset itse syyllistävät ahdistelun uhreja. Osoittaa jo pelottavaa empatiakyvyn puutetta. Minua onneksi ei ole pahasti ahdisteltu, mutta empatiani on kaikkien puolella, jotka ovat kohdanneet sellaista.

Tunnen lukemattomia hyviä miehiä. Älykkäitä, lempeitä ja kilttejä. Kaikkia miehiä ei voi eikä saa syyllistää. Mutta missään nimessä uhrejakaan ei saa syyllistää tai kieltää heidän kokemuksiaan.

Kuinka maailma ikinä voisi muuttua, jos pahoja asioita ei tuoda päivänvaloon? Tuomalla ne julki, voimme yhteisönä vaikuttaa.

Pahat asiat eivät katoa sillä, että vaietaan, vähätellään ja kielletään!

Vierailija
78/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että asiasta puhutaan, mutta jotenkin tuntuu, että tämä painopiste on jotenkin niin elitistinen. Siis missä ovat tarinat tavallisista  naisista, jotka joutuvat vaikkapa maahanmuttajien ahdistelemiksi tai kuulapäiden kähmimisiksi kaduiulla ja puistoissa? Itseäni ei enää yhtään kiinnosta jonkun näyttelijättären kokemukset. 

Vierailija
79/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen TODELLA iloinen metoo-kampanjasta, ehkä nyt on toivoa, että joku muuttuu.

Ehkä nyt ei enää tapahdu sellaista, kuin minulle ala-asteella: yksi itseäni vanhempi poika jahtasi, kosketteli ja pussaili väkisin joka hemmetin päivä välitunneilla. Sanoin tästä lukuisia kertoja opettajille, myös muut lapset sanoivat ja olivat todistajina. Opettajat vaan hyssyttelivät ja sanoivat, että siksi X kiusaa, kun se tykkää susta. Kukaan ei auttanut. Olin pienempikokoinen ja hennompi kuin tuo poika, joten en pystynyt pistämään fyysisesti vastaan.

Teini-ikäisenä tytöt (ja pojat) on usein niin haavoittuvaisia, heikkoitsetuntoisia, hyväksyntää hakevia jne, etteivät uskalla vastustaa vanhempaa, ahdistelevaa aikuista. Heidänkin puolestaan asia on tuotava julkisuuteen, koska he itse eivät sitä tee. Ahdistelija ottaakin usein kohteekseen nuoren, "heikon" tytön/pojan juuri siksi, kun tietää, ettei nuori uskalla vastustaa/puhua.

Kiitos tästä kampanjasta!

Vierailija
80/159 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naista ahdistellaan vuosikausia. Hän vaikenee.

Toista naista ahdistellaan vuosikausia. Hän vaikenee.

Samoin kolmatta, neljättä, viidettä, kuudetta jne. naista. He vaikenevat.

JOKU nainen uskaltaa lopulta puhua asiasta ja usea muu nainen tekee samoin.

Osa naisista paheksuu aiheesta kertoneita naisia lähes kaikkien (ahdistelija-) miesten lisäksi.

Melko noloa.

Oikeastaan paheksun noita alkupään naisia. Jos ensimmäinen olisi jo tehnyt stopin hommalle, niin 10 muuta ois säästynyt.

Toisinaan tuo nainen voi olla ollut tyttö/lapsi jota on kohdeltu samalla tavoin kotona. Eikä ihmiset tosiaan 18 vuotta täytettyään yhtäkkiä ymmärrä että oma kasvatus on ollut epänormaali ja että kannattaisi toimia toisin. Minulla ei ole seks.ahdistelua taustalla, mutta kyllä minulla silti meni vuosia ymmärtää että kotikasvatus ei ollut ok ja vielä kauemmin meni siihen että avauduin asiasta jollekin. Siksi näen punaista kun ihmisiä syyllistetään siitä että he eivät "heti" tuo ilmi sitä mitä on tapahtunut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä