Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oatly, Valio ja moni muu lopettaa vegaanisten jäätelöiden ja sorbettien valmistuksen

Vierailija
20.12.2024 |

Vegaanisillä jäätelöillä ja sorbeteilla, jotka sopii vegaaniseen ja maidottomaan ruokavalioon, on ollut niin pieni ja marginaalinen kuluttajakunta että tuotteiden valmistus ajetaan alas ja esimerkiksi Oatlyn kaurajäötelöt ovat jo kadonneet ruokakaupoista ympäri maailman. Oatly suosittelee korvaamaan jäätelöt jatkossa kaurajogurtilla, joka yhtiön mukaan ajaa samaa asiaa kuin jäätelöt.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä noiden valmistajien vegaaniset jäätelöt hyviä ole olleetkaan. Sen sijaan esim. Kolmen Kaverin vegaanijäätelöt on niin hyviä, että usein ostan niitä, vaikka olenkin laktovegetaristi, eli mulle käy lehmänmaidostakin tehdyt. 

Vierailija
2/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorbetti on vegaaninen muutenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä noiden valmistajien vegaaniset jäätelöt hyviä ole olleetkaan. Sen sijaan esim. Kolmen Kaverin vegaanijäätelöt on niin hyviä, että usein ostan niitä, vaikka olenkin laktovegetaristi, eli mulle käy lehmänmaidostakin tehdyt. 

Mun mies taas just tykkäs Oatlyn jäätelöistä. 

Vierailija
4/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain sorbeteissa on munanvalkuaista.

Vierailija
5/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kolmen kaverin vegaanisia jäätelöitä näkynyt ainakaan kahteen vuoteen. Oma lempimaku on vanilja. Suklaa ja minttu inhokkeja. Mansikka ja vadelma menettelee.

Vierailija
6/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan töissä oli näitä vegaaneja ja kauramaidon litkuttajia. Kun sitten kesällä vein jäätelöä, sekä kerma- että kaurajäätelöä, katosi aidot jäätelöt hetkessä ja sitä kaurapaskaa ei suostunut syömään edes ne vannoutuneet kaura-vegaani-litkuttajat. Siellä se pyöri pakasteessa syömättömänä. Joten ei yllätä uutinen.

Vierailija
7/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin sorbeteissa on kananmunaa ja joissakin on jopa ollut maitoa. Kannattaa siis olla varovainen ja syynätä tuoteseloste jos ostaa sorbetteja.

Vierailija
8/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan töissä oli näitä vegaaneja ja kauramaidon litkuttajia. Kun sitten kesällä vein jäätelöä, sekä kerma- että kaurajäätelöä, katosi aidot jäätelöt hetkessä ja sitä kaurapaskaa ei suostunut syömään edes ne vannoutuneet kaura-vegaani-litkuttajat. Siellä se pyöri pakasteessa syömättömänä. Joten ei yllätä uutinen.

Kerroitko heille että siellä olisi heillekin jäätelöä tarjolla?

Vierailija
9/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkäät transrasvoista. 

Vierailija
10/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehes on soijapoika🤣

Vierailija
11/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä takaisku wokelle. Rummutuksen määrästä päätellen olisi voinut luulla, että vegaanijäätelön kysyntä on jotain valtavaa...

Vierailija
12/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi että vaan käytä tavallista jäätelöä kuten kaikki muutkin? Miksi pitää itkeä jos jotain ei enää saa tai ole?

Vierailija
13/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta vttssa kerroin stnan vaajakki!! Siellä ne oli näytillä ja tarjolla, kaikille esitelty lajikkeet yms. 

Vierailija
14/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin sorbeteissa on kananmunaa ja joissakin on jopa ollut maitoa. Kannattaa siis olla varovainen ja syynätä tuoteseloste jos ostaa sorbetteja.

KUOLISIN jos suuhun tulisi 1 mg kananmunaa 😱. 

- Ada24, vegan

Vierailija
15/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä aikuinen ihminen osaa ja tajuaa itsekin tulla syömään ilman että pitää erikseen mainostaa ja markkinoida.

Vierailija
16/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehes on soijapoika🤣

No, mun mieheni on naimisissa oleva kahden lapsen isä, joka on toiminut yrittäjänä vuodesta 2007. Nyt hän on yrittämisen ohella opiskellut uuden korkea-asteen tutkinnon ja työllistynyt uudelle alalle. Sen lisäksi hän osaa remontoida ja korjaa myös moottoripyörämme itse. En tiedä, millainen sinä olet, mutta viestisi perusteella et kovinkaan kummoinen tyyppi.

Vierailija
17/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan oikein teille veke/maitoallergia wokettajille.

Vierailija
18/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman jäätelöä ja sorbettejakin voi elää. Ei niitä ole mikään pakko syödä. Antaa muiden syödä jotka pystyy, mutta sinä voit AP opetella olemaan ilman. On myös tervellisempää kun ei syö mitään herkkuja.

Vierailija
19/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyitkö?

Minä en!

Vierailija
20/127 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sait alapeukun koska et pidä suklaajäötelöstä. Asiasta ei tarvitse enempää puhua. Ketjun ja keskustelun voi lopettaa tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän