Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain äideillä on hirveä kiire töihin kun lapsi ei edes vuottakaan.

Vierailija
08.04.2018 |

Eikö siinä vaiheessa pitäisi luoda turvallista oloa lapselle kuin raahata se johonkin päikkäriin . Mitä aikaa äidille edes jää lapseen tutustumiseen jos painaa pitkää työpäivää . Miksi se lapsi pitää hankkia jos selvästikään ei sille ole aikaa. Jotenkin kuulostaa surulliselta että jo noin pienet heivataan pois uran tieltä ja lapsihan kiintyy enenmin niihin ihmisiin joiden kanssa viettää päivää kuten hoitajiin.

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lapsia ei ilman rahaa elätetä jos niille haluaa hyvät lähtökohdat elämään.

No höpö höpö nyt taas. Kyllä sitä rahaa pitää olla, jos kerran on varaa lapsia hankkia. Lasten kanssa pitkään kotona oleminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Lapsi saa siitä niin ison pääoman elämää varten.

Roskaa! Hyvä lapsuus voi olla vaikka olisikin pienenä käynyt päiväkodissa hoidossa. Lasten hankinta ei ole vain varakkaiden etuoikeus.

Vierailija
62/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee tällä hetkellä tilille kuukaudessa noin 500-600 euroa, äitiysraha ja lapsilisä. Noilla + miehen tuloilla elää ihan ok:sti, mutta ahdistaa loisia toisen rahoilla. Onneksi voin tehdä sunnuntaisin töitä yrittäjänä. Jos lapsi on 1-vuotiaana muiden kanssa pärjäävä eikä ahdista olla erossa niin ihan hyvin voisin lykätä sen hoitoon.

Loisia toisen rahoilla? Ettekö tehneet yhdessä päätöstä hankkia lapsi? Eivätkö teillä rahat mene yhteiseen pottiin? Kaksi eri elintasoa samassa perheessä kuulostaa hämmentävältä, varsinkin jos on yhteisiä lapsiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on ongelma teille,jotka hoidatte lapset kotona?

Vastaus otsikon kysymykseen

- taloudellisista syistä vrt.esim keskustelu sanna sairaanhoitajasta

-omasta halusta,naisella on oikeus työhön oli lapsia tai ei

- naisella on oikeus edetä urallaan

-joku nainen voi jopa viihtyä paremmin työssään kuin kotona

Mikään em.ei oikeuta kieltämään lisääntymistä.

Vierailija
64/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksut ennakoi ja säästää etukäteen jotta voivat viettää ne ainutlaatuiset ekat vuodet kotona vauvan kanssa, kuten kuuluukin. Vain empatiakyvytön narsisti kykenee hylkäämään vauvansa ja lähtemään töihin.

Meillä on systeemit kehitelty kotona olemiseen, käyttäkää niitä!

Taisi olla empatiakyvytön narsisti, joka tuon aiemman tekstin laati. 👎

Vierailija
65/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin liian isot kulutusluotot ja asuntolainat, pakko siis painaa töitä. Tai sitten ei olla ihan äitimateriaalia, mutta piti se lapsi nyt hankkia, koska niin kuulemma kuuluu tehdä.

Vierailija
66/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska perhe tarvitsee rahaa. Asuminen maksaa, ruoka maksaa, vaatteet maksavat... Kotihoidontuki on verojen jälkeen 250 euroa kuussa. Se ei riitä elämiseen.

Onpa korkea veroprosentti! Kotihoidontuelle voi hakea oman verokortin, ja jos ei muita verotettavia tuloja, niin ei kyllä mene noin paljon veroa.

Vierailija
67/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostainhan se raha on revittävä lapsen elättämiseen ja omaan elämiseen. 

No miksi helvetissä hankit lapsia, jos niihin ei ole rahaa??!! Normaali ihminen säästää rahaa äitiyslomaa ja hoitovapaata varten

Onhan niihin varaa kun käy töissä. Monenko vuoden palkka pitää olla tilillä ennen kuin kaltaisesi hysteerikon mielestä saa lisääntyä?

Kyllä ihminen säästää tiukkoja paikkoja varten. Sinä ilmeisesti et. Kannattaisi ajatella joskus muitakin kuin omaa napaa.

Joo kyllä minä säästän tiukkoja paikkoja varten. Lapsen hoitoon laittaminen ei ollut sellainen. Kenelläkään.

Mutta kukin tyylillä, imetä sinä hoitovapaalla eskariin saakka.

Mistä tämä imetys eskariin asti tuli? En huomannut että kukaan moisesta puhui.

Jos kommentoija teki rajuja oletuksia toisen rahankäytöstä ja itsekkyydestä, on ihan reilua olettaa, että kommentoija itse on näitä hysteerisiä takertuja-äitejä, jotka niittaavat saavutuksena äitiyteen ja tukahduttavat lapsensa "hoivan" nimissä eli on niitä peräkammarinpoikageneraattoreja.

Vierailija
68/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin liian isot kulutusluotot ja asuntolainat, pakko siis painaa töitä. Tai sitten ei olla ihan äitimateriaalia, mutta piti se lapsi nyt hankkia, koska niin kuulemma kuuluu tehdä.

Juuri näin tein.7 vuotta kesti tulla raskaaksi.Asuntolainaa ei penniäkään,kulutusluottia ehkä 10 000 mk ja mitä tein,tungin kakaran päiväkotiin 10kk ja menin duuniin -niinkuin kaikki muutkin.MOT

Vierailija
69/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska perhe tarvitsee rahaa. Asuminen maksaa, ruoka maksaa, vaatteet maksavat... Kotihoidontuki on verojen jälkeen 250 euroa kuussa. Se ei riitä elämiseen.

Onpa korkea veroprosentti! Kotihoidontuelle voi hakea oman verokortin, ja jos ei muita verotettavia tuloja, niin ei kyllä mene noin paljon veroa.

Ehkä ei, mutta raha ei silti silloin riitä elämiseen. Pystyn olemaan paljon parempi vanhempi lapselleni, jos en koko ajan hullun lailla stressaa perheen toimeentulosta.

Vierailija
70/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä oli valmis ottamaan vastuun 11kk ikäisestä ja minä parempipalkkaisena pääsin tienaamaan perheelle rahaa.

Mutta entäs varhainen vuorovaikutus ja pienen ihmisen mielen normaali kehitys? Eikö sillä ole väliä? Tällä tavoin sitä just saadaan narsisteja maailmaan.

Et nyt tainnut ihan ymmärtää. Lapsi oli siis kotona oman isänsä hoidossa.

Se ei ole sama asia kuin ensimmäinen, tärkein ja läheisin hoitaja, johon luodaan elämän merkittävin suhde. Mutta ihan sama, riko vain oma lapsesi jos niin kovasti haluat!

Meinaat ihan tosissasi että 11kk ikäinen pienokainen menee henkisesti sirpaleiksi, jos viettää aikaa toisen vanhempansa kanssa, joka on ollut mukana tiiviisti lapsen elämässä syntymästä lähtien?

Mee nyt hoitoon jo. Oot joko katkera yksinhuoltaja tai sit niitä naisia, jotka loisii kotona miehen rahoilla vuosikausia "lapsen parasta" ja "ensisijaista hoitajaa" hokien, itseään jalustalle sovitellen ja isänroolia väheksyen.

Vierailija
71/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk tuodaan päiväkoteihin, eivät osaa kävellä tai syödä itse. Ei siellä henk.koht.hoitajia kenelläkään ole.

Vierailija
72/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tätä loiseksi nimittelyä. Meillä ainakin lapset ovat yhteisiä, hoidan heitä kotona nyt kodinhoidontuella. Osapuoli joka tuo rahaa kotiin on iloinen, että lapset saavat olla kotona, eikä heitä tarvitse viedä hoitoon. Näkee kyllä tämän lasten ja suuren osan kodinhoidosta niin, että molemmat teemme "töitä", vaikka vain toinen sitä rahaa tuo. Eri asia jos lapset olisivat vain minun ja olisin etsinyt puolison meidät elättämään. Myös tuntemissani perheissä koetaan asia samanlailla.

Huono puoli on toki tuo ettei eläke kerry, mutta ei auta kun toivoa että sitä ehtii tästä muutamasta vuodesta huolimatta kertymään riittävästi ja että saamme elää vanhaksi yhdessä.

Kodinhoidosta ei makseta.

Vierailija
73/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostainhan se raha on revittävä lapsen elättämiseen ja omaan elämiseen. 

No miksi helvetissä hankit lapsia, jos niihin ei ole rahaa??!! Normaali ihminen säästää rahaa äitiyslomaa ja hoitovapaata varten

Onhan niihin varaa kun käy töissä. Monenko vuoden palkka pitää olla tilillä ennen kuin kaltaisesi hysteerikon mielestä saa lisääntyä?

Kyllä ihminen säästää tiukkoja paikkoja varten. Sinä ilmeisesti et. Kannattaisi ajatella joskus muitakin kuin omaa napaa.

Joo kyllä minä säästän tiukkoja paikkoja varten. Lapsen hoitoon laittaminen ei ollut sellainen. Kenelläkään.

Mutta kukin tyylillä, imetä sinä hoitovapaalla eskariin saakka.

Mistä tämä imetys eskariin asti tuli? En huomannut että kukaan moisesta puhui.

Sunnuntain toisessa keskustelussa joku tunsi pilvin pimein näitä eskariin saakka imetettyjä.

Minä olen näiden ketjujen pohjalta kaksinkertainen hylkiö: ensin pilasin lapselta mahdollisuuden isäsuhteeseen täysimettämällä häntä suositusten mukaan, ja sitten riistin äitisuhteenkin menemällä töihin ja jättämällä lapsen isän hoitoon.

Vierailija
74/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10kk tuodaan päiväkoteihin, eivät osaa kävellä tai syödä itse. Ei siellä henk.koht.hoitajia kenelläkään ole.

Tää on muuten totta että äitiysloman pitäisi kestää 1-vuotiaaksi asti, että lapsella olisi nämä taidot.

Vierailija
75/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin äitikin hankki vastentahtoisesti lapsia, koska miehensä halusi. Ja äiti nyt naureskelee ja ylpeilee, että ei välitä lapsistaan vaan luo vain uraa.

Vierailija
76/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain ensimmäisen lapseni, niin aloin ihmetellä sitä, että miten voinkaan olla nyt vielä pienituloisempi kuin mitä olin aikanaan opiskelijana (vielä ilman mitään eri paikoissa saatavia alennuksia, toisin kuin opiskelija). Se ei motivoinut olemaan kotihoidontuella lapsia hoitamassa kovin pitkään. Mieskään kun ei suurituloisten ollut ja juoksevia menoja oli paljon.

Vierailija
77/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisen kirjoitti:

Eräskin äitikin hankki vastentahtoisesti lapsia, koska miehensä halusi. Ja äiti nyt naureskelee ja ylpeilee, että ei välitä lapsistaan vaan luo vain uraa.

Trollivaroitus!

Vierailija
78/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten totta että äitiysloman pitäisi kestää 1-vuotiaaksi asti, että lapsella olisi nämä taidot.

Noin puolet lapsista kävelee yksivuotissynttäreiden aikoihin. Omat lapseni ovat alkaneet kävellä 1v4kk iässä. Syömisessä taitaa olls vielä suurempi hajonta vähän riippuen siitä, onko annettu sormiruokailla tai sotkea.

Vierailija
79/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä oli valmis ottamaan vastuun 11kk ikäisestä ja minä parempipalkkaisena pääsin tienaamaan perheelle rahaa.

Mutta entäs varhainen vuorovaikutus ja pienen ihmisen mielen normaali kehitys? Eikö sillä ole väliä? Tällä tavoin sitä just saadaan narsisteja maailmaan.

Et nyt tainnut ihan ymmärtää. Lapsi oli siis kotona oman isänsä hoidossa.

Se ei ole sama asia kuin ensimmäinen, tärkein ja läheisin hoitaja, johon luodaan elämän merkittävin suhde. Mutta ihan sama, riko vain oma lapsesi jos niin kovasti haluat!

Meinaat ihan tosissasi että 11kk ikäinen pienokainen menee henkisesti sirpaleiksi, jos viettää aikaa toisen vanhempansa kanssa, joka on ollut mukana tiiviisti lapsen elämässä syntymästä lähtien?

Mee nyt hoitoon jo. Oot joko katkera yksinhuoltaja tai sit niitä naisia, jotka loisii kotona miehen rahoilla vuosikausia "lapsen parasta" ja "ensisijaista hoitajaa" hokien, itseään jalustalle sovitellen ja isänroolia väheksyen.

Niin kauan meillä ei edes voi olla tasa-arvoa kun naiset itse puhuvat toisistaan näin. "loisii miehen rahoilla" loisiiko se mies sitten kotiäidin soppapadoilla? Tai puhtaissa pyykeissä ja kodissa? "ei tietenkään, kotona olevan naisen KUULUU tehdä nuo." mutta miehen ei kuulu maksaa kuluja...? Jepjep.

Vierailija
80/145 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme vuotta lapsen kanssa kotona, koska halusin vaihtaa alaa ja tarvitsin aikaa uuden urasuunnan pohtimiseen. Jos minulla olisi ollut mukava duuni, johon palata, olisin varmaan ollu vain vuoden kotona.

Aika harva on kolmea vuotta kotona, jos on mielekäs työ odottamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan