Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain äideillä on hirveä kiire töihin kun lapsi ei edes vuottakaan.

Vierailija
08.04.2018 |

Eikö siinä vaiheessa pitäisi luoda turvallista oloa lapselle kuin raahata se johonkin päikkäriin . Mitä aikaa äidille edes jää lapseen tutustumiseen jos painaa pitkää työpäivää . Miksi se lapsi pitää hankkia jos selvästikään ei sille ole aikaa. Jotenkin kuulostaa surulliselta että jo noin pienet heivataan pois uran tieltä ja lapsihan kiintyy enenmin niihin ihmisiin joiden kanssa viettää päivää kuten hoitajiin.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostainhan se raha on revittävä lapsen elättämiseen ja omaan elämiseen. 

No miksi helvetissä hankit lapsia, jos niihin ei ole rahaa??!! Normaali ihminen säästää rahaa äitiyslomaa ja hoitovapaata varten

Vierailija
22/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä oli valmis ottamaan vastuun 11kk ikäisestä ja minä parempipalkkaisena pääsin tienaamaan perheelle rahaa.

Mutta entäs varhainen vuorovaikutus ja pienen ihmisen mielen normaali kehitys? Eikö sillä ole väliä? Tällä tavoin sitä just saadaan narsisteja maailmaan.

Et nyt tainnut ihan ymmärtää. Lapsi oli siis kotona oman isänsä hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä oli valmis ottamaan vastuun 11kk ikäisestä ja minä parempipalkkaisena pääsin tienaamaan perheelle rahaa.

Mutta entäs varhainen vuorovaikutus ja pienen ihmisen mielen normaali kehitys? Eikö sillä ole väliä? Tällä tavoin sitä just saadaan narsisteja maailmaan.

Eikö isän kanssa olla vuorovaikutuksessa?

:o

Tiedätkö mitä varhainen vuorovaikutus tarkoittaa?

Vierailija
24/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole sama asia kuin ensimmäinen, tärkein ja läheisin hoitaja, johon luodaan elämän merkittävin suhde. Mutta ihan sama, riko vain oma lapsesi jos niin kovasti haluat!

Vierailija
25/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi helvetissä hankit lapsia, jos niihin ei ole rahaa??!! Normaali ihminen säästää rahaa äitiyslomaa ja hoitovapaata varten

Onhan niihin varaa kun käy töissä. Monenko vuoden palkka pitää olla tilillä ennen kuin kaltaisesi hysteerikon mielestä saa lisääntyä?

Vierailija
26/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että oikein normaali ihminen :D En kyllä säästänyt penniäkään hoitovapaiden varalle, mistäpä olisin opiskelijana säästänytkään.

Lapset meillä ovat kuitenkin olleet kotona kolmuvuotiaiksi.

Vierailija
27/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole sama asia kuin ensimmäinen, tärkein ja läheisin hoitaja, johon luodaan elämän merkittävin suhde. Mutta ihan sama, riko vain oma lapsesi jos niin kovasti haluat!

Nyt joku raja trollaukseenkin

Vierailija
28/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä ettei isä ole lapselle yhtä hyvä hoivaaja kuin äiti ja huoltajuuskiistoissa huoltajuus pitää aina antaa äidille?

Vierailija
29/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niihin varaa kun käy töissä. Monenko vuoden palkka pitää olla tilillä ennen kuin kaltaisesi hysteerikon mielestä saa lisääntyä?

Kyllä ihminen säästää tiukkoja paikkoja varten. Sinä ilmeisesti et. Kannattaisi ajatella joskus muitakin kuin omaa napaa.

Vierailija
30/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku vitsi? Eiköhän isä osaa olla vuorovaikutuksessa? Eiköhän suhde molempiin vanhempiin ole enemmänkin suojaava tekijä.

Minä lähden töihin kun lapsi on 1v 1 kk. Sitten jää isänsä kanssa kotiin, oletko ap koskaan kuullut että myös isät osallistuvat lasten hoitoon enemmänkin kuin lukemalla iltasadun? Mulla on parempi palkkakin, joten mitä väärää tässä nyt on?! Ja sitten kun mies palaa töihin, minä aloitan osa-aikaisen työn ja se jos mikä on parasta!

Vierailija
31/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei lainkaan haittaa, että lapsella on yhtä merkittävä suhde äitiin ja isään.

Vierailija
32/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet vaativat että kulut jaetaan tasan. Asuntolaina, yhtiövastike ja muut. Muuten huudetaan loiseksi. Rahaa saa vain työtä tekemällä. Lapsi ei maksa palkkaa.

Vierailija
33/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Jos äiti on vaikka ekan vuoden vauvan kanssa ja isä toisen niin lapsi on 2-vuotias mennessään päivähoitoon.

Ja jos molemmat pidentävät kotona oloa puoli vuotta niin lapsi on hoitoon mennessään jo kolme.

Jos lasten kotihoitamisaikoja halutaan pidentää niin miesten pitäisi tehdä oma osuutensa.

Vierailija
34/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mutta sinä et ilmeisesti tiedä.

Vierailija
35/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jonkun oli pakko tuoda leipää pöytään. Ihan hyvin lapset pärjäsivät kotona isänsäkin kanssa.

Miksi joillain äideillä on hirveä tarve nostaa itsensä jalustalle?

Ap ei puhunut niistä lapsista jotka saavat olla isän kanssa kotona vaan niistä jotka viedään päiväkotiin alle vuoden ikäisinä.

Vierailija
36/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen säästää tiukkoja paikkoja varten. Sinä ilmeisesti et. Kannattaisi ajatella joskus muitakin kuin omaa napaa.

Joo kyllä minä säästän tiukkoja paikkoja varten. Lapsen hoitoon laittaminen ei ollut sellainen. Kenelläkään.

Mutta kukin tyylillä, imetä sinä hoitovapaalla eskariin saakka.

Vierailija
37/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän ainakin, mutta en silti ymmärrä pointtiasi. Eikö isät siis mielestäsi ole kykeneviä luomaan syvää suhdetta lapsiinsa? Eikö isä voi olla vanhempana yhtä tärkeä kuin äiti? Ihan normaali mustakin tuli vaikka äiti joutui yh:na menemään äippärin jälkeen töihin. Ei ollut edes sitä isää, vaan hoitotäti. Hyvät ja lämpimät välit äitiin on edelleen.

Te oikeasti kuvittelette, että lapset menee kaikesta rikki. Aikoinaan lapset ei edes viettäneet vanhempiensa kanssa paljoa aikaa. Olivat tissiltä päästyään sisarustensa hoidettavana kun äidit ja isät teki töitä tilalla ja pelloilla. Ihmisiä niistä silloinkin tuli.

Vierailija
38/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jonkun oli pakko tuoda leipää pöytään. Ihan hyvin lapset pärjäsivät kotona isänsäkin kanssa.

Miksi joillain äideillä on hirveä tarve nostaa itsensä jalustalle?

Ap ei puhunut niistä lapsista jotka saavat olla isän kanssa kotona vaan niistä jotka viedään päiväkotiin alle vuoden ikäisinä.

Ap puhui nimenomaan äideistä ja äitien työskentelystä.

Vierailija
39/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset meni päiväkotiin alle vuoden ikäisinä. Esikoinen jäi kyllä kotiin kun jäin nuoremmasta ä-lomalle ja oli kotona kunnes pikkusiskonsa 11 kk meni päiväkotiin. Tulos, aivan ihanat 18 ja 15 vuotiaat lapset. Ei ongelmia missään kiintymyssuhteissa eli kyllä se muukin vaikuttaa kuin, että hoitoon viedään alle vuoden ikäisinä. Ja todellakaan eivät luoneet kiintymyssuhdetta hoitajiin kuten täällä peloitellaan, eivät edes muista ensimmäisiä hoitajiaan. Minä muistan :)

Vierailija
40/145 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme miehen kanssa maassa jossa ei käytännössä ole mahdollisuutta pitää vuosikaupalla vanhempainlomia. Molemmat lapset jäivät hoitajan hoiviin ollessaan 4kk. Lapset ovat nyt 10 ja 12 vuotiaita, aivan normaaleja empaattisia, älykkäitä ja aktiivisia

lapsia. Suomen systeemi on ihana, mutta aika harvinainen. En silti sanoisi että Suomessa on suhteessa vähemmän vaikkapa narsisteja ja ongelmaisia kuin täällä, päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän