Kollega jäi äitiyslomalle, työt siirrettiin minulle!
Kollega ilmoitti yhtäkkiä jäävänsä äitiyslomalle, ja nyt minun pitäisi tehdä myös hänen työvuoronsa.
Koska äitiysloma on pyhä asia, nyt minua syyllistetään siitä, etten pysty järjestämään elämääni uusiksi. Miksi se on minun vikani, jos he hankkivat perheenlisäystä?
Kommentit (49)
Kerropa nyt ap millainen sopimus sulla on siihen firmaan, johon teet 7 tuntia viikossa? Vai onko vain suullinen sopimus? Suullinenkin on pitävä. Onko siis sovittu vain 7 tunnista/viikko?
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt ap millainen sopimus sulla on siihen firmaan, johon teet 7 tuntia viikossa? Vai onko vain suullinen sopimus? Suullinenkin on pitävä. Onko siis sovittu vain 7 tunnista/viikko?
Sopimus on kirjallinen, mutta siinä ei ole määritetty tuntimäärää. Siitä sovitaan suullisesti. Olen siis todennäköisesti ota tai jätä -tilanteessa: joko järjestän sen vaaditun 17 tuntia viikossa tai lopetan siellä kokonaan. Huonoja vaihtoehtoja molemmat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät hanki sijaista äitiyslomalla olevalle?
Meitä on niin vähän Suomessa, että rekrytointi määräajaksi on käytännössä mahdotonta.
Tämä jäi edelleen mietityttämään...
Onko siis joillain aloilla tai joissain työpaikoissa mahdollista saada sijainen ihan vaan hakemalla?
ap
Mitten äitiysloma voi tulla yllätyksenä?
En ymmärrä Ap:n ongelmaa... tuleeko joku sitten ulkopuolelta tekemään puuttuvat 10 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä Ap:n ongelmaa... tuleeko joku sitten ulkopuolelta tekemään puuttuvat 10 tuntia?
No ei tule, sehän siinä juuri onkin. Eli mun pitää loihtia jostain 10 lisätuntia viikossa. Teen siis muualla täyttä työviikkoa + täällä 7 tunnin extran sekä jatkossa nuo 10 lisätuntia päälle :(
ap
Loppu hyvin, kaikki hyvin! Kollegani tilalle saatiin vihdoin äitiyslomasijainen. Toki vielä alan opiskelija, mutta näissä olosuhteissa todella huojentavaa. En olisi enää jaksanut pitkään noita ylimääräisiä työpäiviä.
Hyvää syksyä kaikille!
ap
No suostuin tähän järjestelyyn suositusten perusteella.