ZALANDO JA LASKU
Miksei onnistu tilata laskulle? Kahta eri käyttäjäyiliä kokeiltu, eikä onnistu. Olisin tilannut kenkiä sovitettavaksi, en halua maksaa etukäteen kun rahojen palauttamisessa menee kuitenkin reilusti aikaa. Laskut olen maksanut ajallaan. :(
Kommentit (135)
Enää ne ei edes vastata jos kysyy
Ei Näitä ymmärrä, kävin kokeilemassa, Ellokselle ei onnistu, Zalandolle onnistuis? Kummastakaan en ole maailman aikoihin tilannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksuvaihtoehtoja sulla näkyy ap?
Ainoastaan laskulla maksamisen kohta on "harmaana". Ja siis tähän saakka laskulle olen aina tilannut.
Oot varmaan palautellut paljon vaatteita sinne
Entä sitten jos onkin, eikös z mainosta oikein et ilmanen toimitus ja palautus. mä palauttelen kans aikas paljo ja pystyn silti valkkaa laskun.
Sieltähän tulee oikein erikseen houkuttelu/muistutusviesti, että oletko unohtanut jotain ja että voit tilata, sovittaa ja palauttaa kuluitta, jos on klikannut jonkun tuotteen ostoskoriin mutta jättänyt kuitenkin tilaamatta.
Nytkö siitä palauttamisesta sitten kuitenkin rangaistaan asiakkaita?
Enää eivät vastaa edes viesteihin. Taitaa olla menossa konkkaam
Täällä sama... kahta eri käyttjää kokeiltu mutta ei saa laskulle tilattua. Naurettavaa mainostaa että lasku on maksuvaihtoehto ja ilmainen toimitus ja palautus ja sitte sitä ei kaikki saakkaan valita.
Täällä ei näy edes koko lasku-vaihtoehtoa tuolla ostoskorissa. Näkyy vain verkkopankki ja korttimaksu. Edes paypalia ei näy. Mitä lie sekoilevat, harmittaa että jää tilaus tekemättä mutta taidan jatkossa suoraan skipata zalandon ja siirtyä muihin kauppoihin tai ihan liikkeisiin. Saapa nähdä vastaavatko edes viestiin, tosin tässä odotellessa taitaa osa ostoskorin tuotteista myydä loppuun jo. :/
Lopettakaa tuo älytön tilaus- ja palautusrumba. On ekologisesti täysin älytöntä tuo tavaroiden kuljettaminen edestakaisin. Ja mitä tapahtuu palautetuille tavaroille?
No nyt tuli vastaus, yllätyin miten nopeasti!
"Hei XXX,
kiitos yhteydenotostasi.
Annan mieluusti lisätietoja laskusta maksutapana.
Maksutapojen valikoituminen ei ole asiakaskohtaista. Automaattinen arviointi tehdään jokaisen tilauksen yhteydessä erikseen tilauskohtaisesti, joten voit mahdollisesti valita laskun maksutavaksi tulevien tilaustesi yhteydessä.
Maksutavan automaattinen arviointi on turvallisuustoimenpide. Olemme tiukentaneet turvallisuustoimenpiteitämme estääksemme mahdollisia väärinkäytöksiä, jotta maksaminen verkossa on myös asiakkaan kannalta turvallisempaa. Tämän vuoksi laskun saatavuutta maksutapana on jouduttu rajoittamaan ja lasku ei valitettavasti ole automaattisesti tarjolla kaikille asiakkaille, vaikka kaikki laskun ehdot täyttyisivätkin.
Voit myös kokeilla tilauksen tekemistä hieman myöhemmin tai pienemmällä loppusummalla.
Emme valitettavasti asiakaspalvelussa pysty vaikuttamaan automaattisiin turvallisuustoimenpiteisiin. Olenkin erittäin pahoillani tilanteesta ja toivon, että onnistut tekemään tilauksen jollakin toisella maksutavalla.
Jos sinulla on kysyttävää, minä ja kollegani autamme sinua mielellämme.
Toivotan sinulle mukavaa päivänjatkoa. "
Ompas kyllä älytöntä. Vuoden alussa tein tilauksen ja hyvin onnistui laskulla tilaaminen, en edes palauttanut mitään siitä tilauksesta. Tässä tilauksessa on pari vaihtoehtoa joiden väliltä testaan joten tiedän että tulen jotain palauttamaan joten olisi ollut kiva saada laskulla ettei rahat roiku ikuisuuksia siellä.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo älytön tilaus- ja palautusrumba. On ekologisesti täysin älytöntä tuo tavaroiden kuljettaminen edestakaisin. Ja mitä tapahtuu palautetuille tavaroille?
Samaa mieltä, mutta joskus vaatteita ihan oikeasti tarvitsee tarpeeseen eikä ehdi lähteä liikkeisiin etsimään, siinä vaiheessa on pakko tilata ja välillä joutuu ottamaan useamman vaihtoehdon joista valita. Ja esim jossain syrjemmässä asuvilla ei välttämättä ole mahdollista edes päästä paikan päälle kauppoihin.
Silloin kun on ollut enemmän aikaa käyttää vaatteiden hankintaan, oon suosinut kirppareita, mutta nyt ei vaan ehdi metsästää tiettyä vaatetta kun ei ole mitään takeita siihen että löytyisi. Huvikseni en shoppaile juuri ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut outlet-myymälöistä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma se oikein on maksaa etukäteen? En ihmettele yhtään että Zalando poistaa laskumaksun niiltä asiakkailta jotka lähettelee paketteja edestakaisin ihan huvin vuoksi. Ei ne palautukset mitään ilmaisia verkkokaupoille ole.
Miten se ennakkomaksu hyödyttää siinä vaiheessa, kun asiakas haluaa palauttaa kaikki tilaamansa tuotteet? Ei siitä mitään palautuskuluja peritä. Se ettei laskulla voi tilata johtuu siitä, että on ollut tapauksia ettei ihmiset ole maksaneet laskuja tilaamistaan ja pitämistään tuotteista. Siksihän Zalando ei halua ottaa enää enempää laskuasiakkaita koska ovat tehneet tappiota kun on sellaisia p-päitä jotka eivät laskua maksa.
Se ennakkomaksu ei siis johdu mistään palautuksista. Zalando kun ei hyödy ennakkomaksusta mitenkään sen enempää kuin laskuttamisesta, jos asiakas palauttaa koko tilauksensa.
Pakko nostaa tämä, kun mulla oli tänään sama ongelma ja tämä keskustelu löytyi googlella.
Mulla se ei siis antanut minkäänlaisena, edes harmaana, vaihtoehtona sitä laskua. Olen tilannut aina laskulla ja maksanut ajoissa, joten siksi itsekin tuota hämmästelin. En ole myöskään mikään himopalauttelija, en tilaile kymmentä kokoa kokeiltavaksi ja palauta koko satsia, vaan aina oletuksena on että vaatteet ois hyvät, mutta joskus valitettavasti ei sovikaan omalle kropalle niin on pakko palauttaa.
Mut joo, asiaan: mulla auttoi kun vaihdoin selainta! Chromella ei näytä laskua ollenkaan, vaikka kokeilin kaikkea mahdollista; muokkailin tietojen kirjoitusasuja, pienensin tuotteiden määrää... ei toimi. Mutta sitten koitinkin Explorerilla ja johan pelitti. Vielä tilauksen jälkeen kokeilin uudestaan Chromea eikä se edelleenkään näytä laskua. Mistä lie johtuu. Mutta vinkkinä tämä muille saman asian googlaajille, meitä kun tuntuu olevan monia!
Juuri tilasin zalandolta laskulle ilman ongelmia :)
Ostin sieltä takin helmikuussa, kyllä maksoin laskun jälkikäteen. Lasku tuli paketin mukana, oli samassa paperissa kiinni, mistä löytyi myös palautustarrat, jos olisi joutunut palauttamaan.
Ehkä et ole huomannut.
Keskustelu löytyi Googlella. Aina olen tilannut laskulla ongelmitta, ja maksanut ajoissa ym. Silti nyt ei ole laskuvaihtoehtoa ollenkaan. Erikoista!
Ei laskuvaihtoehdolla väliä, mutta kun yhtäkkiä ei näy korttimaksuakaan enää! Ainoa mahdollisuus on tilisiirto.
Lähetin vähän kysymystä että mitä tämä nyt meinaa, kun ei todellakaan ole mitään maksuhäiriöitä tms, kortilla on katetta ja kortti toimii muuten ihan normaalisti (ainoat selitykset mitä oli FAQ-osiossa). Eivät ole vastanneet mitään kahteen viikkoon.
Olen kyllä palauttanut paljon, mutta eihän sen saisi vaikuttaa, kun nettikaupan idea on että ei tiedä miltä tuote näyttää tai sopii livenä etukäteen. Ja vielä kun siihen jopa kannustetaan, juuri kysyin yksien housujen pituudesta, ja vastasivat etteivät tiedä mutta käskivät tilata kokeiluun kun kerran ilmainen palautus!!
Mutta en kyllä meinaa tilata. Kortilla saa vähän turvaa jos firma menee nurin, ja lisäksi sillä maksaessa saa vakuutuksenkin. Enkä ihan periaatteesta aio tilata, jos noin epäluottavasti kohtelevat asiakkaitaan. Varmaan onnistuu jos tekee uuden tunnuksen, mutta ärsyttää moinen vaivannäkö.
Joo, kyllä ottaa päähän, kun ei tosiaan itselläkään yhtäkkiä ole muuta maksuvaihtoehtoa kuin tilisiirto.
Sen lisäksi, että itselle tärkeä laskuvaihtoehto puuttuu, on zalandon pakettien lähetys mennyt naurettavaksi! Yksi ja sama tilaus saatetaan paloitella kahteen tai jopa neljään eri pakettiin. Kerran mulle tuli sama tilaus kolmena pakettina, kaikki perillä samana päivänä. Ja toisaalta viimeisin paketti tuli kahteen osaan paloiteltuna, ja pääsiäispyhistä johtuen pakettien toimituspäivillä oli eroa viikko!! Ja tilaukset ei todellakaan tule muutenkaan nopeasti.
Verrattuna, tilasin h&m:ltä paketin. Sai laskulla ja yhtenä pakettina, vappupäivästä huolimatta paketti perillä viikon päästä tilauksesta.
Ja joudun käyttämään verkkokauppoja siksikin, että myymälöistä ei yksinkertaisesti löydy nyt esim. mistään sellaisia vaatteita, joita juuri nyt tarvin.
No niin.. samaan ongelmaan törmäsin minäkin nyt, oon siis vuosia tilannut zalandolta. Aina maksanut tietenkin tilaukseni. Palautuksia tietenkin teen mutta aina tulee tilauksesta jotakin ostettua. Pikkasen tuntuu kakkosluokan kansalaiselta nytte ku tosiaan pyytävät ennakkomaksua, laskulle-maksu vaihtoehto harmaana. :D Pitää kokeilla vielä tietokoneen kautta, saanko sitä kautta tilauksen tehtyä laskulle. Mä en nyt mitään muuta keksi kuin sen että taitaa zalandolla mennä huonosti kun näin toimivat.. :D
Siis mitä kummaa. Eilen just tein kenkätilauksen Zalandolle, puhelimella metromatkan aikana, eikä ensimmäistäkään ongelmaa ollut valita laskua maksuvaihtoehdoista! Klarnalta tuli erillinen vahvistusviesti vielä zalandon oman tilausvahvistuksen perään ja tarjosivat maksuajan pidennystä syyskuulle (jota en ota, koska maksan kengät heti pois kunhan vaan saan sovittaa ja päätän pitää ne).
Mitkähän ne valintaperusteet laskukelpoisille henkilöille oikein on? Erikoista!
Huoh.