Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääseekö osastolle yöllä? Onko jo liian myöhäistä lähteä tänään päivystykseen?

Vierailija
07.04.2018 |

Tarkoitus oli mennä aikaisemmin, mutta nukahdin. Tuntuu vain etten millään selviä kotona yksin... Mutta jos lähettävätkin kotiin päivystyksestä, en tiedä miten jaksan enää tulla takaisin... :/ Siellä kuitenkin todennäköisesti on jonoa jonkin verran jne.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla tuollainen ongelma on niin luulis osaavan hakea netistä, minne mennä päivystykseen. Tai paremminkin olis jo yhteystiedot valmiina. Ja sulle yhdelle, Nordenskiöldinkadulla on jalkakäytävät, ei pelkkiä rekkakaistoja.

Defenssisi on sellainen, että saatat olla vallankäyttäjähoitsu, joka saa voimaa lyödyn lyömisestä. Olin tosi huonossa kunnossa, mutta käännytettiin. Koetko vahingoniloa? Haistakaa paska kaikki nokkelat.

En ole hoitsu, enkä vallankäyttäjäkään, mutta valituksen keskelläkin vois pysyä totuudessa niitten rekkojen sijaan. 

Vierailija
42/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ja pelottaa niin paljon että et pysty olemaan kotona, mutta nukahdit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ylirasitustilassa ja rauhottavien ottamisen jälkeen välillä nukahdan, kun en vain kestä olla hereillä. 

-ap

Vierailija
44/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ylirasitustilassa ja rauhottavien ottamisen jälkeen välillä nukahdan, kun en vain kestä olla hereillä. 

-ap

Mikset ota lisää rauhottavia ja koita saada nukuttua?

Vierailija
45/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on osastohoidon tarve, mutta ko. osastolle ei yöllä pääse, niin sitten saa odottaa aamuun saakka päivystyksen tarkkailuosastolla (nimi vaihtelee varmaan eri päivystyksissä, mutta joka paikasta löytyy vuodepaikkoja tarkkailtaville). Levoton paikka toki, mutta siellä on kuitenkin mahdollisuus saada lääkiystä enemmän kuin kotona ja olla ns. turvassa.

Vierailija
46/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun pääsin masennuksen ja itsetuhoisuuden takia osastolle, niin tosiaankin siellä vaan tyrkättiin lääkkeitä nassuun. Ei muuta. Eli olin siellä säilössä. Loppupeleissä oli vaan sata kertaa ahdistavampaa kuin kotona.

No mitä siellä olisi pitänyt tehdä? Elinsiirto?

No esim. puhua jonkun kanssa siitä ahdistuksesta?

Voihan sitä puhua ahdistuksesta vaikka ystävien kanssa. Miksi hlvetissä sen takia pitää päästä osastohoitoon. Oletteko te ihan mielisairaita????

Vierailija
47/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Käy lenkillä ja lopeta ruikuttaminen aikuinen ihminen.

Vierailija
48/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi sekopää akka palstalla.

Vierailija
49/62 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Käy lenkillä ja lopeta ruikuttaminen aikuinen ihminen.

Voi kumpa tuo vain auttaisikin. Kuukauteen en ole ruikuttanut ja tosissani olen yrittänyt, mutta nyt alkaa vain voimat olla lopussa. 

Tänään pitäisi jaksaa sinne päivystykseen asti, mutta tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta lähteä enää... 

-ap

Vierailija
50/62 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun pääsin masennuksen ja itsetuhoisuuden takia osastolle, niin tosiaankin siellä vaan tyrkättiin lääkkeitä nassuun. Ei muuta. Eli olin siellä säilössä. Loppupeleissä oli vaan sata kertaa ahdistavampaa kuin kotona.

No ei siellä yöllä aleta terapoimaan + vähemmän on hlö kuntaa. T. Psyk sh

Vierailija
51/62 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mukavan tekemisen järjestäminen auttaa? Haet vaikka pitsan ja katsot jotain kivaa elokuvaa. Tai lähdet elokuviin, teatteriin, kaverin kanssa lenkille tai kutsut jonkun kylään? Oletko puhunut avoimesti olostasi perheellesi ja ystävillesi? Haluaisivat varmasti auttaa, jos tietävät tilanteestasi.

Vierailija
52/62 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan kiukuttaa tämmöiset kommentit.

Onko siinä paljon vaihtoehtoja jos mihinkään ei pääse?

Vierailija
53/62 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tässä erään kerran vaikeassa kriisissä psyk.päivystysnumeroon. Sieltä minua kehotettiin hankkimaan itselleni apua. Soitin sitten päivystykseen, josta minua kehotettiin soittamaan psyk.päivystysnumeroon. En saanut apua mistään akuutissa tilanteessa. Naapureiden tuki ja apu kannattelivat minut parin päivän päästä pahimman yli. Ap: lle sanoisin, että 110% varmuudella, että terveydenhuollon ammattitaito pettää, etkä saa apua. Ihan turhaa siis lähteä kokeilemaan onneaan ja istuskelemaan tunteja turhan takia. Ikävä sanoa, mutta näin se menee.

Vierailija
54/62 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N6 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei siellä yöllä aleta terapoimaan + vähemmän on hlö kuntaa. T. Psyk sh

Psyk.sh taidot ja koulutus eivät riitä terapoimiseen myöskään päiväsaikaan. Sitä hommaa tekee enemmän koulutusta saava väki eli mm.terapeutit ja psykokogit. Tavallinen psyk.sh taipuu koulutuksensa puitteissa juuri ja juuri tuomaan sinulle lasillisen taskulämmintä vettä.

Vierailija
55/62 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi 💜 Osastolle ei 99% pääse/mennä yöllä, koska osaston lääkärin täytyy jututtaa ennen osastolle ottoa. HUOM kokemuksia vaan kotikaupungistani (sairastan masennusta.) Soita sinne päivystykseen, kysy neuvoa. Voimia voimia!

Minä olen päässyt avo-osastolle pelkällätk-lääkärin lähetteellä. Osaston lääkärinaikaa oli sitten joskus joku päivä.

Riippuu ihan paikkakunnasta.

Mene päivystykseen.

Vierailija
56/62 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin tässä erään kerran vaikeassa kriisissä psyk.päivystysnumeroon. Sieltä minua kehotettiin hankkimaan itselleni apua. Soitin sitten päivystykseen, josta minua kehotettiin soittamaan psyk.päivystysnumeroon. En saanut apua mistään akuutissa tilanteessa. Naapureiden tuki ja apu kannattelivat minut parin päivän päästä pahimman yli. Ap: lle sanoisin, että 110% varmuudella, että terveydenhuollon ammattitaito pettää, etkä saa apua. Ihan turhaa siis lähteä kokeilemaan onneaan ja istuskelemaan tunteja turhan takia. Ikävä sanoa, mutta näin se menee.

Tilanne avun saamisessa on tainnut huonontua entisestään neljän vuoden aikana. Mitähän Ap:lle kuuluu nykyään?

Vierailija
57/62 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan nyt jo päivystykseen, ennenkuin olo huononee lisää. Minkälainen lääkitys sinulla on?

Vierailija
58/62 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan nyt jo päivystykseen, ennenkuin olo huononee lisää. Minkälainen lääkitys sinulla on?

Aloitus on neljän vuoden takaa.

Vierailija
59/62 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän sinua vaivaa? Ei ilmeisesti kuolemantauti kuitenkaan jos nukkumaankin pystyt.

Ei nyt ihan noinkaan. Itse liki 41 asteen kuumeessa ( aivokalvontulehdus) nukuin viikon putkeen tietämättä onko päivä vai yö, nukuin myös siinä magnettikuvauskoneessa. Olin siis silloin osastolla.

Vierailija
60/62 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempää lukenut kuin aloituksesi. Mutta kyllä voi myöhäänkin mennä jos on asiaa.

Eikä tarvi olla pääkainalossa... Jos olisit päivällä mennyt päivystykseen, niin voit mennä myös yöllä.

Jos et tarkoita että sinulla on vain nuhakuume. 

Varsinkin jos pään kans prakaa, tai muuten jotain ongelmaa, rintakipua jne.. Niin sinne vaan.