Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääseekö osastolle yöllä? Onko jo liian myöhäistä lähteä tänään päivystykseen?

Vierailija
07.04.2018 |

Tarkoitus oli mennä aikaisemmin, mutta nukahdin. Tuntuu vain etten millään selviä kotona yksin... Mutta jos lähettävätkin kotiin päivystyksestä, en tiedä miten jaksan enää tulla takaisin... :/ Siellä kuitenkin todennäköisesti on jonoa jonkin verran jne.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi 💜 Osastolle ei 99% pääse/mennä yöllä, koska osaston lääkärin täytyy jututtaa ennen osastolle ottoa. HUOM kokemuksia vaan kotikaupungistani (sairastan masennusta.) Soita sinne päivystykseen, kysy neuvoa. Voimia voimia!

Oivoi, näköjään ei sitten kannatakaan mennä... :/ Nimenomaan osastolle pitäisi päästä, lääkitys ei tähän auta (saan rauhottavia jo, eivät auta), olo on sietämätön. 

-ap

Yöllä osastolla tuskin on mahdollisuutta muuhun kuin lääkitykseen.

Enemmänkin tarve päästä osastolla ns. turvaan. Tällä hetkellä kotona pärjääminen todella vaikeaa, hirveä nälkä mutta en saa itseäni laittamaan mitään ruokaa. Edes leipää. Yö kotona pelottaa.

-ap

Vierailija
22/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla tuollainen ongelma on niin luulis osaavan hakea netistä, minne mennä päivystykseen. Tai paremminkin olis jo yhteystiedot valmiina. Ja sulle yhdelle, Nordenskiöldinkadulla on jalkakäytävät, ei pelkkiä rekkakaistoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auroran päivystyksessä käännytettiin nordenskiöldinkadulle rekkojen sekaan harhailemaan.

Hauskaa sitten AA:ssa, kun psyk.sht pelkää ääni väristen että joku tunnistaa heidät.

Ota iltalääke ja koita nukkua. Huomenna on uusi päivä. Kyllä se joskus helpottaa.

Onko Aurorassakin päivystys? Siellä siis olin aikaisemmin osastolla, mutta Malmin päivystyksen kautta menin.

-ap

Aurorassa OLI päivystys, mutta ei ole enää. Sinne saattoi myös soittaa, muistan kesäyönä kun kävelin ympyrää puistossa ja yöhoitaja kuunteli. Nyt päivystys on Haartmanin sairaalassa, samassa kuin terveyskeskuspäivystys. Luulisi että Malmilla on vähemmän jonoa.

Mitään vastaavaa numeroa ei enää ole, Helsingissä voi kysyä vaan terveysneuvonnan kautta. Eli on mennyt huonommaksi. Jos aiot mennä, lähde nyt heti.

Vierailija
24/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla tuollainen ongelma on niin luulis osaavan hakea netistä, minne mennä päivystykseen. Tai paremminkin olis jo yhteystiedot valmiina. Ja sulle yhdelle, Nordenskiöldinkadulla on jalkakäytävät, ei pelkkiä rekkakaistoja.

Tiedän kyllä minne mennä päivystykseen, mietin vain onko enää järkeä lähteä, jos ei mahdollisuutta päästä osastolle tänään ole. 

-ap

Vierailija
25/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi 💜 Osastolle ei 99% pääse/mennä yöllä, koska osaston lääkärin täytyy jututtaa ennen osastolle ottoa. HUOM kokemuksia vaan kotikaupungistani (sairastan masennusta.) Soita sinne päivystykseen, kysy neuvoa. Voimia voimia!

Oivoi, näköjään ei sitten kannatakaan mennä... :/ Nimenomaan osastolle pitäisi päästä, lääkitys ei tähän auta (saan rauhottavia jo, eivät auta), olo on sietämätön. 

-ap

Enemmänkin tarve päästä osastolla ns. turvaan. Tällä hetkellä kotona pärjääminen todella vaikeaa, hirveä nälkä mutta en saa itseäni laittamaan mitään ruokaa. Edes leipää. Yö kotona pelottaa.

Syö leipää ihan sellaisenaan. Kyllä sä pääset hoitoon jos nälkään meinaat kuolla. Mutta kun netissä on niin kiva kerjätä huomiota.

-ap

Vierailija
26/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun pääsin masennuksen ja itsetuhoisuuden takia osastolle, niin tosiaankin siellä vaan tyrkättiin lääkkeitä nassuun. Ei muuta. Eli olin siellä säilössä. Loppupeleissä oli vaan sata kertaa ahdistavampaa kuin kotona.

Vierailija
27/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun pääsin masennuksen ja itsetuhoisuuden takia osastolle, niin tosiaankin siellä vaan tyrkättiin lääkkeitä nassuun. Ei muuta. Eli olin siellä säilössä. Loppupeleissä oli vaan sata kertaa ahdistavampaa kuin kotona.

No mitä siellä olisi pitänyt tehdä? Elinsiirto?

Vierailija
28/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Defenssisi on sellainen, että saatat olla vallankäyttäjähoitsu, joka saa voimaa lyödyn lyömisestä. Olin tosi huonossa kunnossa, mutta käännytettiin. Koetko vahingoniloa? Haistakaa paska kaikki nokkelat.

Vierailija
29/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Jos näin paljon jaksat vastailla täällä palstalla, niin kai sää nyt leivänkin samalla energialla saat pussista.

Mene päivystykseen ja sano, että tapat itsesi jos et pääse osastolle. Luulis ottavan sisälle.

Vierailija
30/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. puhua jonkun kanssa siitä ahdistuksesta?

Vierailija
31/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Lähde kävelylle, käy vaikka kioskilla tai kaupassa ostamassa jotain. Tai katso televisiota. Jonkun tutkimuksen mukaan kohtuullinen telkkarin katsominen voi lievittää yksinäisyyttä, kun näkee ne ihmiset. Itse yritän sinnitellä 2.50 asti kun Beck-uusinta loppuu silloin. Kyllä se aamu taas koittaa.

Vierailija
32/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään joka voisi tulla sulle yöksi sinne kaveriksi?

Vierailija
34/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset kyllä jos olosi on sietämätön. Minä sairastuin synnytyksen jälkeen psykoottiseen masennukseen, ja pääsin psyk. päivystyksestä suoraan osastolle. En missään vaiheessa ollut ns. avoimen psykoottinen, eli ymmärsin harha-ajatukset vääriksi ja harhaisiksi, mutta oloni oli niin tuskainen että luulin kuolevani. Ajatukseni ovat kanssasi, tsemppiä ja voimia, sinä selviät ❤️

Vierailija
35/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmesti käynyt päivystyksessä mt-ongelmien takia ja joka kerta osastolla oli täyttä.

Vierailija
36/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus hoidetaan avohoidossa (lääkkeet ja tai keskusteluterapia), poikkeuksena itsetuhoiset, jolloin osastohoidon tärkein funktio on pitää potilas hengissä ja estää muu vakava itsensä vahingoittaminen. Kotona varmaan olisi muuten mukavampaa.

Vierailija
37/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. puhua jonkun kanssa siitä ahdistuksesta?

Yöllä ja viikonloppuna siihen on huonosti mahdollisuutta ja toisaalta jos ahdistus on niin kova että ei pysty olemaan kotona siitä tuskin on edes hyötyä. Siinä vaiheessa lääkityksestä on enemmän hyötyä. Lääkityksen seuranta toki osastolla onnistuu paremmin kuin avohoidossa ja mahdollistaa tehokkaan lääkehoidon.

Vierailija
38/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän sinua vaivaa? Ei ilmeisesti kuolemantauti kuitenkaan jos nukkumaankin pystyt.

PTSD, vaikea-asteinen masennus ja ahdistuneisuushäiriö. 

Oletko käynyt läpi kriisisuunnitelmasi? Onko verkostoja? Jos tilanne on sietämättömän huono, pitää päivystykseen lähteä. Psyk osastolle on todella vaikea päästä. Voimia!

Jaa mikä kriisisuunnitelma? Olen oireillut insestin takia vuosikymmeniä, ja kuulen tuon sanan ensimmäistä kertaa t.12

Kriisisuunnitelman voit tehdä itsekin, tai pyydät, että avohoidossa teette yhdessä. Löytyisiköhän jotain pohjia siihen netistä..

Osastolle pääsy vaatii varmasti enemmän oireita, kuin sen, ettei jaksa laittaa ruokaa...uskoisin.

Vierailija
39/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä. Ota unilääke ja koeta huomenna mennä.

Vierailija
40/62 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän sinua vaivaa? Ei ilmeisesti kuolemantauti kuitenkaan jos nukkumaankin pystyt.

PTSD, vaikea-asteinen masennus ja ahdistuneisuushäiriö. 

Oletko käynyt läpi kriisisuunnitelmasi? Onko verkostoja? Jos tilanne on sietämättömän huono, pitää päivystykseen lähteä. Psyk osastolle on todella vaikea päästä. Voimia!

Jaa mikä kriisisuunnitelma? Olen oireillut insestin takia vuosikymmeniä, ja kuulen tuon sanan ensimmäistä kertaa t.12

Kriisisuunnitelman voit tehdä itsekin, tai pyydät, että avohoidossa teette yhdessä. Löytyisiköhän jotain pohjia siihen netistä..

Osastolle pääsy vaatii varmasti enemmän oireita, kuin sen, ettei jaksa laittaa ruokaa...uskoisin.

Oireita on kyllä pitkä lista, kuten diagnooseistakin voi päätellä. Koitan nyt kuitenkin saada nukuttua huomiseen ja lähteä aamusta päivystykseen.

-ap