Missä asioissa olet vanhanaikainen? -peukutusketju
Laitatko mieluummin kirjeen tai postikortin kuin tekstarin? Haikailetko aikoja, jolloin käytössä oli vain lankapuhelimet? Lasketko vielä markkoja mielessäsi?
Tässä peukutusketjussa kerätään asioita, joissa olet vanhanaikainen. Vain yksi asia per viesti. Peukku ylös = olen samanlainen, peukku alas = en ajattele samoin.
AP aloittaa:
Haluaisin tavata treffikumppanin jo alusta asti kasvotusten, en netin välityksellä.
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:Omia asioita ei tarvi huudella pitkin kyliä, etenkään somessa. En ilmoittele minnekään facebookeihin parisuhteestani tai töistäni tai mistään muustakaan. En laittele kuvia itsestäni joka minuutti, en taltioi päivän epätapahtumia tai jokaista mukasyvällistä ajatustani. Minusta sellainen on mautonta.
Ja nuori olen, kasvanut somekulttuurissa.
Vai että ihan mautonta.
Laitan paremmaksi: Se on wt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ahneus on nykyään jopa ihailtavaa.
Lue mikä tahansa hyvä kapitalismin aatehistoriallinen kritiikki, niissä tuo selitetään hyvin.
Suosittelisin Karl Marxin talousteoriaan tutustumista, selityksenä se ainakaan ei ole hänen tuotannostaan vanhentunut ja koska hän kuoli jo 1800-luvun puolella häntä ei voi niputtaa myöhempien, vasta 1900-luvun kommunistidiktaattorien kanssa samaan, se olisi historiallisesti väärin ja jopa anakronismia.
Hän oli lopultakin vain, kirjailija, filosofi, talousteoreetikko ja lehtimies.
Ei siis diktaattori , eikä eläessään passittanut ketään mihinkään leireille tai pakkotöihin, eikä kirjoissaan mitään sellaista ehdottanutkaan.
Häntä voi lukea eräiden, keskeisten 1900-luvun talous- ja aatehistorian perusteiden muovaajana, mutta ei syyttää siitä mihin sitä sitten myöhemmin sovellettiin.
(....tai siis itse asiassa sanottiin ja väitettiin sovellettavan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa olla naisellinen, mies miehekäs. Ja näin se on mielestäni paras.
*Naisen pitää olla naisellinen, miehen miehekäs. Ja näin se on mielestäni paras.
.
Voit ajatella noin , mutta et kuitenkaan voi mennä kenellekään sanomaan ,että: "Nyt sinun on kuule vaan parasta alkaa olla sellainen, kuin minä haluan sinun olevan..."
Vierailija kirjoitti:
Rusina ei kuulu pullaan.
No kuului kyllä silloin 'ennenvanhaan', eli tuossa asiassa et sitten ainakaan ole vanhanaikainen.
(...yritä siis jollain muulla)
Vierailija kirjoitti:
Ruokapöydässä miespuoliset ovat avopäin.
Onkos naisetkin avopäin, vaiko hattu tai huivi päässä ruokapyödässä?
Minulle rittää 2 G kännykkä, jolla voi soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä. Muuten hoidan kaikki nettiin liittyvät asiat pöytätietokoneella tai kannettavalla.
Kuuntelen musiikkia pääasiassa joko CD- tai LP-levyiltä isoista lattiakauttimista kotona ollessani. En ole edes kiinnostunut Spotifyista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kondomin laitto suulla vieraalle miehelle ei ole sopiva illanvieton seuraleikiksi.
Anteeksi kuinka? Minkälaisissa illanvietoissa oikein käyt? En ollut tuommoisesta kuullutkaan 😳
En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta kukkahattuni tutisi rajusti, kun näin tämän jutun: http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201804082200863180_vd.shtml
Sanottakoon, että en totta vie seuraa tuota p*rnosarjaa.
Olen mm. siinä vanhanaikainen, että mielestäni mies saa katsoa naista ihaillen, ja nainen saa katsoa miestä. Pelkkä katse ei ketään satuta.
En ikinä julkaisisi puolialastomia, herutuskuvia erikoisissa, selänrikkovissa asennoissa. Ihmettelen sitä, että enää noista ei edes hätkähdä kun tulee jossain vastaan.. niin "normaalia" nekin nykyään ovat. Pttthyi. Sekä miehillä että naisilla.
En pidä siitä, että pikkulapsille ostetaan älypuhelimia. Jos koulu sijaitsee kaukana niin sellaisen ehkä tarvitsee, ja yläasteelle mennessä nyt viimeistään - mutta minun mielestäni sitä nuoremmat eivät oikeasti vielä tee sellaisella mitään.
Tietty nykyisin jo alle kouluikäselle puhelin usein silti hankitaan, koska kavereillakin on, eikä lapsen haluta jäävän ulkopuoliseksi. Itseäni kuitenkin ahdistaa ajatus, että jo pienenä joutuu vedetyksi mukaan tähän teennäiseen somemaailmaan (enkä siis ole vanha, vaan ysärin alun lapsi).
Telkkarin saippuasarjat liian seksivetoisia, ne pitää olla klo 22 jälkeen.
Opettajille oikeus ojentaa oppilasta käytöshäiriöstä, jälki-istunto käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keinotekoisuus (kumitissit, hiustenpidennykset, tekoripset..) ei ole kaunista.
Koskaan kuullut, että tekoripset voivat olla myös luonnolliset?
av-palstan vanhat kääkät eivät ole näemmä kuulleet.
Anteeksi, mutta minä ymmärrän luonnollisuuden niin, että se on jotain, mitä ihmisessä on luonnostaan. Se, että tekoripset voivat näyttää luonnolliselta, ei poista sitä tosiseikkaa, että ne pitää lisätä silmään eivätkä kasva siellä tavallisten ripsien lomassa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole soveliasta juhlia isosti ja näyttävästi jos menee toista (tai useamman) kerran naimisiin. Jotenkin tulee vaivautunut olo ja myötähäpeä (en sano tätä mielipidettä julkisesti).
Ainakin huntu kannattaa jättää puvusta pois, eikä tietenkään mitään isän saattamisia, jos on menossa toista tai useampaa kertaa naimisiin. Täysvalkoinen pukukin on vähän siinä ja tässä. Mitä useampi liitto, sitä vaatimattomammat häät (ja tässä ajattelen lähinnä morsianta, koska tuntuu epäreilulta, että nainen ei saisi prinsessapäivää, jos mies on ollut jo ennemmin naimisissa ja nainen ei).
Julkinen kiroilu mediassa ja naisillakin turn-off joka kyllä hyvin paljastaa sosiaalisen statuksen.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen kiroilu mediassa ja naisillakin turn-off joka kyllä hyvin paljastaa sosiaalisen statuksen.
Erityisen rasittavia ovat semmoiset ihmiset, etenkin nuorison edustajat, jotka tehostavat jokaista sanaansa v:llä alkavalla adjektiivilla olipa asia sitten veen hyvä tai veen huono. He eivät osaa edes kertoa yksinkertaista tarinaa ilman että siihen sisälttyy toistuvia viittauksia naisen sukuelimeen tai sielunviholliseen.
N35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Omia asioita ei tarvi huudella pitkin kyliä, etenkään somessa. En ilmoittele minnekään facebookeihin parisuhteestani tai töistäni tai mistään muustakaan. En laittele kuvia itsestäni joka minuutti, en taltioi päivän epätapahtumia tai jokaista mukasyvällistä ajatustani. Minusta sellainen on mautonta.
Ja nuori olen, kasvanut somekulttuurissa.
Vai että ihan mautonta.
Laitan paremmaksi: Se on wt.
Käyttää somea? Ok.... Toi wt on aivan saat*nan kulunut termi.
Haluaisin että mieheni olisi henkisesti ja fyysisesti vahvempi kuin minä. (Mutta ei siis mikään hullu pomottaja.)
*Naisen pitää olla naisellinen, miehen miehekäs. Ja näin se on mielestäni paras.