Missä asioissa olet vanhanaikainen? -peukutusketju
Laitatko mieluummin kirjeen tai postikortin kuin tekstarin? Haikailetko aikoja, jolloin käytössä oli vain lankapuhelimet? Lasketko vielä markkoja mielessäsi?
Tässä peukutusketjussa kerätään asioita, joissa olet vanhanaikainen. Vain yksi asia per viesti. Peukku ylös = olen samanlainen, peukku alas = en ajattele samoin.
AP aloittaa:
Haluaisin tavata treffikumppanin jo alusta asti kasvotusten, en netin välityksellä.
Kommentit (233)
Mies 36v kirjoitti:
Naisen pitää hääyönä olla neitsyt ja muutenkin seksuaalisesti täysin kokematon.
Mies käy töissä ja tienaa rahat. Nainen ei saa käydä töissä.
Naisen paikka on kotona tekemässä kotitöitä ja hoitamassa lapsia, niihin ei tarvitse miehen ottaa osaa.
Naisella pitää olla ruoka valmiina kun mies tulee töistä, nainen ei saa rasittaa miestä työpäivän jälkeen esimerkiksi puhumalla omista huolistaan miehelle ja naisen tehtävä on pitää huolta, että lapset ovat kiltisti eivätkä häiritse isäänsä että tämä saa levätä työpäivän jälkeen.
Miehen kuuluu saada levätä raskaan työpäivän jälkeen joten nainen ei saa vaatia miestä tekemään mitään, puhua tälle ongelmistaan tai mistään muistakaan huolista vaan naisen pitää hoitaa ne itse. Mies saa levätä ja tehdä työpäivän jälkeen asioita, joista hän nauttii ja joissa hän rentoutuu. Siis jos mies vaikka haluaa lähteä kaverien kanssa baariin niin nainen ei saa estää eikä moittia miestä, jos tämä tulee humalassa myöhään kotiin. Naisen tehtävä on hoitaa miestä, jos tällä on krapula tai muu sairaus eikä nainen saa missään nimessä valittaa asioista perheen ulkopuolisille ongelmista, ei varsinkaan saa missään nimessä moittia miestä kenellekään, varsinkaan miehelle itselleen.
Lasten on käyttäydyttävä aina kiltisti ja jos he eivät tottele tai kiukuttelevat, niin heille pitää antaa piiskaa ja sulkea heidät komeroon häpeämään pahuuttaan kunnes he ovat kiltisti.
Kun minä hankin vaimon, niin hänen pitää hyväksyä nämä säännöt ja että minä olen herra talossani eli minä määrään häntä ja lapsia. Jos he eivät tottele, niin minä lyön. Vielä en ole tällaista naista löytänyt.
Onnea yksinäiseen elämään sinne Porvooseen!
Tykkään tavallisesta suodatinkahvista, mieluiten Juhlamokka tai Presidentti. En halua juoda mitään latteja enkä muutenkaan tykkää istuskella kahviloissa. Se tuntuu joutavanpäiväiseltä luuhaamiselta, kahvia saa kotonakin.
Vuokraan elokuvia videovuokraamosta :)
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit eivät ole kauniita iholla.
Riippuu tatuoinnista ja paikasta.
Joku nätti kuvio sopivassa paikassa voi olla erittäin kaunis. Mutta taas joku tribaalikuvio ollapäässä on todella juntti.
Vierailija kirjoitti:
Mies on mielestäni perheenpää. Kunnioitan ja tottelen miestäni. Kysyn usein mieheni mielipidettä koska arvostan. En olisi koskaan pariutunut tyhmän tai tietämättömän miehen kanssa.
Naisen kuuluu olla äidillinen ja naisellinen ja lämminsydäminen, rakastava, luotettava ja rehellinen.Tehdä hyvää ruokaa, olla puhdas ja siisti, pitää koti siistinä, toki välillä voi ottaa rennommin lapsiperhearjessa voi olla kotona välillä sotkuista, mutta lähtökohtaisesti naisen kuuluu rakastaa puhtautta.
Miehen kuuluu olla herrasmies, auttavainen naistaan kohtaan ja suojeleva perhettään kohtaan. Rakastava ja lämmin. Luotettava ja rehellinen.
Seksi kuuluu vain vakiintuneeseen parisuhteeseen. Seksiin pystyn vain rakkaudesta ja halusta toiseen.
En ymmärrä irtoseksiä, en ymmärrä nykykulttuurin löyhää seksimoraalia.
Terveen Aikuisen ihmisen kuuluu tienata omat rahansa, en hyväksy elämäntapatyöttömyyttä tai muutakaan hyväksikäyttöä.
Puhun puhelimessa ja kasvokkain ennemmin kuin sähköpostitse.
Kudon ja neulon. Sukkia ja vaatteita parsitaan.
Perinteitä vaalitaan.
Lapset kasvatetaan arvot huomioonottaen, koti, uskonto ja isänmaa. Näitä arvostetaan, mutta ei sokeasti. Kristilliset arvot ovat itsestäänselvyys ja hyvin tärkeät itselleni.
Kirjoja kohdellaan kunnioittavasti tämän opin jo vanhemmiltani; kirjoja ei mm saanut heitellä ja niitä piti käsitellä varovasti.
Lukemista, sivistystä ja säästäväisyyttä ja kohtuullisuutta, toisten yksityisyyttä kunnioitetaan.
Ihmisen pitää elää elämänsä säällisesti, en ymmärrä kapakoissa istujia. Kurkusta juodaan rahat ja vietetään vapaa-aika kapakassa perheen sijaan. oma isäni halveksi kapakoissa viettäviä ihmisiä. Ymmärrän jos siellä käy vain pari kertaa vuodessa ystävien kanssa mutta muutoin en.
Piti avata ikkunaa, tuli sellainen tunkkainen 1800-luvun tuulahdus!
Kaipaan aloituksia jotka olivat normaalin ihmisen näppäimistöltä eikä minkään iltapaskan paskatoimittelijan ja hänen bimbojen toimittelija kavereidensa tuotoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on mielestäni perheenpää. Kunnioitan ja tottelen miestäni. Kysyn usein mieheni mielipidettä koska arvostan. En olisi koskaan pariutunut tyhmän tai tietämättömän miehen kanssa.
Naisen kuuluu olla äidillinen ja naisellinen ja lämminsydäminen, rakastava, luotettava ja rehellinen.Tehdä hyvää ruokaa, olla puhdas ja siisti, pitää koti siistinä, toki välillä voi ottaa rennommin lapsiperhearjessa voi olla kotona välillä sotkuista, mutta lähtökohtaisesti naisen kuuluu rakastaa puhtautta.
Miehen kuuluu olla herrasmies, auttavainen naistaan kohtaan ja suojeleva perhettään kohtaan. Rakastava ja lämmin. Luotettava ja rehellinen.
Seksi kuuluu vain vakiintuneeseen parisuhteeseen. Seksiin pystyn vain rakkaudesta ja halusta toiseen.
En ymmärrä irtoseksiä, en ymmärrä nykykulttuurin löyhää seksimoraalia.
Terveen Aikuisen ihmisen kuuluu tienata omat rahansa, en hyväksy elämäntapatyöttömyyttä tai muutakaan hyväksikäyttöä.
Puhun puhelimessa ja kasvokkain ennemmin kuin sähköpostitse.
Kudon ja neulon. Sukkia ja vaatteita parsitaan.
Perinteitä vaalitaan.
Lapset kasvatetaan arvot huomioonottaen, koti, uskonto ja isänmaa. Näitä arvostetaan, mutta ei sokeasti. Kristilliset arvot ovat itsestäänselvyys ja hyvin tärkeät itselleni.
Kirjoja kohdellaan kunnioittavasti tämän opin jo vanhemmiltani; kirjoja ei mm saanut heitellä ja niitä piti käsitellä varovasti.
Lukemista, sivistystä ja säästäväisyyttä ja kohtuullisuutta, toisten yksityisyyttä kunnioitetaan.
Ihmisen pitää elää elämänsä säällisesti, en ymmärrä kapakoissa istujia. Kurkusta juodaan rahat ja vietetään vapaa-aika kapakassa perheen sijaan. oma isäni halveksi kapakoissa viettäviä ihmisiä. Ymmärrän jos siellä käy vain pari kertaa vuodessa ystävien kanssa mutta muutoin en.
Piti avata ikkunaa, tuli sellainen tunkkainen 1800-luvun tuulahdus!
Siveysvyöstään ei maininnut mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ota enkä anna suuseksiä.
Tämä! Rakastelen hitaasti vain yhden miehen kanssa enkä paneskele kertaakaan.
Ydinperheen jäsenille on järkevintä olla yksi yhteinen sukunimi.
Terve vauvalomalainen/hoitovapaalainen hoitaa omat alle kouluikäiset lapsensakin itse, poikkeuksena esikoulu.
Tykkään lukea lehdet mieluummin paperiversiona kuin netistä.
En ymmärrä miksi ahneus on nykyään jopa ihailtavaa.
En ole Facebookissa.
Olen naimisissa, mutta jos jäisin syystä tai toisesta yksin, en lähtisi etsimään ketään nettipalveluista. Jos ketään ei ilmestyisi livenä elämääni, olisin sitten yksin.
Rakastan lukemista, mutta en varmaan ikinä ala lukea e-kirjoja.
Pidän säilömisestä, vaikka vastaavat tuotteet saa vähemmällä vaivalla ja ihan halvalla kaupastakin.
En ymmärrä, mikä niissä aamupala-smootheissa viehättää. Voihan ne olla hyvän makuisia, mutta minä haluan istua rauhassa pöydän ääressä, lukea päivän lehteä ja syödä jotain sellaista, mitä pureskellaan, ei vain siemaista sisäänsä.
En tykkää niistä muodikkaista vahvapaahtoisista kahveista enkä varsinkaan espressoista. Juon tavallista kahvia.
En käytä stringejä
Yksin ollessani kuuntelen vanhoja suomalaisia tangoja.
Otsikossa kysyttiin, missä ASIOISSA olet vanhanaikainen, joten siksi vastasin monikossa. Peukutuksia en kaipaa.
En käytä puhelinta ajaessani, en ole facebookissa, instassa enkä twitterissä, noudatan lakeja ja olen kohtelias kaikille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ahneus on nykyään jopa ihailtavaa.
Lue mikä tahansa hyvä kapitalismin aatehistoriallinen kritiikki, niissä tuo selitetään hyvin.
Penis ei kuulu peräsuoleen eikä suuhun.
En tykkää, kun lukiossa on pakko käyttää tietokonetta osana opiskelussa ja ylioppilaskokeissa. Se jatkuva ruudun töllötys ja opiskelu samaan aikaan on todella uuvuttavaa. Pää tulee kipeäksi ja niskat menee jumiin.
Seurakunnan paimenen tulee olla mies. (Arvaan että tähän tulee vähiten peukkuja mulle, mutta silti, tätä mieltä, vaikka monet naispapit ovatkin mukavia ja jotkut pitävät hyviäkin saarnoja).