Missä asioissa olet vanhanaikainen? -peukutusketju
Laitatko mieluummin kirjeen tai postikortin kuin tekstarin? Haikailetko aikoja, jolloin käytössä oli vain lankapuhelimet? Lasketko vielä markkoja mielessäsi?
Tässä peukutusketjussa kerätään asioita, joissa olet vanhanaikainen. Vain yksi asia per viesti. Peukku ylös = olen samanlainen, peukku alas = en ajattele samoin.
AP aloittaa:
Haluaisin tavata treffikumppanin jo alusta asti kasvotusten, en netin välityksellä.
Kommentit (233)
Hankin nuoren neitsyen ulkomailta vaimoksi. Itsekään en ole kovin kokenut vaikka vientiä olisi vaikka kuinka. En vaan hyväksy suomalaisten naisten arvoja tai siis pikemminkin niitten puutteita mitä tulee seurusteluun ja seksiin joten yksin olen jäänyt. Naisen pitää olla mukava, osata olla miehellensä mieliksi eikä mikään bitchface nirppanokka joka on sekstaillu puolet kaupungin miesten kanssa.
Kiroileminen seurassa on sopimatonta.
Ostan suosikki elokuvani DVD:lle, koska niitä ei aina näe suoratoistopalveluista enkä jaksa piraattina katsoa.
Minun on vaikea ymmärtää todella uusavuttomia ihmisiä jotka eivät osaa monia yksinkertaisia asioita, esim ommella nappia tai keittää perunoita.
Minusta peruskoululaisilta voisi kieltää kännykän käytön koulupäivän aikana, poikkeuksena tietysti jos sairastuu tai muu todellinen tarve. Kännykät voisi jopa kerätä pois ainakin oppituntien ajaksi.
MM. näissä asioissa olen vanhanaikainen.
- Teetän valokuvat aina valokuviksi albumiin, jos ne ovat netissä, ne eivät ole minulle "missään"
- Lähetän sukulaisilleni aina syntymäpäivä onnittelukortin
-Mielestäni nuorten ei kuulu seurustella "oikeesti" alle 18 vuotiaana
-Nuoren ( 17v ) kotiintuloaika on meillä arkisin klo 21 ja perjantai-launantai iltana klo ennen klo 23.
-Vanhempia ihmisä kunnioitetaan
-Hattu päässä EI SYÖDÄ missään
-Lapsemme opetimme tervehtimään naapureita, ja jos meillä on vieraita he tulevat tervehtimään vieraita
-Ruokapöydässä (ainakaan) ei kiroilla
-Luen lehdet lehtinä, enkä netistä
Uskonnon opetus kouluihin kuten enenkin. Koululaisille enemmän kuria huonoon käytökseen.
Jälki-istunto käyttöön.
Koska maassa maan tavalla , tai maasta pois.
Meillä ei ole telkkariin liitettynä mitään nettiä ja suoratoistopalveluita, vaan katsomme aina ohjelmia suoraan tv:stä.
En ymmärrä tätä homostelun luonnonvastaista ihannointia, loppuu meiltä kohta veronmaksajat. Sitten pitää tuoda tilalle niitä metrotunnelissa notkuvia huumediilereitä.
Mies on mielestäni perheenpää. Kunnioitan ja tottelen miestäni. Kysyn usein mieheni mielipidettä koska arvostan. En olisi koskaan pariutunut tyhmän tai tietämättömän miehen kanssa.
Naisen kuuluu olla äidillinen ja naisellinen ja lämminsydäminen, rakastava, luotettava ja rehellinen.Tehdä hyvää ruokaa, olla puhdas ja siisti, pitää koti siistinä, toki välillä voi ottaa rennommin lapsiperhearjessa voi olla kotona välillä sotkuista, mutta lähtökohtaisesti naisen kuuluu rakastaa puhtautta.
Miehen kuuluu olla herrasmies, auttavainen naistaan kohtaan ja suojeleva perhettään kohtaan. Rakastava ja lämmin. Luotettava ja rehellinen.
Seksi kuuluu vain vakiintuneeseen parisuhteeseen. Seksiin pystyn vain rakkaudesta ja halusta toiseen.
En ymmärrä irtoseksiä, en ymmärrä nykykulttuurin löyhää seksimoraalia.
Terveen Aikuisen ihmisen kuuluu tienata omat rahansa, en hyväksy elämäntapatyöttömyyttä tai muutakaan hyväksikäyttöä.
Puhun puhelimessa ja kasvokkain ennemmin kuin sähköpostitse.
Kudon ja neulon. Sukkia ja vaatteita parsitaan.
Perinteitä vaalitaan.
Lapset kasvatetaan arvot huomioonottaen, koti, uskonto ja isänmaa. Näitä arvostetaan, mutta ei sokeasti. Kristilliset arvot ovat itsestäänselvyys ja hyvin tärkeät itselleni.
Kirjoja kohdellaan kunnioittavasti tämän opin jo vanhemmiltani; kirjoja ei mm saanut heitellä ja niitä piti käsitellä varovasti.
Lukemista, sivistystä ja säästäväisyyttä ja kohtuullisuutta, toisten yksityisyyttä kunnioitetaan.
Ihmisen pitää elää elämänsä säällisesti, en ymmärrä kapakoissa istujia. Kurkusta juodaan rahat ja vietetään vapaa-aika kapakassa perheen sijaan. oma isäni halveksi kapakoissa viettäviä ihmisiä. Ymmärrän jos siellä käy vain pari kertaa vuodessa ystävien kanssa mutta muutoin en.
Olen opetellut tekemään itse monia helposti ostettavissa olevia ruokia, kuten leipää, sinappia, lihapullia jne. En siis tarkoita että nämä ja vastaavat tekisi aina itse, vaan sitä että osaa tehdä useimpia niistä mitä itse käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mies on mielestäni perheenpää. Kunnioitan ja tottelen miestäni. Kysyn usein mieheni mielipidettä koska arvostan. En olisi koskaan pariutunut tyhmän tai tietämättömän miehen kanssa.
Naisen kuuluu olla äidillinen ja naisellinen ja lämminsydäminen, rakastava, luotettava ja rehellinen.Tehdä hyvää ruokaa, olla puhdas ja siisti, pitää koti siistinä, toki välillä voi ottaa rennommin lapsiperhearjessa voi olla kotona välillä sotkuista, mutta lähtökohtaisesti naisen kuuluu rakastaa puhtautta.
Miehen kuuluu olla herrasmies, auttavainen naistaan kohtaan ja suojeleva perhettään kohtaan. Rakastava ja lämmin. Luotettava ja rehellinen.
Seksi kuuluu vain vakiintuneeseen parisuhteeseen. Seksiin pystyn vain rakkaudesta ja halusta toiseen.
En ymmärrä irtoseksiä, en ymmärrä nykykulttuurin löyhää seksimoraalia.
Terveen Aikuisen ihmisen kuuluu tienata omat rahansa, en hyväksy elämäntapatyöttömyyttä tai muutakaan hyväksikäyttöä.
Puhun puhelimessa ja kasvokkain ennemmin kuin sähköpostitse.
Kudon ja neulon. Sukkia ja vaatteita parsitaan.
Perinteitä vaalitaan.
Lapset kasvatetaan arvot huomioonottaen, koti, uskonto ja isänmaa. Näitä arvostetaan, mutta ei sokeasti. Kristilliset arvot ovat itsestäänselvyys ja hyvin tärkeät itselleni.
Kirjoja kohdellaan kunnioittavasti tämän opin jo vanhemmiltani; kirjoja ei mm saanut heitellä ja niitä piti käsitellä varovasti.
Lukemista, sivistystä ja säästäväisyyttä ja kohtuullisuutta, toisten yksityisyyttä kunnioitetaan.
Ihmisen pitää elää elämänsä säällisesti, en ymmärrä kapakoissa istujia. Kurkusta juodaan rahat ja vietetään vapaa-aika kapakassa perheen sijaan. oma isäni halveksi kapakoissa viettäviä ihmisiä. Ymmärrän jos siellä käy vain pari kertaa vuodessa ystävien kanssa mutta muutoin en.
:DDD
Tatuoinnit eivät ole kauniita iholla.
Vierailija kirjoitti:
Idio*tit somessa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä älykännykkää
En ole fb, insta enkä missään näistä
käytän mp3 soitinta kun siivoan tai hiihdän, en kännykkää.
hiihdän
Mikä on niin helve*in vaikeaa laittaa vain YKSI asia per viesti?
Miksi pitää laittaa vain yksi asia?
No ei ainakaan siksi, että on helpompi peukuttaa? Jos viestissä on useampi asia ja toisesta on samaa mieltä ja toisesta eri mieltä, miten peukutat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uin mieluiten luonnonvedessä, en uimahallissa.
Tämähän on vain mieltymys.
Ei liity vanhanaikaisuuteen mitenkään. Tuskin täällä on ketään, joka on edes syntynyt silloin, kun ensimmäinen uimahalli avattiin (Yrjönkatu 1928).
Vähän sama kuin sanoisi: kävelen mieluummin kuin käytän polkupyörää.
En ole tuo aiempi kommentoija, mutta minun mielestä tämä perustelu kyllä ontuu. Eikö tässä ketjussa kaikki jo mainitut asiat ole olleet nimenomaan mieltymyksiä? Ainakin minun ymmärryksellä ovat.
Esim. Meistä varmasti melkein jokainen on elänyt koko tämänastisen elämänsä aikana kun on ollut puhelimia. Jos nyt laittaisin nyt itse väittämän että hoidan kuitenkin mielummin asiat kasvokkain kuin puhelimessa, milloin se vaan on mahdollista, mielestäni tuo väittämä nimenomaan kuuluu tähän ketjuun. Kyseessä on vähän vanhanaikainen mieltymys. Valtaosalle on varmaan taas ihan sama, ja onhan ne puhelimet käteviä.
Tykkään myös mielummin kävellä kuin kulkea polkupyörällä. :)
-Lapsia saa sanoa tytöiksi ja pojiksi.
-On miesten ja naisten (koti)töitä, näistä voi toki poiketa.
-Nainen saa laittautua miestä varten. Ja se on täysin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempia ihmisiä kunnioitetaan ja autetaan, heitä kuunnellaan ja heiltä opitaan asioita.
Kunnioitus ansaitaan.
Itse lähtökohtaisesti kunnioitan kaikkia kanssaeläjiä ikään katsomatta. Kunnioituksen voi tosin menettää myös ikään katsomatta jos käyttäytyy ala-arvoisesti/ei itse kunnioita muita.
No joo, näin päin parempi. Mutta automaattisesti ei ketään tarvitse kunnioittaa, jos kyseinen henkilö käyttäytyy kusi*äisesti.
-tuon aiemman viestin kirjoittaja
En ikinä tekisi youtubeen videota seksikokemuksistani ja hurskastelisi niillä internetissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keinotekoisuus (kumitissit, hiustenpidennykset, tekoripset..) ei ole kaunista.
Koskaan kuullut, että tekoripset voivat olla myös luonnolliset?
av-palstan vanhat kääkät eivät ole näemmä kuulleet.
En ymmärrä miksi niin monet haluavat julkkiksiksi hinnalla millä hyvänsä.