Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaisi, että muutamme paikkaan, jossa minulle ei ole mitään

Vierailija
07.04.2018 |

Hänelle siellä olisi työ, on hänellä tosin työ nykyisessä kaupungissammekin. Meillä molemmilla on täällä nykyisellä seudulla työpaikat, sukulaisia, ystäviä, ja olemme molemmat kotoisin täältä, joten kaikki tutut paikat ovat täällä, lähtien tutusta kampaajasta ja tutusta lääkäristä jne. Hän saisi nyt uuden työn satojen kilometrien päästä paikasta, josta minun on vaikea saada oman alan töitä. Olen tosin hoitovapaalla nyt, joten en ole töissä, mutta täällä nykyisellä paikkakunnalla minulla on kuitenkin oman alan työ johon palata ja josta tykkään. En tunne ketään läheltäkään sitä uutta paikkakuntaa ja kyseessä on aivan pieni kaupunki, joten en tiedä miten siellä edes tutustuisi oman henkisiin ihmisiin. Kai sieltä jotain harrastuksia löytyisi, mutta ei niitä joita harrastan täällä nyt. Miestä harmittaa kun en haluaisi muuttaa. Mitä tehdä?

Kommentit (214)

Vierailija
61/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla joku miesvihatrolli. Tai sitten miehesi on suoraan sanottuna idiootti... Teillä ei ole mitään oikeasti järkevää syytä muuttaa, jos kummallakin on työpaikka nykyisessä asuinpaikassa. Etsiköön mies lähempää uuden työpaikan jos nykyinen vituttaa.

Ei ole mikään miesvihatrolli. Siellä uudella paikkakunnalla olisi miehen uuden työn lisäksi halvempia asuntoja, eli saisimme isomman ja paremman kodin, joka olisi järkisyy muuttaa. Hintaerot on niin isot, että jos myymme nykyisen kerrostaloasunnon niin saamme helposti ison omakotitalon ja saamme samalla maksettua lainat pois, eli asuminen olisi siellä velatonta. Ap.

No jos lasten mielestä on ok, niin saat varmaan uusia ystäviä. Jos asuminen on halpaa, voit vetelehtiä himassa.

Miksi haluaisin vetelehtiä himassa?

Toinen lapsi on alle kaksi, toinen viisi. Eivät he tätä asiaa päätä.

Tosin viestisi taisi olla sarkasmia :)

Ap.

Vierailija
62/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä? Tuohan on ihan selvä ehdoton ei, jos toiselle vanhemmalle EI OLE TYÖPAIKKAA vaikka nykyisellä paikkakunnalla sellainen on odottamassa. Miten ihmeessä tuollaista muuttosuunnitelmaa voi perustella rahan säästöllä?! Järkisyyt eivät missään nimessä puolla tuota plääniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään miesvihatrolli. Siellä uudella paikkakunnalla olisi miehen uuden työn lisäksi halvempia asuntoja, eli saisimme isomman ja paremman kodin, joka olisi järkisyy muuttaa. Hintaerot on niin isot, että jos myymme nykyisen kerrostaloasunnon niin saamme helposti ison omakotitalon ja saamme samalla maksettua lainat pois, eli asuminen olisi siellä velatonta. Ap.

Kuulostaa voimakkaasti siltä, että kyseessä on jokin rakennemuutospaikkakunta tai puhdas muuttotappiokunta. Olisi sulaa hulluutta ostaa sellaisesta paikasta omakotitalo ennen kuin on asunut siellä ja nähnyt miten viihtyy. Niitä taloja ei enää meinaa saada suurimmassa osaa Suomen pikkukuntia kaupaksi - edes yhden euron kauppahinnalla.

Juuri tätä samaa ajattelin. Kasvukeskuksissa asunto pitää arvonsa ja se pikkuhiljaa jopa nousee. Omalla paikkakunnalla ihan kahden suht suuren kaupungin läheisyydessä on pilvin pimein tarjolla 200 neliön 80- luvulla rakennettuja omalla tontilla olevia ja lähivuosina rempattuja omakotitaloja alle 100000 euron hintaan. Niille ei ole menekkiä koska täällä ei ole juuri työpaikkoja eikä palveluja.

Vierailija
64/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sulle itsellesi tärkeää, niin pidä siitä kiinni vaikka se maksaisi parisuhteen. Koska jos et ole onnellinen maalla, niin ero tulee kuitenkin. Mun mies haluaisi muuttaa maalle. Hän on maalla syntynyt ja kasvanut ja aika introvertti muutenkin, hänelle ihan sama vaikkei näkisi muita ihmisiä ollenkaan.. mun mielestäni se on täysin epärealistista haihattelua. Menköö, muuta, mä en lähde. Olen sanonut suoraan. Rakastan mutta pidän järkiasioista kiinni.

Minä olen sosiaalisempi ja kaupungissa kasvanut ja arvostan sitä, että on ihmisiä ja palveluita ja ennen kaikkea toimeentulo molemmilla. Mulle ei ole konttorityöläisenä siellä mitään hommaa. Olen kieltäytynyt ja piste. Lisäksi sukuni ja ystäväni ovat täällä. Lasten serkut ja kaverit ja harrastukset...

Älä luovu urastasi ja itsenäisyydestäsi. Ei ole pakko miestä totella!

Vm. 75

Vierailija
65/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dominoivatko sukulaiset liikaa elämäänne?

Ei. Mutta he voivat tarvittaessa joskus auttaa lapsen hoidossa. Uudella paikkakunnalla ei ole ketään tuttua, jota voisi kysyä apuun. Jos mies on pitkät päivät töissä ja minä kotona, ja minun pitäisi päästä vaikka hammaslääkäriin, niin täällä nykyisellä paikkakunnallamme on muutama, joita voin kysyä lapsen hoitajaksi, uudella ei olisi ketään. Ap.

Omakotitalossa on ihan sikana duunia. Pihan istutukset ja ruohonleikkuu, lumityöt ja posti ei tule eteiseen. Lasten harrastusten takia tarvitte 2 autoa.

Mutta tila ja piha on kivoja. Sitten jos menet töihin, tulee kiireiset illat..

Vierailija
66/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
67/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla joku miesvihatrolli. Tai sitten miehesi on suoraan sanottuna idiootti... Teillä ei ole mitään oikeasti järkevää syytä muuttaa, jos kummallakin on työpaikka nykyisessä asuinpaikassa. Etsiköön mies lähempää uuden työpaikan jos nykyinen vituttaa.

No jos lasten mielestä on ok, niin saat varmaan uusia ystäviä. Jos asuminen on halpaa, voit vetelehtiä himassa.

Miksi haluaisin vetelehtiä himassa?

Toinen lapsi on alle kaksi, toinen viisi. Eivät he tätä asiaa päätä.

Tosin viestisi taisi olla sarkasmia :)

Ap.

No tavallaan, mutta maalla välimatkat on pitkiä kouluun, päiväkotiin ja harrastuksiin ja talossa on aina laittamista, samoin pihassa ja jos molemmat on päivät töissä, ei tarvi miettiä, milloin näkisi kavereita. Millä ajalla?

Vierailija
68/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä voi olla omasta mielestä surkea työilmapiiri ja liian pieni palkka tms. Työpaikkaa vaihtamalla paranis: tulot, asunto (velattomuus) ja jäis enemmän rahaa niin vois kuluttaa ja matkustaa.

Se tuntee sut ja kyllä sinäkin töitä löytäisit ja sopeutuisit. Lapsien parasta kannattaa kanssa miettiä... Tulevat koulut ja kasvuympäristö.

Vierailija
69/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä voi olla omasta mielestä surkea työilmapiiri ja liian pieni palkka tms. Työpaikkaa vaihtamalla paranis: tulot, asunto (velattomuus) ja jäis enemmän rahaa niin vois kuluttaa ja matkustaa.

Se tuntee sut ja kyllä sinäkin töitä löytäisit ja sopeutuisit. Lapsien parasta kannattaa kanssa miettiä... Tulevat koulut ja kasvuympäristö.

Niin, miehellä paranisi moni asia, naisella taas huononisi. 

Vierailija
70/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te nyt tämän takia eroa, mutta..

Riippuu millainen ihminen olet.

Olen asunut aina lähellä kaupungin keskustaa. Ajatus siitä, että ikkunasta näkyy vain maaseutua ja yöllä on kuurohiljaista, saa minut paniikkiin.

Olen kasvanut Turussa ja viettänyt aikuisuuden stadissa, jos muuttaisin Pyhäjoelle niin varmaan kuolisin ahdistukseen tai alkaisin ryyppäämään.

Toivottavasti teillä on miettimisaikaa ja voitte käydä katselemassa tiluksia ja maisemia...

Vierailija
71/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain sinä voit tietää, mikä on sinulle paras ratkaisu. Voit seurata miestäsi ja sanoa samalla hyvästi omalle urakehityksellesi. (Minä tein niin ja nykyään manaan omaa typeryyttäni, varsinkin kun miehestä tuli sittenkin lopulta eksä. En muuttanut kerran miehen työn vuoksi vaan aika monta kertaa. Lapsetkaan eivät ole muistelleet kovin kiitollisina jatkuvaa muuttamista.) 

Voit myös ilmoittaa miehelle, että et halua muuttaa vieraalle paikkakunnalle. Sen jälkeen on kolme mahdollisuutta:

1) miehesi peruu muuttoaikeensa ja jää sinne, missä asutte nyt

2) avioliittonne muuttuu etäsuhteeksi, kun mies muuttaa yksin vierraalle paikkakunnalle

3) päätätte erota sovittamattomien ristiriitojen vuoksi ja miehesi muuttaa yksin uuden työn perässä. 

Näin miesnäkökulmasta katsottuna tämä on paras ehdotus.

On neljäskin vaihtoehto: Muutatte uudelle paikkakunnalle, mutta sinä olet työsi vuoksi viikot nykyisellä paikkakunnalla. Mies huolehtii viikolla lasten hoidot ja muut asiat uudella paikkakunnalla sikäläisten tukiverkkojen avustuksella.

Mahtaisiko tämä visio innostaa miestä, kun tulisikin koko pulla eikä pelkästään rusinat.

Vierailija
72/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan mies etsiä työpaikkaa lähempää, mikä pakko on muuttaa satojen kilometrien päähän. Aloittajalla taitaa olla enemmän tietoa omasta työllistymisestä mitä sinulla on. Aloittaja ei kertonut, millainen se tuleva paikkakunta on, mutta huonolla tuurilla siellä voi käydä koulua vain peruskoulun loppuun. Tunnen ihmisiä, jotka jokio itse tai omat lapset ovat joutuneet muuttamaan toiselle paikkakunnalle vain 15-vuotiaana lukion tai ammattikoulun vuoksi. Haluatko sinä sellaista omille lapsillesi?

Vierailija
73/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti sitä mieltä, että vain omaan kapeaan alaan keskittynyt tohtori löytäisi kyllä jotain töitä? Minkä alan paikasta ehdottaisit, että aloittaisin hakemisen? Sano yksikin syy miksi joku haluaisi palkata minut johonkin yksinkertaiseen työhön, kun siihen on samalla monta hakijaa, jotka soveltuvat siihen paremmin kuin minä. Ap.

Vierailija
74/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkka siinä olisi hieman parempi ja mies ei tykkää nykyisestä työstään, sanoo että viihtyisi siinä uudessa työssä paremmin. Ap."

Ei ole mitään takeita siitä, että miehesi viihtyisi siinä työssä paremmin. Jos hän on tehnyt aiemmin vastaavaa työtä, niin siinä tapauksessa työtehtävien puolesta voisi viihtyä. Ellei ole aiemmin vastaavaa tehnyt, niin tämä argumentti on täysin vailla perustelua.

Vielä työtehtäviäkin tärkeämpi asia työssä viihtymiseen on työilmapiiri ja sitä ei voi mitenkään tietää ennalta. Monet ovat sieltä Ameriikoistakin tulleet maitojunalla kotiin ilkeän ja ahdistavan työyhteisön vuoksi. Vaikka miehesi nykyisessä työpaikassa olisi huono ilmapiiri, niin seuraavassa työpaikassa voi silti olla vaikka kymmenen kertaa ahdistavampi ilmapiiri. Työpaikan vaihto on tästä syystä suuri riski.

Talon ostaminen halvalla jostakin syrjäiseltä pikkupaikkakunnalta on vielä suurempi riski, koska niiden arvo putoaa lujaa koko ajan eikä niitä tahdo saada kaupaksi.

Vierailija
75/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti sitä mieltä, että vain omaan kapeaan alaan keskittynyt tohtori löytäisi kyllä jotain töitä? Minkä alan paikasta ehdottaisit, että aloittaisin hakemisen? Sano yksikin syy miksi joku haluaisi palkata minut johonkin yksinkertaiseen työhön, kun siihen on samalla monta hakijaa, jotka soveltuvat siihen paremmin kuin minä. Ap.

Jatkan vielä. Olen jo 41-vuotias, kahden melko pienen lapsen äiti. Minulla ei ole siellä uudella paikkakunnalla mitään verkostoja ja heidän silmissään olen ns. ulkopaikkakuntalainen eli vähemmän kiinnostava kuin heidän verkostoihin kuuluva. Olen koko työikäni ollut vain ns. teoreettisissa hommissa, en ole koskaan tehnyt mitään suorittavaa työtä. Jos kaupan kassaksi hakee paikallisen perheen 25-vuotias poika, joka on ennenkin tehnyt kassatöitä ja lukenut itselleen jonkun kaupan alan amiksen tutkinnon, niin eiköhän paikallinen kauppias palkkaa hänet mieluummin kuin minut. Ap.

Vierailija
76/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulikin kaikki syyt miksi tällainen itsekäs kusipää , joka luulee sun parhaasi tietävän ,kannattaa jättää samantien. Maanantaina pistät eropaperit vaan vetämään ja äijä saa mennä vapaasti parempaan elämäänsä.

Vierailija
77/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Palkka siinä olisi hieman parempi ja mies ei tykkää nykyisestä työstään, sanoo että viihtyisi siinä uudessa työssä paremmin. Ap."

Ei ole mitään takeita siitä, että miehesi viihtyisi siinä työssä paremmin. Jos hän on tehnyt aiemmin vastaavaa työtä, niin siinä tapauksessa työtehtävien puolesta voisi viihtyä. Ellei ole aiemmin vastaavaa tehnyt, niin tämä argumentti on täysin vailla perustelua.

Vielä työtehtäviäkin tärkeämpi asia työssä viihtymiseen on työilmapiiri ja sitä ei voi mitenkään tietää ennalta. Monet ovat sieltä Ameriikoistakin tulleet maitojunalla kotiin ilkeän ja ahdistavan työyhteisön vuoksi. Vaikka miehesi nykyisessä työpaikassa olisi huono ilmapiiri, niin seuraavassa työpaikassa voi silti olla vaikka kymmenen kertaa ahdistavampi ilmapiiri. Työpaikan vaihto on tästä syystä suuri riski.

Talon ostaminen halvalla jostakin syrjäiseltä pikkupaikkakunnalta on vielä suurempi riski, koska niiden arvo putoaa lujaa koko ajan eikä niitä tahdo saada kaupaksi.

Jos miehen uudessa työpaikassa on niin kamalaa, ettei siellä kertakaikkiaan pysty olemaan, niin voitte vähän ajan päästä olla molemmat työttöminä siellä omakotitalossa, josta ette pääse eroon.

Vierailija
78/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisikö miehesi samanlaisen uhrauksen sinun puolestasi? Mun olisi pitänyt tajuta jo ajat sitten, että omani ei olisi tehnyt. Itse uhrauduin. Nyt kadun. Hän sai rusinat ja pullan, mä murut. Varo, ettet katkeroidu, kuten minä. Naiset, pitäkää puolenne!

Vierailija
79/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisikö miehesi samanlaisen uhrauksen sinun puolestasi? Mun olisi pitänyt tajuta jo ajat sitten, että omani ei olisi tehnyt. Itse uhrauduin. Nyt kadun. Hän sai rusinat ja pullan, mä murut. Varo, ettet katkeroidu, kuten minä. Naiset, pitäkää puolenne!

Itse asiassa uskon, että hän tekisi samanlaisen uhrauksen puolestani. Mutta tarkoittaako se sitä, että minunkin sitten on pakko tehdä? Ap.

Vierailija
80/214 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa uskon, että hän tekisi samanlaisen uhrauksen puolestani. Mutta tarkoittaako se sitä, että minunkin sitten on pakko tehdä? Ap.

No nythän mies voi sen tehdä, sanoo vain "kiitos ei" sille työpaikalle.