Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kesän hääkutsut taas saapunut...

Vierailija
06.04.2018 |

Olen ehkä hirveä ihminen, mutta en voi sille mitään että en vaan jaksa häitä. Muutama ystävä menee kesällä naimisiin ja kolmas ensi syksynä. Tiedossa olisi häiden lisäksi kahdet polttarit. Mua ei vaan millään kiinnosta, vaikka ovat mulle muuten tosi rakkaita ystäviä. Kahdet häistä on juuri ihanasti heinäkuussa, jolloin minulla on kesäloma. Voin sanoa että en tule tuhlaamaan kahta viikonloppua kesälomastani näihin häihin. Nyt mietin vain miten kieltäydyn ystävällisesti toisista. Onko muilla samoja ajatuksia?

Kommentit (248)

Vierailija
101/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääjuhlat ovat menettäneet merkityksensä kun ihmiset kuitenkin eroavat ja pariutuvat uudelleen ja uudelleen. Ja monilla on lapset tehtynä jo ennen häitä. Kaikenmaailman homot ja transut viettävät häitä.

Kertakaikkiaan häät ovat kärsineet sellaisen inflaation ja alennustilan, että ovat vain irvikuva siitä mitä ovat aikanaan ollut, arvokas juhla, once in lifetime.

Hääjuhlat ovat sirkus, missä morsiamen tissit pullottavat hääpuvusta ja irvokkaat tatuoinnit näkyvät liian paljastavasta hääpuvusta. Hääpari ja vieraat ovat kännissä, viina virtaa ja hääpuheet vilisevät törkeyksiä. Lapsiakaan ei voi kutsua, koska tiedetään jo etukäteen juhlan luonne.

Tässäpä varmaan syytä, että voi hyvin jättää väliin ja jäädä mökille saunaa lämmittelemään kesäiltana.

Vierailija
102/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun hyvä ystävä ilmoitti ihan suoraan ettei ole kiinostinut tulemaan häihin. Minusta oli kiva että hän sanoi sen rehehellisesti.

Hän ei kuitenkaan sitten arvostanut seuraavana kesänä minun rehellisyyttäni kun kissansa kuoli ja sanoin että mulla alko just loma ja oon terassilla, soitellaan myöhemmin.

Eli jos ei mene toisen juhliin, ei saa myöskään loukkaantua jos sinun tärkeää päivää/asiaa tms. Ei noteerata.

Eli et oikeasti arvostanut ystäväsi rehellisyyttä, vaan loukkaannuit ja sen sijaan että olisit rehellisesti sen myöntänyt, kostit kaverillesi kun hänen kissansa kuoli. Vaikutat varsin kaksinaamaiselta kaverilta.

Kyllä mä ainakin olen tavannut ajatella niin että ihmiset kohtelee minua niin kuin haluavat minun heitä kohtelevan. Joskus kieltämättä mene metsään, eli heitä pitäisi kohdella tavalla x, vaikka kohtelevat muita tavalla y. Ymmärrän ihan täysin jos minulle sanotaan että en tule juhliisi koska en ole niistä kiinnostunut ja haluan tehdä jotain muuta mieluummin silloin. Mielestäni on hienoa jos joku pystyy olemaan näin rehellinen. Oletan kuitenkin että voin myös itse olla rehellinen tätä henkilöä kohtaan, joten jos hänen kissansa kuolisi, niin jatkaisin terassilla istumista, koska olettaisin ettei kaverikaan siitä loukkaannu että minulla on parempaa tekemistä kuin rientää seuraksi.

Toisaalta jos kaverini olisi tullut häihini, ja pitänyt mölyt mahassaan, olisin myöskin mennyt terassilta hänen tuekseen, ja pitänyt mölyt mahassani, sillä olisin kuvitellut että olemme sen tasoisia ystäviä, että tuemme toisiamme eri tilanteissa, vaikkei se nappaisi satasella juuri silloin. 

Teet niin tai näin niin aina väärinpäin.

Ei sama kirjoittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"....Ovat mulle tosi rakkaita ystäviä...." 

Ja olet täällä keksimässä tekotyitä olla menemättä tosi-rakkaan-ystäväsi häihin ????

Ei jatkoon....

Vierailija
104/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi rakas ystävä voi olla tosi rakas, mutta häät on eri asia.  Joillekin on oikeasti kauhistus mennä isoihin juhliin, joissa ei tunne kuin jonkun tai ei ketään muita vieraita, oli se morsian tai sulhanen nyt miten hyvä ystävä tahansa.  Se on ihan eri tilanne kuin viettää aikaa kahdestaan ystävänsä kanssa. 

Itse olen ollut jo monissa häissä, itse asiassa lähes kaikkien nuoruuden ystävieni ja sukulaisten häissä.  Ja tietysti oman lapseni.   Nyt olen jo sen ikäinen, että on tullut hääkutsuja ystävien ja sukulaisten lasten häihin.  Joissakin olen ollut, mutta enää en toivo hääkutsuja.  Kummilapseni häät n. viisi vuotta sitten olivat viimeiset. 

Mahdollisesti seuraavat tulevat häät, joihin kuitenkin ja ilman muuta menen, ovat omien lapsenlasteni häät, jos niitä tulee.  Mutta siellä voinkin sitten olla jo mummin ominaisuudessa ja voin lähteä pois siinä vaiheessa, kun alkaa väsyttää.   Mummit saavat olla vanhoja ja väsyneitä.

En ole mikään isojen juhlien ystävä, vaikka nuorena en vielä niin ajatellut.  Kaikki juhliminen oli hauskaa.  Nyt en enää jaksaisi millään.  Onneksi toinen kummilapseni meni naimisiin kaikessa hiljaisuudessa kenenkään tietämättä. 

Ainakin varmistaisin häihin mennessäni, että poistuminen sieltä olisi helppoa.  Pahinta olisi hääjuhlat jossain korvessa, mistä ei pääsisi poistumaan, vaan olisi pakko yöpyä siellä tai olisi jonkun toisen kyytimisen varassa. 

Monet häät saman kesän aikana tietysti helpottaa juhlavaatteiden kannalta, voi käyttää samoja kamppeita kaikissa niissä.   Mutta se on totta, että työelämässä olevalle loma on tärkeä ja varsinkin jos ei saa lomaa samaan aikaan puolison kanssa, niin siinä on sitten järjestelmistä muutenkin, kuin että on vielä pystyttävä käymään kaikissa niissä häissäkin.  Kyllä häistä voi kieltäytyäkin eikä syytä ole pakko sanoa.  Voi aina sanoa, että ei mitenkään pystynyt, oli kaikenlaista hankaluutta.  Jos joku pahoittaa mielensä, niin sille ei voi mitään.  Mutta ei kukaan voi määrätä toisen elämää ja aikataulua. 

Tämän ikäisenä voi onneksi sanoa syyksi jo senkin, että on vähän huonossa kunnossa, että ei jaksa eikä voi lähteä, vaikka ei mitään olisikaan.  Kaikista nuoristahan yli viiskymppiset on jo ikäloppuja, joten on ihan uskottavaa, että niillä on jo ikäihmisten vaivoja, hoh-hoijaa. 

Vierailija
105/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastakaa ystäviänne ja heidän elämänsä tähtihetkiä! Häistä tulee muistoja ja johtajuuksia. Nämä saattavat johtaa teidät ylipäisyyksiin, joista ystävyytenne on muodostettu, jo nuoruuden ajoilta.

Vierailija
106/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset häät ovat aika puuduttava kokemus.

Vierailija
107/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmisillä on helvetin paljon ystäviä. Minulla ei ole kuin muutama, ja kaikki on olleet naimisissa jo pitkään. Viimeksi olin häissä muutama vuosi sitten kun sisko meni toisen kerran naimisiin. Kaksi nuorempaa sisarustani ei ole varmaan menossa naimisiin ensimmäistäkään kertaa vielä vuosiin, tyttären häät on varmaan seuraavat ja niihinkin menee vielä vuosia. 

Polttareissa en ole koskaan ollut, ei juuri kukaan ole pitänyt.

Minä olisin erittäin kiitollinen jos minulla olisi noin paljon niin läheisiä ystäviä että kutsuisivat häihinsä.

Vierailija
108/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa. Siellähän saa huolella ilmaseks ruokaa ja juomaa. Kelpais.

Matkat toiselle puolelle Suomea, hotellimajoitus + häälahja. Ei ollutkaan ihan ilmainen ateria.

Harvemmin sitä nyt niin eri puolella Suomea läheisten ystävien kanssa asutaan.

Vierailija
109/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan aina kieltäytyä kohteliaasta kutsusta, jos et halua mennä.

Mutta se, että saat kutsun, kertoo siitä että sinut halutaan aidosti paikalle. Kaikki eivät niitä kutsuja saa, joten olisin oikeasti todella otettu jos tulisi kutsu.

Vierailija
110/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa. Siellähän saa huolella ilmaseks ruokaa ja juomaa. Kelpais.

Matkat toiselle puolelle Suomea, hotellimajoitus + häälahja. Ei ollutkaan ihan ilmainen ateria.

Harvemmin sitä nyt niin eri puolella Suomea läheisten ystävien kanssa asutaan.

Miten niin? Ihmiset muuttavat paikkakunnalta toiselle ja tutustuvat toisiinsa esim. opiskellessa, jolloin valmistumisen jälkeen luonnollisesti hajaannutaan eri teille. Ja vaikka itse pysyisi aina samalla paikkakunnalla, niin yleensä ystävistä ainakin joku päätyy vaihtamaan seutua. Ei ystävyyksien silti tarvitse katketa.

Vierailija
111/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas niin haluisin, että olis kavereita/ystäviä/läheisiä, joiden häihin tulis kutsu!

Vierailija
112/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantastista!!!! Paras ketju ikinä <3 :)!!!

Vierailija
113/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantastista!!!! Paras ketju ikinä <3 :)!!!

Vierailija
114/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä! Haluun kans!

Vierailija
115/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä! Haluun kans!

Vierailija
116/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mitä järkeä naimisiin menossa edes on. Ollaan ukon kaa päätetty ettei mennä naimisiin. Kummallakaan ei lapsia, eikä tule. hyvä näin. Susipariskunnat rules.

ps. kohta 5 vuotta tunnettu

Vierailija
117/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis piparkakkuja ja suklaata heti aamusta! Ihanan hullua, toi on just niin sua 💋

Vierailija
118/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis piparkakkuja ja suklaata heti aamusta! Ihanan hullua, toi on just niin sua 💋

Vierailija
119/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paras ketju ikinä koko maailmassa ikuisesti ja aina xxxx

Vierailija
120/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paras ketju ikinä koko maailmassa ikuisesti ja aina xxxx

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi