Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kesän hääkutsut taas saapunut...

Vierailija
06.04.2018 |

Olen ehkä hirveä ihminen, mutta en voi sille mitään että en vaan jaksa häitä. Muutama ystävä menee kesällä naimisiin ja kolmas ensi syksynä. Tiedossa olisi häiden lisäksi kahdet polttarit. Mua ei vaan millään kiinnosta, vaikka ovat mulle muuten tosi rakkaita ystäviä. Kahdet häistä on juuri ihanasti heinäkuussa, jolloin minulla on kesäloma. Voin sanoa että en tule tuhlaamaan kahta viikonloppua kesälomastani näihin häihin. Nyt mietin vain miten kieltäydyn ystävällisesti toisista. Onko muilla samoja ajatuksia?

Kommentit (248)

Vierailija
241/248 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten joillain riittää noita kutsuja aina vaan. Ja miten riittää narisijoita tälle palstalle. Omat ystäväni menivät kaikki muutaman vuoden sisällä naimisiin ja kaikki juhlat kävin mielelläni. Osa lähti toiselle kierrokselle, nekin juhlittiin. Nyt ei ole hääkutsuja tullut vuosiin, ei ole suvussakaan kukaan menossa naimisiin. Jos kutsu tulisi, olisin tosi iloinen. Jotenkin tuntuu, että miksi pitää elämässä sellaisia ihmisiä, joiden suuria hetkiä ei halua olla jakamassa. Tai jos kokee juhlat itsessään epämukaviksi, niin voihan sitä kieltäytyä ilman sen suurempaa nillitystä ja itsestään numeroa tekemättä.

Vierailija
242/248 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt äkkiä varaamaan hääviikolle luomenpoistoa tai matkaa.

Ei kai kukaan lomalleen varaa luomenpoistoa, jää saikku väliin jos omalla ajalla menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/248 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekkaita olette kun saatte hääkutsuja. En ole vielä koskaan ollut sukulaisen häissä. Siskoni menivät maistraatissa naimisiin eivätkä juhlineet, koska olivat ulkomailla. Hyvä kun sain edes tiedon jälkikäteen, että olivat avioituneet. Ei tarvinnut lahjoja laittaa. Olen saanut kaverin hääkutsuja noin kerran 20 vuoteen.

Ei se juuri kellään kestää kuin muutaman vuoden se hääsuma, eikä joillain ole sitä koskaan. Ei voi yhtä kesäviikonloppua elämässä omistaa kaverin ainutkertaiseen tapahtumaan?

Vierailija
244/248 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa, ottaa pari pohjille, pari heti tilaisuuden alussa ja onkin jo oikein leppoisassa seurustelukunnossa. Häät on mukavia.

Vierailija
245/248 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh.

Vierailija
246/248 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää maistraattivihkimiset yleistyneen. Ihmiset eivät jaksa häärumbaa ja rahaa voi käyttää mukavamminkin. 

Vierailija
247/248 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa: Lahja ja onnittelukortti täytyy eiketin mukaan toimittaa hääpaikalle vaikka olisi estynyt.

Muu on epäkohteliasta ja saamansa hääkutsun totaali ignooraaminen on äärimmäisen loukkaavaa.

Ai että pelkkä kutsu velvoittaa lahjaan??

Täytyypä kutsua koko kylä ja vaikka pari muutakin kaupunkia, tutut ja tuntemattomat...

Ahne, ahne, ahne....

Vierailija
248/248 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannusmorsian kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisten vimmaa mennä kesällä naimisiin. KUKAAN ei tahdo tuhlata kesäviikonloppuja häissä pönöttämiseen.

Omat hääni pidin lokakuussa. Toki sekin sattui kesken metsästyskautta että sinänsä huonoon saumaan. Joku huhtikuun alku olisi ehkä parasta hääaikaa.

Totta. Kaikkein itsekäimpiä ovat nämä juhannushäiden järjestäjät. Kuka haluaa tuhlata juhannuksen toisten häihin? Hääpari joo, mutta eivät vieraat.

Meillä on suunnitteilla häät isosta kaupungista noin kuuden kilometrin päässä (taksit ja julkiset kulkee) järvimaisemassa. Suunnitelmana on mahdollisimman helpot juhlat vieraan näkökulmasta; kaikki valmiina, open bar jne. Ajankohta on valitettavasti juhannusviikonloppu. Mietin vain, että kuinka moni haluaisi juhannuksena olla mökillä ryyppäämässä pienellä porukalla, kun on kutsuttu häihin, joissa saman voi tehdä isommalla porukalla juhlien häitä - ja vielä ilmaiseksi?

No eipä siinä mitään, mutta kannattaa varautua siihen, että osa ei tule. Monella omat suunnitelmat, oli se mökkeilyä tai jotain muuta.

Joo, ymmärrän tämän kyllä. Olen vain miettinyt että se on kuitenkin useimmille vapaa viikonloppu, eikä ole muutenkaan isot häät kyseessä (40 vierasta). Vain lähiperhe ja muutama kaveri. Kyllä kai ihmisillä juhannuksia riittää, jos 10 vuoteen yhden "tuhlaa" häihin, niin onko se niin paha?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän