Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kesän hääkutsut taas saapunut...

Vierailija
06.04.2018 |

Olen ehkä hirveä ihminen, mutta en voi sille mitään että en vaan jaksa häitä. Muutama ystävä menee kesällä naimisiin ja kolmas ensi syksynä. Tiedossa olisi häiden lisäksi kahdet polttarit. Mua ei vaan millään kiinnosta, vaikka ovat mulle muuten tosi rakkaita ystäviä. Kahdet häistä on juuri ihanasti heinäkuussa, jolloin minulla on kesäloma. Voin sanoa että en tule tuhlaamaan kahta viikonloppua kesälomastani näihin häihin. Nyt mietin vain miten kieltäydyn ystävällisesti toisista. Onko muilla samoja ajatuksia?

Kommentit (248)

Vierailija
61/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia häitä teidän ystävillänne oikein on, jos siellä koko viikonloppu menee? kai siellä sitten voi vaan käydä yhtenä iltanakin? Minusta on ainakin ihan kiva juhlia ystävien kanssa.

Vierailija
62/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikää 47v ja eläissäni olen ollut yksissä häissä. Nekin olisi voinu jättää välistä. Ei ole pakollista osallistumista tuolaisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä oikein hyvin, jos ei halua häihin osallistua.

Varsinkin sellaiset kuivat (=alkoholittomat) pönotyshäät ovat ihan kauheita! Siinä vielä pitäis jotenkin vaivaantuneena nauraa joillekin idiottimaisille leikeille, että "Kumpi? Kenkä ylös!"

Ostaisin pussilakanat/kasan kauniita pyyhkeitä ja laittaisin ne pakettiin ja juhalapaiklle keksien vaikka viimehetken estyneisyyden sairastumisen takia.

Olen itse myös sitä mieltä, että lahja on ostettava, jos on kutsun saanut.

Vierailija
64/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääkutsu on hirveintä mitä vanhempi ihminen voi saada, heti vyöruusun ja vuotavan peräpukaman jälkeen. Menkää ihmiset hyvät kahden todistajan läsnäollessa avioon ja lopettakaa sukulaisten kiusaaminen! Juhlikaa sitten kun - jos - tulee vuosikymmeniä täyteen saman ihmisen kanssa.

Vierailija
65/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurin "uhraus" häiden eteen on olleet eräät maistraattihäät Turussa yhtenä torstaina, jolloin itse asuttiin pk-seudulla. Olin vielä aamuvuorossa sinä päivänä klo 04-12, mistä suoraan töistä junaan ja hotellin ja hesburger-lounaan (:D) kautta maistraattiin keskustaan. Vuorotyötä myöskin tekevä mieheni oli sattumalta silloin vapaalla ja toi sitten vaihtovaatteet tms. mukanaan kotoa suoraan junaan. Toki olin tottunut tekemään vuorotyötä, joten ei mitenkään älyttömän koville ottanut se herätys, junassa sai torkkua melkein sen pari tuntia. Mieheni ei ollut koskaan käynytkään Turussa, joten nähtiin kivasti kaupunkia, kun juhlapaikkana oli yksi jokilaivoista. Tosi rennot ja hauskat häät, myös pukukoodi oli rento ja meninkin sinne jossain korkkarit+siistit farkut+sifonkipusero yhdistelmällä. Jäätiin yöksi vielä hotelliin ja käytettiin siihen joululahjaksi saatu s-ryhmän lahjakortti. ;) 

Seuraavana päivänä junalla takaisin, mistä jatkoin vielä iltavuoroon. :D Ei siis vaatinut edes yhtä lomapäivää, toki itsellä se alkoholi jäi myös siihen pariin viinilasilliseen tai siideriin. Kiva reissu eikä yhtään kaduttanut että mentiin, vaikka tulikin aika extemprore koko kutsu ja itse häätkin! Siksi mitään lomapäiviäkään ei enää edes voinut pyytää. (Ovat vähän sellainen "go with the flow/ elä hetkessä" hippipariskunta, jossa mies on Kanadasta, joten siksi ei eri uskonnon vuoksi tai muutenkaan edes mitään kirkkohäitä olleet ajatelleetkaan. Siksi myös tuo nopea tempo pistää yhtäkkiä häät pystyyn, ja juuri heidän tyylistään järjestää häät torstaina haha!) 

Vierailija
66/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tämän kaltainen on jotenkin tosi outo ajatus, koska itse en häihini edes kutsuisi muita kuin oarhaat ystävät (ja hehän totta kai haluavat tulla) ja tärkeimmät sukulaiset. En haluaisi omiin häihini jotain puolituttuja ja kaukaisia sukulaisia.

Vierailija
67/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perut vaan ajoissa, niin sillä hyvä. Tuskin sinua jäävät kaipaamaan, kun ette selvästikään läheisiä ole.

Vierailija
68/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaa. Siellähän saa huolella ilmaseks ruokaa ja juomaa. Kelpais.

Vierailija
69/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasen viinan bileet?

Vierailija
70/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tullut kutsu häihin vuonna 2010. Ystäviä aika vähän ja he joko eivät ole naimisissa tai sitten ovat viettäneet hyvin pienet juhlat (vain todistajat tai lapsuudenperheet paikalla). Minua vähän harmittaa, minusta olisi ollut mukava olla mukana ystävieni tärkeissä hetkissä.

Vierailija
71/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä menemättä ainakin suurimpiin häihin. Ei kukaan kiinnitä huomiota.

Vierailija
72/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hyvä ystävä ilmoitti ihan suoraan ettei ole kiinostinut tulemaan häihin. Minusta oli kiva että hän sanoi sen rehehellisesti.

Hän ei kuitenkaan sitten arvostanut seuraavana kesänä minun rehellisyyttäni kun kissansa kuoli ja sanoin että mulla alko just loma ja oon terassilla, soitellaan myöhemmin.

Eli jos ei mene toisen juhliin, ei saa myöskään loukkaantua jos sinun tärkeää päivää/asiaa tms. Ei noteerata.

On tämäkin nyt taas tarina. Ensin väitä arvostavasi rehellisyyttä, mutta sitten kuitenkin odotit vuoden verran, että pääsit "maksamaan potut pottuina". Ettekö te olleet tavanneet tai jutelleet ollenkaan vuoden aikana, tai puhuneet mistään tärkeästä, jotta olisit vähän aikaisemmin päässyt näpäyttämään. Sillä näpäytys tuo oli, eikä mitään "rehellisyyttä".

Entä jos hänen kissansa olisi kuollut ensin? Olisitko siinäkin tapauksessa sanonut "ei kiinnosta, olen terassilla" vai olisiko teeskennellyt kiinnostunutta, koska hän ei ollut ehtinyt vielä kieltäytyä häistäsi?

Et sinä mikään ystävä hänelle ollut, etkä sinä rehellisyyttä arvosta, jos sinun täytyy vuoden verran hautoa hääepisodia ja odottaa kostomahdollisuutta.

Vierailija
73/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä oikein hyvin, jos ei halua häihin osallistua.

Varsinkin sellaiset kuivat (=alkoholittomat) pönotyshäät ovat ihan kauheita! Siinä vielä pitäis jotenkin vaivaantuneena nauraa joillekin idiottimaisille leikeille, että "Kumpi? Kenkä ylös!"

Ostaisin pussilakanat/kasan kauniita pyyhkeitä ja laittaisin ne pakettiin ja juhalapaiklle keksien vaikka viimehetken estyneisyyden sairastumisen takia.

Olen itse myös sitä mieltä, että lahja on ostettava, jos on kutsun saanut.

Lahjaa ei todellakaam anna kuin se joka menee paikan päälle häihin.

Aivan hulluja ihmiset nykyään ajattelee että kun tulee kutsu 25 häihin samalle kesälle eikä mene koko häihin niin lahja on ostettava kun on kerran häihin kutsuttu! Voi typeryys.

Vierailija
74/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaat lemmikin kuolemaa omiin häihin... Jep jep..

Niin, vertaus ontuu.

Häät on ainutkertainen tapahtuma. Niistä poisjääminen on merkillistä.

Jostain kissan ruumiinvalvojaisista ei voi puhua samana päivänäkään.

Ainutkertainen tapahtuma? Miksi niin monet sitten menevät kaksi tai kolmekin kertaa naimisiin?

Vierailija
75/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia häitä teidän ystävillänne oikein on, jos siellä koko viikonloppu menee? kai siellä sitten voi vaan käydä yhtenä iltanakin? Minusta on ainakin ihan kiva juhlia ystävien kanssa.

En tiennytkään, että olemassa on joku teleportti jonka avulla pääsee pitkien välimatkojen päähän nopeasti.

Oma ystäväpiirini on ympäri Suomea ja ei se ole enää "vain joku yhden illan nopea piipahtaminen" kun yhteen suuntaan menee 4-5h.

Vierailija
76/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotenkin outoa mennä neljättä kertaa naimisiin???

Vierailija
77/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että olemassa on joku teleportti jonka avulla pääsee pitkien välimatkojen päähän nopeasti.

Oma ystäväpiirini on ympäri Suomea ja ei se ole enää "vain joku yhden illan nopea piipahtaminen" kun yhteen suuntaan menee 4-5h.

Toisilla vissiin kaikki sukulaiset ja ystävät itsensä lisäksi asuvat Helsingin keskustassa. Häätkin kaikki kilsan päässä.

Otappa sit häät joihin menee ajaa autolla 6-8 tuntia, jos häät alkaa aikaisin niin varmaan joutuu edellisenä iltana jo ajamaan hääpaikkakunnalle.

Sitten vielä kirkon ja juhlapaikan välillä tunnin matka, plus yöllä/seuraavana aamuna taas 6-8h ajoa. Koko viikonloppu siinä menee.

Vierailija
78/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo ajat sitten lakannut stressaamasta muiden juhlista. Jos mulle sopii, menen, jos taas tarvitsen aikaa myös omaan lomailuun ja rentoutumiseen, en mene. Joku aina pahastuu, mutta ei koko lomaansa voi käyttää toisten juttujen juhlimiseen. Jossain vaiheessa on pakko ladata akkuja myös itse. En edes jaksa kauheasti miettiä mitään tekosyitä. Saatan sanoa ihan suoraankin jos joku syytä tivaa, että nyt mä olen niin väsynyt että tarvitsen tämän ajan itseäni varten. Tilanne on tietysi sitä tulenarempi mitä läheisempi ystävä. Mun mielestä ei ole kuitenkaan itsekästä ottaa aikaa myös itselleen joskus. Sen sijaan monet naimisiinmenijät ovat ihan käsittämättömän itsekkäitä luullessaan että heidän häänsä ovat kaikkien muidenkin elämän keskipiste.

Vierailija
79/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin tota oman elämäni saldoa: Kolmet häät, viidet hautajaiset - siis elämäni aikana. Sen tiedän varmuudella, että hautajaiskutsuja tulee varmuudella lisää. Voi kun tulis hääkutsujakin!

Vierailija
80/248 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee niin on entistä helpottuneempi, että piipahdettiin maistraatissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi