Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kesän hääkutsut taas saapunut...

Vierailija
06.04.2018 |

Olen ehkä hirveä ihminen, mutta en voi sille mitään että en vaan jaksa häitä. Muutama ystävä menee kesällä naimisiin ja kolmas ensi syksynä. Tiedossa olisi häiden lisäksi kahdet polttarit. Mua ei vaan millään kiinnosta, vaikka ovat mulle muuten tosi rakkaita ystäviä. Kahdet häistä on juuri ihanasti heinäkuussa, jolloin minulla on kesäloma. Voin sanoa että en tule tuhlaamaan kahta viikonloppua kesälomastani näihin häihin. Nyt mietin vain miten kieltäydyn ystävällisesti toisista. Onko muilla samoja ajatuksia?

Kommentit (248)

Vierailija
81/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa ystävien kutsuja skippailemaan koska "ei jaksa" niin kyllä ne ystävät siitä kaikkoavat. Ei tarvitse pian enää mihinkään kissanristiäisiin hilata väkisin hanuriaan.

Keksi nyt ainakin ihan helkkarin hyvä tekosyy. Jos on hyvä ystävä niin harkitse vielä.

Vierailija
82/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon yleensä matkoilla kesäkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! Eihän se ole pakko mennä. Tietysti jos on hyvä ystävä kyseessä, niin olisi se kohteliasta esittää joku syy miksi ei pääse. Polttaritkin on sovittu niin että yhdessä katsottiin mikä päivä varmasti sopii kaikille.... Mutta joo, joku syy on keksittävä että ainakin ne toiset häät jätän käymättä. 

Ja sitten perinteinen tahalleen väärinymmärtäjä löytyy aina: "Sitten ihmetellään palstalla kun ystävät kaikkoaa." :D

AP

Ei ole kovin hyvää ystävyyttä se, että ei ole läsnä ja jakamassa näinkin tärkeitä hetkiä elämässä, vaikka on pyydetty. Ei vaadi paljoa käydä istumassa kirkossa ja syödä päälle. On tosi loukkavaa ystävältä jäädä pois häistä sen takia, että ei jaksa. Polttarit sama juttu. Mikä teitä vaivaa. Ystävyys on myös antamista, ei vain ottamista.

Vierailija
84/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa mullakin olisi joskus ollut ongelmana ajan riittävyys moisiin asioihin. Kaikille ei vain niitä ystäviä tässä elämässä suotu, joten yksiäkään häitä en ole päässyt juhlimaan, jos parit sukulaisten häät unohdetaan. Sitä voi olla näköjään kateellinen ihmisille vaikka millaisista asioista.

Mukavaa kesää kuitenkin kaikille.

Vierailija
85/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte sentään hääkutsuja... Minulla oli nuorempana paljon ystäviä, mutta eräs suosittu ystävä alkoi parikymppisenä viedä kaiken tilan ja huomion. Jos olemme yhdessä jossain, hänet muistetaan mutta minua ei. Hänen juhliinsa tullaan, minun kutsumana ei (olin 25-vuotiaana se lapsi jonka synttäreille kukaan ei tullut). Sama hääkutsujen kanssa - hän on ollut kymmenissä häissä, minä yksissä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta toisaalta ihan sama. Eipä sille mitään voi.

Vierailija
86/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jo luottaa, että tämän kesän hääkutsut ovat tulleet? Yhdet ystävän häät tulossa ja niihin olen kutsun saanut ja iloinen. Mutta tiedän myös, että serkku on menossa naimisiin, ja sinne en välittäisi kutsua saadakaan.

Vierailija
87/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, eikä tarvitse mennä edes ulkomaille.

Vierailija
88/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä hirveä ihminen, mutta en voi sille mitään että en vaan jaksa häitä. Muutama ystävä menee kesällä naimisiin ja kolmas ensi syksynä. Tiedossa olisi häiden lisäksi kahdet polttarit. Mua ei vaan millään kiinnosta, vaikka ovat mulle muuten tosi rakkaita ystäviä. Kahdet häistä on juuri ihanasti heinäkuussa, jolloin minulla on kesäloma. Voin sanoa että en tule tuhlaamaan kahta viikonloppua kesälomastani näihin häihin. Nyt mietin vain miten kieltäydyn ystävällisesti toisista. Onko muilla samoja ajatuksia?

Ensin kesän hääkutut ovat saapuneet. There, I fixed it for you, dumbass!

Vierailija
89/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helppoa kun ei ole ystäviä, niin kukaan ei kutsu häihin tai mihinkään muuallekaan. Menisin kyllä ilolla, jos kutsuttaisiin. Ongelmansa kullakin.

Vierailija
90/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat kohteliaasti jo nyt, että olet buukannut itsellesi reissut omalle lomallesi. Et ole selityksiä velkaa, etkä mitään muutakaan, mutta varaudu siihen, että ystäväsi ovat draama queeneja ja vetävät kieltäytymisestäsi herneet "kolveihinsa", eivätkä puhu sulle eivätkä laita mitään kuvia häistään. ;D

Mut mitä väliä, eivät ole silloin edes ystäviä oikeita.

Vierailija
91/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin monta kaveria, että on monet häät yhtenä kesänä? Tuossa on jo varmaan yhtä monet häät kuin minulla on ollut elämäni aikana.

M36

Vierailija
92/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli, miten yksiin häihin muka menee vieraalta koko viikonloppu. Lasketaanpa. 

Ihan perustilanne on, että vihkiminen on lauantai-iltapäivänä, sanotaan vaikka klo 14. Jos sinne haluaa ehtiä toiselta puolelta Suomea tai maltillisemmin vain 7 tunnin ajomatkan päästä, on kotoa lähdettävä joko samana aamuna varhain (laske matka-aikaan mukaan säästä ja liikenteestä aiheutuvat mahdolliset viivytykset, tauot ja siistiytyminen juhlaa varten) tai lähdettävä jo perjantaina ja yövyttävä matkalla. Sama homma juhlien jälkeen: jos aamulla on lähdetty kukonlaulun aikaan liikenteeseen, niin harva haluaa ajaa samoilla silmillä takaisin. Omalla autolla liikkuvalle se on kuitenkin teoriassa mahdollista, kun aikataulun voi päättää itse. Junalla ja bussilla liikkuvalle aikataulun sommitteleminen onkin vielä hauskempaa palapelin kokoamista, varsinkin jos lähtö- tai määräpaikkana ei ole Helsinki. 

Vierailija
93/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaat lemmikin kuolemaa omiin häihin... Jep jep..

Niin, vertaus ontuu.

Häät on ainutkertainen tapahtuma. Niistä poisjääminen on merkillistä.

Jostain kissan ruumiinvalvojaisista ei voi puhua samana päivänäkään.

Ainutkertainen tapahtuma? Miksi niin monet sitten menevät kaksi tai kolmekin kertaa naimisiin?

Kun itse menin toisen kerran naimisiin, pidimme todella pienet juhlat. Vihkiminen tapahtui maistraatissa, ja seuraavana päivänä oli lähimmille istuva päivällinen ravintolassa.

Olen osallistunut kahdesti "toisiin häihin", eli häihin, jotka pariskunnasta minulle läheisemmälle puoliskolle ovat toinen kerta. Nämä kumpikin ovat olleet minulle todella läheisiä henkilöitä (lähisukulaisia). Muuten en ole viitsinyt vaivautua paikalle, jos olen ollut jo tuttavan/ystävän ensimmäisissä isoissa häissä - ei vaan huvita maksella asuja, lahjoja ja majoituksia saman kaverin takia vielä toiseenkin kertaan.

Vierailija
94/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nää ihan hölmöjä kaikenmaailman polttarit ja hääjuhlat. Käyttäisivät ihmiset tahansa johonkin järkevämpään. Viiden vuoden aikana olen ollut viisissä polttareissa ja häissä ja näistä pareista naimisissa on enää yksi. Ai niin, kahdet erojuhlatkin on juhlittu joihin upposi myös ihan kelpo summa rahaa.

Vierailija
95/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep. Näin vuorotyöläisenä saan muutenkin hyvin vähän viikonloppuja vapaaksi joten EI, en todellakaan käytä niitä vähäisiä häissä pönöttämisessä.

Vierailija
96/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli jo se hääsuma tossa 2010-2015. Tuntuu että nyt kaikki on jo naimisissa tai ne jotka ei oo, niin suunnittelevat hyvin pieniä häitä tai pelkkä vihkiminen kahden kesken.

Toisiin häihin en ole enää menossa. 5 vuotta kulki häissä jatkuvasti ja sitten alkoi tulemaan eroilmoituksia, toisen kierroksen häiden aikoihin olen missä tahansa muualla kuin taas polttareissa ja häissä parhaat kesän viikonloput.

Me mentiin itse loppusyksystä naimisiin, häät ei olleet perinteiset häät vaan rennommat rykäisyt. Ei niissäkään varmaan kaikilla kivaa ollut, mutta semmosta se on, enkä olisi pahoittanut mieltä jos joku jätti välistä (kuten osa jättikin).

Mulla vähän sama homma. Yksi kaveri loukkaantuikin verisesti kun en ehtinyt kolmen vuoden sisällä hänen toisiin häihinsä. En kuulemma tästä syystä "tue" heidän suhdettaan, vaikka hän ei ole ikinä ollut näin onnellinen ja nyt on varmasti "se oikea mies"! Tämän saman kaverin kihlajaisissa olen ollut kahdesti ennen ekaa avioliittoaan, ja nyt pitäisi sitten mennä toisiin häihin kolmen vuoden sisään, hohhoijaa. 

Vierailija
97/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hääkutsu on hirveintä mitä vanhempi ihminen voi saada, heti vyöruusun ja vuotavan peräpukaman jälkeen. Menkää ihmiset hyvät kahden todistajan läsnäollessa avioon ja lopettakaa sukulaisten kiusaaminen! Juhlikaa sitten kun - jos - tulee vuosikymmeniä täyteen saman ihmisen kanssa.

Hahah 😂

Hyvä vinkki. Ollaan miehen kanssa puhuttu kuinka parin vuoden kuluttua kun ollaan oltu tasa kymmen naimisissa niin pidetään isot pirskeet ja kutsutaan kiusallaan kaikki tutut ja vähän vieraammatkin! Johonkin kauas kotikonnuilta ja vieläpä juhannuksena, pukupakko ja lahjoja pitää tuoda! katsotaan kuinka monen jussi on pilalla. Siitäs saavat.

Terv. Kolmet häät tänä vuonna.

Vierailija
98/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hyvä ystävä ilmoitti ihan suoraan ettei ole kiinostinut tulemaan häihin. Minusta oli kiva että hän sanoi sen rehehellisesti.

Hän ei kuitenkaan sitten arvostanut seuraavana kesänä minun rehellisyyttäni kun kissansa kuoli ja sanoin että mulla alko just loma ja oon terassilla, soitellaan myöhemmin.

Eli jos ei mene toisen juhliin, ei saa myöskään loukkaantua jos sinun tärkeää päivää/asiaa tms. Ei noteerata.

Eli et oikeasti arvostanut ystäväsi rehellisyyttä, vaan loukkaannuit ja sen sijaan että olisit rehellisesti sen myöntänyt, kostit kaverillesi kun hänen kissansa kuoli. Vaikutat varsin kaksinaamaiselta kaverilta.

Vierailija
99/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nää ihan hölmöjä kaikenmaailman polttarit ja hääjuhlat. Käyttäisivät ihmiset tahansa johonkin järkevämpään. Viiden vuoden aikana olen ollut viisissä polttareissa ja häissä ja näistä pareista naimisissa on enää yksi. Ai niin, kahdet erojuhlatkin on juhlittu joihin upposi myös ihan kelpo summa rahaa.

Millaiset oli erojuhlat?

Vierailija
100/248 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa. Siellähän saa huolella ilmaseks ruokaa ja juomaa. Kelpais.

Matkat toiselle puolelle Suomea, hotellimajoitus + häälahja. Ei ollutkaan ihan ilmainen ateria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi