Ensi kesän hääkutsut taas saapunut...
Olen ehkä hirveä ihminen, mutta en voi sille mitään että en vaan jaksa häitä. Muutama ystävä menee kesällä naimisiin ja kolmas ensi syksynä. Tiedossa olisi häiden lisäksi kahdet polttarit. Mua ei vaan millään kiinnosta, vaikka ovat mulle muuten tosi rakkaita ystäviä. Kahdet häistä on juuri ihanasti heinäkuussa, jolloin minulla on kesäloma. Voin sanoa että en tule tuhlaamaan kahta viikonloppua kesälomastani näihin häihin. Nyt mietin vain miten kieltäydyn ystävällisesti toisista. Onko muilla samoja ajatuksia?
Kommentit (248)
Siis kuka ei halua oman kaverin häihin? Ymmärrän jos kyseessä joku tuntemattomampi tai ei niin läheinen sukulainen, ettei kiinnosta, mutta oma kaveri? Loukkaantuisin jos ystäväni ei tulisi häihini..kerran elämässä sitä (ehkä) vaan niitä kuitenkin juhlitaan..
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka ei halua oman kaverin häihin? Ymmärrän jos kyseessä joku tuntemattomampi tai ei niin läheinen sukulainen, ettei kiinnosta, mutta oma kaveri? Loukkaantuisin jos ystäväni ei tulisi häihini..kerran elämässä sitä (ehkä) vaan niitä kuitenkin juhlitaan..
Sellaista se on.. Ihmiset ovat erilaisia, sitä on vissiin hankala ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Helppo, älä mene..sano vaikka että koira pitää ampua juuri sinä päivänä tjsp....
Ei v*ttu.. :D Päivän paras..
Vierailija kirjoitti:
Helppo, älä mene..sano vaikka että koira pitää ampua juuri sinä päivänä tjsp....
"Joo en kyllä millään pääse, meidän pitää just tänään toi Musti ampua niin.." :DDD
Vaikutat kieltämättä aika ikävältä tyypiltä.
Älä ihmettele, jos ystävät kaikkoavat ympäriltä.
Häät eivät ole läheskään aina hauskoja. Hirveää myötähäpeää, kun morsiusblogeista kopsattu prinsessasatu ei sillä porukalla onnistu. Yritetään yli, tai yritetään rahastaa häämatkarahastoon jne.
Ystäviään tapaa mieluimmin ihan muissa ympyröissä kuin hääjuhlissa.
Kannattaa jättää ystävät ja kaverit hankkimatta, niin ei tule kutsujakaan. Nimim. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Jos on yli 50 hengen häät, eipä se hääpari edes huomaa, jos joku kaveri puuttuu - harvoinpa ehtivät kaikkien kanssa kuin muutaman sanan vaihtaa. Kortin ja pienen muistamisen voi lähettää, mutta en lähettäisi varsinaista häälahjaa.
Tuon takia meidän häissä ei ollut mitään leikkejä tai muutakaan väkisin keksittyä ohjelmaa. Haluttiin nimenomaan keskittyä vieraisiin. Kaikkien kanssa ehdittiin jutustelemaan ihan kiitettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Tulis ny hää- ja polttarikutsuja, ottaisin taas kaiken ilon irti!
samaa mietin. kyllä on ihmisillä ongelmat, kun kutsutaan liian usein juhlimaan polttareita tai häitä :0
Olen aina ollut yksinäistä sorttia, aikanaan ei polttareita mulla ollut kun ei ollut yhtään sellaista läheistä ystävää jonka kanssa olisin juhlinut. Olen ollut elämäni aikana muutamissa häis, sisarusteni ja yhden kaverin ja joskus jonkun sukulaisen.
Olisi ihanaa, jos olisi niin iso ystäväpiiri että tulisi kutsuja juhliin ja voisi itse pitää juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Jätä kaikki polttarit väliin, käy vaan kirkossa, (jos siis on kirkkovihkiminen).
Jos minä jonkun osuuden jätän väliin, niin juuri sen kirkossa pönöttämisen.
Kukaan ei tajua miettiä asiaa hääparin kannalta; jokainen vieras maksaa hääparille varmaan keskimäärin sen 50-60 euroa. Jos jää pois häistä niin sehän on pelkkää säästöä hääparille! Kyllä sinne häihin yleensä suurin osa kutsutuista pääsee, joten vieraita riittää. Yksittäiset poisjäännit on vaan hyväksi hääbudjetille!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tajua miettiä asiaa hääparin kannalta; jokainen vieras maksaa hääparille varmaan keskimäärin sen 50-60 euroa. Jos jää pois häistä niin sehän on pelkkää säästöä hääparille! Kyllä sinne häihin yleensä suurin osa kutsutuista pääsee, joten vieraita riittää. Yksittäiset poisjäännit on vaan hyväksi hääbudjetille!
Paitsi wt häissä. Niistä on tällä palstalla paljon puhuttu. Sinne pitää viedä lahja, joka kattaa häiden kulut. Jos lahja ei ole riittävä, saa wt parin vihat päälleen.
Kyllä 3 kertaa kesässä voi makaronilaatikkoa voi syödä, ota omat ketsupit mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi wt häissä. Niistä on tällä palstalla paljon puhuttu. Sinne pitää viedä lahja, joka kattaa häiden kulut. Jos lahja ei ole riittävä, saa wt parin vihat päälleen.
Ja sitten ei mene mutta ei laita ilmoitusta että ei tule jolloin hääpari maksaa joka tapauksessa ruuista yms....
Tiedän tunteen! Olen tosi onnellinen että kuopuksen laskettu aika osuu sopivan lähelle molempia kekkereitä joihin tuli kutsu. Juuri sopiva tekosyy, kukan ei odota että lähdet rv39-41 tai vastasyntyneen kanssa hikoilemaan korkkareissa juhliin.
Onko kaikkien häät sitten joku niin hirveä spektaakkeli, että sinne meneminen on kauhean raskasta? Kai ihmisillä pienimuotoisia ja rentojakin häitä on...
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos ei viitsi ilmoittaa ajoissa, ettei ole aikeitakaan tulla ja ilmoittaa sitten itse hääpäivänä olevansa "kipeä" tai tyyliin päivää aiemmin ettei pääsekään jonkun tekosyyn varjolla. Eipä silloin saa enää rahoja takaisin ruuista noin lyhyellä varoitusajalla joten hääpari on joka tapauksessa jo maksanut sen. Toki jos joku tekisi itselle näin, niin tuskin olisi kovin hyvä kaveri koskaan ollutkaan..
Kai te ap:n kaltaiset tyypit tajuatte, että myös teidän häät on varmaan sitten olleet kaltaisillenne kavereillenne se kesän "ei helvetti, ei ollenkaan huvittas mut kai on sit pakko mennä" - häät. :D Vai olitteko ne uniikit lumihiutaleet jotka ei menneetkään naimisiin tai tekivät sen jollain megacoolilla ja ei yhtään tylsällä tavalla tammikuussa?
Minusta on kiva mennä häihin. Tosin tuttavapiirissä aika monet ei edes aio mennä naimisiin, niin siksi niitä häitä ei vielä ole edes kauheasti ollut ja tuskin tuleekaan. Mutta esim. jos on 4 vko kesälomaa ja häät on jossain lähiseudulla, niin 1 päivä ei musta ole mikään kovin suuri uhraus mennä ystävän häihin. Toki jos pitäisi mennä jostain Etelä-Suomesta Ivaloon niin olisi vähän eri juttu, mutta toki senkin voisi ottaa kesälomamatkana ja jäädä sinne seudulle vaikka vielä päiväksi tai pariksi tutustumaan. Suomi on kauneimmillaan kesällä ja kotimaanmatkailu on kiva tapa nähdä uusia paikkoja Suomessa (paitsi jos on joku suomi-hater haha.) Toki myös jos rahatilanne ei anna yhtään periksi, niin se on tietty eri asia ja ymmärrettävää. Toki tollaisia Helsinki-Ivalo välimatkaluokan keikkoja nyt ei ehkä kauhean usein ole, vaan joku Helsinki-Turku/Tampere tyylinen matka ei edes ole paha, vaan hoituu junalla tai bussilla parhaillaan alle kympin per suunta.
Musta kummallista odottaa että ystäväsi tulisivat häihisi. Ne ovat kuitenkin perimmiltään tylsä sukujuhla.
Häät ovat menneet niin isoiksi ja rasittaviksi, ettei niitä jaksa kovin monia yhtenä kesänä. Voisiko niissä olla vähemmän ohjelmaa, niin kustannuksetkin saataisiin alas? Olisi helpompi ja kevempi osallistua, kun ei menisi koko viikonlopput + neljännes tilistä.