Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin 40.000e vuodessa tienaava laittaa rahansa!?!

Vierailija
21.04.2006 |

plus siihen kun laskee vielä puolison tulot..

Itse tienaan alle 10.000 ja mies 17.000, vuokra 600e/kk, auton lýh. 300 ja ihan hyvin pärjätään, kaikkea on mitä tarvitaan eikä tahdota edes enempää..

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastike, vesi ja sähkö yht.200euroa/kk

Kissanhiekka+ruuat 35euroa/kk

Bussit+polkupyörien huollot noin 15euroa/kk

Junamatkat noin 15euroa/kk

Vaateostokset noin 20euroa/kk, joskus enemmän koska ostetaan laadukasta.

Ruokiin noin 400euroa/kk (2henkeä, mutta ostetaan laadukasta ja ympäristöystävällistä)

Paperit, kosmetiikka, pesuaineet noin 10-15euroa/kk

Puhelin ja netti 35euroa/kk,

Sanomalehti noin 13 euroa/kk

tv-lupa ja perusvakuutukset.

Muita menoja meillä ei ole. Luonnonsuojeluun ja muuhun hyväntekeväisyyteen annetaan rahaa säännöllisesti ja maksetaan ylimääräisiä lainalyhennyksiä.

Vierailija
42/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämiseen yleensäkin. 2-3 kertaa vuodessa käymme koko perhe matkoilla, milloin aasiassa ja milloin euroopassa. 2 auton pitäminen maksaa myös jonkun verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) verottaja vie

2) pankki vie asunto- ja opintolainoihin

3) kunta nappaa korkeimmat päivähoitomaksut

4) kiinteät menot (yhtiövastike, sähkö, puhelin, sanomalehti jne.)

----------

jäljelle jää kuukaudessa noiden jäljiltä minulla alle 600 euroa, ei siis todellakaan paljoa. Mies maksaa meillä ruuat, minä vastikkeen ja kiinteät menot.

Tuosta 500-600 eurosta panen 50 eläkesäästöön, käytän jonkin verran lasten ja omiin vaatteisiini, ostan jotakin muuta " pientä kivaa" . Osan panen säästöön matkoja ja viikonloppureissuja varten - tykkäämme käydä kerran pari vuodessa ulkomailla ja kylpylöissä jne.

Mutta mitenkään erityisen LEVEÄSTI ei näillä tuloilla elä. Asumme lähiössä, ajamme tavallista autoa. Veroprogressio ja asuntojen hintataso pk-seudulla pitävät aika tehokkaasti huolen siitä, ettei keskituloinen rikastumaan pääse, palkkatuloilla.

Mitä sitten ap kuvittelit?

Vierailija
44/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaamme opintotuilla + kesätöillä jotain 10-20 000 e/vuosi, joten en tiedä varmaksi :) Mut jos olisi isot tulot niin mielelläni maksaisin asuntolainaa pois, nyt ei vara muuta kun vuokralla asua.

Vierailija
45/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilmankin pärjätään eikä se v*tuta jos jollain on millä mällätä.. Olen ihan tyytyväinen ikea sisustukseeni ja h&m vaatetukseeni sekä ' 98 toyotaan..:) minusta elämässäni on riittävästi kaikkea ja joka euroa ei tarvitse laskea.. Kade en ole kun tiedän monia joilla on paljon tiukempaa kuin meillä..

Vierailija
46/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paremmat tulot, sitä leveämmin on varaa asua ja elää. Ei mitään ongelmia siitä, mihin kaikki rahansa lykkäisi. Voi myös säästää ja sijoittaa. Hätätapauksessa seteleitä voi käyttää myös p*skapaperina.

Vierailija
47/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotulot 3.100 euroa ovat noin 1.900 euroa nettona.

Mikäli puoliso tienaa saman verran, niin varmaan perhe elää ihan kohtalaisesti.

Mikäli puoliso on jostain syystä kotona ja heillä on lapsia, niin varmaan tuo koko summa menee normaaliin elämiseen.

Vierailija
48/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myönnän olevani hieman kade niille joille jää tuplasti käteen.. meillä n.500e asumiseen ja muu kaikkeen tavalliseen!

Vierailija
49/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa suunnilleen tuon verran ja kilometrikorvauksia tulee 1000-1500 euroa nettona kuukaudessa, josta jää voittoakin kohtalaisesti.

Minä olen kahden lapsen kanssa nyt hoitovapaalla ja se mikä tulee myös menee. Rahat menevät asuntolainaan, autoihin, ruokaan ja välillä ostetaan jotain kodintekniikkaa. Emme matkustele, emmekä käy ravintoloissa syömässä.

Vierailija
50/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti riippuu, mitä sillä tarkoitetaan.

Me ollaan suht pienituloisia, miehen vuositulot n. 25 000e,

mun n. 18 000e. Eli reilut 43 000e vuositulot. Kaksi kouluikäistä lasta.

Meillä käteen jää lapsilisien kanssa n. 3000e nettona ja eletään musta HYVIN!

Asuminen vie 1000e kuussa(kiva alue ja rivitalosta tykätään)

ruoka n. 400e

auto 350e(bensa 100e, lyhennys+vakuutus 250)

laskut 400e (sähkö, puhelimet, muut vakuutukset,lehtitilaus,pieni osamaksuerä)

lasten harrastukset 100e

vaatteet 100e

ulkona syöminen ja leffoissa käynti 150e

SÄÄSTÖÖN menee joka kuukausi tasan 500e, joka vuodessa tekee 6000e. Tehdään kerran vuodessa viikon etelän reissu, johon meiltä menee n. 3000e (matkat 500 kert. 4 ja 1000e käyttörahaa). Lisäksi talvella ollaan aina viikko laskettelemassa Suomessa, johon uppoaa n. 1000e (yöpyminen on meillä ilmaista).

Jos pesukone hajoaa tai haluaa uusia vaikka jotain huonekaluja, aina löytyy rahaa säästöstä. Kaikki vaatteet ostetaan uusina ja ihan hyvissä vaatteissa kuljetaan. Tykkään ja osaan ostaa alennusmyynneistä,joista tekee hyviäkin löytöjä.

Mun mielestä meiltä ei puutu yhtään mitään, lapset saa harrastaa tykkäämiään asioita ja on varaa asua omassa (vaikkakin vielä velkaisessa) kodissa Helsingissä. Ja meidän tulot siis on molemmilla alle suomalaisten keskitulojen!

Vierailija
51/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,

vajaa puolet veroon. Asuntolainat saatiin eilen maksettua, mökkilainaan 500 ¿/kk. Ruoka + laskut varmaan ja yhtiövastike varmaan 1000 ¿/kk. Loput vaatteisiin ja muuhun hillumiseen. Säästöön menee myös ja sitten säästöistä isommat ostokset ja remontit. Joskus sijoittelen jos kertyy liikaa säästöön. Hyvin saa rahaa menee, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
52/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaatimattomissa oloissa asutaan vuokralla, eikä pakollisten laskujen yms. menojen jälkeen juuri mihinkään ylimääräiseen ole varaa. Tosin meillä menee miehen ex-liiton lasten elatusmaksuihin ja matkakuluihin noin 500 euroa kuukaudessa, joten se vaikuttaa aika lailla perheemme varallisuuteen.

Vierailija:

Bruttotulot 3.100 euroa ovat noin 1.900 euroa nettona.

Mikäli puoliso on jostain syystä kotona ja heillä on lapsia, niin varmaan tuo koko summa menee normaaliin elämiseen.

Vierailija
53/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tienaamme yhdessä miehen kanssa n. 130 teur vuodessa. Siitä kun verot ottaa pois, niin käteen jää ehkä 65 teur/vuodessa. Eihän se ole kuin reilut 5000 eur/kk. Siitä maksetaan asuntolainaa, kahta uutta autoa. Ostellaan mitä huvittaa ja säästetään koko ajan rahastoihin. Helppohan sitä rahaa on kuluttaa, säästäminen on vaikeampaa.

Vierailija
54/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Me ollaan suht pienituloisia, miehen vuositulot n. 25 000e,

mun n. 18 000e. Eli reilut 43 000e vuositulot. Kaksi kouluikäistä lasta.

Meillä käteen jää lapsilisien kanssa n. 3000e nettona ja eletään musta HYVIN!

Jos vuositulot ovat 18.000 euroa, niin silloin kuukaudessa on bruttotulot 1.380 euroa. Tästä verojen jälkeen jää käteen 1.076 euroa.

Jos vuositulot ovat 25.000 euroa, niin silloin kuukaudessa bruttotulot ovat 1.920 euroa. Tästä verojen jälkeen jää käteen 1.382 euroa.

Yhteensä nämä nettotulot tekevät 2.450 euroa.

Mutta jos bruttotulot yhdellä ihmisellä ovat 43.000 euroa, niin silloin yhden ihmisen bruttotulot ovat 3.300 euroa. Tästä jää tälle yhdelle ihmiselle käteen progressiivisen verotuksen takia n. 2.050 euroa. Eli noin 400 euroa vähemmän kuin saman vuositulon pariskunnalle.

Vierailija
55/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puutarhaan.

Ja ruokaan (syödään hyvin ja kalliisti, mikä myös näkyy;).

Vaatteisiin, lasten sekä aikuisten.

Ja mihin milloinkin, aika huolettomasti käytän rahaa ja jos jotain jää, niin laitan säästöön tilipäivää edeltävänä päivänä.

Vierailija
56/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, jos en sentilleen laittanut tuloja, omat vuosituloni ovat siis vähän korkeammat...mutta edelleen ME ollaan suomalaisittain pienipalkkaisia.

Mun hieman reilun 1600e bruttotuloista jää käteen n. 1240e.

Miehen n.2100e brutosta jää verojen jälkeen käteen 1500e.

Siihen lapsilisät kahdesta lapsesta ja tulot kutakuinkin 2950e nettona kuussa, (joka on n. 3000e,kuten kirjoitin).

Tulomme heittelevät muutamilla kympillä kuukausittain, mutta aiemmin kirjoittamani laskelma on aivan täysin paikkansa pitävä.

Ja mun pointti oli ihmetellä sitä, miten jollekin ei riitä esim. yli 80 000 euron vuositulot, kun me 4 henkeä elellään varsin mukavasti ja puolta pienemmillä tuloilla.

Vierailija
57/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten asumiseen, autoon, opintolainoihin, ruokaan, vaatteisiin jne.

Minulla ei jää ainakaan mitään yli, vaikka tulot on paljon suuremmat kuin 40000 e. Perheessä lisäkseni yksi kotivanhempi ja pari lasta.

Vierailija
58/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat ja luonoisedut 49.368,00, miehen luvusta en tiedä, veikkaan vajaa 40.000,00.

Se menee elämiseen, velkoja ei enää ole, yksi auto ostettiin miehen kanssa puoliksi, sitten lomamatkaan, lasketteluun, harrastuksiin, vaatteisiin (lähinnä lasten), bensaan, polupyöriin - ja säästöön.

Vierailija
59/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastukset, päivähoitomaksut, jne...

Vierailija
60/85 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoista menee 2/3 pakollisiin menoihin (sähköt, lämmöt, talovelat, sijoitusasunto, autojen kulut yms.) lopuilla sitten eletään tavallista elämää.

Olen kova ostelemaan kaikkea pientä turhaa (liikaa lasten vaatteita, meikkejä yms.). Siihen kuluu aika paljon kuukaudessa. Syömme ulkona 1.2 krt/viikko ja ulkomailla käymme silloin tällöin. Silti aina tuntuu, että pitää säästää ja olla tuhlaamatta eli on syyllinen olo, jos jotain ostaa. Sisustamiseen menee rahaa aika paljon nyt, ostimme 300 neliön talon ja rahaa tosiaan uppoaa huonekaluihin yms. Viimeisin hankinta on 3500 euron sohva, jota mietimme peräti 3 viikkoa. Eli emme tee kaikkea impulssiostosperiaatteella. Mitä kalliimpi ostos, sitä pitempi mietintäaika.

Nyt on vauva tulossa, ennestään 3 vuotias lapsi. Tämä toinen on viimeinen. Mutta voi hyvänenaika miten paljon rahaa menee silti, vaikka paljon on jo hankittuna ensimmäiselle. Ostimme uudet vaunut (yhteensä varusteineen erittäin kalliit eli 1100 euroa) ja siihen sopivan autonistuimen (330 euroa). Mielestäni huikean kallista, mutta laskin että puolet saisi ehkä takaisin kun joskus käytettynä myy. On ehkä niin, että mitä suuremmat tulot, sitä suuremmat menot. Opiskeluaikoihin en olisi ikinä tällaisia summia tuhlannut eikä niitä ollutkaan. Mutta laatu maksaa ja kun laatuun tottuu, ei siitä voi luopua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän