Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14 vuoden ikäero?

Vierailija
05.07.2022 |

Olen ihastunut mieheen, joka on minua 14 vuotta vanhempi. Kyseessä ei ole mikään maailman suurin ikäero, mutta mietin sitä silti, koska pelkään olevani jotenkin naiivi. Mies on todella mukava, eikä ikäeroa huomaa silloin, kun olemme yhdessä. Tai ainakin itse koen näin. Taustaksi, että olen itse 29.

Onko teillä kokemusta tällaisesta ikäerosta suhteessa? Koetteko, että se on vaikuttanut johonkin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä haittaa ole, jos kolmekymppinen ja viisikymppinen on yhdessä. Aivan kuin isovanhempani aikoinaan. Vaan kun mummo oli vielä hyväkuntoinen ja työikäinen ukin ollessa kasikymppinen, hauras ja dementoitunut. Silloin ikäero korostui.

Vierailija
2/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kuukausi ikäeroa on joillekin liikaa. Poika sanoi että deittailee vain ikäisiään eikä mitään parikymppisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on 13 vuotta ikäeroa, on oltu yhdessä jo 38 vuotta.

Ikäeroa ei huomaa nuorempana, mutta nyt kun mies on seitsemänkymppinen, se kyllä näkyy vaikka mies onkin ikäisekseen virkeä.

Automaattisesti en suosittele, mutta jos muuten tuntuu oikealta ihmiseltä, niin anna mennä.

Vierailija
4/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa sinut nuorempaan sitten kun olet 40v 🤪 Sitten olet haaskannut parhaimmat vuodet

Vierailija
5/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän puolesta ette voisi olla lapsi-vanhempi -pari käytännössä, joten ikäero on vielä kaikin tavoin normaali. Jos on kymmeniä vuosia, pitää alkaa jo vähän selitellä.

Vierailija
6/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaali ikäero.

Vierailija
7/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ikäerossa ole mitään ihmeellistä kun nainen on se nuorempi osapuoli. Toisinpäin olisi kummallista.

Vierailija
8/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta on vielä aika ok... minä kriiseilen 19 vuoden ikäeron kanssa. Nyt ei mennyt ihan niin kuin strömsössä.. :D 

Vierailija
9/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse seurustellut 12-vuotta vanhemman kanssa eikä siinä kyllä huomannut ikäeroa ollenkaan. Harvoin sillä ikäerolla enää aikuisena on mitään merkitystä. Ehkä siinä vaiheessa jos puolison lapset olisivat itseni vanhempia niin alkaisi ikäero vähän jo häiritä. 

Vierailija
10/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 7 vuotta ikäeroa ja tuntuu aika paljolta tässä vaiheessa kun toinen on ylittänyt 50 rajapyykin. Jos nyt päätyisin sinkuksi taas niin seuraavan etsisin lähempää omaa ikää.

Vierailija
11/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaali ikäero.

Ei niin. Normaali on 2 vuotta.

Vierailija
12/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 vuotta ikäeroa :)

Vierailija
13/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen poikaystäväni oli minua 22vuotta vanhempi ja sairastahan se oli.

Vierailija
14/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalia juttuj. Tuskin aikoihin vaikuttaa, mutta todennäköisesti joskus tulee vaikuttamaan.

mies54v

Vierailija
15/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 vuotta on vielä aika ok... minä kriiseilen 19 vuoden ikäeron kanssa. Nyt ei mennyt ihan niin kuin strömsössä.. :D 

lisänä vielä, että olen n23.

Vierailija
16/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää riippuu niin yksilöistä. Mulla ja miehellä on 11 vuotta ikäeroa, mutta se ei näy yhtään missään, koska mies on niin nuorekas ja poikamainen. Voisi kyllä kuvitella, että jonkun kuivakamman ja yhtä paljon vanhemman kanssa tulis heti vähän sellainen olo että eeeew.

Vierailija
17/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, jonka kanssa minulla on yhteinen lapsi, on 24 vuotta nuorempi. Huumorimme toimii satanen lasissa, sänkyhommatkin sujuvat. Musiikkimaku on tosin erilainen,  mutta ei se haittaa. Emme piinaa toisiamme omalla musiikillamme.

Vierailija
18/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan mukaan tuo ikäero ei ole mahdollinen. 5 vuotta suuntaan tai toiseen on maksimi.

Vierailija
19/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain kolme isomman ikäerono pariskuntaa.

Ensimmäisessä hieman vajaa 20 v eroa, mies vanhempi. Aivan karsea hyväksikäyttösuhde ulkopuolisen silmissä. Jossain ihan ensimmäisissä yhteiskuvissa ovat näyttäneet vielä jotenkuten hyvältä parilta, mutta aika ällöä ollut sitten. Ikäänkuin se vanhempi imisi itseensä toisen elinvoiman nujertamalla nuoremmasta jonkin piian itselleen ja hänellä on sitten elämä mukavaa, helppoa ja itsetuntoa hivelee kun on saanut hyvän naisen. Lopulta nainen kehtasi lähteä.

Toinen sitten tietämäni, 15 v ikäeroa, molemmat naisia. Ekan vuoden olivat todella rakastuneita, mutta suhde muuttui väkivaltaiseksi ja toinen otti eron. Se ero oli likainen, koittivat mustamaalata toinen toisiaan kaikille...

ja sitten tiedän töistä yhden ikäeroparin, 17 tai 8 v ikäeroa, mies vanhempi. Miestä en ole siis koskaan nähnyt. Niillä menee ehkä ok.

Sitten tiedän myös yli 20 v ikäerolla parin, mies vanhempi, nainen aasiasta paremman elämän perässä, mutta kyllä sen kauas näkee, että järkiliitto hänelle ja tuskaa sen miehen kanssa silti eli en laske tähän parisuhteeksi. Olosuhteiden seuraus.

Sitten tiedän joitain alle 10 v ikäeron suhteita, mutta niitä en viitsi tähän availla kun ikäeroltaan eivät ole eri sukupolvea vaan ihan aika normaali.

Vierailija
20/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on se nuorempi, niin mies on CHAD! :D Jos taas mies on se nuorempi, niin nainen on limainen setänainen. M27