Miksi et voi sietää meikkaavia ja paljastavasti pukeutuvia naisia?
Olen huomannut, kuinka tällä palstalla kauhistellaan sitä, jos joku meikkaa paljon tai pukeutuu paljastavasti. En pysty ymmärtämään miksi, eikö se ole jokaisen oma asia, miltä haluaa näyttää?
Koen tämän aika vahvasti tekopyhäksi. On Ok päättää, miltä näyttää, jos käyttää pieruverkkareita, ei kiinnitä huomiota pukeutumiseen tai meikkaa. Tällöin korostetaan, kuinka jokainen saa itse päättää miltä näyttää eikä missään nimessä meikkaisi muita varten. Millä te sitten perustelette sen, että haukutte kuitenkin naisia, joilla on paljon meikkiä? eli heidän on OK valita, miltä näyttävät kunhan tekevät sen muita miellyttävällä tavalla?
Itsellänikin on hiustenpidennys (hyvin luonnollinen sellainen, koska omatkin hiukseni ovat pitkät), kauniit ripsipidennykset, kestolakkaus kynsissä aina jne. En voisi kuvitellakaan olevani koskaan vähemmän huoliteltu - meikkaan myös joka aamu töihin ja kiinnitän paljon huomiota pukeutumiseen. Kävelen myös lähes poikkeuksetta koroilla. En tee näitä asioita kenenkään muun mieliksi vaan siksi, että kokisin itseäni kauniiksi ja hyväksi.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle: itse ainakin oletan, että kyse on etenkin Suomessa täysin kateudesta. Kun katsot suomalaisia naisia, usein (ei aina) heille tapahtuu täysi repsahdus kolmenkympin kynnyksellä. He lihoavat, leikkaavat lyhyet hiukset ja katkeroituvat kaikkea ja kaikkia kohtaan, jonka takia eivät siedä mm. kauniimpia naisia.
Olen sitä mieltä että kukaan ei täysin itseään varten laittaudu missään määrin. Kultainen keskitie on varmaan kaikessa parhain vaihtoehto, ainakin itselle. Koen omaavani harvinaisen hyvän itsetunnon, sillä minulle on helppoa kulkea ilman meikkiä rumissa verkkareissa ihmisten ilmoilla. Samalla nautin myös siitä, jos joskus olen laittautunut ja tiedän näyttäväni oikeasti ainakin omasta mielestäni kauniilta. Useimmiten minulle ei ole pätkääkään väliä sillä, mille näytän. Minua ei myöskään haittaa se, että joku muu on aina huoliteltu ja laittautunut. Mielestäni on mahtavaa, että joku jaksaa nähdä vaivaa.
Paljastava pukeutuminen on mielestäni useimmiten kaunista. Itse urheilen todella paljon, ja vartaloni on omasta mielestäni upea. Miksi en käyttäisi esimerkiksi kireitä vaatteita, jotka korostavat vartaloni parhaita puolia?
Liian tyrkyt ja paljastavat vaatteet eivät sovi useille eivätkä moneen tilaisuuteen, mutta jos joku sellaisia käyttää ei se ole muiden ongelma.
Tätä palstaa kun lukee, käy selväksi että nainen on todellakin naiselle susi.
Enempi sitä suvaitsemattomuutta tapahtuu toistepäin, kuten eräs työmatkalainen täällä jo kuvasi.
Ja tuo ikuinen jankutus hiusten leikkauttamisesta......., olisi kiva nähdä mitä tapahtuisi, jos Kim K. leikkauttaisi hiuksensa ;)
30-kympin repsahdus USEIN, ihme legendaa, eiköhän sen "repsahduksen" yleensä aiheuta elämäntilanteen muuttuminen syystä tai toisesta. Jos silloin ei tärkeimmältä tunnu itsensä kaunistaminen, tuskin silloin se toisten ulkonäön kyttääminen kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa. Vaikea ymmärtää miksi halutaan sellanen vaate päälle, että joku mies halutessaan pääsee kourimaan genitaaleja, ihan suora pääsy sieltä hameen alta pääkallonpaikalle. Eihän miehetkään kulje minareissa joista munat roikkuu
Melko outoa, että ajatus karkaa heti toisen naisen pimppiin, jos on minihame? Oletko koskaan ajatellut, jos kyse olisi jostain sinun omasta traumasta/ongelmasta? etenkin, jos olet sitä mieltä, että on naisen vastuulla pukeutua niin, ettei miehet käy käsiksi. Onko se sitten naisen syy, jos on minihame ja mies alkaa kourimaan? Mikään vaatetus ei oikeuta kourimaan eikä mikään vaate tee siitä yhtään vähempipätöistä häirintää. Ei todellakaan ole naisen vastuulla pukeutua niin, ettei "mies joudu kiusaukseen ja alkaa kourimaan, kun ei vaan itselleen voi mitään". Todella vanhanaikainen käsitys kyllä, onneksi #metoo on ainakin tätä asiaa valottanut suurimmalle osalle, selkeästi tarvetta on.
Ap
Olen nainen ja mielestäni liian paljastava pukeutuminen on seksuaalista häirintää. Minulla pitää olla oikeus siihen, ettei minun tarvitse katsoa vieraiden ihmisten paljaita rintoja ja kankkuja + kamelinvarpaita läpinäkyvissä housuissa. Mikä ihmeen tarve sinulla on tyrkyttää tissejäsi vieraille ihmisille?
No ei kyllä ole häirintää. Pukeutuminen on jokaisen oma asia. Jos joku haluaa pukeutua paljastavasti, siitä vaan.
Totta kai se on häirintää. Jokaisella on oikeus valita sänkykumppaninsa ja yleensä toisen ihmisen intiimit paikat näkee vain sängyssä alasti. Nyt jotkut ihmiset haluavat paljastella intiimit paikkansa kaikille kysymättä heiltä haluavatko he osallistua seksuaaliseen kanssakymiseen. Minä EN halua nähdä vieraiden naisten rintoja, pyllyjä ja kamelinvarpaita, ne asiat kuuluvat vain sänkykumppanille. Itsensä paljatelu on sairaus.
"Ekshibitionismi eli paljastelu/itsensä paljastaminen tarkoittaa erotisoituneina pidettyjen ruumiinosien ja/tai seksuaalisen toiminnan paljastamista toisille ihmisille. Mielihyvä ja nautinto syntyy katsotuksi tulemisesta ja katsojien paljastamiseen ilmaisemista reaktioista. Itsensäpaljastamisen sosiaalinen hyväksyttävyys on osittain kulttuurisidonnaista (vrt. Esimerkiksi paljastava pukeutuminen). Ekshibitionismi voi siis olla tilanteesta, arvoista ja tapahtuman eri osapuolen välisestä asetelmasta riippuen joko kriminalisoitua tai sosiaalisesti hyväksyttyä toimintaa. Paljastamisen vastentahtoisesti paljastelun kohteeksi joutuneelle katsojalle loukkaa katsojan ihmis- ja seksuaalioikeuksia."
http://www.terve.fi/seksi/epatyypilliset-seksuaalisuuden-muodot
Paljastelemalla tissejäsi loukkaat minun oikeuksiani.
Niin ja jonkun toisen kulttuurin mukaan nilkat tai hiukset ovat erogeenisia alueita. Ei se nyt ihan niinkään mene, että sinulla olisi yksinoikeus määritellä sopivan pukeutumisen rajat. Kyllä ne määritellään yhdessä. Jos sinä loukkaannut sellaisesta pukeutumisesta, joka yleensä tulkitaan vielä sopivaksi, niin se on pelkästään sinun ongelmasi.
Koska en itsekään treenaa 2 tuntia päivässä kuntosalilla, ja kulje kesällä ilman paitaa rintalihakset geelillä valeltuna ja rintakarvat suoriksi kammattuna, niin siksi!
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut koko ketjua kahlata kun eka sivukin alkoi ärsyttää: ap kysyi mikä meikkaavissa naisissa ärsyttää ja saatuaan vastauksia sätii kommentoijia. MIKSI edes kyselet jos teet sen vain omaksi iloksesi ja et aio lopettaa. Jos itsetunto on kohdillaan ei omille valinnoille tarvitse tukea av palstasta tai ainakaan ole tarvetta loukkaantua eriävistä mielipiteistä..
Koska tämä on KESKUSTELUpalsta. Totta kai ap kertoo oman näkemyksensä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut koko ketjua kahlata kun eka sivukin alkoi ärsyttää: ap kysyi mikä meikkaavissa naisissa ärsyttää ja saatuaan vastauksia sätii kommentoijia. MIKSI edes kyselet jos teet sen vain omaksi iloksesi ja et aio lopettaa. Jos itsetunto on kohdillaan ei omille valinnoille tarvitse tukea av palstasta tai ainakaan ole tarvetta loukkaantua eriävistä mielipiteistä..
En ole missään vaiheessa loukkaantunut :) ihan hullu ajatuskin. Enkä myöskään sättinyt ketään. En aloittanut keskustelua siksi, että harkitsen muutosta vaan siksi, koska kaipaan fiksuja ja perusteltuja argumentteja. Minä sitten vasta-argumentoin ja esitän kysymyksiä ja toivon, että se herättää taas puolestaan jatkokeskustelua.
Ei kaikki keskustelu liity tunteisiin tai mihinkään, missä tuossa viittaat. Olet varmaan käynyt koulussa nyt ainakin ns. väittelyitä, joissa perustellaan omaa kantaa puolesta ja vastaan. Asian ei edes tarvitse liittyä mitenkään omaan elämään vaan voi olla ihan mikä tahansa asia. Se on ikäänkuin sen keskustelun idea. Ei siitä kukaan loukkaannu tai ota itseensä, se olisi jo melko lapsellista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa. Vaikea ymmärtää miksi halutaan sellanen vaate päälle, että joku mies halutessaan pääsee kourimaan genitaaleja, ihan suora pääsy sieltä hameen alta pääkallonpaikalle. Eihän miehetkään kulje minareissa joista munat roikkuu
Melko outoa, että ajatus karkaa heti toisen naisen pimppiin, jos on minihame? Oletko koskaan ajatellut, jos kyse olisi jostain sinun omasta traumasta/ongelmasta? etenkin, jos olet sitä mieltä, että on naisen vastuulla pukeutua niin, ettei miehet käy käsiksi. Onko se sitten naisen syy, jos on minihame ja mies alkaa kourimaan? Mikään vaatetus ei oikeuta kourimaan eikä mikään vaate tee siitä yhtään vähempipätöistä häirintää. Ei todellakaan ole naisen vastuulla pukeutua niin, ettei "mies joudu kiusaukseen ja alkaa kourimaan, kun ei vaan itselleen voi mitään". Todella vanhanaikainen käsitys kyllä, onneksi #metoo on ainakin tätä asiaa valottanut suurimmalle osalle, selkeästi tarvetta on.
Ap
Olen nainen ja mielestäni liian paljastava pukeutuminen on seksuaalista häirintää. Minulla pitää olla oikeus siihen, ettei minun tarvitse katsoa vieraiden ihmisten paljaita rintoja ja kankkuja + kamelinvarpaita läpinäkyvissä housuissa. Mikä ihmeen tarve sinulla on tyrkyttää tissejäsi vieraille ihmisille?
No ei kyllä ole häirintää. Pukeutuminen on jokaisen oma asia. Jos joku haluaa pukeutua paljastavasti, siitä vaan.
Totta kai se on häirintää. Jokaisella on oikeus valita sänkykumppaninsa ja yleensä toisen ihmisen intiimit paikat näkee vain sängyssä alasti. Nyt jotkut ihmiset haluavat paljastella intiimit paikkansa kaikille kysymättä heiltä haluavatko he osallistua seksuaaliseen kanssakymiseen. Minä EN halua nähdä vieraiden naisten rintoja, pyllyjä ja kamelinvarpaita, ne asiat kuuluvat vain sänkykumppanille. Itsensä paljatelu on sairaus.
"Ekshibitionismi eli paljastelu/itsensä paljastaminen tarkoittaa erotisoituneina pidettyjen ruumiinosien ja/tai seksuaalisen toiminnan paljastamista toisille ihmisille. Mielihyvä ja nautinto syntyy katsotuksi tulemisesta ja katsojien paljastamiseen ilmaisemista reaktioista. Itsensäpaljastamisen sosiaalinen hyväksyttävyys on osittain kulttuurisidonnaista (vrt. Esimerkiksi paljastava pukeutuminen). Ekshibitionismi voi siis olla tilanteesta, arvoista ja tapahtuman eri osapuolen välisestä asetelmasta riippuen joko kriminalisoitua tai sosiaalisesti hyväksyttyä toimintaa. Paljastamisen vastentahtoisesti paljastelun kohteeksi joutuneelle katsojalle loukkaa katsojan ihmis- ja seksuaalioikeuksia."
http://www.terve.fi/seksi/epatyypilliset-seksuaalisuuden-muodot
Paljastelemalla tissejäsi loukkaat minun oikeuksiani.
En koe naisen rintoja seksileluina, joita pitää piilotella ja paljastaa vain sänkykumppanille. Mielestäni rinnat ovat luonnollinen osa naisen kehoa, niillä ruokitaan lapsi. Toki kumppani saa niistä iloita ja nauttia, mutta ihan samanlainen kehonosa ne ovat kuin muutkin osat. Jos loukkaannut toisen rinnoista, koska miellät ne vain seksileluiksi, niin ongelma on enemmänkin sinun kuin kenenkään muun. Olisi aika päivittää hieman asennetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla kenenkään vaatetus tai meikki sentään sietokykyä ylitä, kyllähän kaikkea sellastakin on siedettävä mistä ei itse pidä.
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa. Vaikea ymmärtää miksi halutaan sellanen vaate päälle, että joku mies halutessaan pääsee kourimaan genitaaleja, ihan suora pääsy sieltä hameen alta pääkallonpaikalle. Eihän miehetkään kulje minareissa joista munat roikkuu.
Kyllä naisille aika outoja vaatteita tehdään täytyy sanoa, voi aika hyvin päätellä keiden etua niissä on lopulta ajateltu ja miksi, ei ainakaan naisen, mutta tyhmät naiset eivät tätä ymmärrä.
Mutta onneksi pohjoismaissa sellanen halpa pukeutuminen on kuitenkin melko marginaalista, naiset pukeutuu ihan oikeisiin vaatteisiin eikä seksihepeneisiin kadulla.Se joka väittää että tuollasta pukeutumista ihmettelevä olisi "kateellinen", on aika pihalla tai eilen syntynyt. Kyllähän meistä jokaisella on mahdollisuus pukeutua naurettaviin vaatekappaleisiin niin halutessaan, kaikilla vaan ei ole siihen onneksi halua. Jotenkin tuntuu että ne joilla on itsetunto, heittäytyvät hakemaan huomiota hutsupukeutumisella. Ne on niitä samoja jotka pyllistelevät somessa omilla kuvillaan. Kyllä sellasta huomionhakua katsellessa normaali ihminen tuntee syvää myötähäpeää, kateus on viiminen tunne joka tulisi itselläni mieleen.
Kukin pukeutuu miten haluaa., itse pukeudun pitkiin housuihin ja hihallisiin vaatteisiin, koska minulla ei ole itsetunto-ongelmia enkä kaipaa yhtään enempää huomiota minkä saan ihan normivaatteissa.
Tarkoitukseni ei ole miellyttää "tyylilyylejä" seuraamalla helsinkiläisiä lifestyle blogeja. Täällä kehäkolmosen ulkopuolella pikkupitäjässä olisi aika huono valinta kyntää sohjossa korkkareilla ja minarilla eteenpäin, joten ihan järkisyistäkin jätän tuon "venäläisen tyylin" niille jotka kokevat sen itselleen tarpeelliseksi.Niin ja ne tekoripset ja tekotukat kyllä huomaa, vaikka olisi miten hyvin laitettu. Harvoin näkee että ne parantaisivat kenenkään ulkonäköä. Kenen tahansa silmät ovat paljon kauniimmat ilman sitä mustaa palkkia siinä päällä.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on vain yksi vastaus: Kateellisuus
kateellisuus mistä? voi kai kuka tahansa pukeutua kuin lunttu jos haluaa, kaikki ei sentään halua.
Jos nainen on meikattu kauniisti ja on kauniit istuvat vaatteet ja korot, hän saa paljon huomiota osakseen,. Kuitenkin Suomessa suurin osa naisista hukkuu ns. harmaaseen massaan. Se herättää kateutta. Jos se EI herättäisi kateutta niin eipä heitä nämä ihmiset edes huomaisi tai kiinnittäisi huomiota.
Miten ihmeessä se herättäisi kateutta, kun kuka tahansa voisi pukeutua niin halutessaan.
Onko tullut mieleen, ettei suomalaiset yleensä halua huomiota. Suomalaiset ei ole kovin huomionhakuista kansaa. Ei ole tainnut tulla edes mieleen vai. Kun jokainen suomalainen nainenhan tuolla haluaa kulkea toosa minarista roikkuen ja kiljua huomiota osakseen.. no joopa joo, ei todellakaan halua.
Ne jotka niin haluaa tehdä, varmasti tekevät niin.Tämä.
Täällä yksi joka haluaa kävellä rauhassa kadulla ilman huomiota. :)haluat kävellä rauhassa kadulla ilman huomiota vai pidätkö vaatteista jotka puet päällesi?
Sekä että. Haluan olla ihmisten ilmoilla ilman huomiota, sekä pidän myös vaatteistani.
Ne eivät herätä huomiota, ovat ihan tavallisia arkivaatteita.
samoin. eihän valtaosa ihmisistä huomiota hae tai halua mitenkään. kummallisia kommentteja ketjussa, tuulahduksia 50-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Voin toki sietää mutta olen huomannut, että he eivät usein siedä minua.
Useasti nämä hyvin näyttävästi pukeutuneet naiset alkavat kyselemättä kertoa minulle olevansa _erityisen naisellisia_, nauttivansa kauneudesta, pitävänsä huomiota tärkeänä jne. Toisin sanoen he kertovat minulle päin naamaa, että olen epänaisellinen, en tiedä mikä on kaunista, eikä minua luultavasti kukaan huomaa. Eihän kauneutta voi edes määritellä mitenkään yksiselitteisesti! Minusta esimerkiksi suihkunraikas meikitön tyttö hevosen selässä on paljon kauniimpi kuin tekorusketettu missi bikineissä, joku muu voi olla toista mieltä. Muutenkin raivostuttaa naiset, jotka olettavat että toisten naisten elämän tärkein sisältö on saada huomiota miehiltä ja jotka pitävät esimerkiksi kaikkia pienirintaisia kateellisina ressukoina.
En ole mitenkään vähemmän naisellinen siksi, etten meikkaa paljoa, mitä se nyt ikinä tarkoittakaan. Minusta on naurettavaa typistää naiseus samaksi asiaksi kuin meikkaaminen ja huomion kerjääminen paljastavilla asuilla. En lähtökohtaisesti välitä toisten ihmisten ulkonäöstä enkä jaksaisi kuunnella tuollaista höpönlöpöä.
Long story short, laittautuminen ei ärsytä vaan oman mielipiteen korottaminen paremmuudeksi ja muiden leimaaminen kateellisiksi.
Veit jalat suustani, sister. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla kenenkään vaatetus tai meikki sentään sietokykyä ylitä, kyllähän kaikkea sellastakin on siedettävä mistä ei itse pidä.
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa. Vaikea ymmärtää miksi halutaan sellanen vaate päälle, että joku mies halutessaan pääsee kourimaan genitaaleja, ihan suora pääsy sieltä hameen alta pääkallonpaikalle. Eihän miehetkään kulje minareissa joista munat roikkuu.
Kyllä naisille aika outoja vaatteita tehdään täytyy sanoa, voi aika hyvin päätellä keiden etua niissä on lopulta ajateltu ja miksi, ei ainakaan naisen, mutta tyhmät naiset eivät tätä ymmärrä.
Mutta onneksi pohjoismaissa sellanen halpa pukeutuminen on kuitenkin melko marginaalista, naiset pukeutuu ihan oikeisiin vaatteisiin eikä seksihepeneisiin kadulla.Se joka väittää että tuollasta pukeutumista ihmettelevä olisi "kateellinen", on aika pihalla tai eilen syntynyt. Kyllähän meistä jokaisella on mahdollisuus pukeutua naurettaviin vaatekappaleisiin niin halutessaan, kaikilla vaan ei ole siihen onneksi halua. Jotenkin tuntuu että ne joilla on itsetunto, heittäytyvät hakemaan huomiota hutsupukeutumisella. Ne on niitä samoja jotka pyllistelevät somessa omilla kuvillaan. Kyllä sellasta huomionhakua katsellessa normaali ihminen tuntee syvää myötähäpeää, kateus on viiminen tunne joka tulisi itselläni mieleen.
Kukin pukeutuu miten haluaa., itse pukeudun pitkiin housuihin ja hihallisiin vaatteisiin, koska minulla ei ole itsetunto-ongelmia enkä kaipaa yhtään enempää huomiota minkä saan ihan normivaatteissa.
Tarkoitukseni ei ole miellyttää "tyylilyylejä" seuraamalla helsinkiläisiä lifestyle blogeja. Täällä kehäkolmosen ulkopuolella pikkupitäjässä olisi aika huono valinta kyntää sohjossa korkkareilla ja minarilla eteenpäin, joten ihan järkisyistäkin jätän tuon "venäläisen tyylin" niille jotka kokevat sen itselleen tarpeelliseksi.Niin ja ne tekoripset ja tekotukat kyllä huomaa, vaikka olisi miten hyvin laitettu. Harvoin näkee että ne parantaisivat kenenkään ulkonäköä. Kenen tahansa silmät ovat paljon kauniimmat ilman sitä mustaa palkkia siinä päällä.
Juuri näin.
Hiustenpidennyksiä ei huomaa, jos on oikeasti hyvin laitettu. Eikä tekoripsiä, jos ovat luonnolliset. Ja kenen tahansa silmät näyttävät paremmalta, jos runsaan meikin kanssa on tekoripset.
Mulle aivan sama, mutta tilannetajun puute pukeutumisessa ärsyttää. Vahva meikki ja syväänuurrettu kaula-aukko ja lyhyt hame on ok bileissä ja baarissa, mutta ei kaikissa työpaikoissa
Anteeksi, mutta en vain koe että minulla olisi mitään yhteistä sellaisen ihmisen kanssa, joka panostaa ulkonäköönsä useita tunteja viikossa (ja satoja euroja kuukaudessa). Olen kyllä yrittänyt olla ennakkoluuloton, mutta yleensä sen paljon meikkaavan, solariumissa käyvän ripsienpidennysnaisen alta paljastuu pinnallinen tyhjännauraja, joka ei osaa puhua muusta kuin meikeistä, vaatteista ja ihanista brunsseista. Näissä ihmisissä ei vain yksinkertaisesti yleensä ole mitään mielenkiintoista. Toki kukin saa pukeutua ja laittautua miten haluaa, enkä alennu haukkumaan ketään heidän vaatetyylinsä perusteella.
Ja minulla on kyllä luonnonkauniita (minua kauniimpia), hillitysti meikkaavia ystäviä ja meikkaan itsekin vähän, joten mistään kateudesta tai sellaisesta ei ole kyse, vaikka kuinka niin haluaisitkin ajatella. Elämän sisältö on vain eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä meikkaaminen ja muu on ihan ok, mutta paljastava pukeutuminen on tyylitöntä ja tyrkkyä.
N41
No se on sun mielipide, mutta ei sulla ole mitään oikeutta puuttua muiden asioihin,. Jos joku haluaa olla "tyrkky" niin mitä se sulle kuuluu?
Ap
Ja miten siihen on puututtu?
osoitellaan sormella ja puhutaan selän takana niin että kuuluu hyvin omiin korviin, katsotaan omahyväisesti... jos sä et oo huomannu noita etenki yli 30v naisilta niin jaa, onneks olkoon. ei se mun itsetuntoon kauheesti vaikuta et joku tantta saa sydärin mutta vähän ärsyttää se että joku ihminen katsoo asiakseen kertoa millanen sun pitäis olla ja millanen et sais olla ulkonäöltäs ja tyylitajultas.
fakta on se et ei se oo keneltäkään pois miten joku toinen puhuu mutta nää tuomitsijat on naurettavia.
Kirjoituksesi perusteella se vaikuttaa itsetuntosi.
vaikuttaa mun päivään koska en mäkään sano niille kuinka niiden aika on jo mennyt. kuuluu ihan peruskunnioitukseen jonka puutteesta tällä palstalla nyt puhutaan tasaisin aikavälein, koska jotkut ihmiset ei vaan sitä tee.
no en mäkään ymmärrä kui tantat ei jo tajuu siirtyy tapettiin ku mä korot tehokkaasti kopisten luon pitkien ripsieni takaa alentuvia silmäyksiä ohi mennessäni.
Tietenkään en mitään sano, peruskunnioitusta mut luulis nyt hiffaavan
Kuulostat varsinaiselta kultakimpaleelta, ymmärrän hyvin miksi olet niin "suosittu", kuin olet.
Ei minua häiritse esim. paljon meikkavat naiset, mutta paljastavsti pukeutuminen kyllä häiritsee, samoin häiritsisi jos miehet kulkisivat rintakarvat esillä rehotten tai puolet pakarasta paljastaen. Tulee myötähäpeä ja yrittää olla katsomtta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa.
Voi apua mikä vastaus! :DD Siis ensinnäkin - valtaosalla naisista on rintaliivit. Miksi niistä ei saisi näkyä vilaustakaan? Ne ovat vaatekappale siinä missä muutkin vaatteet. Ymmärrän vielä että kuppiosaa halutaan pidettävän piilossa (tai en oikeastaan, mutta ei mennä siihen), mutta että edes sen OLKAIN ei saisi näkyä.
Tuolle sun pitäisi kyllä ehkä jo tehdä jotain, että sulle tulee minihameesta vain pimppa mieleen. Onko sulle tehty jotain lapsena? :(
En tiedä miksi vaivaudun edes sulle vastaamaan, mutta olkainten vilkkuminen ei ole tyylikästä, vänkäsitpä kuinka paljon hyvänsä.
Minä tykkään pukeutua naisellisesti, käytän lähes aina mekkoja ja hameita, minulla on pitkät hiukset, meikkaan aina ja lakkaan kynteni. Naiset eivät kyräile minua, tai kerro miten minun pitäisi heidän mielestään pukeutua. Naispuoleisilta työkavereilta kuulen kehuja vaatteistani tai "ihanan pitkistä" jaloistani tms. Että jos Ap ja hänen komppaajansa saavat osakseen vain ja ainoastaan huonoa käytöstä muilta naisilta, osasyynä voi olla ihan oma asenne.
Mulle on ihan sama mitä ihmiset päällensä laittaa, ei ole multa pois. Pukeuduin minäkin teininä niihin horovaatteisiin, mutta sitten kasvoin aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta en vain koe että minulla olisi mitään yhteistä sellaisen ihmisen kanssa, joka panostaa ulkonäköönsä useita tunteja viikossa (ja satoja euroja kuukaudessa). Olen kyllä yrittänyt olla ennakkoluuloton, mutta yleensä sen paljon meikkaavan, solariumissa käyvän ripsienpidennysnaisen alta paljastuu pinnallinen tyhjännauraja, joka ei osaa puhua muusta kuin meikeistä, vaatteista ja ihanista brunsseista. Näissä ihmisissä ei vain yksinkertaisesti yleensä ole mitään mielenkiintoista. Toki kukin saa pukeutua ja laittautua miten haluaa, enkä alennu haukkumaan ketään heidän vaatetyylinsä perusteella.
Ja minulla on kyllä luonnonkauniita (minua kauniimpia), hillitysti meikkaavia ystäviä ja meikkaan itsekin vähän, joten mistään kateudesta tai sellaisesta ei ole kyse, vaikka kuinka niin haluaisitkin ajatella. Elämän sisältö on vain eri.
Ja montakohan tällaista olet tavannut? Kaikki eivät ole samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastavaa pukeutumista en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sitä niin paljon suositaan, esim minihameita ja hihattomia narutoppeja, minusta rumia vaatteita. Varsinkin kun sieltä näkyy aina tissiliivin sangat ja minimekko nyt on mikä on, tulee mieleen vain se pimppa joka siellä alla luuraa.
Voi apua mikä vastaus! :DD Siis ensinnäkin - valtaosalla naisista on rintaliivit. Miksi niistä ei saisi näkyä vilaustakaan? Ne ovat vaatekappale siinä missä muutkin vaatteet. Ymmärrän vielä että kuppiosaa halutaan pidettävän piilossa (tai en oikeastaan, mutta ei mennä siihen), mutta että edes sen OLKAIN ei saisi näkyä.
Tuolle sun pitäisi kyllä ehkä jo tehdä jotain, että sulle tulee minihameesta vain pimppa mieleen. Onko sulle tehty jotain lapsena? :(
En tiedä miksi vaivaudun edes sulle vastaamaan, mutta olkainten vilkkuminen ei ole tyylikästä, vänkäsitpä kuinka paljon hyvänsä.
Minä tykkään pukeutua naisellisesti, käytän lähes aina mekkoja ja hameita, minulla on pitkät hiukset, meikkaan aina ja lakkaan kynteni. Naiset eivät kyräile minua, tai kerro miten minun pitäisi heidän mielestään pukeutua. Naispuoleisilta työkavereilta kuulen kehuja vaatteistani tai "ihanan pitkistä" jaloistani tms. Että jos Ap ja hänen komppaajansa saavat osakseen vain ja ainoastaan huonoa käytöstä muilta naisilta, osasyynä voi olla ihan oma asenne.
Mulle on ihan sama mitä ihmiset päällensä laittaa, ei ole multa pois. Pukeuduin minäkin teininä niihin horovaatteisiin, mutta sitten kasvoin aikuiseksi.
Joo, onhan se todella vaarallista ja kammottavaa jos olkaimet vähän näkyy. Ja mitkä hel*etin horovaatteet?
Vierailija kirjoitti:
He ovat halpoja. Hiustenpidennykset, ripsenpidennykset ja rakennekynnet ovat myös todella wt. Aivan halpista. Turha sitä heille selittää, eivät sitä ymmärrä ja haluavat olla alemman tason ihmisiä.
Mutta eivät ole halpoja toisin kuin sun äitisi.
Että siis 'paljastava' pukeutuminen ??
Hmmm....( tuota sanaa täytyy nyt hieman miettiä ja sitä 'makustella') . Noooh.. jospa nyt sitten uskaltautuisin paljastamaan salaiset mietteeni asiasta...
'Paljastamisesta' tulee mieleen ainakin se, että sehän on luonnostaankin jo, ja yleensä aina ja vain jollekin, tai joillekin muille tarkoitettua, jonkun esittämistä.
(esim. 'Patsas paljastettiin keskusaukiolla paikalle saapuneen runsaan juhlayleisön taputtaessa')
Itselleenhän sitä ei yleensäkään ole omasta kehostaan mitään sen kummemmin paljastamista tai peiteltävää-kun yksin on.
Tietysti jos lähden loppukesästä taas sinne hirvikärpäsiä kuhisevaan, mutta hyvään marjapaikkaan, niin syytä on ehkä pukeutua sinne taaskin varsin peittävästi, mutta se on kyllä ihan itseä varten se....