Työssäoloehdon keräämisaikaa pidennetään (12 kk), lapsikorotus pois, palkkatuettu ei kerrytä. Linkki
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6bfb803-86b7-4722-9986-45b4cf34b…
Tuo alkaisi vuoden alussa suunnitelmien mukaan. Mitä mieltä olette?
Vieläpä vuoden määräaikaisuus tulisi mahdolliseksi ja potkuihin riittää asiallinen syy.
(Omasta mielestäni pitäisi atehdä aika tavalla päin vastoin. Siis kaikki palkaton työ pitäisi kieltää ja palkkatuettu pitäisi olla samoin oikeuksin kuin ilman sitä tehty työ. Jos tarvitaan harjoittelua, niin harjoittelija ei koskaan saisi tehdä mitään yksin. Saisi katsella tai tehdä jonkun tarkkaillessa)
Kommentit (22)
Itse en saa tt-tukea, mutta miettikää, mitä tapahtuu, jos sekin poistetaan niiltä, jotka eivät osallistu pakotettuihin juttuihin.
Taitaa tulla vauhdikasta menoa.
Jos kerran on tekemätöntä työtä, niin valtion pitäisi taata, että kaikesta työstä maksetaan normaali tes-palkka.
Pois kokonaan kaikki 9 euron päivät yms.
Miksi esim kierrätyskeskukset saa ottaa aina uuden ilmaismiehen, kun vanhan sopimus päättyy?
En olisi kovin huolissani, koska tämä hallituksen irvikuva ei syksyä näe. Kansa on jo nyt kyllästynyt, hallituksen suosio on romahtanut. Lisäksi perustuslaki tulee vastaan näissä kyykytyksissä. Orpo ei ole diktaattori, joka yksipuolisesti sanelee ehdot, vaikka miten vihaa köyhiä. Hallitus joutuu eroamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en saa tt-tukea, mutta miettikää, mitä tapahtuu, jos sekin poistetaan niiltä, jotka eivät osallistu pakotettuihin juttuihin.
Taitaa tulla vauhdikasta menoa.
Poliiseihin ja vankiloihin tulee menemään rahaa lisää, kun rikollisuus kasvaa. Ihmisten toivottomuus lisää varkauksia ja väkivaltaa?! Haluatteko sellaisen Suomen? Minä EN!
Höpö höpö tuo vuoden määräaikaisuus tulisi mahdolliseksi. On se nytkin mahdollista. Nykyään määräaikainen on usein jonkun sijaisena. Yleisesti työpaikoilla voi kaoottinen meno lisääntyä, jos yhä useampi on määräaikainen.
Alle vuoden töistä on kokemusta ja silloin työssäoloehto ei jatkossa toteudu joka työsuhteen jälkeen. Ei hyvä. Työnantaja ei todellakaan tule maksamaan yhtään mitään lisäkuukausia, "koska se on mahdollista". Miksi työnantaja tarjoaisi vuotta, jos haluaa alle vuodeksi työntekijän?
Hyvin kohtuullisia kiristyksiä, verrattuna vaikka siihen, kun Marinin hallitus poisti eläkeputken.
Kohtuutonta, että palkkatuettu työ ei ole samanarvoinen normaalipalkkaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö tuo vuoden määräaikaisuus tulisi mahdolliseksi. On se nytkin mahdollista. Nykyään määräaikainen on usein jonkun sijaisena. Yleisesti työpaikoilla voi kaoottinen meno lisääntyä, jos yhä useampi on määräaikainen.
Alle vuoden töistä on kokemusta ja silloin työssäoloehto ei jatkossa toteudu joka työsuhteen jälkeen. Ei hyvä. Työnantaja ei todellakaan tule maksamaan yhtään mitään lisäkuukausia, "koska se on mahdollista". Miksi työnantaja tarjoaisi vuotta, jos haluaa alle vuodeksi työntekijän?
Vuoden määräaikaisuus tulee lailliseksi ILMAN mitään perustetta. Ilmeisesti ihmiset ei tajua, miten järkyttävää päätös tämä on hallitukselta.
Työnantajalle tämä tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden kyykyttää työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Myös sellainen pitäisi lisätä, että työntekijä saisi irtisanoutua ilman vaikutuksia työttömyysturvaan.
Voisin mennä aitoihin työpaikkoihin kokeilemaan, pystynkö perussairauteni kanssa tekemään. Nyt en uskalla. (Kokeilisin roskatöitä, vaikka olen yliopistokoulutettu)
Työn välttelijän puheita...
Kätevää, kun nuoria naisia voi pitää pätkätöissä ilman perusteita.
Ehdottomasti oikea suunta. Tosin ansiosidonnaisen porrastus pitäisi tehdä kunnolla, eli ekan puolen vuoden jälkeen tuki oli 50 %, ja siitä sitten porrastus jatkuisi niin, että joka kuukausi 10% pois, kunnes se loppuisi kokonaan vuoden jälkeen.
Vuoden määräaikaisuutta voi kätevästi käyttää siten, että näkee, onko työntekijä ok.
Jos alkaa sairastella, saa lapsia, ikääntyy yms, voi potkia pois.
Huono juttu.
Vierailija kirjoitti:
Myös sellainen pitäisi lisätä, että työntekijä saisi irtisanoutua ilman vaikutuksia työttömyysturvaan.
Voisin mennä aitoihin työpaikkoihin kokeilemaan, pystynkö perussairauteni kanssa tekemään. Nyt en uskalla. (Kokeilisin roskatöitä, vaikka olen yliopistokoulutettu)
Ensinnäkin, ei ole olemassa roskatöitä. Toiseksi, miksi kukaan haluaisi palkata ihmisen, joka ei sitoudu työpaikkaan. Vaitiolovelvollisuuskin kuuluu useimpiin töihin, siinä sitten työstä työhön hyppijä tekee pahaa jälkeä. Yliopistokoulutus pelkästään ei tee vielä kelvolliseksi ns. roskatöihinkään. Yliopistoissa ei välttämättä hallita sydämen sivistystäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olisi mahdollista kokeilla eri alojen töitä nuorena. Nyt päätetään ala, opiskellaan, tehdään töitä kunnes tajutaan että tämä ala ei ole minua varten. Ei ihme että ihmiset uupuu ja masentuu Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, ei ole olemassa roskatöitä. Toiseksi, miksi kukaan haluaisi palkata ihmisen, joka ei sitoudu työpaikkaan. Vaitiolovelvollisuuskin kuuluu useimpiin töihin, siinä sitten työstä työhön hyppijä tekee pahaa jälkeä. Yliopistokoulutus pelkästään ei tee vielä kelvolliseksi ns. roskatöihinkään. Yliopistoissa ei välttämättä hallita sydämen sivistystäkään.
Jep. Ja rekryprosesseista ja uuden perehdytyksestä tulee aina kuluja työnantajalle.
Luojan kiitos työttömät eivät näistä asioista päätä, kun ei heillä näytä olevan tuon taivaallista käsitystä mistään työasioista 😄.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden määräaikaisuutta voi kätevästi käyttää siten, että näkee, onko työntekijä ok.
Jos alkaa sairastella, saa lapsia, ikääntyy yms, voi potkia pois.
Huono juttu.
Mitä oikein horiset? Koeaika on työntekijän testaamista varten eikä pätkätöiden perusteeton teettäminen.
Ehkä on parempi, että suomalaiset lakkauttaa itse itsensä eikä lapsia enää synnytetä. Saavat persut mitä tilasivat.
Vierailija kirjoitti:
Sama. T. Reumaatikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työntekijän pitää sitoutua työpaikkaan, mutta työnantaja ei sitoudu mitenkään työntekijään. EK:n märkä uni tämä hallitus.