Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hei mieheni ex!

Vierailija
05.04.2018 |

Voisitko ystävällisesti aurata itse lumet talosi edestä, johon itse vaadit jäädä asumaan eronne jälkeen. Se olisi kohtuullista ottaen huomioon, että mieheni vielä maksaa lainanlyhennykset talosta. Voisitko myös hommata itsellesi paremman auton, ettei tarvitsisi lainata mieheni autoa matkojasi varten. Voisitko myös pitää kiinni sovituista lapsen tapaamisajoista, etkä peru tai muuttele niitä milloin minkäkin syyn vuoksi. Jos sinulla on hoitovuorollasi migreeni, kärsi se, äläkä hälyytä miestäni apuun joka kerta. Hyväksy se, että minun miehelläni ja sinun exälläsi on nyt uusi elämä ja hän on vihdoin onnellinen. Ps. Opettele myös tekemään ruokaa,äläkä pilaannuta elintarvikkeita jääkaappiin!

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ex mieheni nykyinen, voisitko olla puuttumatta mun ja eksäni välisiin aisioihin,auton lainaamisiin,tai lastenhoitovuoroihin kun jos toinen vanhempi on sairauden vuoksi kyvytön hoitamaan oamlla vuorollaan niin sen toisen niikö pitää paikkaa siinä kohtaa vai pitäiskö jättää lapset heitteille vai etkö tajunnu tätä ko otit miehen jolla lapsia ennestään.Koita hommaa itses vaikka raskaaksi jos saisit sitten enemmän huomiota ja mitä tulee muuhun apuun niin katsos kun on niitä yhteisiä muksuja niin sitä on valmis jo sen takia jeesaamaan toista, mielummin hyvät välitä ko huonot.Sun jutustas paistaa mustasukkaisuus,älä pelkää kyl me ollaan ihan erottu eikä palata yhteen kohan hoidetaan vaan sisvistyneesti asioita,sä toki tykkäisit jos riideltäis ja oltais huonoissa väleissä niin voisit mammapalstalla valittaa kuinka kauhee miehen eksä on.Kasva aikuiseks

Kyllä meillä se vastu lapsista on sillä lähillä. Eli jos lähille tulee flunssa, niin hän ne lapset hoitaa, koska hänelle siitä maksetaan. HETI kun äiti suostuu siihen että lapset ovat 50/50 vanhemmillaan, ja elatusmaksut joko poistetaan kokonaan, tai ne siirtyvät isälle, ja lapsilisät toki myös, niin me alamme hoitaa niitä muksuja lähin roolissa. Silloin ei tarvitse äitin miettiä enää että kuka hoitaa kun hänellä on 36.9 astetta "kuumetta" kahta jo hyvinkin kouluikäistä lasta, vaan hän saa tehdä niin kuin mielii, ja olla muksujensa kanssa joka toinen viikonloppu, niin kuin isä nyt on. MIKSI tämä ei käy? Ja kun se ei kerran käy, niin MIKSI pitää sitten itkeä, kun vaihtoehtoa on äidille tarjottu. Lapset muuttaisivat mielellään meille, mutta äiti ei päästä. Hienoa.

Näin juuri, alkaa näitä tulla. Ja on se kiva sattuma kun miehen exän migreeni nostaa päätään aina juuri silloin kun mies on suunnitellut jotain omaa tekemistä....

Vierailija
102/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan hankalaa elää kierrätysmiehen kanssa, jos ei käsittäisi, että tälle lapset ovat tärkeitä.

N, sinkku

Mietin samaa. En haluaisi olla vaimo, jonka miehellä on liuta lapsia yhden tai useamman naisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissatappelut on aina yhtä noloja. 

Vierailija
104/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasi ärsyttävä tilanne, mutta kyllä lähtisin kuitenkin siitä että miehesi mahdollistaa tuon toiminnan ihan itse hyppimällä exänsä pillin mukaan. Oma mieheni oli exän pillin mukaan hyppivä, kun oli ollut sinkku ne 3 vuotta, jotka eli eron jälkeen ennen kuin tulin kuvioihin mukaan. Ja koska mieheni on kiltti, eikä hänellä oikeastaan ollut paljon muuta kuin työ kuvioissa, niin hänen oli helppo "joustaa", niin hän teki kaikenlaista pöljää mitä exä keksi pyytää.

Katselin sitä puolisen vuotta tapailun alussa, ja kun tultiin siihen tulokseen että meistä saattaisi tulla hyvä pari, jos mentäisiin ihan kunnolla kimppaan, niin sanoin että on muutama asia jonka pitää muuttua ensin, ennen kuin seurustelu vakavammalla tasolla on mahdollista. Yksi näistä asioista oli nimen omaan se että exän pillin mukaan tanssiminen loppuu.

Kova homma se on ollut, mutta ehkä tässä 3 vuotta väännettyämme aletaan olemaan jo pikkuisen voiton puolella :)

Exällä on koko ajan ollut uusi mies kuvioissa, jo ennen eroa, mutta heti kun miehensä lähtee työreissulle niin alkaa minun mieheni hyppyytysyritys. Pyynnöt ja käskyt ovat kyllä harventuneet aiemmasta, jolloin puhelin soi joka päivä, ja aina manguttiin jotain. 

Nyt vielä kun saataisiin exän päähän taottua että se sopimus joka tapaamisista on kirjoitettu, on  lasten  tapaamisoikeus isäänsä, eikä äidin viikonloppumenoja varten allekirjoitettu. Edelleen n. joka toinen viikko pitäisi mieheni "joustaa", mutta tämä jousto ei koskaan toimi molempiin suuntiin, joten ei "jousteta" enää mekään. Ja on tehty myös miehen kanssa sotasuunnitelmia, eli yhden kerran kun exä joustaa, niin joustetaan takaisinpäin, mutta ei yhtään enempää, koska sitten taas lähtee exällä käsistä, ja kuvittelee että hänen viikonloppuryyppäämisen takia on oikeus vaatia miestäni ottamaan töistä palkatonta vapaata.

Juuri näin, tyypillinen hirviö-ex

No ei se nyt mikään hirviö ole, mutta mieheni ja hänen suhteen dynamiikka toimi pikkuisen eri tavalla kuin minun ja mieheni suhteen dynamiikka, joten exälläkin ottaa aikaa tajuta (ja kun ei ole se penaalin terväin kynä, niin näyttää vievän se ymmärrys vuosia) että ex mies ei ole enää hänen käytettävissä, vaan pelkästään lasten käytetävissä. 

Vierailija
105/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainaki exän kanssa erotessa puhuttiin, että suhdettamme ei voi jatkaa, mutta kun on kerran luvattu toisesta välittää, se jatkukoon sitten ystävyyden muodossa. Ja se jatkui niin kauan, että molemmat pärjäsi ja seisoi omilla jaloillaan. Silloiset nyksät saivat tämän asian hyväksyä tai mennä menojaan. Jos joku on ollut toisen elämässä useita vuosia, on jaettu ilot ja surut, ei sitä joku kiihkeäkään romanssi hetkessä korvaa, eikä oo oikeutta tulla jakelemaan ultimatumeita. Ajan kanssa tilanne luonnollisesti muuttuu niin, että uudesta kumppanista tulee yhä tärkeämpi, ja eksät jää taka-alalle. Meillä ero sujui hyvin, ja elämässä on tänä päivänä ne ihmiset, joiden siinä kuuluukin olla. Edelleen melkein 20 vuoden jälkeen ex on tärkeä mulle, mutta enää emme aktiivisesti pidä yhteyttä.

Mun silmissä ap on hävinny pelinsä heti, kun lähtee uskottelemaan itelleen, että menneen voi pyyhkiä hetkessä pois. Ei voi. Mennyt kulkee mukana, ja mitä enemmän sitä vastaan taistelee, sitä huonompaan asemaan ajaa itteään ja kumppaniaan. Ja jos ”sun” miehes haukkuu vielä eksäänsä, se on merkki että tunteet eksää kohtaan on vielä voimissaan. Paras peliliike sulta ois jollain tasolla ystävystyä eksän kanssa ja auttaa miestäsi käsittelemään keskeneräiset tunteensa häntä kohtaan. Siinä vois olla avaimet aitoon ihmissuhteeseen.

Vierailija
106/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestäni ole väärin, että jos on sairaana, pyytää hoitamaan lapsia. Pyydänhän minä äitiäni, siskoani ja lasten isää.  Auton lainailut, ja varsinkin pihan kolaamiset ja lainan maksut sen sijaan menee jo vähän yli hilseen, toisaalta lapsilla sitten  kanssa säilyy lapsuudenkoti ja kaverit, mutta maksaako ex mitään vuokraa asumisestaan nyksälle tai edes oman osuutensa lainasta? Meinaan jos mitään paperisopparia tai ositusta ei ole tehty, eikä maksa mitään itse, niin siinä on soppa valmis ja kiehumassa. Raha-asiat pitää sopia paperilla.

Vierailija
107/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä LASTA varten, senkin itsekäs haahka. Piha aurataan lasta varten ja autoa lainataan että lasta saa vietyä harrastuksiin ym. Varsinkin jos syyllisyys painaa, kun jätti sinun vuoksesi perheensä. Se kaikki on täysin miehen päätettävissä, eikä sinulla ole siinä sanomista sille exälle mitään, vaan puhu miehellesi. Sinua taitaa vaan suututtaa että miehellä( sinun miehelläsi ja hänen exällään) on vielä yhteinen elämä lapsen kautta, johon sinä et kuulu ja mies tottelee exää eikä sinua.

Vierailija
108/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tappelee - kiva seurata!!

Vierailija
109/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiiis. Jos mun mies olis exänsä pauloussa ja ohjailtavissa noin, olis aikakailla myös mun ex:D

Vierailija
110/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä LASTA varten, senkin itsekäs haahka. Piha aurataan lasta varten ja autoa lainataan että lasta saa vietyä harrastuksiin ym. Varsinkin jos syyllisyys painaa, kun jätti sinun vuoksesi perheensä. Se kaikki on täysin miehen päätettävissä, eikä sinulla ole siinä sanomista sille exälle mitään, vaan puhu miehellesi. Sinua taitaa vaan suututtaa että miehellä( sinun miehelläsi ja hänen exällään) on vielä yhteinen elämä lapsen kautta, johon sinä et kuulu ja mies tottelee exää eikä sinua.

Juuri näin, lapsia  varten. Kaverillani on niin iso piha, että se pitää aurata traktorilla. Hänen eksällään sellainen on ja niinpä hän tekee lumityöt mielellään ihan lasten takia. Asuvat pohjoisessa, joten lumikinokset ovat yleensä melkoiset pihan laidalla. Lapset siinä sitten laskevat mäkeä liukurilla. 

Vierailija
111/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyxää ahdistaa. Hyvä niin! On varmaan kiva olla edelleen se toinen nainen ja valtavan kateellinen ensimmäiselle.

Mahdatko olla hitusen epävarma pillusi vetovoiman kestosta? Luonnehan ei häävi ole, eivätkä vuorovaikutustaidot.

Jaksatkin tapella mokoman lullukan huomiosta.

Vierailija
112/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se muka sitten jotenkin hienoa hampaat irvessä yrittää ja kestää vaikka toinen on sanonut useaan otteeseen, ettei suhteella edellytyksiä kun ei vaan ole tunteita enää? Ollaan valmiita jopa sietämään kulissiliittoa, kunhan ei vaan tulisi eroa. Sitten kun mies pitää päänsä ja haluaa erota, ulistaan kuinka hän on pilannut hänen ja lapsensa elämän. Onko lapselle sitten hyvä kasvaa kodissa, jossa heti näkee, etteivät vanhemmat enää tule toimeen keskenään. Ja sitten kun vihdoin kynsin hampain suostutaan eroon, tehdään kaikkensa vaikeuttaaksen toisen elämää.

Tossa on vähän samasta kyse kuin sinä yrittäsit sietää hammassärkyä vaan odottelemalla, että se joskus loppuisi. Pitäs tajuta hakeutua hoitoon, mutta sehän ei tunnu tässä kertakäyttösuhteiden aikakaudessa yhtään soveliaalta.

Niin tau sitten voisi ajatella näinkin, ettei jo moneen kertaan paikattua tai juurihoidettua hammasta kannata enää säilyttää, vaan se on.järkevintä repiä pois ja jatkaa elämää terveemmältä pohjalta. Ei pilalle mennyttä suhdettakaan väkisin kannata paikata, enemmän sitten sattuu, kun se kuitenkin loppuu.joskus on järkevintä antaa toisen mennä

Ihmiset hoitaa hampaitaan, samoin pitäs hoitaa suhdetta. Miksi se suhde pitäs antaa mennä pilalle? Että on taas helpompi erota?

No mut kyllähän kaikki tietävät että joskus vaikka kaikki osapuolet tekevät laikkensa, ei hammasta voi tai kannata enää pelastaa. Sama pätee ihmissuhteisiin. Silloin näistä "miksi söit karkkia etkä hoitanut hampaitasi" huutelijoita, voi verrata kulissiliitoissa viisasteleviin mammoihin. Huoh

Nämä lennosta vaihtajat eivät kuitenkaan käytännössä koskaan ole niitä kaikkensa oikeasti yrittäneitä, vaikka kuinka yrittävät itselleen muuta väittää. Avioliiton ja sitoutumisen vakavasti ottavat ihmiset suhtautuvat eroon vähän toisin.

Sitä minä en kyllä ymmärrä, miksi teidän pitää välttämättä yrittää esittää muuta kuin olette. Teidän käsityksenne sitoutumisesta nyt vaan on heppoisampi kuin joidenkin muiden. Ei se ole kiellettyä tai laitonta, toivottavaa olisi vaan että itse ymmärtäisitte sen ja etsisitte kaltaistanne. Jos jonkun toisen mielessä on tavoitteena sitoutua loppuelämäksi niin se on hänen oikeutensa.

Ja minä en ymmärrä miten kuvittelet tietäväsi niin hyvin muiden ihmisten tilanteen? Kyllä minä aikoinani sitouduin loppuelämäkseni ja rakastin todella paljon. Sitten kun tuli liittoon vastoinkäymisiä oikein urakalla, sairAuksia, taloudellista ahdinkoa jne.. kumpikaan ei vaan jaksanut. Kun sitten pari kk erilleen muuttamisesta kohtasin nykyisen mieheni, oli kuin olisin tullut kotiin. Olenne nyt olleey 30v yhdessä ja tiedän tasan tarkkaan että olemme ainakin ne toiset 30. On niin helppo tuomita, yleistää ja arvostella.

Täällä joku ylpeili kuinka oli iskenyt nykyisensä silloin kun kummatkin olivat vielä naimisissa. Kuten viestistäni varmasti ilmenee, se koskee nimenomaan näitä lennosta vaihtajia, jotka ihmettelevät silmät pyöreinä miksi joku sitoutumisen vakavammin näkevä ei pääse erosta hetkessä yli vaan sortuu takertumaan liittoonsa. Minä en ole missään sanonut, että itse eroamisessa olisi mitään väärää. Mutta siinä on, että nämä tuuliviirieroajat kehtaavat halveksia niitä joille se sitoutuminen tarkoitti enemmän.

Ööö,missään vaiheessa viestiä ei kyllä ollut mitään ylpeilyä. Vain todettiin asia. Sen sijaan sinun viestistäsi oli heti luettavissa tuomitseva ja vähättelevä asenne, kuinka sinä tiedät että suoraan suhteeseen hyppääjät sitä tai tätä... ei kannattaisi olla noin ylimielinen, voi vielä osua omaan nilkkaan.

Omassa viestissäsi oli ylimielinen, halveksiva ja ilkeä asenne miehen exää kohtaa, vaikka ihan oman kertomuksesi perusteella sinä olet tunkenut väliin ennenkuin ero on edes ollut selvä. Silloin sinulla ei ole mitään varaa halveksia tuota exää, vaan jos jonkun pitäisi tuossa kuviossa hävetä, niin kyllä se on joku ihan muu.

Vierailija
113/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä taas nyt melko katkeraa keskustelua. Nyksien mielestä eksä on hirviöakka ja eksien mielestä nyksä on järkyttävä vamppihuora. Tervettä? No ei todellakaan!

Fakta on se että niitä hankalia ihmisiä löytyy kaikista osapuolista ja tilanne voi oli monisyisempi kuin aluksi uskoisi. Seuraavat kaikki kolme skenaariota ovat siis ihan TÄYSIN mahdollisia eri ihmisille.

1. Mies meni naimisiin nuorena itsekkään naisen kanssa joka ei 7v suhteen aikana tuonut muuta positiivista perheeseen kuin pari lasta. Nainen on työtön ja lievästi alkoholiongelmainen sekä on pettänyt miestään kännissä. Mies eroaa ja löytää uuden tasapainoisemman kumppanin. Ex-vaimo ei kestä tilannetta ja hankaloittaa uutta suhdetta kaikin tavoin, myrkyttämällä lastensa mieliä kertomalla valheita isästä ja nyksästä sekä pompottamalla miestä viimehetken muutoksilla ja pummimalla rahaa lasten varjolla.

-> Ex-vaimo on idiootti

2. Mies meni naimisiin normaalin naisen kanssa ja parin vuoden jälkeen yhteistuumin hankittiin pari lasta. Lapsiperhearki olikin uuvuttavaa ja vaimolle tuli synnytyksen jälkeen sekä selkävaivoja että muita terveyshuolia. Vaimo ei myöskään työllistynyt lasten kasvettua toiveistaan huolimatta. Heikko rahatilanne ja haastava lapsiperhearki nakersi suhdetta niin etteivät vanhemmat ehtineet tai jaksaneet antaa toisilleen aikaa. Miehen naispuolinen työkaveri panee merkille miehen tyylikkäät vaatteet ja kalliin auton ja päättää saada hänestä elättäjän itselleen. Tästä alkaa vuoden mittainen piiritys jossa nainen flirttailee estottomasti kuukaudesta toiseen miehen ympäristössä. Lopulta vuoden päästä turhautuneena ja kännissä mies päätyy pettämään työkaverin kanssa. Kotona avioliitto ajautuu kriisiin ja tulee ero, jolloin mies muuttaa uuden naisen kanssa kimppaan.

-> Nyksä on vastenmielinen onnenonkija joka hivuttautui kolmanneksi pyöräksi hyvään suhteeseen

-> Mies on typerä kun petti näkemättä parempia vaihtoehtoja

3. Normaali perhe jossa mies on naimisissa kivan naisen kanssa ja perheellä lapsia. Mies flirttailee estottomasti vapaa-aikanaan ja parin väljähtäneen avioliittovuoden jälkeen kaipaa vaihtelua. Mies ottaa sormuksen pois ja pokaa baarista naisen jota tapailee harvakseltaan kertomatta että vaimo ja lapset odottavat kotona. Suhde syvenee ja vaimon olemassaolon selvittyä mies selittää kyynel silmäkulmassa kuinka psykopaatti-eksä ei ole vieläkään hyväksynyt avioeroa vuosien jälkeen. Suhteen käytyä ilmi vaimolle, saadaan avioero viimeinkin vireille. Mies muuttaa nyksän kanssa yhteen samalla kun ex-vaimo pitää uutta naista vamppina ja uusi nyksä luulee että ex-vaimo on luonnehäiriöinen.

-> Ex-vaimo ja nyksä ovat molemmat ihan kivoja tyyppejä

-> Mies on narsistinen kusipää

Vierailija
114/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotain voi harmittaa jonku peltikasan lainaaminen saatikka lumityöt, jos ne hyödyttää lapsia ja muutenkin. 

Vierailija
115/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on avarakatseista porukkaa liikenteessä... Jos on vaikka ollut joku 15 vuoden suhde, niin siihen liittyy niin paljon asioita.Huoh, en jaksa alkaa edes selittämään.

Vierailija
116/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kirjoitus on hyvä esimerkki ikävä kyllä jälleen siitä, että exä pyörittää nyxän elämää, hankaloittaa mahdollisuuksien mukaan niin paljon kuin keksii, ja mies on lapanen, muka kiltti lasten vuoksi, siinä välissä!

Minua oksettaa lukea näistä draamoista, koska olen aktiivisesti unohtanut parikymmentä vuotta sitten kokemani helvetin, joka aiheutti miehen exä ja mies itse olemalla täysin tossukka siinä pyörityksessä.

Tavallaan onneksi ap:n miehen exä ei sentään soita miestä harva se ilta Helsingistä 100 km päähän viemään lasta korvalääkärin, koska "Nyt on SUN vuoro!!!"  tai selvitä 4- ja 6-vuotiaille lapsille, että "Äiti menee nyt läheiseen järveen hukuttautumaan! Soittakaa isi paikalle ihan itse!"

Ja isi soitettiin hätiin ja isi ajoi yötä vasten edestakaisin 200 km.

Ei auttanut se, että kitkerä ex-vaimo löysi uuden miehenkin n. vuosi eron jälkeen, ja ex-vaimon vanhemmat palkkasivat au pairinkin arkea helpottamaan.

Ex-vaimo vaati ex-miestään tekemään vanhemmalle lapselle synttärikakun 8-vuotisjuhliin, koska "Se on SUN vuoro!"

Mies meni komean kakun kanssa lapsensa juhliin.

Exä näki kakun (joka oli tietenkin minun tekemäni), totesi "Toi ei ole sun tekemäs!" ja heitti kakun kaaressa pihalle.

Oikein onnellista syntymäpäivää vaan.

Minä jaksoin sitä hulluutta 3 vuotta.

Tiedän, että ex-mieheni löydettyä itsekin uuden naisen, katkera ex-vaimo jatkoi samaa ruljanssia, kunnes ne aikanaan 4- ja 6-vuotiaat lapset kasvoivat aikuisiksi.

Onneksi kasvoivat ja pääsivät pois sen sekopään vaikutuspiiristä!

Vierailija
117/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin minun on vaikea ottaa kovin vakavasti näitä kakkosnaisen tarkoitushakuisia tulkintoja siitä, milloin se rikottu ykkössuhde on ollut korjauskelvoton. Kyllä se minusta vaan kertoo ihmisestä aika paljon, että pitää ehdoin tahdoin tunkea tilanteeseen joka on vielä kesken. Ei kuulosta oikein uskottavalta, että kaikki olisi yritetty mutta silti ei pystytä odottamaan edes eropapereita ennenkuin on jo seuraava kierroksessa. Kyllä joskus voi mennä suhde puihin vaikka kaikki mahdollinen oikeasti on yritetty, mutta nämä ihmiset ei keskimäärin ole niitä sängystä sänkyyn hyppijöitä, vaan hoitavat edellisen suhteen kunnialla loppuun asti ja etsivät vasta sitten sitä seuraavaa.

Parisuhteessa vaan on kaksi osapuolta. Jos toinen on sänkyynhyppijä ja toinen ei, on noloa siltä jälkimmäiseltä roikkua kiinni ensimmäisessä ja mollata sitä toista naista. Antaisi vakan kantensa valita ja etsisi itselleen paremman miehen.

Vierailija
118/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän mies ei taida tajuta. Jos lainaa autoa yms. Taitaa vanha suola janottaa.

Vierailija
119/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasi ärsyttävä tilanne, mutta kyllä lähtisin kuitenkin siitä että miehesi mahdollistaa tuon toiminnan ihan itse hyppimällä exänsä pillin mukaan. Oma mieheni oli exän pillin mukaan hyppivä, kun oli ollut sinkku ne 3 vuotta, jotka eli eron jälkeen ennen kuin tulin kuvioihin mukaan. Ja koska mieheni on kiltti, eikä hänellä oikeastaan ollut paljon muuta kuin työ kuvioissa, niin hänen oli helppo "joustaa", niin hän teki kaikenlaista pöljää mitä exä keksi pyytää.

Katselin sitä puolisen vuotta tapailun alussa, ja kun tultiin siihen tulokseen että meistä saattaisi tulla hyvä pari, jos mentäisiin ihan kunnolla kimppaan, niin sanoin että on muutama asia jonka pitää muuttua ensin, ennen kuin seurustelu vakavammalla tasolla on mahdollista. Yksi näistä asioista oli nimen omaan se että exän pillin mukaan tanssiminen loppuu.

Kova homma se on ollut, mutta ehkä tässä 3 vuotta väännettyämme aletaan olemaan jo pikkuisen voiton puolella :)

Exällä on koko ajan ollut uusi mies kuvioissa, jo ennen eroa, mutta heti kun miehensä lähtee työreissulle niin alkaa minun mieheni hyppyytysyritys. Pyynnöt ja käskyt ovat kyllä harventuneet aiemmasta, jolloin puhelin soi joka päivä, ja aina manguttiin jotain. 

Nyt vielä kun saataisiin exän päähän taottua että se sopimus joka tapaamisista on kirjoitettu, on  lasten  tapaamisoikeus isäänsä, eikä äidin viikonloppumenoja varten allekirjoitettu. Edelleen n. joka toinen viikko pitäisi mieheni "joustaa", mutta tämä jousto ei koskaan toimi molempiin suuntiin, joten ei "jousteta" enää mekään. Ja on tehty myös miehen kanssa sotasuunnitelmia, eli yhden kerran kun exä joustaa, niin joustetaan takaisinpäin, mutta ei yhtään enempää, koska sitten taas lähtee exällä käsistä, ja kuvittelee että hänen viikonloppuryyppäämisen takia on oikeus vaatia miestäni ottamaan töistä palkatonta vapaata.

Juuri näin, tyypillinen hirviö-ex

No ei se nyt mikään hirviö ole, mutta mieheni ja hänen suhteen dynamiikka toimi pikkuisen eri tavalla kuin minun ja mieheni suhteen dynamiikka, joten exälläkin ottaa aikaa tajuta (ja kun ei ole se penaalin terväin kynä, niin näyttää vievän se ymmärrys vuosia) että ex mies ei ole enää hänen käytettävissä, vaan pelkästään lasten käytetävissä. 

Niin taisi olla eri dynamiikka. Vaan onko nyt parempi? Kuulostaa siltä, että nyt mami opastaa poikaa itsenäistymään.

Vierailija
120/172 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ainaki exän kanssa erotessa puhuttiin, että suhdettamme ei voi jatkaa, mutta kun on kerran luvattu toisesta välittää, se jatkukoon sitten ystävyyden muodossa. Ja se jatkui niin kauan, että molemmat pärjäsi ja seisoi omilla jaloillaan. Silloiset nyksät saivat tämän asian hyväksyä tai mennä menojaan. Jos joku on ollut toisen elämässä useita vuosia, on jaettu ilot ja surut, ei sitä joku kiihkeäkään romanssi hetkessä korvaa, eikä oo oikeutta tulla jakelemaan ultimatumeita. Ajan kanssa tilanne luonnollisesti muuttuu niin, että uudesta kumppanista tulee yhä tärkeämpi, ja eksät jää taka-alalle. Meillä ero sujui hyvin, ja elämässä on tänä päivänä ne ihmiset, joiden siinä kuuluukin olla. Edelleen melkein 20 vuoden jälkeen ex on tärkeä mulle, mutta enää emme aktiivisesti pidä yhteyttä.

Mun silmissä ap on hävinny pelinsä heti, kun lähtee uskottelemaan itelleen, että menneen voi pyyhkiä hetkessä pois. Ei voi. Mennyt kulkee mukana, ja mitä enemmän sitä vastaan taistelee, sitä huonompaan asemaan ajaa itteään ja kumppaniaan. Ja jos ”sun” miehes haukkuu vielä eksäänsä, se on merkki että tunteet eksää kohtaan on vielä voimissaan. Paras peliliike sulta ois jollain tasolla ystävystyä eksän kanssa ja auttaa miestäsi käsittelemään keskeneräiset tunteensa häntä kohtaan. Siinä vois olla avaimet aitoon ihmissuhteeseen.

Minusta paras peliliike olisi antaa toisten pitää ystävyytensä ja etsiä omaan elämäänsä rakkautta muualta. Miksi turhaan lähteä mukaan tuollaisiin kuvioihin, joissa vanhat suhteet kovin vahvoina matkassa mukana? Kun  parempaakin on maailmassa tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi