Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko riitauttanut irtisanomisesi?

Aloittaja
05.04.2018 |

Kokemuksia kaivataan! Mitä kautta veit asiaa eteenpäin, miksi, miten kävi?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain karenssin 90 päivää kun vaihdoin määräaikaisesta kausityöstä toiseen, kpää pomon takia. Muistan aina sen miten minuun suhtauduttiin työkkärissä. En luota yhteiskuntaan.

Vierailija
2/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeneemman ehdotus. Mitä jos vain hyväksyisit sen, että et sopinut siihen työhön. Käännä katse eteenpäin ja jatka elämää.

Menneeseen jumittaminen ja asioiden vatvominen vahingoittaa eniten sinua itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain karenssin 90 päivää kun vaihdoin määräaikaisesta kausityöstä toiseen, kpää pomon takia. Muistan aina sen miten minuun suhtauduttiin työkkärissä. En luota yhteiskuntaan.

Jos vaihdoit työstä toiseen, niin mitä se työkkärille kuului?

Vierailija
4/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vain hyväksyisit sen, että et sopinut siihen työhön.

Öö, et siis ole ikinä törmännyt sellaiseen, että työnantaja toimisi väärin...? Juu toki sellaista ei mitenkään voi tapahtua, kyllä syy on aina irtisanotussa itsessään...

Vierailija
5/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vain hyväksyisit sen, että et sopinut siihen työhön.

Öö, et siis ole ikinä törmännyt sellaiseen, että työnantaja toimisi väärin...? Juu toki sellaista ei mitenkään voi tapahtua, kyllä syy on aina irtisanotussa itsessään...

Siitä huolimatta. Jos et pärjää työssä, sinusta ei pidetä tai muuten työpaikassa on ongelmia, niin miksi ihmeessä haluaisit väen vängällä jäädä sellaiseen? Yritätkö sinä väkisin tuppautua illanviettoon, johon sinua ei ole kutsuttu?

Vierailija
6/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja irtisanoi väärin perustein. Tästä lain mukaan korvauksia 3-24 kk palkka. Mitäs luulisit miksi haluan riitauttaa...?

Vierailija
7/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä että minua ei kysytty tekemään niitä hommia osa-aikaisesti vaan sinne tuli joku opiskelija tekemään niitä. Sain muutaman tonnin korvausta, kun mulla kuitenkin oli jo sitten työpaikka.

Vierailija
8/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Jos en työnantajalle kelpaa, niin etsin toisen työn. Kyllä osaajalle aina töitä löytyy, varsinkaan jos ei ala palkasta nillittään. Täytynee myös mainita etten kertaakaan ole potkuja saanut, kaksi kertaa itse olen irtisanoutunut ja vaihtanut toiselle. Nyt on mietinnässä että pitäisikö "taas" vaihtaa, olisi mielenkiintoinen työ tiedossa. Jokaisessa duunissa olen ollut yli 10 vuotta.

Vierailija
9/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja irtisanoi väärin perustein. Tästä lain mukaan korvauksia 3-24 kk palkka. Mitäs luulisit miksi haluan riitauttaa...?

Ok, ymmärrän nyt, että ahneutesi ajaa arvokkuutesi ohi. Tosiasiallinen peruste on kuitenkin se, että et sovi työhön tai työyhteisöön. Silloin olisi hyvä miettiä, että missä minä voisin olla arvostettu ja tärkeä, ja suunnata voimavarat sinne etenemiseen. Kenellekään ei tee hyvää tuollainen mateleminen.

Vierailija
10/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun irtisanottiin kesälomilta, kun kesäloma sijaistesta oli tehty valituksia. Liiton kautta asiaan yritettiin asiaan selvittää, mutta loppujen lopuksi liiton juristi ilmoitti ettei asiaa lähdetä ajamaan eteenpäin. 

Vierailija
11/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne perusteet työnantajan näkökulmasta olivat väärät. Eiköhän työnantaja ole tarkistanut millä perusteilla voi irtisanoa.

On työntekijöitä, jotka kuvittelevat voivansa tehdä ihan mitä itse haluavat. Ja kaikki työnantajan taholta esitetyt vaatimukset he kokevat suurena vääryytenä. Ihan jos vaikka kuitteja pyydetään ostoista, niin se on kamala vääryys, kun ei niitä ennenkään ole pyydetty... No nyt pyydetään ja se on ihan normaalia työnantajan toimintaa.

Mutta riitauta vaan. Siinä sitten maksat oikeudenkäyntikulut. Mutta sekin on varmaan jotenkin työnantajan vika.

Vierailija
12/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mielestäni on tärkeää työntekijöiden pitää puoliaan, eikä hyväksyä työnantajilta mitä tahansa lainvastaista käytöstä. Sinä voit toki hymyillen ottaa mitä vaan *skaa niskaan. 

Vierailija
13/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanottiin laittomasti. En riitauttanut, saatiin "sovittua". Mutta tähän tarvittiin lakimiesystävä, joka suostui pientä korvausta vastaan juttelemaan ex-pomon kanssa puolisen tuntia ja suostuin neljän kuukauden palkkaa vastaavaan korvaussummaan.

Vierailija
14/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut potkittiin pihalle äitiysloman vuoksi. Liitosta sanottiin, että eivät ole kiinnostuneita tapauksesta. Että onnea yritykseen sulle!

Vierailija
15/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä ajatusmaailmaa. Jos työpaikka ei miellytä työntekijää tai työntekijä ei miellytä työpaikkaa, niin eikö silloin ole kaikille parasta, että irtisanomisajan puitteissa työ päättyy? Miten voi olla luotu sellainen kuvio, että työntekijää ei voikaan irtisanoa? Sänkyysi tulee sinun ja lastesi vihaama mies väkisin yö toisensa jälkeen, mutta mitään et voi tehdä, vaan seksiä on annettava.

Vierailija
16/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, mielestäni on tärkeää työntekijöiden pitää puoliaan, eikä hyväksyä työnantajilta mitä tahansa lainvastaista käytöstä. Sinä voit toki hymyillen ottaa mitä vaan *skaa niskaan. 

Ap ei ole kertonut lainvastaisesta toiminnasta. Vaan vain oman mielipiteensä irtisanomisesta.

Vierailija
17/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Hankin asianajajan ja sain kolmen kuukauden palkan korvauksena. Kyseessä oli irtisanominen koeajalla, kun kun minut oli palkattu firmaan samaan työhön jota olin tehnyt yli vuoden vuokrafirman kautta. Irtisanominen johtui "uudelleenjärjestelystä", eli firmaan oli palkattu muutosjohtaja joka antoi kenkää kaikille mahdollisille.

Korvaus oli pieni ja olisin saanut oikeudessa varmasti enemmän, mutta otin sopimuksen koska halusin mennä eteenpäin.

Vierailija
18/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanottiin laittomasti. En riitauttanut, saatiin "sovittua". Mutta tähän tarvittiin lakimiesystävä, joka suostui pientä korvausta vastaan juttelemaan ex-pomon kanssa puolisen tuntia ja suostuin neljän kuukauden palkkaa vastaavaan korvaussummaan.

Entä jos sinulle olisi suoraan sanottu, että emme enää halua sinua tähän työhön, mutta emme voi sinua irtisanoakaan. Olisitko jatkanut työssä ja mennyt persona non gratana toimistolle päivä toisensa jälkeen?

Vierailija
19/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ero siinä, että mä en jää ottamaan sitä paskaa niskaan. Ymmärrän kyllä jos työpanostani ei arvosteta tai en sovi työyhteisöön. Mutta huvinsa kullakin, jotkut jää itkemään (muka)poljettuja oikeuksiaan ja toiset menee eteenpäin.

Vierailija
20/120 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Hankin asianajajan ja sain kolmen kuukauden palkan korvauksena. Kyseessä oli irtisanominen koeajalla, kun kun minut oli palkattu firmaan samaan työhön jota olin tehnyt yli vuoden vuokrafirman kautta. Irtisanominen johtui "uudelleenjärjestelystä", eli firmaan oli palkattu muutosjohtaja joka antoi kenkää kaikille mahdollisille.

Korvaus oli pieni ja olisin saanut oikeudessa varmasti enemmän, mutta otin sopimuksen koska halusin mennä eteenpäin.

Uskomatonta! Yritys ei saa vähentää työvoimaa. Tämähän on aivan järkyttävää luettavaa! Ettekö tajua, millä tavalla tämä kangistaa työmarkkinat?