Poliisi valvomasa Hämeessä jo koiranläjiäkin!
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804042200855772_u0.shtml
Poliisi vaatii koiranomistajilta vastuullisuutta.
"- Järjestyslain mukaan koiran omistajan tai haltijan on yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.
Poliisi ilmoittaa, että koiranläjän jättämisestä seuraa syyllistyminen järjestysrikkomukseen ja virkavallan kirjoittama sakkorangaistus."
Eiköhän poliisiin kansalaisiin kohdistuva kyttääminen ala mennä jo liian pitkälle. Valveutuneen kansalaisen pitäisi herätä jo missa mennään kun poliisilla on halua puuttua jo jokaiseen olemattomaan muurahaistason asiaan. Tämä on selvä merkki siitä on aika ruveta purkamaan lainsäädäntöä ja laittaa poliisin toiminnalle suitset. Tämä "Laki yleisestä järjestyksestä ja turvallisuudesta" kun se lukee antaa täysin mielivaltaiset mahdollisuudet puuttua jokaiseen mahdolliseen asiaan ja asettaa ylimitoitettuja vaatimuksia.
Minulla ei itselläni ole koiraa mutta en ole koskaan edes kiinnittänyt koiran läjiin minkäänlaista huomiota. Tuo poliisin ulostulo kertoo tuon viranomaisen olevan niin valtansa tunnossa ettei se enää näe edes itse saavuttaneen parodiahorisontin. Tosin kerran jokun aika sitten poliisi yritti pizzerian pitäjää kieltää pitämästä liikettään auki valomerkin jälkeen vedoten järjestyshäiriöihin. Oikeus kumosi päätöksen. Mutta tuo kertoi jo tuolloin että Suomessa on ongelmana lait jotka ovat niin väljä tulkintaisia että niitä voidaan käyttää käytännössä rajattomasti kansalaisten elämän rajoittamiseen.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne paskat kerätään, kun ei täällä ole lainkaan roskiksia? Kannattaisiko aloittaa niistä roskiksista? Polkujen varressa näkee luontoon heitettyjä muovisia koirankakkapusseja (ei mitään bio), eivät maadu todellakaan niin nopeasti kuin pelkkä kakka.
Viet mukanasi vaikka kotiin asti jos ei matkalle satu yhtään roskista. Niin tehdään kaikkien muidenkin roskien kanssa.
Missä niin tehdään? Tupakantumpit, muovipakkaukset, metallipurkit ja lasinsirpaleet ympäri maisemia todistavat toista.
Koska jotkut roskaavat, minäkin voin jättää roskat ja koirankakat maahan? Loistava logiikka, saanko minäkin jättää verot maksamatta koska jotkut kiertävät veroja?
Vierailija kirjoitti:
Asun lähiössä ja tässä naapurustossa on järkyttävä määrä koiria isoista piskeistä pieniin Fifeihin. Silmiinpistävää on, että ehkäpä omistajien matalasta koulutustasosta tai naapurimaan kansalaisuudesta johtuen ollaan todella välinpitämättömiä niiden koiranjätösten suhteen. Kerrostalojen seinän vierustoilla kakatetaan koiria ihan surutta, siellä on läjää ihan vierivieressä nyt kun lumet on sulaneet. Lapset leikkii ja juoksee siellä paskan seassa, kivat tuliaiset varmaan joka ilta kengänpohjissa kun kotiinsa palaavat.
Meillä joku laittoi lapun rappukäytävään että pihapiirissä ei saa kakattaa koiria, seuraavana aamuna ulko-oven viereen asfaltille oli ilmestynyt iso punaruskea läjä. Näin terveitä ja huomaavaisia ovat koiranomistajat täällä.
Noi koiranpaskat pitäis tunkea noiden paskattajien postiluukusta sisään.
Tai hieroa ne paskat omistajan takkiin siinä ulkona, jos näkee, että jättää ison läjän kävelytielle ja lähtee pokkana kävelee. Olen alkanu vihaa koiria ja koiranomistajia tämän kakkariesan takia. Kävelytiet täynnä koiranpaskaa, asvaltilla, täysin keskellä asuintaloja, rappujen edessä ym. Hyi saatana.
Singaporessa ei saa räkiä ulkona maahan, eikä roskata. Siitä tulee ihan mielettömät sakot. Kaupunki on ällistyttävän siisti.
Ihan pelkkä iso sakon uhka paskoista saisi kyllä ihmiset kerämään noita paskaläjiä.
Pitäis tulla ihan vaikka tonnin sakko per yks kakkaläjä. 1500 e, mikäli se kakka on jätetty kävelykadulle.
Hyvä näin! Asun Hämeenlinnassa ja meidän lähialueillamme läjiä on vieri vieressä. Minulla on kaksi koiraa ja siivoan itse kakat aina. Nuorempi koirani on pentu ja sillä on ollut jo kaksi mahatautia nyt lumien alettua sulaa. Olisiko ollut, jos se ei joutuisi tassuttelemaan tuolla iljettävässä kakkaliejussa?
Sakkoja vaan ja häpeäpaaluun. Sitten kun saataisiin vielä läheisen yläkoulun oppilaiden harrastama roskaaminen kuriin, niin elinympäristö ei ehkä näyttäisi enää joltain Albanialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne paskat kerätään, kun ei täällä ole lainkaan roskiksia? Kannattaisiko aloittaa niistä roskiksista? Polkujen varressa näkee luontoon heitettyjä muovisia koirankakkapusseja (ei mitään bio), eivät maadu todellakaan niin nopeasti kuin pelkkä kakka.
Ootko sä niitä, ketkä heittää omatkin roskat luontoon koska lähettyvillä ei ole roskiksia? Jos roskista ei ole, viet pussin mukanasi siihen saakka että kohtaat roskiksen. Vaikka sitten kotiin saakka. Taajama-alueella niitä roskiksia luulisi kuitenkin vähintään joka kilometri olevan.
Asun taajama-alueella, mutta ei täällä ole roskiksia muuta kuin yksityisillä pihoilla. Niihin en todellakaan vie. Olen ratkaissut ongelman niin, että lenkitän koiraani hoitamattomien tonttien kupeessa: metsät, pellot ja joutomaat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä näin! Asun Hämeenlinnassa ja meidän lähialueillamme läjiä on vieri vieressä. Minulla on kaksi koiraa ja siivoan itse kakat aina. Nuorempi koirani on pentu ja sillä on ollut jo kaksi mahatautia nyt lumien alettua sulaa. Olisiko ollut, jos se ei joutuisi tassuttelemaan tuolla iljettävässä kakkaliejussa?
Sakkoja vaan ja häpeäpaaluun. Sitten kun saataisiin vielä läheisen yläkoulun oppilaiden harrastama roskaaminen kuriin, niin elinympäristö ei ehkä näyttäisi enää joltain Albanialta.
Asun Hämeenlinnan kupeessa. Siellä on pahempaakin tarjolla koirille. En enää käy koirien kanssa missään Hämeenlinnan puolella, koska sieltä sai aina nenäpunkit, ja samaa olen kuullut muiltakin koiranomistajilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se poliisin valvonnalla kauheesti paremmaks muuttuu, valitettavasti. Oon aina vihannu niitä läjiä, mutta erityisesti nyt kun vaunujen kanssa liikkuu. Täällä on muutama puistoalue mitä välttelen noiden paskamiinojen takia.
Kun on muutamat sakot saanut niin eiköhän ala kerääminen sujua. Nyt kun vielä maksamattomat sakot muuttuvat taas vankeudeksi niin luulisi osuvan :)
Jep, mutta mihin ne kerätyt kakkapussit viedään? 10 kilsan lenkillä, jos ei löydy muuta roskista kuin kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viet mukanasi vaikka kotiin asti jos ei matkalle satu yhtään roskista. Niin tehdään kaikkien muidenkin roskien kanssa.
Ai sä kuskaisit höyryävää ja tuoksuvaa kakkapussia vaikka 5 kilsaa ympäriinsä? Joku nenäliina tai karkkipaperi, sitä voi kuskata takintaskussa vaikka puoli vuotta, on pikkasen eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se poliisin valvonnalla kauheesti paremmaks muuttuu, valitettavasti. Oon aina vihannu niitä läjiä, mutta erityisesti nyt kun vaunujen kanssa liikkuu. Täällä on muutama puistoalue mitä välttelen noiden paskamiinojen takia.
Kun on muutamat sakot saanut niin eiköhän ala kerääminen sujua. Nyt kun vielä maksamattomat sakot muuttuvat taas vankeudeksi niin luulisi osuvan :)
Jep, mutta mihin ne kerätyt kakkapussit viedään? 10 kilsan lenkillä, jos ei löydy muuta roskista kuin kotoa.
Samalla lenkillä menet sitten taloyhtiösi roskakatokseen ja heität sen sinne jäteastiaan. Ei tartte viedä kodin roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä kuskaisit höyryävää ja tuoksuvaa kakkapussia vaikka 5 kilsaa ympäriinsä? Joku nenäliina tai karkkipaperi, sitä voi kuskata takintaskussa vaikka puoli vuotta, on pikkasen eri juttu.
Jos sä paskatat koirasi kävelykadulle asfaltille, niin se on sun päänsärky, mitä sä sille pussille teet. Kävelykadulta ne on korjattava.
Vie koirasi sitten lenkkipolulle ja laita se koira paskaamaan ojan pohjalle. Siellä se paska ei haittaa ketään.
Tästähän saadaan uusi työ työttömille. Saadan palkattua kaikki kun pistetään 15m välein seisomaan teille käskemään nostamaan koirankakat. Ei tarvitse edes koulutusta. Suomi nousuun.
Mä olen huomannut, että se on useimmiten naispuolinen, joka sen pa**an jättää keräämättä. Olisko liian kova homma niin fiineille... Monesti olen yrittänyt kerätä rohkeutta mennä kysymään perusteluja, että miksi kunkin mielestä on ihan ok jättää ne sinne, mutta turpaansaannin pelossa en ole uskaltanut.
Joskus on tehnyt mieli käydä ihan kehumassa, kun on nähnyt jonkun keräävän. Etenkin yksi pätkä, jossa niitä töräyksiä saa väistellä varmaan metrin välein, siinä kun näkee jonkun keräävän, tulee sellainen olo, että tuolle pitäisi antaa mitali. Yleensä tuntuu olevan ihmisillä sellainen ajattelutapa, että koska muut, niin minäkin...
Paras näkemäni keräämishetki oli sellainen komea salihirmun näköinen pakkaus villakangastakissa ja trendihuivissa joku kaapin kokoinen mastiffi hihnassa.. Yllättäen mies tempasi pussin taskustaan ja kiltisti keräsi koiran jätökset ja roikotti niitä seuraavalle roskikselle asti. Yllätyin. Yleensä sen näköiset vain nyrpistävät nenukkiaan, kun koira vääntää tortun.
Ihan hirveää ajatella, että se scheisse on nyt sitten tuolla meidän hengitysilmassa, kun lakaisuautot käyvät vähän jyrryyttämässä noita pyöräteitä.
Tiedän pari kaupunkia, joissa koiranjätösten maahan jättämisellä saa jopa 2000 dollarin sakot. Ei muuten näkynyt niitä jätöksiä missään. Ei edes koirarannalla.
Mielestäni roska-astiattomuus ei ole syy olla keräämättä. Se ei todellakaan paina paljoa ja jos haisee kuolemalle niin vaihda koirasi ruokavalio. Ja se roskaa-astia löytyy viimeistään kotoa kuitenkin.
Ärsyttää itse koittaa väistellä niitä ja sitten koirakin kun tallaa niin kerrostalossa ovelta hissiin ja sieltä omalle on paskassa. Ja sitten yrität saada ison koiran astumatta mihinkään vielä kylppäriin tassupesulle. Jossain puskassa ja hoitamattomassa maastossa nyt ei niin paljoa haittaa kun ei ole sitä esteettistä ongelmaa. Kamalan näköisiä on taas tiet kun talvella aurattu kapeaksi ja lumien sulamisen jälkeen läjät jää reilusti tielle. Meillä myös kuitenkin löytyy runsaasti roskapönttöjä ja jopa pari pussiautomaattia, mutta ne pussit ei toimi kun aina samat mammat repii sen tyhjäksi kun on täytetty. No sentäs käyttää niitä, mutta mielestäni ensisijaisesti itse ostetaan ja jos loppunut tms ei ollut tarpeeksi mukana tai ollaan vaikka maalta kylässä niin sitten otetaan se 1-2 pussia yhdellä kerralla.
Koiranpaskoja valvova poliisi on esimerkki täysin uhrittomista rikoksista joita synnytetään lainsäädännöllä jatkuvasti lisää. Nopeusvalvonta on jo laskettavissa piiloverotukseksi mikä voitaisiin hoitaa yöllisillä "tietulleilla" kuten kehitysmaissa misdä valtio kerää tarpeidensa mukaan suojelurahaa.
Nopeusvalvonnan yhteys liikennekuolemiin on moneen kertaan tyrmätty ja tuon trorian pohjalla onkin vain yksinkertainen laskukaava. Ei kyse olekaan turvallisuudesta vaan rahan keräämisestä ja halusta syyllistää että kyykyttää kansalaisia.
Poliisi on samanlainen veronmaksajien elätti kuten ne vähäosaiset joita poliisi kutsuu "rupuiksi". Lapsi perhe muista kun katsot halveksuen syrjäytyneitä että poliisi syö pöydästäsi vielä isommalla lusikalla pyrkien aina vain isommille osille työnne hedelmistä kuten on kaikkien olemassaolonsa itsetstkoitukseksi kokevien valtion organisaatioiden laita.
Missä euroopan maissa oli tuo DNA-tunnistus käytössä, eli kun koiranjätökset viedään tunnistettavaksi, niin koiranomistaja saa tuntuvat sakot?
Entäs myrkyttäjät? Lasten ulottuville oli jätetty aukinainen rotanmyrkkypussi. Punaisia, jotka näyttivät karkeilta. Pirkanmaalla
Sakotetaan sitä muustakin roskaamisesta niin joutaa sekoittaa katujen "miinoittamisesta".
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni roska-astiattomuus ei ole syy olla keräämättä. Se ei todellakaan paina paljoa ja jos haisee kuolemalle niin vaihda koirasi ruokavalio. Ja se roskaa-astia löytyy viimeistään kotoa kuitenkin.
Ärsyttää itse koittaa väistellä niitä ja sitten koirakin kun tallaa niin kerrostalossa ovelta hissiin ja sieltä omalle on paskassa. Ja sitten yrität saada ison koiran astumatta mihinkään vielä kylppäriin tassupesulle. Jossain puskassa ja hoitamattomassa maastossa nyt ei niin paljoa haittaa kun ei ole sitä esteettistä ongelmaa. Kamalan näköisiä on taas tiet kun talvella aurattu kapeaksi ja lumien sulamisen jälkeen läjät jää reilusti tielle. Meillä myös kuitenkin löytyy runsaasti roskapönttöjä ja jopa pari pussiautomaattia, mutta ne pussit ei toimi kun aina samat mammat repii sen tyhjäksi kun on täytetty. No sentäs käyttää niitä, mutta mielestäni ensisijaisesti itse ostetaan ja jos loppunut tms ei ollut tarpeeksi mukana tai ollaan vaikka maalta kylässä niin sitten otetaan se 1-2 pussia yhdellä kerralla.
Helppo haukkua toisia, kun roskiksissa piisaa.
Kehäkolmosen ulkopuolella on pakko mennä maastoon, kun niitä roskiksia ei ole yhtäkään taajamissa.
Ensin pestään oma pesä eli pussit ja muut roskat kotiroskiin.