Työkkärin virkailijaa järkytti, että ensimmäinen kriteerinä hyvälle työpaikalle oli palkka. Mitä ihmettä?!
Kävin työkkärissä. Kysyttiin ajatuksiani työn suhteen. Kerroin pitäväni palkkaa tärkeimpänä asiana työssä. Virkailija oli järkyttynyt ja alkoi sopertaa, että enkö ole kiinnostunut kehittämään itseäni ammattilaisena. Mikä työelämässä nykyään pielessä? Eikö palkka ole suurimmalle osalle ihmisistä se ehdottomasti tärkein syy päivittäin mennä töihin?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko luulet että se työkkärin virkailija tienaa?
Miten se liittyy tähän? Hän on itse tuohon työhön hakeutunut.
Oletko ajatellut ryhtyä roskakuskiksi? Niistä on pulaa ja palkka vuorotöissä on aika hyvä.
Palkka on ainoa hyvä syy käydä töissä. Jos se tulee työkkärin tyypille yllätyksenä niin se on hänen henkilökohtainen voi, voi.
Palkka edellä kirjoitti:
Oletko ajatellut ryhtyä roskakuskiksi? Niistä on pulaa ja palkka vuorotöissä on aika hyvä.
Kiinnostava ajatus! Millainen koulutus työhön vaaditaan?
Haha, onneksipa vuoden 2019 alussa työkkärit lakkautetaan. Se tarkoittaa monille viisasteleville TE-toimiston virkailijoille, että joutuvat jonon jatkoksi työttömien joukkoon! Katsotaan, että vieläkö silloin heitä naurattaa heidän omat "viisautensa", kun saavat etsiä töitä samoin kuin kaikki muutkin työttömät. :D
Järkyttyi? Ihan oikeeati? Tiedätkö mitä on järkyttyminen? Sopertamunen ei vielä kerro järkytyksestä. Meni ehkä hämilleen.
Öö, minulle palkka ei ole koskaan ollut tärkein tekijä. En halua viettää 8h päivässä vaikka asiakaspalvelutehtävissä, vaikka siitä maksettaisiin maltaita. Kyllä minulle on tärkeää nimenomaan tehdä mielenkiintoista ja haastavaa työtä, josta toki sitten palkitaan. Raha on kiva joo, mutta työn mielekkyys tärkeämpi. Muuten prostituoituja tienasi hyvin, jos ei kerta työn laadulla väliä. .
Yllättyi varmaan siitä että joku ei alkanutkaan vääntää jargonia siitä kuinka tekisi työtä kuin työtä vaikka ilmaiseksi.
Joo-o.
Porukoilla on sijoitusasuntoja, rahasto-osuuksia, kesämökkejä yms varallisuutta, mutta tulot ovat pienet.
Missä menisi se raja, jossa omaisuutta olisi käytettävä omaan elämiseen, eikä käytävä veronmaksajien kukkarolla?
Palkan, viihtyvyyden ja ajan välinen suhde.
No eikai kukaan nyt ilman palkkaa halua töihin mennä. Ehkä virkailija ajatteli lähinnä, ettet haluaisi mielekästä työtä, jos siitä ei mielestäsi makseta sinun mittapuullasi tarpeeksi, vaikka huonommalla palkalla työntekeminen jonkin aikaa on huomattavasti kannattavampaa tulevaisuutta ajatellen, kun norkoilla kotona odottamassa sitä huippuduunia huippuliksalla.
Vierailija kirjoitti:
Öö, minulle palkka ei ole koskaan ollut tärkein tekijä. En halua viettää 8h päivässä vaikka asiakaspalvelutehtävissä, vaikka siitä maksettaisiin maltaita. Kyllä minulle on tärkeää nimenomaan tehdä mielenkiintoista ja haastavaa työtä, josta toki sitten palkitaan. Raha on kiva joo, mutta työn mielekkyys tärkeämpi. Muuten prostituoituja tienasi hyvin, jos ei kerta työn laadulla väliä. .
Tekisitkö mielenkiintoista työtä ilman palkkaa tai elämään riittämättömällä palkalla, jos vaihtoehtona olisi perusduuni vähintään ok-palkalla?
Vierailija kirjoitti:
Palkka edellä kirjoitti:
C-kortti ja ammattipätevyys, mikä hoituu 5 päivän kursseilla. Jos ei ole, niin esimerkiksi työtehoseurasta saa ammattipätevyyden kohtuuhintaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuoko on seuraava vaihtoehto, jos menetät nykyisen työsi? Vaikutat pohtineen asiaa, joten jollain tavalla kiinnostunut tuosta ilmeisesti olet.
Jokainen normaali nuori ihminen miettii koulutusalaa valitessaan, mistä pitää, ei sitä, mistä saa eniten rahaa. Ei kai kukaan pelkän rahan takia jaksaisi töissä käydä.
Ja moni meistä käy töissä muista syistä kuin rahan takia. Ei muunkaan oikeasti tarvisisi töissä käydä. Mutta olen korkeasti kouluttautunut, hyvä työssäni, saan siellä ihmiskontakteja, onnistumisen kokemuksia jne, mielelläni käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Joo-o.
Porukoilla on sijoitusasuntoja, rahasto-osuuksia, kesämökkejä yms varallisuutta, mutta tulot ovat pienet.
Missä menisi se raja, jossa omaisuutta olisi käytettävä omaan elämiseen, eikä käytävä veronmaksajien kukkarolla?
Toimeentulotuessa, mutta en usko moisen ikinä toteutuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vai että ihan asiakaspalvelutehtävät ei riittävän haastavia.. koitapa etsiä asiantuntijatyö, jossa ei olisi tippakaan asiakaspalvelua..
En minä ainakaan haluaisi tehdä mitään työtä jos olisin miljonääri.
Palkka edellä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka edellä kirjoitti:
C-kortti ja ammattipätevyys, mikä hoituu 5 päivän kursseilla. Jos ei ole, niin esimerkiksi työtehoseurasta saa ammattipätevyyden kohtuuhintaan.
Kiitos, tämä on oikeasti hyvä idea. 😊
Paljonko luulet että se työkkärin virkailija tienaa?