"Isäksi huijaaminen" on esimerkki miehisestä seksikulttuurista, joka ei ole pysynyt kehityksen perässä
Nykyään on varmat testit eikä isyyttä pääse pakoon niin kannattaa alkaa vähän itsekin miettiä mihin sitä kikulia tunkee. Ei voi elää pellossa ja pomppia huoletta kukasta kukkaan niinkuin esi-isät joilla oli se etu että isyyttä ei voitu todistaa mitenkään. Silloin ei ollut edes aborttia.
Kommentit (691)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhria saa syyllistää, kunhan uhri on mies. Auta armias, jos joku syyllistää naisuhria missään tilanteessa. Johan lähtee metoo-hurmostilassa suu vaahdoten riehuva naislauma toreille ja turuille kiekumaan.
Miten se, että vapaaehtoisesti harrastat seksiä tekee sinusta uhrin? Marttyyri.
No huijaaminen tietenkin. Äläkä käännä tätä henkilökohtaiseksi asiaksi, vaikka te naiset rakastattekin niin aina tehdä.
Ei sinua voi huijata, jos kannat itse vastuun tekemisistäsi. Äläpä nyt pistä sitä päätäsi pensaaseen, vaikka te miehet rakastattekin niin aina tehdä.
Tuossa viestissä ei ollut mitään järkeä, mutta se ei yllättänyt.
Niin, ajatus siitä, että miehen pitäisi kantaa vastuu omasta toiminnastaan tuntuu sinusta järjettömältä...surprise.
Osa teksteistä on kyllä oksettavaa luettavaa. Ainakin tältä palstalta saa realistisen kuvan naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhria saa syyllistää, kunhan uhri on mies. Auta armias, jos joku syyllistää naisuhria missään tilanteessa. Johan lähtee metoo-hurmostilassa suu vaahdoten riehuva naislauma toreille ja turuille kiekumaan.
No huijaaminen tietenkin. Äläkä käännä tätä henkilökohtaiseksi asiaksi, vaikka te naiset rakastattekin niin aina tehdä.
. Äläpä nyt pistä sitä päätäsi pensaaseen, vaikka te miehet rakastattekin niin aina tehdä.
Se, ettet sinä sitä ymmärtänyt ei yllättänyt.
"Ei sinua voi huijata, jos kannat itse vastuun tekemisistäsi"
Tarkoitat kondomin käyttöä joka kerta kun panet. Niinpä niin. Vaimokulta heittää pian ulos, jos en luota hänen ehkäisyynsä. Tässä on tuo ristiriita.
Täytyy voida luottaa kumppanin sanaan. Jos luottaa voi tulla huijatuksi. Se on aika simppeliä.
Mun mielestä on edelleenkin täysin käsittämätöntä, että ihminen, joka ei missään nimessä halua lasta, jättää raskauden mahdollisuuden siitä kiinni, että toinen ihminen muistaa ottaa pillerin joka päivä suunnilleen samaan aikaan (ja lisäksi muistaa lisäehkäisyn esim. vatsataudin jälkeen). Mä en ikinä uskaltaisi tehdä niin. Vaikka luottaa 100% kumppaniinsa niin ihmiset.unohtavat.asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän syystä nämä miehet, joille mahdollinen seksikumppanin raskaaksi tuleminen ja sitä myöten isäksi tuleminen olisi katastrofi, eivät itse ota vastuuta, ja käy sterilisaatiossa? Miehille kyseessä on kuitenkin suhteellisen yksinkertainen, peruutettavissakin oleva toimenpide. Tuntuisi, että jos kerran kondomin käyttö ei kiinnosta, ja isäksi tuleminen hirveintä mitä voisi tapahtua, niin ihmiset voisivat suojata selustansa paremmin. Mutta eihän sitä ehkäisyä nyt miesten omalle vastuulle voi laittaa...
Siemenjohtimet voidaan liittää uudestaan yhteen, mutta hedelmöityskyvyn paluusta ei ole takeita. Näin ainakin Mehiläinen kertoo. Eli tähän kannattaa suhtautua pysyvänä ratkaisuna. Siksi tämä ei ole lapsettomille nuorille suositeltava ehkäisykeino. Mutta mitäs faktoista, kun miehiä pääsee syyllistämään.
Ja se kondomi on taas ihan ylitsepääsemättömän vaikea vaihtoehto? Kukahan siellä syyllistää ja ketä...
Ei siinä mitään vaikeaa ole. Ihmetyttää vain tuo naisten tapa tyrkyttää sterilointia miehille ehkäisykeinoksi. Ilmeisesti naiset ajattelevat, että miehet jotka ei parikymppisenä halua lasta, eivät ikinä niitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on olemassa asia, joka on sinulle ehdoton ei, miksi otat riskin sen toteutumisesta toisen päätöksellä? Eikö tuossa haiskahda typeryys? - kysyy nainen, joka on sekä lähtenyt avioliitosta että ottanut sterilisaation lapsilukuasian ehdottomuuden vuoksi.
Ei kyse ole yksittäisestä miehestä vaan kaikista miehistä. Jokainen mies ei tule huijatuksi, mutta jokainen huijaus on yksi liikaa. Huijatun syyllistäminen ja virheiden etsiminen hänen toiminnastaan huijarin sijaan on sama kuin hyväksyisi huijarin toiminnan.
Mielenkiintoista, nimittäin ongelmahan on hyvin henkilökohtainen, isyyden riski seuraamuksineen koskee kuitenkin juuri sitä yhtä yksittäistä miestä henkilökohtaisesti. Ehkä tässä on joku näkökulmaero, itse ajattelin vain omaa henkkoht lapsilukuani tehdessäni päätökset, en pohtinut asiaa minkään naiskollektiivin puolesta. Lisätään vielä, etten itsekään ole innoissani biologiasta, jossa riskit kasaantuvat naiselle (olen äiti), mutta näillä mennään - ja juuri siksi on pidettävä kaikin tavoin huolta siitä, että kukaan muu ei pääse sanomaan sitä viimeistä sanaa näin isossa asiassa.
Niin juuri, eikä kannata juoda itseään liian känniin ja lähteä yksin miehen luo tai muuten voi tulla r.aiskatuksi. Ongelmahan on hyvin henkilökohtainen nääs.
Mitä tekemistä alistamisella ja väkivallalla on ehkäisyn kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitys on tapahtunut niin, että naisten oikeudet ovat kasvaneet ja vastuut vähentyneet. Naisilla on niin raskauden ehkäisyyn kuin sen keskeytykseenkin erittäin hyvät mahdollisuudet. Ja seksikulttuuri on edelleenkin sitä, että nainen antaa ja mies saa, joten asetelma on siinäkin mielessä miehille epäedullinen, koska se altistaa luottamaan naisen sanaan. Pitäisi aloittaa jokin somekampanja, jossa taottaisiin miesten päähän, ettei naisiin voi luottaa pätkääkään. Naiset itse tietävät jo asian, mutta miten saataisiin jokainen mies sisäistämään se?
Minut huijattiin isäksi pitkässä parisuhteessa. Olin aivan loppu kolmen lapsen kanssa ja vaimo otti ja pyöräytti neljännen. Olen ajatellut erota.
Et sitten käynyt steriloitavana sen kolmannen lapsen jälkeen? Miksi et?
Luotin että ehkäisy on kunnossa. En olisi uskonut joutuvani huijatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa se oma vastuu siitä omasta elämästä. Jos ei halua lapsia, kondomin käyttö helpottaa sellaisen elämän saavuttamissa.
Toisekseen, Jos ei koe että voi luottaa omaan kumppaniin, niin silloin ei kannata jäädä sellaisen ihmisen kanssa vaan etsiä luotettavampi kumppani.Väärin. Kaikki naiset voivat huijata riippumatta siitä miten mies asian kokee. Naisiin ei voi luottaa. Piste. Tarvitaan jokin somekampanja, joka tähtää siihen, että jokainen mies tiedostaa tämän.
#AWALT (All Women Are Like That)
Muistathan ylttää naisvihasi koskemaan myös äitiäsi, sisariasi, mummojasi ja mahdollisia tyttäriäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitys on tapahtunut niin, että naisten oikeudet ovat kasvaneet ja vastuut vähentyneet. Naisilla on niin raskauden ehkäisyyn kuin sen keskeytykseenkin erittäin hyvät mahdollisuudet. Ja seksikulttuuri on edelleenkin sitä, että nainen antaa ja mies saa, joten asetelma on siinäkin mielessä miehille epäedullinen, koska se altistaa luottamaan naisen sanaan. Pitäisi aloittaa jokin somekampanja, jossa taottaisiin miesten päähän, ettei naisiin voi luottaa pätkääkään. Naiset itse tietävät jo asian, mutta miten saataisiin jokainen mies sisäistämään se?
Minut huijattiin isäksi pitkässä parisuhteessa. Olin aivan loppu kolmen lapsen kanssa ja vaimo otti ja pyöräytti neljännen. Olen ajatellut erota.
Et sitten käynyt steriloitavana sen kolmannen lapsen jälkeen? Miksi et?
Luotin että ehkäisy on kunnossa. En olisi uskonut joutuvani huijatuksi.
Eli et ottanut vastuuta ehkäisystä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa se oma vastuu siitä omasta elämästä. Jos ei halua lapsia, kondomin käyttö helpottaa sellaisen elämän saavuttamissa.
Toisekseen, Jos ei koe että voi luottaa omaan kumppaniin, niin silloin ei kannata jäädä sellaisen ihmisen kanssa vaan etsiä luotettavampi kumppani.Väärin. Kaikki naiset voivat huijata riippumatta siitä miten mies asian kokee. Naisiin ei voi luottaa. Piste. Tarvitaan jokin somekampanja, joka tähtää siihen, että jokainen mies tiedostaa tämän.
Muistathan ylttää naisvihasi koskemaan myös äitiäsi, sisariasi, mummojasi ja mahdollisia tyttäriäsi.
Eikä lopulta ole edes kyse sukupuolesta. Aina on mahdollista, että toinen ihminen on epärehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa ihan hyvin mielestäni kerrotaan jo aika nuorelle että seksistä syntyy lapsia. Ja vielä erikseen ehkäisyt molemmille sukupuolille. Jos sattui olemaan muita kiireitä tuolloin, on esim. netti täynnä hyödyllistä tietoa. Ja jos vieläkin on onnistunut välttämään tuon perustiedon, on varmaan aiheellista kerrata muutama viimeisin luokka, etteivät pahat naiset onnistu viemään viimeisiäkin ropojasi vauvanhimoissaan.
Koulussa myös kerrottiin, että seksi kuuluu usein aikuisten seurustelusuhteisiin. Että ei pidä itkeä jos joutuu omasta mielipiteestään huolimatta harrastamaan seksiä suhteessa. Jos koulussa nukkui, niin olisi tuo opittavissa netistä tai ihan ympärilleen katsomallakin. Ei pidä luottaa ihmisiin vaan ihan itse varmistautua, ettei kukaan pääse sinulle pahaa tekemään.
Jostain kumman syystä raiskauksen uhrin vastuusta ei kuitenkaan saa kysellä. Kun taas mies huijataan (esim. sabotoimalla kortsut) isäksi, se onkin ihan vaan oma vika.
Väkivallan uhri on aina uhri. Vaikka kyse olisi törkeästä huutelusta lähteneestä hakkaamisesta, toisen ihmisen koskemattomuuden loukkaaminen on ihan aina väärin, ilman mitään poikkeuksia. Vaikka nainen makaisi alasti sammuneen kadulla, häntä ei saa mennä panemaan, auttaminen on ainoa oikea teko sellaisessa tilanteessa.
Myös toisen ihmisen kaikki huijaaminen ja kusettaminen on aina väärin. Tuskin kukaan sitä kiistää. Kyse on lähinnä siitä, että toisin kuin raiskauksen, huijatuksi tulemisen voi useimmiten estää ihan vain toimimalla itse vastuullisesti ja järkevästi. Raiskatuksi voi tulla vaikka olisi päiväsaikaan liikenteessä pilkkihaalari päällä. Isäksi ei oikein voi tulla, jos itse pitää huolen ehkäisystä omalta osaltaan. Mikäli parisuhteessa, jossa pitäisi voida luottaa toiseen, tulee huijatuksi, kannattaa miettiä, onko parisuhde oikeasti siinä pysymisen arvoinen. Toki silloin on myöhäistä, kusetus ja sen seuraukset ovat jo tapahtuneet, mutta tämän vuoksi sitä kai olisikin parasta pitää ehkäisy omassa hallinnassa aina.
Kertokaa ihan asiallisesti minulle, että jos nainen sanoo minulle syövänsä pillereitä, mutta ei syö. Tarkoitus hänellä on tulla tulla raskaaksi tahtomattani. Onko raskaus minun oma syyni?
Entäs jos minä huolehdin ehkäisystä ja käytän kondomia, mutta teen siihen neulalla reiän. Tarkoituksena saattaa nainen raskaaksi. Onko se naisen syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Äläpä nyt pistä sitä päätäsi pensaaseen, vaikka te miehet rakastattekin niin aina tehdä.
Se, ettet sinä sitä ymmärtänyt ei yllättänyt.
"Ei sinua voi huijata, jos kannat itse vastuun tekemisistäsi"
Tarkoitat kondomin käyttöä joka kerta kun panet. Niinpä niin. Vaimokulta heittää pian ulos, jos en luota hänen ehkäisyynsä. Tässä on tuo ristiriita.
Täytyy voida luottaa kumppanin sanaan. Jos luottaa voi tulla huijatuksi. Se on aika simppeliä.
No luotatko? Jos et, käytät kondomia. Jos vaimokullalle ei sovi, niin enpä moisen pirttihirmun kanssa olisi muutenkaan.
Taitaa olla ikää sen verran että mies saa pyynnöstä sterilaation. Mutta järki ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa ihan asiallisesti minulle, että jos nainen sanoo minulle syövänsä pillereitä, mutta ei syö. Tarkoitus hänellä on tulla tulla raskaaksi tahtomattani. Onko raskaus minun oma syyni?
Entäs jos minä huolehdin ehkäisystä ja käytän kondomia, mutta teen siihen neulalla reiän. Tarkoituksena saattaa nainen raskaaksi. Onko se naisen syy?
Siksi tuplaehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
Se ehkäisee, joka ei lasta halua, tai jolle se lapsen tulo on katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ilmeisesti tapana panna perheenjäsentesi kanssa? No, minulla ei ole.
Mitään huijausta ei tapahdu, jos kaksi ihmistä kiimoissaan ei jaksa kumpikaan välittää ehkäisystä. Miehen on turha väittää kyseisestä tilanteesta alkaneen raskauden olevan isäksi huijaamista.
Huijaamista ei ole myöskään se, jos käytetyn ehkäisyvälineen pettämisen seurauksena syntyy lapsi.
Eri asia sitten on, jos kumppani väitti totuuden vastaisesti käyttäneensä jotain luotettavaa ehkäisymenetelmää (tai pistelee reikiä kondomiin) ja lapsi saa siitä alkunsa.
Minusta on ihan käsittämätöntä, että ketään voidaan huijata isäksi. Sehän on päivänselvä asia, että se, joka ei halua lasta, huolehtii omalta osaltaan ehkäisystä. Mikä ihme siinä voi olla epäselvää? Esim. minulle sopisi vielä yksi lapsi lisää, joten en ehkäise, olen siis naimisissa. Mies ei halua lisää lapsia, joten hän käyttää kondomia. Vasektomiaan saa mennä jos itse haluaa, vaan ei ole halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä oikeasti ole noin vaikeaa. Se, kuka ei lapsia halua, hoitaa ehkäisyn, vaikka tulisikin tuplaehkäisy. Asia käsitelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ilmeisesti tapana panna perheenjäsentesi kanssa? No, minulla ei ole.
Jos kaikki naiset sitä sun tätä, niin silloin se on kaikki naiset. Myös se oma äiti ja tytär. Jos kaikki naiset kusettavat ja huijaavat, niin silloin hekin niin tekevät. Ehkä se ei kohdistu juuri sinuun, mutta ei kai se silti siitä hyväksyttävää tee, jolloin heitäkin pitää vihata.
Äh, taisi olla suisidaali-murha se termi.