Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen koulukaverin äidin ”lokkiminen”

Vierailija
03.04.2018 |

Tilanne: lapsemme hyvä ystävä 12 v ei ole koskaan ollut ulkomailla (paitsi laivalla) Me matkustelemme useamman kerran vuodessa sekä kauko-että Euroopan matkoja. Tytöt alkoivat inttää viime syksynä että ”Kia” tulisi mukaan kesälomareissuun erääseen etelä-Euroopan maahan. Lopulta äitinsä otti yhteyttä ja kysyi että onko tämä tyttöjen juttuja vai sopiiko. Mietimme hetken ja lupauduimme ottamaan Kian mukaan. Sanoin hänelle, että lennot otetaan päivänä x ja siihen mennessä hänen täytyy siirtää raha tilille (minulla on jonkinlainen vaisto ollut tästä ihmisestä) Rahasta puolet tuli päivänä x ja toista puolta kyselinkin muutamaan otteeseen, koska olin liput jo luottokortilla kuitannut

Nyt sitten kerroin hänelle, että vuokraamamme uima-altaallinenasunto maksaa kahdelta viikolta 1700€ Eli Kian osuus 283. Lisäksi jouduimme vuokraamaan aiottua isomman auton, koska lapsia 4 ja sanoin että maksamme toki bensakulut mutta ehdotin tuon erotuksen maksamista hänen äidilleen. Erotus 5 ja 7 hengen autossa on 135€. Hänen äitinsä oli kovin suiviintunut, että ei todellakaan ole varautunut YLIMÄÄRÄISIIN kuluihin, että mummo on luvannut 150€ matkarahaa, mutta enempää ei ole. Olin tyrmistynyt. Olen laskenut, että iltaisin ulkona syöminen, aamiaiset, jätskit jne kustantavat minimissään 25€/pvä eli 350€ tulisi pelkästään näistä. Entäs sitten kun mennään vesipuistoon tai eläintarhaan? En tiedä mitä tehdä, onhan tämä meille aika paska investointi. Sanonko ystävällisesti, että ei onnistu ha tehkää maksamallanne lentolipulla mitä haluatte? Mielipiteitä?

Kommentit (420)

Vierailija
361/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkistä ton Qatarin suhteen!

Vierailija
362/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tarinahan ei nimenomaan kerro, mitä Kian äiti on kustannuksista kysynyt ja tiedustellut. Ihan turhaa vedellä niistä tuolla tavalla johtopäätöksi ja vääristellä alkuperäistä tarinaa.

Yhtä lailla tarina ei kerro, onko kustannusten luvattu jäävän pelkkiin lentolippuihin. On siis ihan turva vääristellä alkuperäistä tarinaa, ja syyttää ap:ä mielivaltaisista kustannusten lisäämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämän ketjun ap uusi Hel-Nyc?

Täällä kaivattaisiinkin jo sellaista viihdettä.

Vierailija
364/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperöisestä tarinastahan ei selviä että kysyikö Kian äiti kustannuksista ja majoituksesta. Miksi siis oletat että ei kysynyt ja samaan syssyyn kehotat muita pysymään tarinassa?

Miksikö oletan ettei Kian äiti kysynyt kustannuksista ja majoituksista? Koska kun ne ilmoitettiin hänelle, hän sanoi ettei ollut varautunut niihin = ei tiennyt, ei siis kysynyt. "Hänen äitinsä oli kovin suiviintunut, että ei todellakaan ole varautunut YLIMÄÄRÄISIIN kuluihin, että mummo on luvannut 150€ matkarahaa, mutta enempää ei ole."

Vierailija
365/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä rahaa kohta enää ole, kun alkaa muiden matkoja makselemaan.

Vierailija
366/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tyttöhän olisi noilla summilla päässyt jo yhdessä äitinsä kanssa johonkin halvimmalle ranta pakettilomalle. Tytön äiti ei varmaankaan ymmärtänyt miten kalliiksi tuo matka tulee. Pelkkää ilkeyttä kiusata "köyhää " tyttöä ja äitiä. Tarkat summat olisi pitänyt sopia etukäteen, ei kaikki kieri rahoissa.

Vierailija
367/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä rahaa kohta enää ole, kun alkaa muiden matkoja makselemaan.

No jos on niin tiukoilla, ettei satunnaisesti voi kaverin kuluista osaa maksaa, niin silloin kannattaisi varmaan suunnitella omatkin lomat edullisemmiksi. Ap:lla tuntuu rahaa riittävän.

Vierailija
368/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ratkesko asia niin että tytön äiti sai lentolippurahansa takaisin, ja tytön matka peruttiin?

Onnittelut tytölle ja äidille!!! hyvä että pääsitte tuosta porukasta eroon.

Vierailija
369/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on niin tiukoilla, ettei satunnaisesti voi kaverin kuluista osaa maksaa, niin silloin kannattaisi varmaan suunnitella omatkin lomat edullisemmiksi. Ap:lla tuntuu rahaa riittävän.

Kyllä se kaveri saa ihan itse suunnitella taloutensa siten, että voi maksaa omasta pussistaan lomansa. Jokainen itse lomansa maksava saa viettää sen ihan tasan tarkkaan niin kuin haluaa, ei sen mukaan että voi kaverinkin reissuja maksella.

Vierailija
370/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän suomalaiset valittaa mistään palkkojen suuruudesta, jos on varaa maksaa muidenkin markat.

Vierailija
371/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huono provo ollenkaan. Näin monta sivua ihmetteleviä kommentteja, ja ihmiset nielee tän tarinan.

Yksi asia jää vaan mietityttämään: Millainen ihminen keksii näin härskin provon, ja saa siitä jotain kiksejä että ihmiset uskovat tarinan todeksi? Alkaa vähän pelottamaan...

Vierailija
372/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan siihen serkkujen yhteismatkasta. Kyllä siskon lapset ovat tietenkin eri juttu kun jotkut kaverit. . Siskon lapsia on jo odotettu yhdessä ennen syntymää. Saman vuonna syntyneet elävät lapsuutensa lähes sisaruksina. Voi olla yhdessä koko kesät, ja välillä asuttukin " mummolassa ". Yheisiä autoja käytetään ja joulut, pyhät ja usein arjetkin vietetään yhdessä. Silloin on ne raha-asiatkin melko yhteisiä jos samasta padasta syödään. Sama suku ympärillä.  Lomalle on helpompi ottaa serkku kun tietää lapsen tavat ja mielipiteet.  Sisarukset ovat elämässä ehkä pitkään läheisimmät perheet. Terv, ollaan menossa porukalla vappulounaalle. Siskon lapset ovat kuin omia lapsia, tekisin mitä tahansa heidän vuokseen.

Vierailija
373/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tarinahan ei nimenomaan kerro, mitä Kian äiti on kustannuksista kysynyt ja tiedustellut. Ihan turhaa vedellä niistä tuolla tavalla johtopäätöksi ja vääristellä alkuperäistä tarinaa.

Yhtä lailla tarina ei kerro, onko kustannusten luvattu jäävän pelkkiin lentolippuihin. On siis ihan turva vääristellä alkuperäistä tarinaa, ja syyttää ap:ä mielivaltaisista kustannusten lisäämisestä.

Mielivaltaisia kustannuksia ovat nuo osuudet ap oman perheen kustannuksista, joita yritetään vierittää Kian äidin maksettavaksi.

Vierailija
374/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperöisestä tarinastahan ei selviä että kysyikö Kian äiti kustannuksista ja majoituksesta. Miksi siis oletat että ei kysynyt ja samaan syssyyn kehotat muita pysymään tarinassa?

Miksikö oletan ettei Kian äiti kysynyt kustannuksista ja majoituksista? Koska kun ne ilmoitettiin hänelle, hän sanoi ettei ollut varautunut niihin = ei tiennyt, ei siis kysynyt. "Hänen äitinsä oli kovin suiviintunut, että ei todellakaan ole varautunut YLIMÄÄRÄISIIN kuluihin, että mummo on luvannut 150€ matkarahaa, mutta enempää ei ole."

Et voi tietää onko Kian äiti pitänyt lentolippujen kustannusta koko könttänä, joka Kiasta aiheutuu. Joten älä oleta.

Vierailija
375/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaan siihen serkkujen yhteismatkasta. Kyllä siskon lapset ovat tietenkin eri juttu kun jotkut kaverit. . Siskon lapsia on jo odotettu yhdessä ennen syntymää. Saman vuonna syntyneet elävät lapsuutensa lähes sisaruksina. Voi olla yhdessä koko kesät, ja välillä asuttukin " mummolassa ". Yheisiä autoja käytetään ja joulut, pyhät ja usein arjetkin vietetään yhdessä. Silloin on ne raha-asiatkin melko yhteisiä jos samasta padasta syödään. Sama suku ympärillä.  Lomalle on helpompi ottaa serkku kun tietää lapsen tavat ja mielipiteet.  Sisarukset ovat elämässä ehkä pitkään läheisimmät perheet. Terv, ollaan menossa porukalla vappulounaalle. Siskon lapset ovat kuin omia lapsia, tekisin mitä tahansa heidän vuokseen.

Öh, millainen vanhempi ei vaivaudu tutustumaan lastensa kavereihin??? Lapset ovat kavereidensa kanssa tekemisissä joka päivä, serkkujen kanssa yleensä harvemmin elleivät nyt käy esim. samaa koulua. Kyllä minä ainakin olen paljon paremmin perillä lasten kavereiden tavoista ja mielipiteistä kuin siskoni lasten. Tunnenkin heidän paljon paremmin kun lähes joka päivä näen, siskon lapsia ehkä kerran kuussa.

Vierailija
376/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, millainen vanhempi ei vaivaudu tutustumaan lastensa kavereihin??? Lapset ovat kavereidensa kanssa tekemisissä joka päivä, serkkujen kanssa yleensä harvemmin elleivät nyt käy esim. samaa koulua. Kyllä minä ainakin olen paljon paremmin perillä lasten kavereiden tavoista ja mielipiteistä kuin siskoni lasten. Tunnenkin heidän paljon paremmin kun lähes joka päivä näen, siskon lapsia ehkä kerran kuussa.

Sukulaiset ovat täysin eri asia kuin lapsen kaverit. Kaverit vaihtuvat yhtenään. Sukulaiset eivät.

Vierailija
377/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset ovat täysin eri asia kuin lapsen kaverit. Kaverit vaihtuvat yhtenään. Sukulaiset eivät.

Sinulla ei ilmeisesti ole ollut elämäsi aikana yhtään oikeaa ystävää. Ei kaverit vaihdu yhtenään jos kaverisuhteista vaan pidetään huolta. Lapsuudessa solmitut ystävyyssuhteet kestävät parhaimmillaan koko eliniän. Sukulaiset ei vaihdu, mutta eivät automaattisesti ole mitään läheisiäkään ihmisiä. Riippuu tilanteesta. Kaverit ovat kuitenkin aina läheisiä, eiväthän he muuten olisi kavereita.

Vierailija
378/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää onko Kian äiti pitänyt lentolippujen kustannusta koko könttänä, joka Kiasta aiheutuu. Joten älä oleta.

No vau, jos tuossa vaiheessa ei vielä ollut mitään käryä majoituksesta, niin melko peelo pitää olla jos tuota pitää könttäsummana. Eikä edes tiedä mihin hell holeen lastaan ollaan viemässä.

Vierailija
379/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kia olisi lähtenyt meidän mukaan niin talosta ja autosta ei maksua.

Liput saisi maksaa ja käyttörahaa pitäisi olla vähintään 300 euroa.

150 euroa ei riitä mihinkään jos ulkona syödään.

Yleensä jos talo vuokrataan niin ruuat kokataan itse.

En ikinä itse varaisi tuollaista matkaa jos syödään ravintoloissa niin silloin asuisin myös hotellissa.

Itse luulen että Kian äiti luuli että tyttö saa asua ilmaiseksi ja mitään kuluja autosta ei osannut edes ajatella.

Taisi myös rahat loppua kesken koska mummo olisi antanut sen 150 ekeä.

Kian kulut olisi 700 ekeä ilman käyttörahoja, tuolla hinnalla saa viikon all-matkan ja ottaisin sen paljon mielummin.

Eikä tarvittaisi paljoakaan käyttörahaa.

Pakettimatka on helppo koska tietää heti matkan hinnan. Nyt ostettu liput ekana ja sitoutuu matkaan tietämättö muita kuluja ja siihen en itse suostuisi missään nimessä.

Vierailija
380/420 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei olla paljoakaan viitsitty keskustella. Toinen ei ole kysellyt ja toinen ei ole kertonut.

Tyhmiä kummatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi