Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoimmat Finnair kokemukset

Eitodellakaanfinnair
01.04.2018 |

Säätämistä, myöhästelyä, tylytystä ja asiakkaan syyttelyä. Mitä vielä?

Kommentit (145)

121/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en keksi oman kokemuspohjan perusteella muuta moitittavaa kuin sen, että sama matkaseurue (perhe) ripotellaan ympäri cabinia lapset mukaan lukien. Ei auta, vaikka olisi varannut vierekkäiset paikat. Lentoyhtiöllä on oikeus muutoksiin.

Moni muu lentoyhtiö jää siltikin kauas Finnairista, joskin toki niitä parempiakin on.

Vierailija
122/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun mieluusti 7h ilman tarjoilua kun tiedän koneen olevan kunnossa.

Mitkään juhla-ateriat eivät korvaa koneen putoamista.

No nuo ketjussa mainitut Emirates, Singapore Airlines ja Qatar Airways ovat jopa ”juhla-aterioineen” kyllä turvallisempia kuin Finnair. Ei taida olla yhtään vakavaa onnettomuutta, toki ovat operoineetkin lyhyemmän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi lentää vähän useammalla lentoyhtiöllä niin ei tarvitsisi kysellä tyhmiä.

Osaatko kertoa niitä lentoyhtiöitä jotka tarjoavat Euroopan lennoilla aterian?

Minä kyllä lennän riittävän monella lentoyhtiöllä ihan kuukausitasolla, että tiedän mitä lentomatkustaminen Euroopassa on. 

Se riippuu onko se lento lounas- tai illallisaikaan, muuten se saattaa olla pelkkä välipala. Finnairilla ei tarjota mitään.

Luulisi "riittävän monella lentoyhtiöllä ihan kuukausitasolla" matkustavan tietävän edes perusasiat.

Ketjussa mouhoaa yksi Finnairilta ensimmäisen duuninsa saanut sekoboltsi, joka ei kuitenkaan ei tunnu tietävän muista lentoyhtiöistä mitään. Tuskin on koskaan lentänytkään muulla kuin Finskillä.

No ei ihmekään, Finnairin henkilökunta saa lentää ilmaiseksi Finskillä joten miksi ne muilla lentäisivät ja maksaisivat?

Vierailija
124/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairista itsessään ei ole mitään kummoisempaa moitittavaa, vaikka hinnat ja mustikkamehut nyt vähän naurattaakin. Mutta herranjestas, ne kanssamatkustajat... Joulun alla lennettiin miehen kanssa kotiin Keski-Eurooppaan Finskillä, kun oli ainoa suora vaihtoehto. Kaikki meni ajallaan, henkilökunta oli mukava, ei siinä mitään... mutta ne kanssamatkustajat.

Taakse sattui asettumaan kolmihenkinen perhe, äiti, isä ja tyttö noin 10-12-v. Vaikka olen yli kymmenen vuotta ollut asiakaspalvelussa ja luulin jo kaiken nähneeni, mikään ei vetänyt vertoja tälle rouvalle. Sitä huutovalituksen määrää, WTF. KAIKKI oli huonosti. Milloin meni käsi poikki matkatavaroita nostellessa (???), milloin ei kukaan puhunut selkeää suomea (???), milloin mustikkamehu oli liian makeaa, milloin ei lääkkeet riittänyt tai toiminut, milloin allaoleva maa (Ranska) näytti "ihan liian maalaiselta", milloin lentohenkilökunta oli "liian tälläytynyt" ja stuertti "ihan varmasti joku homo", milloin kaikki kuitenkin olisi hotellissa huonosti, milloin mitäkin... Koko halvatun parin tunnin lennon. Henkilökunta yritti ekan puolen tuntia sovitella asioita rouvan mieliksi, ja sen jälkeen ilmeisesti luovuttivat ja vain ignoorasivat tämän maailmanomistajan--en voi syyttää siitä. Rouvan mies välillä komppasi jollakin mukanokkelalla kommentilla, ja just mun penkin takana istunut prinsessa opetteli tapoja äidiltään, potki penkkiä nonstoppina, kitisi tablettinsa wifin laadusta ja ties mistä. Ja siis kaikki tämä aivan järkyttävään ääneen koko kolmikon osalta. Onko pakko matkustaa, jos mikään ei edes VOI olla hyvin...? Matkatavaroitaan sinne kattolokeroon runnoessaan rouva myös pudotti sieltä mun repun, enkä huomannut kuin vasta kotona, että läppärin ruutu oli säröllä... kiitos tästä.

Ja vieressä istui tietenkin n. 250-kiloinen herra, joka ei mahtunut omalle penkilleen kunnolla ja oli puoliksi mun päällä. Tuoksui siltä, kuin olisi noin viikon uinut vodkassa. Joten lento meni mun osalta pohtien, oisko mahdollista tunkea korviin kahdet tai kolmet tulpat kerralla ja miettien, miten miehelle ajallaan käännän koko saamarin show'n. :D Nyt jo melkein naurattaa, mutta hyvä luoja sentään.

Vierailija
125/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että Finnair tuntuu panostavan erityisesti pitkien lentojen business-luokkaan. Sinne aina mainostetaan hienoja juttuja. Eikö kannattaisi panostaa myös perusmatkustajiin ja luoda laajalla rintamalla hyvää mielinkuvaa? Turistiluokan liputkaan ei ole halpoja, mutta silläkään hinnalla ei saa kuin mustikkamehua.

Vierailija
126/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, että Finnair tuntuu panostavan erityisesti pitkien lentojen business-luokkaan. Sinne aina mainostetaan hienoja juttuja. Eikö kannattaisi panostaa myös perusmatkustajiin ja luoda laajalla rintamalla hyvää mielinkuvaa? Turistiluokan liputkaan ei ole halpoja, mutta silläkään hinnalla ei saa kuin mustikkamehua.

Kaukolentojen business-luokan vertaaminen lyhyiden lentojen turistiluokkaan on aivan yhtä älytöntä kuin vertaisit ladaa mersuun.

Saat kyllä sille lyhyellekin lennolle turistiluokkaan vaikka mitä ekstraa jos olet siitä valmis maksamaan.

Vierailija
127/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnair valittiin Kiinassa Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi, mutta tuulipuvut itkee kun eivät saa kahden tunnin lennolla täyttä kolmen ruokalajin ateriaa.

Voi kun iski tuulipuvun nilkkaan tämä. Asenne sopii täysin finnairin henkilöstön asenteeseen :D

Finnair on ehdottomasti _paskin_ lentoyhtiö, ylimielisyys ehdottomasti eräs yhtiön tunnuspiirre xD

Vierailija
128/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnair valittiin Kiinassa Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi, mutta tuulipuvut itkee kun eivät saa kahden tunnin lennolla täyttä kolmen ruokalajin ateriaa.

Kolme ruokalajia olisi vähintä kiskurihinnasta ja helvetin tylystä palvelusta. Toisaalta nää finnairin tyypit kusee jo omiin muroihinsa, siis pitävät tappiostaan itse huolta.

Valitsen muun yhtiön.

Vierailija
129/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan niissä lentoyhtiöiden mainoksissa näytetään kuvia jostain ensimmäisestä luokasta eikä turistiluokan keskipenkiltä.

Miksi automainoksissa aina ajellaan tyhjillä teillä eikä istuta ruuhkassa? Sama juttu.

Vierailija
130/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jollain parin tunnin lennoilla kannata mitään ruokia tarjota kun ei se perusannos kelpaa enää kellekään. Joka toinen kyselee jotain muuta kun mitä on tarjolla. Pelkät kahvit huomattavasti helpompaa.

Vierailija
131/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Finnair valitettavan kaukana on siitä millä mielikuvilla he itseään mainostavat laatuyhtiönä.

Japanin reitillä, johon Finnairin luulisi panostavan, tarjottiin valehtelematta koiranruokaa muistuttavaa jauheliha-pastamössöä. Huonoin lentoateriani ikinä. Paluulento Japan Airlinesilla ja siellä tuoreista raaka-aineista tehdyt ateriat hedelmineen, rapuineen jne. Ja kyllä, molemmat turistiluokassa. JAL:lla palvelu muutenkin ihan eri maailmasta.

Tuoreista raaka-aineista. In your dreams.

Et selvästikään tunne laisinkaan lentoalan catering-yhtiöiden toimintamalleja nimeksikään.

Mutta hienoa että pääset keulimaan sillä että olet saanut oikein rapua lentokoneessa.

Olet oikea maailmanluokan eliittimatkustaja.

Ja sinä olet sen ylihintaisen, ylimielisen, mustikkamehulennon puolestapuhuja?

No laittaahan se finnairin toiminta hymyn huulille. Varsinkin kun ne kuuluttaa siitä mustikkamehusta, oikeen TARJOILU, heh!

Vierailija
132/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään valittamista. Joskus lennot on myöhässä tai ylibuukattu, mutta niin on muillakin. Kuuluu elämään.

Mielummin lennän finskillä kuin halpiksilla ja lippujen kokonaishinnoissa Euroopan sisällä ei juurikaan ole eroja.

A350 on ihan huippu ja sopii myös bidjettimatkaajan kukkarolle kun on oikeaan aikaan liikkeellä.

Vierailija
133/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa Finnair taitaa olla huonoin lentoyhtiö Euroopassa, poislukien halpalentoyhtiöt. Ainoastaan Finnairilla ja halpalentoyhtiöillä ei tarjota edes ateriaa Euroopan sisäisillä lennoilla. Finskin liput eivät kuitenkaan ole halpishinnoissa. Yritän lentää yleensä millä tahansa muulla lentoyhtiöllä.

Huonoin? Mitä?! Finnair on PARHAIN lentoyhtiö. Ja kuka hitto tarvitsee Euroopan välisille lennoille aterian? Kai nyt sen verran voi itse varautua, että syö ennen lentoa jos kokee tarvetta? Euroopan lennot eivät ole mitään pitkiä lentoja eikö siellä tosiaankaan tarvitse mitään isompia ruokia olla. Sekin on jo hienoa, että kahvia, teetä ja mustikkakeittoa tarjoillaan ilmaiseksi, sillä ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys!

Jotain kolmioleipiä nyt voisi ilmaiseksi jakaa Euroopankin lennoilla.. se olisi ihan hyvä. Onhan ne lentojen ostettavien ruokien hinnat ihan älyttömiä 😂

Vierailija
134/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei muuten valittamista ollenkaan, mutta yksi finnairin paluulento suoritettiin JetTime- lentoyhtiöllä ja sen yhtiön miehistöllä. Se ei ollut kovin kiva "yllätys". Olin pettynyt ettei asiasta ilmoitettu yhtään mitään ja luulin varanneeni Finnairin meno-paluulennot, mutta paluu olikin sitten jetTimella...

Vierailija
135/145 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ulkomaalaiset kollegat ei lennä finnairilla enkä minäkään. Kaikki yhtä mieltä palvelun ala-arvoisuudesta.

Vierailija
136/145 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää!

Finnair on keskimääräistä huonompi kuluttajansuojan toteuttaja!! Asiakkaan kustannuksella mennään!

Tässä FAKTAA eikä mitään mielipidettä kuten moni edellinen viesti:

https://yle.fi/uutiset/3-10223163

VAROKAA FINNAIRIA!

Vierailija
137/145 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon Finnairia tähän asti käyttäneenä on pakko, myöntää, että taso laskee koko ajan. Lennän n 40% lennoista bisnesluokassa, ja loput turistiluokassa. 

Asiakaskokemus muodostuu kaikista pikku asioista yhteensä, ja kun näitä ynnää, niin kyllä Finnair on jäämässä jalkoihin. Ei siinä auta, että konekantaa uusitaan. Palvelu lennoilla on ynseää, yllättäen nykyään myös bisnesluokkaan hiipinyt ilmiö. Eikä tässä ole todellakaan kyse siitä, että "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa". Ateriat ja muut viihdykkeet on selvästi huonompia kuin useimmilla muilla yhtiöillä vastaavassa hintaluokassa.  

Asiakaspalvelu verkossa on heikkoa. Ja kaiken huipuksi kun rastittaa sen kohdan, jossa pyydetään asiakaspalvelulta vastausta asiaansa, sitä ei ole vielä kertaakaan tullut. Ja näitä pyyntöjä olen lähettänyt kymmenkunta kertaa viime vuosien aikana.  Chat-ja puhelinpalveluissa ei myöskään usein osata auttaa. 

Ja kaikkein v-mäisin asia Finnairilla on tämä asiakkaiden kohtelu, kun pitäisi maksaa korvauksia. Kun muilla yhtiöillä korvaukset suoritetaan (kokemuksia mm. AA, KLM, SAS, Singapore Airlines, Lufthansa jne)asianmukaisesti, niin Finnairilta ei saa mitään ilman taistelua. Ehkä yhtiön johtotasolla on tehty päätös, että hävitään ennemmin kalliit ja pitkät oikeudenkäynnit niitä vastaan jotka ruljanssiin viitivät lähteä, kuin että maksetaan suosiolla kaikille. Kyllähän tällä logiikalla tietysti säästöä syntyy pitkässä juoksussa. Silloin tosin katoaa myös asiakkaat pikkuhiljaa. 

Seuraava lento on edessä keskiviikkona, eikä se ole Finnairilla..    

Vierailija
138/145 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istun mieluusti 7h ilman tarjoilua kun tiedän koneen olevan kunnossa.

Mitkään juhla-ateriat eivät korvaa koneen putoamista.

No nuo ketjussa mainitut Emirates, Singapore Airlines ja Qatar Airways ovat jopa ”juhla-aterioineen” kyllä turvallisempia kuin Finnair. Ei taida olla yhtään vakavaa onnettomuutta, toki ovat operoineetkin lyhyemmän aikaa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Emirates_Flight_521

https://abcnews.go.com/US/jet-clips-light-poles-scratches-belly-takeoff…

https://www.theguardian.com/world/2016/jun/27/singapore-airlines-plane-…

Miksi valehtelet internetissä?

*/

Vierailija
139/145 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin lomamatkalta etelästä ja mun miehen istuimen selkänoja repsotti niin, ettei sitä saanut pysymään istuin asennossa, lentoemo vaan tokas että, näytänkö minä huoltomieheltä, kun asiasta kysyimme. Well, olin kiltti ja sanoin, että et toki, mutta onko mitään muuta paikkaa mahd. eipä ollut, jee.

Vierailija
140/145 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se avohoito ihanaa kun milloin mihinkin aiheeseen fiksoituneet mt-potilaat pääsevät jankkaamaan agendaansa someen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme